156 1.8 01 "aamukäynnistäminen"
Valvoja: Moderators
156 1.8 01 "aamukäynnistäminen"
Vaihteeks oma pää ei jaksa ajatella asiaa
Eli ongelma on nyt sellane ettei auto meinaa pysyä käynnissä kun aamulla ekaa kertaa starttaa..
Sitten kun on päässyt liikkeelle niin auto voi seisoa vaikka 10 tuntia parkissa, jonka jälkeen lähteepi ihan normaalisti käyntii.. Mutta sitten aamulla kun auto on seissyt yön yli niin sama rumpa..
mikä vikana?
Eli ongelma on nyt sellane ettei auto meinaa pysyä käynnissä kun aamulla ekaa kertaa starttaa..
Sitten kun on päässyt liikkeelle niin auto voi seisoa vaikka 10 tuntia parkissa, jonka jälkeen lähteepi ihan normaalisti käyntii.. Mutta sitten aamulla kun auto on seissyt yön yli niin sama rumpa..
mikä vikana?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Minkälaista se käynti on? Tuntuuko, että käy kolmella pytyllä ja tosi tukkoiselta, kierrokset meinaa koko ajan laskea alle 500:n? Auttaako, jos vähän tarjoaa hanaa - röpöttääkö? ys yms
Täällä on vähän sama juttu 2.0TS:n kanssa, yön yli seisottua aina tuntuu käyvän ~kolmella pytyllä jonkin aikaa, ennen kuin paranee. Asiaan auttoi, ihme ja kumma kyllä, 1,5vko ajelu korkeammilla kierroksilla... en ymmärrä, mutta
Täällä on vähän sama juttu 2.0TS:n kanssa, yön yli seisottua aina tuntuu käyvän ~kolmella pytyllä jonkin aikaa, ennen kuin paranee. Asiaan auttoi, ihme ja kumma kyllä, 1,5vko ajelu korkeammilla kierroksilla... en ymmärrä, mutta
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Täällä ei ECU:n resetointi auttanut, sen sijaan kaasupolkimen asennon resetointi taisi auttaa; nimim. nyt vakaampaa "aamustartin" jälkeen, vaikka veto on poissa jonkin aikaa silti. Eli ei enää edes meinaa sammua, kuulee kyllä ihan korvallakin, ettei käy niin hyvin kuin lämpimänä, muttei kuitenkaan uuvahtele. Kokeile tuota, jos vaikka vahingossa auttaisi.dumo kirjoitti:Omassakin 2.0TS:ssä samaa vikaa. Lähtee kyllä käyntiin hyvin, mutta kylmänä alkaa rötäämään ja meinaa sammua kun korotettu tyhjäkäynti tippuu normaaliksi. Kaasua polkaisemalla herää taas. Pitäisi varmaan nollata ECU, jos vaikka on seokset hukassa pikku imuvuodon korjaamisen jäljiltä.
PS.
ECU kannattaa toki aina resetoida jos tulee jotain uutta osaa, mikä vaikuttaa about mihinkään.
- katiska
- Viestit: 472
- Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
- Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
- Paikkakunta: Villähde
Muutamassa yksilössä em. oireet aamustartissa ovat aiheutuneet imuputken vuodosta. Yhdessä yksilössä taas ILMI:n vaihto poisti ongelman.Aquatica kirjoitti:Minkälaista se käynti on? Tuntuuko, että käy kolmella pytyllä ja tosi tukkoiselta, kierrokset meinaa koko ajan laskea alle 500:n? Auttaako, jos vähän tarjoaa hanaa - röpöttääkö? ys yms
En tyytynyt tavanomaiseen.
Joo tuntuu juuri siltä että kävis kolmella pytyllä ja tukkoiselta.. Kaasun painaminenkaa ei juuri auta mitään, koska ei nappaa kierroksia.. Pitää tarkistaa jos olisi imuvuotoja.. ILMI oli ainankin ehjä tai ainankin näytti ehjältä kaikin puolin ja putsasin sen samalla..Aquatica kirjoitti:Minkälaista se käynti on? Tuntuuko, että käy kolmella pytyllä ja tosi tukkoiselta, kierrokset meinaa koko ajan laskea alle 500:n? Auttaako, jos vähän tarjoaa hanaa - röpöttääkö? ys yms
Täällä on vähän sama juttu 2.0TS:n kanssa, yön yli seisottua aina tuntuu käyvän ~kolmella pytyllä jonkin aikaa, ennen kuin paranee. Asiaan auttoi, ihme ja kumma kyllä, 1,5vko ajelu korkeammilla kierroksilla... en ymmärrä, mutta
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Puola, tulppa tai ilmi. Koneen vaihdon jälkeen ekoja makeita käytellessä röpötti ja vastusteli. Tyhjäkäynnillä lämpöisenä ok. Vaihdoin ilmin ja vika läks sillä. Aiemmin taas käyntivaivoihin uudet tulpat teki ihmeitä. Ei siinä ilmissä tarvi mitään silmällä havaittavaa ollakkaan. Jos jostain saat kokeiluun toisen palikan. Ja toi kaasuläppä resetointi ei oo kanssa pössömpi juttu. Tosin käyttänyt 33sessa..
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Täällä kun ei ole öljyä, ei vettä. Ei puolissa mitään. Eli samat oireet, syy huomattavasti hämärämpi
Johdotkin vilkuiltu, oli hilkun rispaantunutta tulpanjohtoa, mutta ei mitään merkkejä läpilyönnistä.. Ongelma tosiaan katoaa about täysin heti, ku kone on vähän lämmennyt. Noh, ehkä tässä vielä joskus tulee joku selkeä idea =)
Johdotkin vilkuiltu, oli hilkun rispaantunutta tulpanjohtoa, mutta ei mitään merkkejä läpilyönnistä.. Ongelma tosiaan katoaa about täysin heti, ku kone on vähän lämmennyt. Noh, ehkä tässä vielä joskus tulee joku selkeä idea =)
Ootko kattonu tulpanhatut mitkä on puolissa kiinni(luulen et ne on puolat?) nehän lähtee irti.. itsel oli nekin hapettunu ja öljyä ym roinaa täynä yläpuolelta kun nappasin tulpan johdot irti nii pöllähti vaan sellane vihertävä pilviAquatica kirjoitti:Täällä kun ei ole öljyä, ei vettä. Ei puolissa mitään. Eli samat oireet, syy huomattavasti hämärämpi
Johdotkin vilkuiltu, oli hilkun rispaantunutta tulpanjohtoa, mutta ei mitään merkkejä läpilyönnistä.. Ongelma tosiaan katoaa about täysin heti, ku kone on vähän lämmennyt. Noh, ehkä tässä vielä joskus tulee joku selkeä idea =)
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
En itse kattonut, vaan Carpojilla ihmeteltiin sitä ihan. Ne katto, että näyttäs kaikki kyllä olevan ihan kunnossa niinku pitääkin ja et ainoa, mikä siel näytti mitään väsymisen merkkejä, oli ne jumalattoman kalliit tulpanjohdot - joita en siis tilannut. Siellä oli muistaakseni 2 ja 4:n piuhat rispaantunu juurikin jostain ruuvin kohdalta; eli ne _voi_ lyödä läpi. Mitään jälkiä läpilyönnistä ei ollut, eikä näkynyt eristeiden läpi itse lanka.LeKu kirjoitti:Ootko kattonu tulpanhatut mitkä on puolissa kiinni(luulen et ne on puolat?) nehän lähtee irti.. itsel oli nekin hapettunu ja öljyä ym roinaa täynä yläpuolelta kun nappasin tulpan johdot irti nii pöllähti vaan sellane vihertävä pilviAquatica kirjoitti:Täällä kun ei ole öljyä, ei vettä. Ei puolissa mitään. Eli samat oireet, syy huomattavasti hämärämpi
Johdotkin vilkuiltu, oli hilkun rispaantunutta tulpanjohtoa, mutta ei mitään merkkejä läpilyönnistä.. Ongelma tosiaan katoaa about täysin heti, ku kone on vähän lämmennyt. Noh, ehkä tässä vielä joskus tulee joku selkeä idea =)
Mut tuota epäiltiin, mut se oli vähän semmonen "Noh, voidaan tilata ja kattoa josko ois, mut tulee kallis johtosarja jos ei ollut". Piuhoilla hintaa reilusti 400+äyriä Suomesta (lisäks Tehdastilaus:D) Hollanista olis 170euroa + rahti, jos suostuisivat ylipäänsä rahtaamaan Suomeen.
Osanumeroita en nyt heti löydä, mutta löytyvät tuolta foorumilta kyllä "Case: 156 2.0 TS '99"-alta. Osa 1 tai 2.
jjjohdot
Häh siis eikös niitä tulpanjohtia saa ihan kuulemma esim Ad-varaosamaailmasta jollain satasella ellen nyt ihan väärin muista? On itekin pitänyt hakea. Samaa kylmäkäynnin heikkoutta ollut itelläkin jo pitkään. Kostealla kelillä pahenee.