Tuli ostettua 166 3.0 super
Valvoja: Moderators
Tuli ostettua 166 3.0 super
Terve kaikille alfisteille.
Tuli ostettua otsikon mukainen tuontiauto. nyt senkanssa onkin heti alkuun pari kysymystä:
-miten ton infonäytön(trip, audio, clima, navi...) kielen saa muutettua?
sekun on nääs italiaks, delta-autossa sanoivat että sen voi vaihtaa itse?
-mitä tekee nappi "STR" vaihdekepin etupuolella?? entä kuskin ovessa oleva liukukytkin missä on vähän niinku avaimen kuva????
Kiitos etukäteen ja kysymyksiä varmaan tulee lisää....
Tuli ostettua otsikon mukainen tuontiauto. nyt senkanssa onkin heti alkuun pari kysymystä:
-miten ton infonäytön(trip, audio, clima, navi...) kielen saa muutettua?
sekun on nääs italiaks, delta-autossa sanoivat että sen voi vaihtaa itse?
-mitä tekee nappi "STR" vaihdekepin etupuolella?? entä kuskin ovessa oleva liukukytkin missä on vähän niinku avaimen kuva????
Kiitos etukäteen ja kysymyksiä varmaan tulee lisää....
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Onneksi olkoon ja tervetuloa joukkoon.
Kielen voi valita itse: Noin ulkomuistista muistelisin että pitää valita näytölle tila Trip, sitten oikean puoleisella namikalla menee "settings" valikkoon ja klikkaa sen auki painamalla samaa nappia. En tiedä mikä sana italiankielisessä valikossa on settingsin tilalla, mutta se saattaa olla alimmainen valikossa oleva kohta (tai sitten ei...). Tuon valikon alta pitäisi taasen löytyä valikko josta saa vaihdettua sopivan kielen. Jos ohjeet eivät auta toivottuun lopputulokseen niin joku muu voi paikata tai sitten pitää käydä autosta lunttaamassa.
STR on lyhenne "Sport Throttle Response". Käytännössä kone vastaa kaasupolkimen painalluksiin tällöin hanakammin. Käyttänee jotain eri moottorinohjausta koska dynolla autosta saa muutaman hepan enemmän kun STR on päällä. Hauska namikka, ei muuten mene päälle ja pois kuin silloin kun kaasupoljinta ei paineta.
Kielen voi valita itse: Noin ulkomuistista muistelisin että pitää valita näytölle tila Trip, sitten oikean puoleisella namikalla menee "settings" valikkoon ja klikkaa sen auki painamalla samaa nappia. En tiedä mikä sana italiankielisessä valikossa on settingsin tilalla, mutta se saattaa olla alimmainen valikossa oleva kohta (tai sitten ei...). Tuon valikon alta pitäisi taasen löytyä valikko josta saa vaihdettua sopivan kielen. Jos ohjeet eivät auta toivottuun lopputulokseen niin joku muu voi paikata tai sitten pitää käydä autosta lunttaamassa.
STR on lyhenne "Sport Throttle Response". Käytännössä kone vastaa kaasupolkimen painalluksiin tällöin hanakammin. Käyttänee jotain eri moottorinohjausta koska dynolla autosta saa muutaman hepan enemmän kun STR on päällä. Hauska namikka, ei muuten mene päälle ja pois kuin silloin kun kaasupoljinta ei paineta.
- Rölli ja metsänhenki
- Viestit: 385
- Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
- Paikkakunta: Hyvinkää
Tervetuloa meidän vähälukuisten joukkoon!
Se nappi siinä kuskin ovessa on peilien sisäänkäännön lukitusnappi. Se lukitsee sivupeilit, jotta ne eivät vahingossa käänny sivuille. Vetää muuten kivasti "korvat" suppuun. Näin ainakin meidän autossa, jos oikein muistan, on avaimen näköinen merkki siinä napin vieressä.
Ei muuta kuin kivoja kilometrejä
Se nappi siinä kuskin ovessa on peilien sisäänkäännön lukitusnappi. Se lukitsee sivupeilit, jotta ne eivät vahingossa käänny sivuille. Vetää muuten kivasti "korvat" suppuun. Näin ainakin meidän autossa, jos oikein muistan, on avaimen näköinen merkki siinä napin vieressä.
Ei muuta kuin kivoja kilometrejä
Kautta likaisten varpaitteni!
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Tosta sport throttle responsesta oon ajatellut kanssa tehdä vähän tutkimuksia. 166:sen ME2.1 sytytysboxissa ainakin kyseinen toiminto on, mutta ei 156:ssa. Tarkempien mittailujen jälkeen huomasin kuitenkin että vastaavissa pinneissä on jotain kiinni 156:ssakin, joten kun vaan aikaa on niin tarvii kokeilla onko mahdollista rakennella 156:seenkin sportti asento 
Vakionopeudensäätimenkin voi ehkä rakentaa samaan tyyliin jos vaan ohjelmisto on sama kuin 166:ssa.
No tutkinta jatkuu, jos jotain mukavaa löytyy niin pistetään foorumiin kaikkien ihailtavaksi

Vakionopeudensäätimenkin voi ehkä rakentaa samaan tyyliin jos vaan ohjelmisto on sama kuin 166:ssa.
No tutkinta jatkuu, jos jotain mukavaa löytyy niin pistetään foorumiin kaikkien ihailtavaksi

Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Tässä saattaisi olla asiallinen peli 166:sta halajavalle. Prkl kun on nuo lastenvaunut raahattavana...Varsin kipakka kone tuo 2-litrainen.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Kuinkahan tiukka tuo hinta on? Tuollaisessa autossa ulkomailta tuonti kyllä kannattaisi, vilkaiskaas vaikka tätä. Turbot ovat kylläkin jostain syystä Saksassa vähissä, mutta kolmilitraisia piisaa.Vittorio Jano kirjoitti:Tässä saattaisi olla asiallinen peli 166:sta halajavalle.
Jos alkaa tulevaisuudessa tulemaan enemmän kilometrejä niin 166 JTD himottaa kyllä kummasti...
- Epäkelpokeräilijä -
Eikös nuo turbot ollut vähän niinkuin Italian-markinoille veropolitiikan takia. Samalla myyty muuallekin.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Kuinkahan tiukka tuo hinta on? Tuollaisessa autossa ulkomailta tuonti kyllä kannattaisi, vilkaiskaas vaikka tätä. Turbot ovat kylläkin jostain syystä Saksassa vähissä, mutta kolmilitraisia piisaa.Vittorio Jano kirjoitti:Tässä saattaisi olla asiallinen peli 166:sta halajavalle.
Jos alkaa tulevaisuudessa tulemaan enemmän kilometrejä niin 166 JTD himottaa kyllä kummasti...
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Mitä meinaat? Valitsin 166:n juuri siitä syystä että tuplavaunut piti saada mukaan. 156 oli liian ahdas. Mainittakoon nyt vielä että 155:n peräkontti on lyömätön tähän tarkoitukseen.Vittorio Jano kirjoitti:[ Prkl kun on nuo lastenvaunut raahattavana.
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”
Täydellinen valinta toveri, olen kateellinen.
Köyhä kun olen,ostin kuluvan vuoden alussa 166 20 ts -99:n...kulutus mielessä ts.
Alfan mystinen viehätys on säilynyt vaikka pikku murheita on ollut. Jos hillohommat menee toivotulla tavalla niin Sports Car Centerin pojat saa etsiä kolme litrasen automaatin meitsillekin.
Anyway, Onnea matkaan.
Nämä bbs:n hemmot lukustaa harvinaisen asiallisilta, joten aina kannattaa kysästä kun on murheita.
Köyhä kun olen,ostin kuluvan vuoden alussa 166 20 ts -99:n...kulutus mielessä ts.
Alfan mystinen viehätys on säilynyt vaikka pikku murheita on ollut. Jos hillohommat menee toivotulla tavalla niin Sports Car Centerin pojat saa etsiä kolme litrasen automaatin meitsillekin.
Anyway, Onnea matkaan.
Nämä bbs:n hemmot lukustaa harvinaisen asiallisilta, joten aina kannattaa kysästä kun on murheita.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Eikös Saksassakin ole joku iskutilavuuden mukaan lankeava verotus, joten siksi 3-litrasista ehkä luovutaan helpommin, eikä kysyntää välttämättä ole.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Turbot ovat kylläkin jostain syystä Saksassa vähissä, mutta kolmilitraisia piisaa.Vittorio Jano kirjoitti:Tässä saattaisi olla asiallinen peli 166:sta halajavalle.
Jos alkaa tulevaisuudessa tulemaan enemmän kilometrejä niin 166 JTD himottaa kyllä kummasti...
Itsellä kiiluu kanssa silmissä tuollainen JTD, lompakko vaan on toistaiseksi eri mieltä asiasta, joten...
Edit: Niinjoo, onnittelut autovalinnasta!
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Rölli ja metsänhenki
- Viestit: 385
- Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
- Paikkakunta: Hyvinkää
Ni se muisti pettää. Ei se peilien kääntönappi avainta muistuta, vaan kyll se "korvilta" näyttää.
Siis meidän 166:ssa on ikkunoiden nosto- ja laskunapit, takalasien lukitusnappula, peilien säätö ja kääntönappulat siinä kuslin ovessa. Ei meillä olekaan mitään avaimen näköistä symbolia.
Ainoa avaimen näköinen symboli on 164:ssa nappi joka ohjaa keskuslukitusta sisältä.
Siis meidän 166:ssa on ikkunoiden nosto- ja laskunapit, takalasien lukitusnappula, peilien säätö ja kääntönappulat siinä kuslin ovessa. Ei meillä olekaan mitään avaimen näköistä symbolia.
Ainoa avaimen näköinen symboli on 164:ssa nappi joka ohjaa keskuslukitusta sisältä.
Kautta likaisten varpaitteni!
- ärrä
- Viestit: 751
- Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Rajoittamattomien nopeuksien maassa saksalaisethan arvostavat suurta huippunopeutta ja mielellään pienillä kierroksilla, jotta meno on hiljaista ja motti kestää. Kiihtyvyydellä ei ole "niin suurta" merkitystä. Siksi suuremmat moottorikoot ovat yleisempiä.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Turbot ovat kylläkin jostain syystä Saksassa vähissä, mutta kolmilitraisia piisaa.
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Näinhän se suunnilleen menee. Saksanmaalla kun tuota omaa autoa etsin ja kiertelin merkkiliikkeissä niin jokaisessa oli kommentti että isolla bensakoneella varustetut viitisen vuotta vanhat autot eivät ole kysyttyjä. Tinkivaraakin tuntuu löytyvän reippaasti kun mainostaa että auto lähtee ulkomaille. Pienellä vaivalla sieltä löytää itselleen sopivan pelin, saa jopa valita värin ja sisustuksenAlfissimo kirjoitti: Turbot ovat kylläkin jostain syystä Saksassa vähissä, mutta kolmilitraisia piisaa.
Eikös Saksassakin ole joku iskutilavuuden mukaan lankeava verotus, joten siksi 3-litrasista ehkä luovutaan helpommin, eikä kysyntää välttämättä ole.

Turboja ei teutoonien maahan ole tuotu koko ajan joten ne ovat harvinaisia. Suurin osa myytävänä olevista turboistakin on tuotu Saksaan ulkoa
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Menevätkö vaunut luukusta kokonaisina sisään? Tilahan on varmaan riittävän suuri, mutta tuo lastausaukon koko epäilyttää. 156 SW:n tararatilahan ei ole järin suuri, mutta farmarissa on se hyvä puoli, että tilan voi tarvittaessa täyttää kattoon saakka.166 kirjoitti:Mitä meinaat? Valitsin 166:n juuri siitä syystä että tuplavaunut piti saada mukaan.Vittorio Jano kirjoitti:[ Prkl kun on nuo lastenvaunut raahattavana.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Onnittelut!
Jos tarvit suomenkielistä manuaalia, niin jouduin kopioimaan itselleni. Pienellä vaivalla voin ottaa kopsun.
YR:n turboa kävin katsomassa keväällä ja kauppias huuteli perään, että 25:llä lähtee mukaan. Siitähän sitten voi tinkiä. Vanha liisari ensimmäiseltä käyttäjältä muistaakseni.
Jos tarvit suomenkielistä manuaalia, niin jouduin kopioimaan itselleni. Pienellä vaivalla voin ottaa kopsun.
YR:n turboa kävin katsomassa keväällä ja kauppias huuteli perään, että 25:llä lähtee mukaan. Siitähän sitten voi tinkiä. Vanha liisari ensimmäiseltä käyttäjältä muistaakseni.
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6
Kiitos kaikille.
Täällähän vallitsee mukavan tuntunen meininki.
pitää käydä vielä itekkin kattoon sitä namikkaa siinä kuskin ovessa, peilien sisäänimu nappi ja muut löyty mut joku siinä vielä oli mille en keksiny käyttöä... oli varmaan se takalasien lukitus
Mites muuten menettelisitte jo olisitte joutuneet kyseisen 166:sen omistajaksi auto on-99 ja mittarissa 130tkm, edellinen leima huolokirjassa on 80tkm! öljyt on kirkkaat ja kiakki toimii hyvin ja on hyvä ajaa. myyjän mukaan auto on huollettu, mutta kun ei tiedä mitä tämä huolto on sisältänyt. jakohihna olis kai pitänyt vaihtaa 120tkm kohdalla??
nimim. paniikissa hetikö jakohihna huoltoa varaamaan?????
Täällähän vallitsee mukavan tuntunen meininki.
pitää käydä vielä itekkin kattoon sitä namikkaa siinä kuskin ovessa, peilien sisäänimu nappi ja muut löyty mut joku siinä vielä oli mille en keksiny käyttöä... oli varmaan se takalasien lukitus
Mites muuten menettelisitte jo olisitte joutuneet kyseisen 166:sen omistajaksi auto on-99 ja mittarissa 130tkm, edellinen leima huolokirjassa on 80tkm! öljyt on kirkkaat ja kiakki toimii hyvin ja on hyvä ajaa. myyjän mukaan auto on huollettu, mutta kun ei tiedä mitä tämä huolto on sisältänyt. jakohihna olis kai pitänyt vaihtaa 120tkm kohdalla??
nimim. paniikissa hetikö jakohihna huoltoa varaamaan?????
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
No toiselta akselilta piti pyörät irroittaa (juuri tuon luukun koon takia) mutta ei muuta purkua ja nyt puhutaan tosiaan Emmaljunga tvillingcoronettista eli kaksosten/siskosten vaunuista. Meillä oli vaunut mukana Alfakaupassa ja Sportwagoni täytyy jättää pois heti kättelyssä tällasten vaunujen kanssa. Isoluukkusen lastaus on tietysti aina helpompaa mutta meillä ei sitte sinne olis mitään muuta mahtunutkaan. Lomamatkoilla oli silti boxi katolla jottei tarvinnu ahtaa niin hirveesti. Ei muuta kuin vaunujen kans kauppaan testaamaan niin näet miten toimii.Vittorio Jano kirjoitti: Menevätkö vaunut luukusta kokonaisina sisään?
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Saksassa hihnanvaihtovälit eivät ole samoja kuin Suomessa, esmes oman GTV:ni hihnakopassa oleva tarra juoruaa Saksan välin olevan 80tkm kun taas Suomessa remmi vaihdettaisiin kuudenkympin välein.BB kirjoitti:Mites muuten menettelisitte jo olisitte joutuneet kyseisen 166:sen omistajaksi auto on-99 ja mittarissa 130tkm, edellinen leima huolokirjassa on 80tkm! öljyt on kirkkaat ja kiakki toimii hyvin ja on hyvä ajaa. myyjän mukaan auto on huollettu, mutta kun ei tiedä mitä tämä huolto on sisältänyt. jakohihna olis kai pitänyt vaihtaa 120tkm kohdalla??
Jos sulla on dokumenttia siitä, että hihna on tosiaan vaihdettu 80tkm:n huollossa, niin tuskin uutta vaihtoa kannattaa miettiä ennen 140tkm:n lukemaa.
- Epäkelpokeräilijä -