156:sen ylätukivarret
Valvoja: Moderators
156:sen ylätukivarret
Nuo 156:sen ylätukivarret tuntuvat olevan melkoisen kuluvaa sorttia, joten onko niitä saatavissa yhtään kestävämpinä?
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: 156:sen ylätukivarret
TuollaAranai kirjoitti:Nuo 156:sen ylätukivarret tuntuvat olevan melkoisen kuluvaa sorttia, joten onko niitä saatavissa yhtään kestävämpinä?
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=8476&start=50
on jotain mainintaa varsista.
-
- Viestit: 318
- Liittynyt: 08 Huhti 2006, 08:09
- Car(s): Giulia gt Veloce
Giulia 1600 Super - Paikkakunta: Hollola
En päässyt narinasta eroon, ei auttanut rasvaaminen. Kesälle ei kuitenkaan narise, niinpä siirsin auton vain kesäkäyttöön
Ei vaan, näyttäisi Heikalla olevan alkuperäisiäkin tukivarsia, kokeilen seuraavan kerran niitä koska mulla ei koskaan narissut orkkisvarsien kanssa. Auto on kyllä oikeasti tän talven poissa liikenteestä.

Ei vaan, näyttäisi Heikalla olevan alkuperäisiäkin tukivarsia, kokeilen seuraavan kerran niitä koska mulla ei koskaan narissut orkkisvarsien kanssa. Auto on kyllä oikeasti tän talven poissa liikenteestä.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Mullakin on jälleen molemmat etuylätukivarret kohta vaihtokunnossa. Olisiko kolmannet yksilöt? Minun aikana ajettu ~100tkm. Eli vaikka ensimmäinen vaihto olisi ollut edellisen kilometrien kuluttamaa niin silti ei tulisi kuin 50tkm per vaihto. Minkäs teet, se on kai Alfailun hinta.
Ayrton Senna da Silva forever
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Heikalta saa 2 sorttia
http://www.heikka.fi/kauppa/index.php?m ... ucts_id=56
http://www.heikka.fi/kauppa/index.php?m ... cts_id=966
Tiedä sitten miten eroavat toisistaan... Ihan vahvistettuja en ole löytännyt vaikka hiukan etsiskellytkin, sellasiin voisi investoida sitä mukaan kun vanhat poksahtelee. Jarruvaseliiniä siihen pitkään pulttiin, niin ei pitäisi olla ongelmaa lubricantista, ei heikennä kumia
http://www.heikka.fi/kauppa/index.php?m ... ucts_id=56
http://www.heikka.fi/kauppa/index.php?m ... cts_id=966
Tiedä sitten miten eroavat toisistaan... Ihan vahvistettuja en ole löytännyt vaikka hiukan etsiskellytkin, sellasiin voisi investoida sitä mukaan kun vanhat poksahtelee. Jarruvaseliiniä siihen pitkään pulttiin, niin ei pitäisi olla ongelmaa lubricantista, ei heikennä kumia
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Tuli vaihdettua, vaikeampi homma kuin ajattelin.
Samalla uusi koiranluu, vanha ei auennut ehjänä. Onneksi oli Motonetissä hyllyssä.
Iskari-jousi setti kokonaan pois, pirun kovaa kiinni tolppa ylätukivarren kupissa.
Ulkona raikaspakkassää.
Onneksi kasaus sujui joutuisasti.
Motonetistä myivät SBS (Scandinavian Brake Systems, tjn.) koiranluun. Siinä on pallon puolella "viisteet" sopii 17mm kiintari. Ei ole pakko käyttää 5mm kuuskoloa, jotka itselleni suurimmat viivytykset aiheuttivat.
Narisi tukivarsi, vaikkei sisälle vielä kuulunutkaan.
Samalla uusi koiranluu, vanha ei auennut ehjänä. Onneksi oli Motonetissä hyllyssä.
Iskari-jousi setti kokonaan pois, pirun kovaa kiinni tolppa ylätukivarren kupissa.
Ulkona raikaspakkassää.
Onneksi kasaus sujui joutuisasti.
Motonetistä myivät SBS (Scandinavian Brake Systems, tjn.) koiranluun. Siinä on pallon puolella "viisteet" sopii 17mm kiintari. Ei ole pakko käyttää 5mm kuuskoloa, jotka itselleni suurimmat viivytykset aiheuttivat.
Narisi tukivarsi, vaikkei sisälle vielä kuulunutkaan.
Kannattaa irrottaa ne teräsholkit kokonaan kun rasvailee, saa sen rasvan sinnekin mistä se ääni tulee. Onnistuu vaikka kierretangon pätkällä ja parilla mutterilla / prikalla.
Ja koiranluita kannattaa pitää aina sarja hyllyssä jos meinaa niitä irrotella, ne kuusiokolot nylppääntyy aina kun mutteri jämähtää siihen kierreosan ruostuneeseen loppupätkään. Kannattaa melkein rälläköidä se ylimääräinen pätkä pois ennen kun koittaa avata, tai ainakin se kierreosa jos haluaa koittaa säästellä sitä kuusiokoloa.
Ja koiranluita kannattaa pitää aina sarja hyllyssä jos meinaa niitä irrotella, ne kuusiokolot nylppääntyy aina kun mutteri jämähtää siihen kierreosan ruostuneeseen loppupätkään. Kannattaa melkein rälläköidä se ylimääräinen pätkä pois ennen kun koittaa avata, tai ainakin se kierreosa jos haluaa koittaa säästellä sitä kuusiokoloa.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
^^Teräsholkit? eli ne tukivarren puslatko?
Alempaan ei pikkurälläkkä sopinut katkomaan, joko reidetangon haitari tai alatukivarsi vaarassa. No meni se rautasahallakin, kun ensi pujotti vetarin selän ja terän väliin ja aikansa kitkutti.
Uudessa koiranluussa olikin hahlot tehty avaimelle, ei enään noita kuuskoloja ole pakko pyöristää.
Rasvaa menee aina kierteisiin, oli hopean väristä Nova-jotain tahnaa.
Edit: Kuuluuko iskarin olla sen haarukan kupin pohjassa vai ei? Mielestäni ei ollut, laitoin kyllä pohjaan asti
.
Se korvake oli jotenkin mytätyn näköinen, reikää ei ainakaan ollut.
Alempaan ei pikkurälläkkä sopinut katkomaan, joko reidetangon haitari tai alatukivarsi vaarassa. No meni se rautasahallakin, kun ensi pujotti vetarin selän ja terän väliin ja aikansa kitkutti.
Uudessa koiranluussa olikin hahlot tehty avaimelle, ei enään noita kuuskoloja ole pakko pyöristää.
Rasvaa menee aina kierteisiin, oli hopean väristä Nova-jotain tahnaa.
Edit: Kuuluuko iskarin olla sen haarukan kupin pohjassa vai ei? Mielestäni ei ollut, laitoin kyllä pohjaan asti

Se korvake oli jotenkin mytätyn näköinen, reikää ei ainakaan ollut.
Viimeksi muokannut Finest, 23 Marras 2010, 12:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Olen miettinyt pääni puhki että miksi.. Miksi on Italianpoika laittanut ylätukivarren pitkän pultin niin perin että ottaa jouseen kiinni kun yrittää ottaa pois??? Toisin päin kun on puolimetriä tyhjää kun on ottanut sisälokarin irti. Laitan aina takaisin niin päin ni eipä tarvitse purkaa koko autoa kun tuota vaihtaa 

If the facts don't fit the theory, change the facts.
Albert Einstein
Albert Einstein
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Eiköhän se luigi ole ne grappapäissään linjalla laittanut, on meinaan tullut muutamaan 156:een vaihdettua uudet ylätukivarret ensimmäisten (alkuperäisten) tilalle.Jalamari kirjoitti:Vai onko sittenkään italianpoika. Vai ihan tavallinen härmäläänen vaihtaessaan vinkuvia niveliä?
Omaan 156:een, johon tein homman ensimmäisenä, kokosin yläpään tietysti kuten tehtaalla

"No smoke => no power => no hope"
Juu mut voi vaihtaa tukivarren melkein jo motonetin pihalla (niinku kaik vanhat äijät) kun on pultti toisin perinmattijus kirjoitti:Se ylätukivarren kiinnike tukivarsineen mahtuu tulemaan "jousijalan" yli kun koko tolpan tiputtaa alas. Sitten ei ole väliä onko sisälokari paikallaan saatika jousi tiellä.

If the facts don't fit the theory, change the facts.
Albert Einstein
Albert Einstein
Tuttu juttu, mulle tuli kans motonetistä mapco ja toiselle puolelle delphi. Mapco meni aika pian väljäks ja delphi on edelleen paikallaan ja hyvässä iskussa. Mapcot tuntuu olevan aika sälää, kannattaa jättää hyllyyn. Tarvikevarret narisee aika piakkoin mutta saa polyuretaani puslilla äänettömäksi. Nuo originellit TRW varret on hiljasia luonnostaan.michael kirjoitti:Noniin, vasemman etuylätukivarren (Mapco) pallonivelen suojakumi on rikki. Kestihän se 10 tkm ja alle vuoden. Toisen puolen Delphi on ehjä.
Laatua?
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Onkos kukaan tilannut e-bayn kautta tarjottuja tukivarsipaketteja?? esim. http://www.ebay.de/itm/Querlenker-Volls ... 7290577547 tarjoaa pariin satkuun (en osaa saksaa mutta näin päättelin...) paketin kotiin kannettuna jossa ylä + alatukivarret + koiranluut molemmille puolille!!
Voikos nuo olla laadultaan vielä huonompia mitä esim tän ketjun perusteella motonetista ostetut?? hinta vastavalle paketille siellä n. 400 €
Voikos nuo olla laadultaan vielä huonompia mitä esim tän ketjun perusteella motonetista ostetut?? hinta vastavalle paketille siellä n. 400 €
- katiska
- Viestit: 472
- Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
- Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
- Paikkakunta: Villähde
Mapcot ja Delphit ovat toimineet moitteetta kun ennen asennusta täytin nivelet rasvalla. Tehtaan jäljiltä rasvaus oli aivan onnetonta, ei ihme jos kuluvat nopeaan.
Tuolla edempänä joku oli asentanut palloniveleen rasvanipan - Sitä virhettä ei kannata mennä tekemään. Noissa kestovoidelluista palloista puuttu rasvaurat, jolloin rasva jää pallon ja kupin väliin ja pahimmassa tapauksessa ampuu pallon ulos.
Tuolla edempänä joku oli asentanut palloniveleen rasvanipan - Sitä virhettä ei kannata mennä tekemään. Noissa kestovoidelluista palloista puuttu rasvaurat, jolloin rasva jää pallon ja kupin väliin ja pahimmassa tapauksessa ampuu pallon ulos.
En tyytynyt tavanomaiseen.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
vaihdoin nuo ensiasennus ylätukivarret n. 75000 mittarilukeman kohdilla syystä että molemmin puolin meni pallo väljäksi, puslat sensijaan oli vielä jämptit ja pientä narinaa kuului vasta satunnaisesti. Laitoin tietysti originaalit trw keikeleet tilalle kun ei viitsi kokoaika vaihdella/rasvailla. Korjaamon setä mainitsi että tarvikevarret kestääkin sitten kevyesti sen 20000 km 

- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
Omassani kesti alkuperäiset vasen n100000km ja oikea 115000km.
Laitoin tarvike osat.
Jos vaihdon tekee liike, on alkuperäisosa oikea ratkaisu.
Jos taas itse ja kääntää ruuvin toisin päin, en tiedä.
Paljonko maksaa orkkis tlätukivarsi?
Ja vaihto kai aika kallis?
Laitoin tarvike osat.
Jos vaihdon tekee liike, on alkuperäisosa oikea ratkaisu.
Jos taas itse ja kääntää ruuvin toisin päin, en tiedä.
Paljonko maksaa orkkis tlätukivarsi?
Ja vaihto kai aika kallis?
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
TRW:n originaali tukivarret Heikalla 85 euroa / kappalebeetta julia kirjoitti:
Paljonko maksaa orkkis tlätukivarsi?
Ja vaihto kai aika kallis?
http://www.heikka.fi/kauppa/index.php?m ... cts_id=966
Vaihto on n. tunnin työ, eli korjaamosta riippuen n. 50-100 euroa.
Ammattina autokauppa
- pikkis77
- Viestit: 501
- Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
- Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
- Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)
Re:
Soundplacessa sanoivat muistaakseni ylätukivarren hinnaksi jotain 89e... oli kaha nostanut hintoja, vuosi sitten oli 69epikkis77 kirjoitti:Vuosi sitten vaihdettiin katsastuksesta hylyn saaneena ylätukivarret. Eilen katsastukseen ja taas klappa, ja reilusti. Onneksi on KAHA:n ylätukivarret, niissä on 2v. takuu joten uudet alle ilmaiseksi...
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Re: 156:sen ylätukivarret
Suosikaa vain originaaleja. Siinä säästää lopulta rahaa ja hermoja.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- GTA ROSSO
- Viestit: 400
- Liittynyt: 12 Loka 2007, 10:33
- Car(s): Alfa-Romeo 156 GTA Q2 3.2 v. 2003
Seat Leon FR 200 TFSI Turbo v. 2007
Seat Ibiza FR 1.8 T v. 2006 - Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: 156:sen ylätukivarret
Suosikaa vain originaaleja. Siinä säästää lopulta rahaa ja hermoja.
Samaa mieltä ei enää mitään tarvikekuraa GTA:n.
Samaa mieltä ei enää mitään tarvikekuraa GTA:n.