3.0-takatuen vaihto kone paikallaan

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

3.0-takatuen vaihto kone paikallaan

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Onko joku vaihtanut koneen takakiinnityskumin 3.0-koneen ollessa paikallaan? Kone on kyllä tassuistaan ja pakosarjoistaan irti, mutta en millään viitsisi irrottaa loppujakin sähköjohtoja, syylaria ja kardaania moisen asian takia (siis nostaa koko konetta pois). Enkä edes yrittäisi, ja sehän maksaa ja kestää koko kesän.

On muuten surkea kumi ollakseen lähes parisataaheppaisen koneen kolmas tukipiste. Kaksi sentin paksuista, pari senttiä leveää kumia putken sisällä. Onneksi etukiinnikkeet ovat kiinni kahdella M8-pultilla per kiinnike :shock: .

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Re: 3.0-takatuen vaihto kone paikallaan

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Seiska5mma kirjoitti:Onko joku vaihtanut koneen takakiinnityskumin 3.0-koneen ollessa paikallaan? Kone on kyllä tassuistaan ja pakosarjoistaan irti, mutta en millään viitsisi irrottaa loppujakin sähköjohtoja, syylaria ja kardaania moisen asian takia (siis nostaa koko konetta pois). Enkä edes yrittäisi, ja sehän maksaa ja kestää koko kesän.

On muuten surkea kumi ollakseen lähes parisataaheppaisen koneen kolmas tukipiste. Kaksi sentin paksuista, pari senttiä leveää kumia putken sisällä. Onneksi etukiinnikkeet ovat kiinni kahdella M8-pultilla per kiinnike :shock: .
Joo, tuo kannatinkumi on heppoinen, itseäni aikoinaan häiritsi toi liike ja klonksaus mikä tuli, asia korjaantui "Sikaflexillä" keskitin tuen varmasti keskelle ja laitoin "Sikaflexiä" kolot täyteen, toimii :mrgreen:. Alkuperäinen idea on varmaan minimoida värinät koriin mutta ei tuo värinä lisääntynyt "trimmauksen" jälkeen eli voin suositella :wink:. Tuon puslan pystyy vaihtamaan vallan hyvin koneen ollessa paikalla teet vain sopivan ulos-/sisäänvetotyökalun.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Minäkin innostuin jouluhuollossa laittamaan sikaflexiä tuon kumirinkulan täyteen, samoin tungin tuota erinomaista ainetta kardaanin rättiniveleen. :mrgreen:

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

jaa..enpäs ole hoksannutkaan tuonne takatukeen sikaflexiä edes ajatella..muihin paikkoihin tuota on tullut tukittua vähän reilumminkin... :)
pitänee kokeilla tuonnekkin koska se kumiosa alkoi olla jo hieman vaihtokunnossa.. :)

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Loistavaa infoa pojat.

Taidan iskea Sikaflexit tuohon uuteen kumiin heti tuoreeltaan. Kumi on varmaan jonkun 1.3-litraisen Fiatin kumi, joka on sattunut olemaan suunnittelijan pöydällä kun takatuen kohtaa piirrettiin.

Se kumi on muuten toispuoleisesti siinä akselilla myös uudessa alkuperäisosassani. Syytä en ole keksinyt kuin sen, että ehkä kone ja koko pakka on sitten veto päällä linjassa. Kääntämällä kumin toisin päin saisin moottorini suoraan, mutta ehkä jätän sen kieroon. Henkimaailman asioita. Paras unohtaa ja ajaa vaan.

Avatar
Teeäs
Viestit: 95
Liittynyt: 25 Elo 2003, 20:35
Car(s): 75TS,156V6,156JTD16v,Alfetta GT,145JTD
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Teeäs »

GTV6-foorumilla on näköjään käsitelty asiaa joskus...
http://www.gtv6.org/discus/messages/200/110.html?0

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Vielä parempaa - hyvä linkki. Kosaanilla vaan lämpöä ympäristöön, niin palikka tippuu käteen kuin kypsä omena. Helpotukstekniikat ovat kova sana - ei meinään ole monttua tai autonosturia.

Samalla kävi ilmi, että muillakin on koneet vinossa ja sormi on käynyt suussa.

Tosin olipa siellä meikäläisen Alfaan paremmin sopiva testimoniaali

"I'm glad I'll probably never have to do this one again. Total time about 5 hours. Now that everything's loosened up, and I know what I'm doing I could do it in about 30 minutes."

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Seiska5mma kirjoitti:Loistavaa infoa pojat.

Taidan iskea Sikaflexit tuohon uuteen kumiin heti tuoreeltaan. Kumi on varmaan jonkun 1.3-litraisen Fiatin kumi, joka on sattunut olemaan suunnittelijan pöydällä kun takatuen kohtaa piirrettiin.

Se kumi on muuten toispuoleisesti siinä akselilla myös uudessa alkuperäisosassani. Syytä en ole keksinyt kuin sen, että ehkä kone ja koko pakka on sitten veto päällä linjassa. Kääntämällä kumin toisin päin saisin moottorini suoraan, mutta ehkä jätän sen kieroon. Henkimaailman asioita. Paras unohtaa ja ajaa vaan.
Joo näin on, nyt muistan tuon asian kun sanoit :mrgreen: . Eli laittaa kumin niin kuin se olisi lepotilassa, ehkä hiukan kevennettynä ja sitten sikaflexillä täyttämään ja antaa kunnolla kuivua.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Vastaa Viestiin