Onko joku vaihtanut koneen takakiinnityskumin 3.0-koneen ollessa paikallaan? Kone on kyllä tassuistaan ja pakosarjoistaan irti, mutta en millään viitsisi irrottaa loppujakin sähköjohtoja, syylaria ja kardaania moisen asian takia (siis nostaa koko konetta pois). Enkä edes yrittäisi, ja sehän maksaa ja kestää koko kesän.
On muuten surkea kumi ollakseen lähes parisataaheppaisen koneen kolmas tukipiste. Kaksi sentin paksuista, pari senttiä leveää kumia putken sisällä. Onneksi etukiinnikkeet ovat kiinni kahdella M8-pultilla per kiinnike .
Seiska5mma kirjoitti:Onko joku vaihtanut koneen takakiinnityskumin 3.0-koneen ollessa paikallaan? Kone on kyllä tassuistaan ja pakosarjoistaan irti, mutta en millään viitsisi irrottaa loppujakin sähköjohtoja, syylaria ja kardaania moisen asian takia (siis nostaa koko konetta pois). Enkä edes yrittäisi, ja sehän maksaa ja kestää koko kesän.
On muuten surkea kumi ollakseen lähes parisataaheppaisen koneen kolmas tukipiste. Kaksi sentin paksuista, pari senttiä leveää kumia putken sisällä. Onneksi etukiinnikkeet ovat kiinni kahdella M8-pultilla per kiinnike .
Joo, tuo kannatinkumi on heppoinen, itseäni aikoinaan häiritsi toi liike ja klonksaus mikä tuli, asia korjaantui "Sikaflexillä" keskitin tuen varmasti keskelle ja laitoin "Sikaflexiä" kolot täyteen, toimii . Alkuperäinen idea on varmaan minimoida värinät koriin mutta ei tuo värinä lisääntynyt "trimmauksen" jälkeen eli voin suositella . Tuon puslan pystyy vaihtamaan vallan hyvin koneen ollessa paikalla teet vain sopivan ulos-/sisäänvetotyökalun.
jaa..enpäs ole hoksannutkaan tuonne takatukeen sikaflexiä edes ajatella..muihin paikkoihin tuota on tullut tukittua vähän reilumminkin...
pitänee kokeilla tuonnekkin koska se kumiosa alkoi olla jo hieman vaihtokunnossa..
Taidan iskea Sikaflexit tuohon uuteen kumiin heti tuoreeltaan. Kumi on varmaan jonkun 1.3-litraisen Fiatin kumi, joka on sattunut olemaan suunnittelijan pöydällä kun takatuen kohtaa piirrettiin.
Se kumi on muuten toispuoleisesti siinä akselilla myös uudessa alkuperäisosassani. Syytä en ole keksinyt kuin sen, että ehkä kone ja koko pakka on sitten veto päällä linjassa. Kääntämällä kumin toisin päin saisin moottorini suoraan, mutta ehkä jätän sen kieroon. Henkimaailman asioita. Paras unohtaa ja ajaa vaan.
Vielä parempaa - hyvä linkki. Kosaanilla vaan lämpöä ympäristöön, niin palikka tippuu käteen kuin kypsä omena. Helpotukstekniikat ovat kova sana - ei meinään ole monttua tai autonosturia.
Samalla kävi ilmi, että muillakin on koneet vinossa ja sormi on käynyt suussa.
Tosin olipa siellä meikäläisen Alfaan paremmin sopiva testimoniaali
"I'm glad I'll probably never have to do this one again. Total time about 5 hours. Now that everything's loosened up, and I know what I'm doing I could do it in about 30 minutes."
Taidan iskea Sikaflexit tuohon uuteen kumiin heti tuoreeltaan. Kumi on varmaan jonkun 1.3-litraisen Fiatin kumi, joka on sattunut olemaan suunnittelijan pöydällä kun takatuen kohtaa piirrettiin.
Se kumi on muuten toispuoleisesti siinä akselilla myös uudessa alkuperäisosassani. Syytä en ole keksinyt kuin sen, että ehkä kone ja koko pakka on sitten veto päällä linjassa. Kääntämällä kumin toisin päin saisin moottorini suoraan, mutta ehkä jätän sen kieroon. Henkimaailman asioita. Paras unohtaa ja ajaa vaan.
Joo näin on, nyt muistan tuon asian kun sanoit . Eli laittaa kumin niin kuin se olisi lepotilassa, ehkä hiukan kevennettynä ja sitten sikaflexillä täyttämään ja antaa kunnolla kuivua.