164 20 TS kannen irroitus

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Conrad
Viestit: 13
Liittynyt: 12 Kesä 2004, 16:21
Paikkakunta: Tuusula

164 20 TS kannen irroitus

Viesti Kirjoittaja Conrad »

Venttiilivika 20 TS:n nelossylinterissä (toivottavasti ei muuta) eli kansi pois. Löytyisikö kokeneemmilta hyviä vinkkejä (=kikka kakkonen) tuon hyvin paikalleen jämähtäneen kannen irroittamiseksi. :bad-words: Kaikki kannen ympäriltä purettu pois, vaan istuu paikoillaan kuin tauti. Kiitos jo etukäteen kaikista vinkeistä ja kommenteista.

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Kai huomasit ne alakautta irroitettavat pultit kannen etureunassa.. :roll:
- Alfaholic -

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

jeps..kyllä saa kantta kiskoa jos ei muista noita pultteja poistaa..
"nimim kokemusta on".... :lol:

Conrad
Viestit: 13
Liittynyt: 12 Kesä 2004, 16:21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Conrad »

Etureunan pultit ovat irti... ja kiinni pysyy. Kannen vaarnapultit tietysti ahdistavat, mutta järkeilyni mukaan kannen pitäisi lähteä irti ilman ao. pulttien irroittamista.

Kiitos kommenteista, homma jatkuu huomenissa.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

En ole T.S kantta iroittanut,mutta ainaski vanhempien Alfojen kannet olleet kyllä aina todella tiukassa.Kumivasaraa ja kampeamista.Nosto/isku pitää saada suoraan ylöspäin.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:En ole T.S kantta iroittanut,mutta ainaski vanhempien Alfojen kannet olleet kyllä aina todella tiukassa.Kumivasaraa ja kampeamista.Nosto/isku pitää saada suoraan ylöspäin.
jeps..yhdestä TS-koneesta ja sitten tuon nyk 75:n vanhasta koneesta tuli kansi irroitettua ja todellakin tuosta kumivasarasta oli paljon apuja..

mutta tuo ylöspäin suuntautuva isku on aika vaikea toteuttaa jos kone on paikallaan konehuoneessa..omista oli kumallakin kertaa irallaan ja kone kiinni sellaisessa pyöritettävässä moottoripukissa...

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Tästä tulikin mieleeni kun omasta ducatistani revin sylintereitä irti, olivat olleet 14 vuotta paikallaan ja vaarnapulttien ohut ja kierteetön osa oli ruostunut ja jumitti melkoisesti, kyllä siinä tuli usemapi puupalikka hakattua säpäleiksi ennenkuin etusylinteri oli sylissä :)

Vastaa Viestiin