159 2.4 moottorinlämmitin
Valvoja: Moderators
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
159 2.4 moottorinlämmitin
Defa: Lohkolämmitin. Asennus näyttää ohjeista päätellen äärimäisen helpolta.
Calix: Letkulämmitin. Asennus vaatii letkun katkaisun (ja näin ollen jäähdytysnesteen vaihtamisen samalla).
Hintaeroa noin 50 euroa Calixin hyväksi.
Kumman sitä nyt sitten valitsisi?
Lohkolämmitin on parempi moottorille: Öljy lämpimänä startatessa.
Letkulämmitin hiukan parempi matkustajille: Puhaltaa nopeemmin lämmintä kabiiniin. (sisähaaroitusta ei näillänäkymin ole tulossa, kun yhtiön tolppa ei anna virtaa tarpeeksi).
Nettiä selailtuani, mielipiteet kyseisten merkkien välillä on jakautunut aikalailla tasan, joten sillä ei tässä nyt ole sinäänsä merkitystä.
Calix: Letkulämmitin. Asennus vaatii letkun katkaisun (ja näin ollen jäähdytysnesteen vaihtamisen samalla).
Hintaeroa noin 50 euroa Calixin hyväksi.
Kumman sitä nyt sitten valitsisi?
Lohkolämmitin on parempi moottorille: Öljy lämpimänä startatessa.
Letkulämmitin hiukan parempi matkustajille: Puhaltaa nopeemmin lämmintä kabiiniin. (sisähaaroitusta ei näillänäkymin ole tulossa, kun yhtiön tolppa ei anna virtaa tarpeeksi).
Nettiä selailtuani, mielipiteet kyseisten merkkien välillä on jakautunut aikalailla tasan, joten sillä ei tässä nyt ole sinäänsä merkitystä.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 159 2.4 moottorinlämmitin
Itse haluan ajatella sen näin: Lohko. Miksi? Koska koneessa hieman lämpimämmät öljyt = kone lämpenee nopeammin = tulee myös sisälle lämpöä, eikä koneparka huuda hoosiannaa... Meillä letkulämppäri ja IHAN OIKEASTI se lohko olisi kivempi, vaikkei vertailukohtaa ole. Sisälämppäriä käytännössä ei voi käyttää (teho rajotettu 640W tolpassa, muistaakseni...) hyödyllisenä lisänä, eikä toi letkulämppäri lohduta -35c kuumuudessa... Kone huutaa hoosiannaa ja tuntui siihen tuon kovapakkasisen talven aikana vähän vikojakin ilmentyneen.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: 159 2.4 moottorinlämmitin
Eli ääni lohkolle
Siihen päin olen kyllä kallistumassa kun olen juttuja lueskellut. Ilmeisesti tuo vedenlämmittimen tuoma sisätilan lämmitysetu on erittäin pieni.
Siihen päin olen kyllä kallistumassa kun olen juttuja lueskellut. Ilmeisesti tuo vedenlämmittimen tuoma sisätilan lämmitysetu on erittäin pieni.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- ärrä
- Viestit: 751
- Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: 159 2.4 moottorinlämmitin
Meinaatko lohkolämmittimellä säteilylämmitintä?
Mulla säteilylämmitin ei auttanut niin minkään vertaa missään pakkaslukemissa. Ainoa, missä huomasi sen käytön, oli sulaketaulun sähkömittari. Päädyinkin hankkimaan tilalle Webaston.
Mulla säteilylämmitin ei auttanut niin minkään vertaa missään pakkaslukemissa. Ainoa, missä huomasi sen käytön, oli sulaketaulun sähkömittari. Päädyinkin hankkimaan tilalle Webaston.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: 159 2.4 moottorinlämmitin
juu... säteilylämmitin.
webastoa harkittu, mutta ei satu olee ~1500€ ylimäärästä
webastoa harkittu, mutta ei satu olee ~1500€ ylimäärästä
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- ragazza
- Viestit: 296
- Liittynyt: 24 Heinä 2009, 21:06
- Car(s): Stelvio 2.0 280hp '19, 159 2.4 JTDm '06, 147 2.0 T.S. '08
- Paikkakunta: Seinäjoki/Tampere
Re: 159 2.4 moottorinlämmitin
Tuon öljyä lämmittävä tulitikkurasian (lähes.. ) kokoinen säteilylämmitin ei ole kyllä ollut tehokkaimmasta päästä... Välillä mietityttää pakkasella, että toimiikohan se edes, kun ei minkäänlaista 'rahinaa/toimintaa' kuulu, vaikka kuinka kuulostelee. Ei taida parin tunnin lämmitykset auttaa mitään Toisaalta en tiedä, onko tuo Calix nyt sitten parempi vaihtoehtokaan.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: 159 2.4 moottorinlämmitin
Njoo... Täytyy hommaa kamiina, että saa tulisia hiiliä levitettyä auton alle ... tietää ainakin että toimii
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: 159 2.4 moottorinlämmitin
^Tai jos virittää rakovalkean iltaisin.
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
Re: 159 2.4 moottorinlämmitin
Minua jäi myös joskus askarruttamaan sen lämmittimen toiminta. Mitään ääntä sen kytkeytymisestä ei kuulunut enkä oikeastaan huomannut juuri mitään eroa auton käynnistyvyydessäkään. Aina se auto hörähti käyntiin (zetorin äänellä), mutta kovina pakkasaamuina ei sitä lämpöä oikein saanut kohoamaan sinne normaalin paikkeille. Mainittakoon, että pidin autoa välillä läpi yön "lämmityksessä".ragazza kirjoitti:Tuon öljyä lämmittävä tulitikkurasian (lähes.. ) kokoinen säteilylämmitin ei ole kyllä ollut tehokkaimmasta päästä... Välillä mietityttää pakkasella, että toimiikohan se edes, kun ei minkäänlaista 'rahinaa/toimintaa' kuulu, vaikka kuinka kuulostelee. Ei taida parin tunnin lämmitykset auttaa mitään Toisaalta en tiedä, onko tuo Calix nyt sitten parempi vaihtoehtokaan.
Liekö se lämmitin oikein toiminutkaan..?
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: 159 2.4 moottorinlämmitin
Laitoin omaani juuri sätelylämmittimen. Calixin tuotteita en edes katsonnut.
Minun mielestä ainakin bensa mylly käy siistimmin kun käyttää lämmitintä, eikä kierrokset jää 1500, vaan palaa hyvin äkkiä alle tonnin. Hukkalämpöähän tuossa esiintyy, mutta minä ainakin lämmittelisin mielummin öljyä jolla on kuitenkin huomattavasti tärkeämpi tehtävä kuin jäähdytysnesteellä, etenkin talvella.
Jos muilla kaks'neloset on olleet lämpimiä myös talvella, niin en oikein keksi hyvää syytä lämmitellä jäähdytinnestettä. Jos pääsee nosturille tekemään, niin sitä jäähdytysnesteen vaihtoa ja letkun katkomista ei tarvitse aristaa, ainakin Defoissa on hyvät ohjeet lämmittimen asennukseen.
Minun mielestä ainakin bensa mylly käy siistimmin kun käyttää lämmitintä, eikä kierrokset jää 1500, vaan palaa hyvin äkkiä alle tonnin. Hukkalämpöähän tuossa esiintyy, mutta minä ainakin lämmittelisin mielummin öljyä jolla on kuitenkin huomattavasti tärkeämpi tehtävä kuin jäähdytysnesteellä, etenkin talvella.
Jos muilla kaks'neloset on olleet lämpimiä myös talvella, niin en oikein keksi hyvää syytä lämmitellä jäähdytinnestettä. Jos pääsee nosturille tekemään, niin sitä jäähdytysnesteen vaihtoa ja letkun katkomista ei tarvitse aristaa, ainakin Defoissa on hyvät ohjeet lämmittimen asennukseen.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 159 2.4 moottorinlämmitin
Täällä tosiaan tuo letkulämppäri aiheuttaa jopa vähän harmeja, kuten vuotavat liitokset (vanhaa putkea ymv.) joten jäähdytysnesteet tihkuvat läpi sieltä. Etenkin kovemmilla pakkasilla. Ja mielestäni se, että moottori lämpenee edes hieman enempi, on parempi, kuin ei lämpenis lainkaan... kyllä se kuski siellä kabiinissa hetken tarkenee palella
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: 159 2.4 moottorinlämmitin
No nyt on säteilylämmitin kiinni... Kyllä mietityttää miten hyvin tuo mahtaa toimia kun elementti on suht pienellä alueella öljypohjan kyljessä. Siellä näytti olevan paikka "lyöntimallin" lämmittimellekkin, mutta tällaista Defa ei ainakaan tarjoa.
Asennuksen meni noin 3 tuntia kaikkineen. Sisältäen kaverin mersun renkaidenvaihdon (kun oli tallissa just sitä vääntämässä niin menin auttamaan että saatiin se nopeemmin pois sieltä )
Pisin aika meni ehdottomasti pistokkeen kiinnityspaikan pohtimiseen, joka on nyt siis keulan ritilässä kiinni ihan kolmion vieressä yläreunassa. Otollisin (huomaamattomin ja siistein) paikka olisi varmasti ollut sumuvalon koristelevyssä, mutta ainoa kohta johon sen olisi siinä saanut, oli tietysti juuri kiinikkeen kohdilla, eli se siitä.
Pohjamuovi oli peräpäästä melkoisina paloina. ja ainakin pari ruuvia oli korkannut... pyörivät mutta eivät lähteneet auki.
Asennuksen meni noin 3 tuntia kaikkineen. Sisältäen kaverin mersun renkaidenvaihdon (kun oli tallissa just sitä vääntämässä niin menin auttamaan että saatiin se nopeemmin pois sieltä )
Pisin aika meni ehdottomasti pistokkeen kiinnityspaikan pohtimiseen, joka on nyt siis keulan ritilässä kiinni ihan kolmion vieressä yläreunassa. Otollisin (huomaamattomin ja siistein) paikka olisi varmasti ollut sumuvalon koristelevyssä, mutta ainoa kohta johon sen olisi siinä saanut, oli tietysti juuri kiinikkeen kohdilla, eli se siitä.
Pohjamuovi oli peräpäästä melkoisina paloina. ja ainakin pari ruuvia oli korkannut... pyörivät mutta eivät lähteneet auki.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- gtvaj
- Viestit: 1320
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
Re: 159 2.4 moottorinlämmitin
Webasto / Eberi nyt vaan on sellainen varuste että kerran sitä kokeilleena en edes suostu ilman talvella ajelemaan, varsinkaan dieselillä. Vähän sama juttu kuin ilmastoinnillakin, ei siitä luovu millään, vaikkakin ensin luopuisin ilmastoinnista kuin lämppäristä.Pasi kirjoitti:juu... säteilylämmitin.
webastoa harkittu, mutta ei satu olee ~1500€ ylimäärästä
Nyt on molemmissa talviautoissa kaukosäädöllä ja känny yhteyksillä, ihan sama onko auto kallis tai halpa mutta lämppäri on ja pysyy, ei ihmisen ole pakko palella jos ei haluu
ps. jouten sattuis oleen yx letkulämppäri , defalainen jos joku innostuu, liitäntäjohdon kanssa, halpa...
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: 159 2.4 moottorinlämmitin
Njoo, hassuinta tässä on se että meitin toisessa 33:ssa on webasto
Ehkäpä sellaisen tohon 159:n hommaan, kun rahatilanne taas näyttää lupaavammalta (lue: En luultavasti ikinä)
Ehkäpä sellaisen tohon 159:n hommaan, kun rahatilanne taas näyttää lupaavammalta (lue: En luultavasti ikinä)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- gtvaj
- Viestit: 1320
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
Re: 159 2.4 moottorinlämmitin
hyväähän noissa lämppäreissä on sekin että se menee helposti 10v, eli jos on aktiivinen vaihtelemaan autoja (kuten ...) niin sen saa nopsaan irti ja kiinni. No varsinkin jos itse kykenee sen suorittamaan. Tosin monta autoa olen myynyt ilman lämppäriä ja kun ostaja kuulee että siinä semmonen on ja se lähtee pois, ovat maksaneet kiltisti sen lisärahan.
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: 159 2.4 moottorinlämmitin
Tuli tuikattua pistoke siihen poikittaiseen alaritilään. itsekkin pyörittelin pitkään kädessä sitä sumarin muovia, mutta en muista syytä miksi hylkäsin. samalla tuli laitettua sisätöpselikin. milloin keksitään porata tehtailla valmiit reiät niin ei tarvitsesisi arpoa tai yleensäkkään porata eihän noita italian lämmössä tietenkään tarvita
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 159 2.4 moottorinlämmitin
Olen kyllä hyvin skeptinen noista säteilylämmittimistä, itse sijoittaisin sen rahan johonkin ihan muuhun, vaikka sitten siihen sisätilapistokkeeseen. Joku kymmenkunta olen asennellut eri autoihin, ja suurimpana ongelmana oon pitänyt alhaista tehoa ja erittäin huonoa kontaktia lämmitettävään kohteeseen. Kyllä menee harakoille ne lämmitykset.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: 159 2.4 moottorinlämmitin
Joo.. no kuten tossa aikasemmin... ostin myös lisälämmittimen!
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: 159 2.4 moottorinlämmitin
Mummon ja paapan simca lämpesi kanssa säteilylämmittimellä - silitysrauta öljyphjaa vasten!
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- gtvaj
- Viestit: 1320
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
Re: 159 2.4 moottorinlämmitin
Pasi kirjoitti:Joo.. no kuten tossa aikasemmin... ostin myös lisälämmittimen!
Taitaa ainakin penkinlämittimen korvikkeena olla pikkuisen hankala säätöinen termostaatti...
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi