164 3.0 24V"vajaakäynti"
Valvoja: Moderators
164 3.0 24V"vajaakäynti"
Alfan 5 sylinteri on pois pelistä. Vaihdoin hiljakkoin uudet tulpat ja vitosen tulppa täysin kirkas.(puuttuuko kipinä ?)
Kokeilin uudella sytytyspuolalla, ei auttanut asiaa.Onko jollain kokemusta / testivinkkejä miten tutkia tarkemmin ??
Kokeilin uudella sytytyspuolalla, ei auttanut asiaa.Onko jollain kokemusta / testivinkkejä miten tutkia tarkemmin ??
- Wildf
- Viestit: 240
- Liittynyt: 23 Tammi 2010, 08:34
- Car(s): Range Rover 3,9EFI -90, Fiat Ducato Matkaaja -90, EX:Alfa Romeo 75TS -92, Alfa Romeo 156TS -99, Alfa Romeo 156 V6 -99, EX:Alfa Romeo 147 1.9 JTDm -07, EX:Alfa Romeo 164 V6 -89, Ex:Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -08
- Paikkakunta: Nastola
Re: 164 3.0 24V"vajaakäynti"
Ei taida tulla bensaa siihe sylinteriin.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 164 3.0 24V"vajaakäynti"
Onko tulppa märkä ja haiseeko siinä bensa?
Re: 164 3.0 24V"vajaakäynti"
Kipinähän selviää nostamalla puola pois ja laittaa siihen joku irtotulppa siten että tulpan kanta on runkoa vasten. siis jotenkin joutuu painamaan että jousi painaa tulpan päätä vasten. Tai sitten suuttimelle ei tule oikeaa pulssia, tämä selvinnee mittaamalla suuttimen pistokkeesta?
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: 164 3.0 24V"vajaakäynti"
Tarkemmin tietämättä, mitä tehty, mutta pitää nyt hieman myös peloitella.
Itse tarkis(tut)taisin tuossa vaiheessa jakopään mahd. pikaisesti. Ei olisi ensimmäinen 3.0 24V (164,GTV,166) jossa on jako hampaan verran pielessä ja silloinhan se käy vähän miten sattuu...
Itse tarkis(tut)taisin tuossa vaiheessa jakopään mahd. pikaisesti. Ei olisi ensimmäinen 3.0 24V (164,GTV,166) jossa on jako hampaan verran pielessä ja silloinhan se käy vähän miten sattuu...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 164 3.0 24V"vajaakäynti"
164:sessa ei ole erillisiä puolia, vaan ihan perinteinen virranjakaja. Ja älkää missään nimessä koskaan hypistelkö noita sytyspuolia äölkjhgf:n kuvailemalla tavalla, vaikka kuinka olisi tarkkana ja tietäisi mitä tekee. Kyseessä on kuitenkin hengenvaaralliset virrat.äölkjhgf kirjoitti:Kipinähän selviää nostamalla puola pois ja laittaa siihen joku irtotulppa siten että tulpan kanta on runkoa vasten. siis jotenkin joutuu painamaan että jousi painaa tulpan päätä vasten.
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52
Re: 164 3.0 24V"vajaakäynti"
164 3l 24v:sessä on joka sylinterissä omat puolat.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 164 3.0 24V"vajaakäynti"
^ Jaah, on vai. Tarkemmin ajatellen en ole tainnut koskaan tuommoista 24V 164:sta tarkemmin edes pidellä.
Re: 164 3.0 24V"vajaakäynti"
Juu ei ollut tarkoitus laittaa ketään ottamaan sähköiskua, mutta tuo on perinteinen tapa testata kipinä. Jännite on korkea, virta ei kylläkään ole kova. Tuntuu näpeissä juuri korkean jännitteen vuoksi kuten paimenpojassa:) Kovat virrat on taas esim. hitsauskoneessa jos olet märissä vaatteissa hitsauskonetta käyttämässä voit saada hyvinkin korkeat virrat kehosi läpi.
Siis puolaa ei käsin pidellä edellä mainitussa testausmenetelmässä, vaan pönkätään jotenkin että tulpan pää vastaa liittimeen ja kantaosa auton moottorin metallirakenteeseen. Tämän jälkeen vasta virta-avaimesta käännetään virrat päälle ja käynnistetään. Ei käytetä kauaa koska kyseinen tulppahan on pois pelistä.
Ja jos perinteinen jakajamalli niin tulpanjohtoon tulppa paikalleen ja runkoa vasten.
Siis puolaa ei käsin pidellä edellä mainitussa testausmenetelmässä, vaan pönkätään jotenkin että tulpan pää vastaa liittimeen ja kantaosa auton moottorin metallirakenteeseen. Tämän jälkeen vasta virta-avaimesta käännetään virrat päälle ja käynnistetään. Ei käytetä kauaa koska kyseinen tulppahan on pois pelistä.
Ja jos perinteinen jakajamalli niin tulpanjohtoon tulppa paikalleen ja runkoa vasten.
Re: 164 3.0 24V"vajaakäynti"
Sähköiskuista vielä, xenonlamppuja räplätessä oltava myös varovainen ken sellaiset omistaa. Jännitteet samaa luokkaa sytytysjännitteen kanssa. Ja xenonmuuntaja varaa sähköä joksikin aikaa jos lamppu ei sitä syö. Siis jos joudut vaihtamaan xenonpolttimon, odottele hetki valojen sammuttamisen jälkeen.
Liittyen aiheeseen, jos olet varma että vain 5-pytty ei toimi ok ja perinteinen jakaja käytössä niin ei vaihtoehtoja voi olla monta. Tulppa, tulpanjohto tahi pensansaanti kyseiselle pytylle. Ja pienellä epätodennäköisyydellä jakajan kansi halki tai syöpynyt. Tai venttiilit kantaa tahi vuotaa muusta syystä?
Eikö tuo jakohomma vaikuttaisi vähän kaikkiin sylintereihin? (tämä siis minun mielipiteeni ja voin olla väärässäkin)
Liittyen aiheeseen, jos olet varma että vain 5-pytty ei toimi ok ja perinteinen jakaja käytössä niin ei vaihtoehtoja voi olla monta. Tulppa, tulpanjohto tahi pensansaanti kyseiselle pytylle. Ja pienellä epätodennäköisyydellä jakajan kansi halki tai syöpynyt. Tai venttiilit kantaa tahi vuotaa muusta syystä?
Eikö tuo jakohomma vaikuttaisi vähän kaikkiin sylintereihin? (tämä siis minun mielipiteeni ja voin olla väärässäkin)