Äkkipäätä muistan nämä kaksi Alfoille sattunutta hylkyä:
- 33 16v -90 ei mennyt päästöistä läpi, bensanpaineensäädin piti uusia
- 75 1.6:n takakaaressa ollut reikä piti paikata etteivät ihmiset revi siihen vaatteitaan (auto maksoi 400€ ja palveli käyttiksenä pitkän aikaa)
Osaa on sentään katsastettu monta kertaa, tuota jälkimmästä Kuusnelppaakin kait viidesti, eivätkä kamppeet minulle päätyessään ole olleet enää ihan tehdastuoreita.
Tuo taasen kuulostaa hassulta. Ainakin meikäläiseltä omistushalu syntyy ajamisenilosta ja -halusta, jonka Alfa herättää. Mitä taas merkin maineeseen tulee, ei kai se erityisen kehuttava täällä Härmässä ole koskaan ollutkaan. Esson baari -juttuja Alfasta riittää. Onhan noita Alfoja itselläkin vuosen saatossa riittänyt, eikä katsastuksen kanssa ole mitään ongelmia ollut. Ainoan katsastushylsyn olen aikanaan saanut Saabilla.
Peeveli kirjoitti:Kuullostaa pahalta. Siis merkin maineelle. helvetti soikoon, ajattelin pitää tätä kurillani 3-4 vuotta mutta tuollainen mainos, jos se on totta, vie kyllä omistuksen ilon. Onko nämä tosiaan jo esmes 3-vuotiaina, ekan katsastuksen tullessa, uusintakierroskamaa läpimenossa???
Posti toi katsastusmainoksen. Ilmainen katsatus Alfa Romeoille, jos menee kerralla läpi. Tai jos tulee hylsy niin korjauttaessa merkkihuollossa on katsastus ilmainen. Hauska kampanja, yhteistyössä A-katsastus ja merkkihuollot. Marraskuun ajan voimassa tuo tarjous, pitänee yrittää käyttää jos vaan saa airbagin valon pimeäksi.
Tiedä sitten miten etsimällä etsivät korjattavaa, mutta sittenhän tuon näkee.
Niin, onkos niitä ilmaisia lounaita oikeasti olemassa.....??
Kello 17.00 ihmettelin ääneen emännälle, missä se Classic Alfalta tilattu paketti viipyy. 17.08 soi ovikello ja DHL:n reipas lähetti pyytää kuittauksen ja ojentaa tilatun paketin!
doublesix kirjoitti:Kello 17.00 ihmettelin ääneen emännälle, missä se Classic Alfalta tilattu paketti viipyy. 17.08 soi ovikello ja DHL:n reipas lähetti pyytää kuittauksen ja ojentaa tilatun paketin!
Tämä nyt ei ihan aiheeseen osu, mutta check this out peeps!
Eilen tuli ilmoitus että Kemistä on mulle paketti matkahuollossa. Okei mulla ei ole mitään käsitystä tästä kamasta.
Äskettäin käväsin matkiksessa ja siellä oli ilmeisesti auton ratti minun yhteystiedoilla Ruotsista Kemin kautta saapunut. Ilmainen lähetys. Rupesin ajattelemaan josko joku kauppias olisi lähettänyt mulle vahingossa kun olen sieltä osia udellut.
No osoitetarran alta löytyi alkuperäinen osoitelappu, joka sanoi että ratin olisi pitänyt mennä ilmeisesti Hämeenlinnaan.
Kävi ilmi että Hämeenlinnassa asuu mun niminen henkilö, ja mun nimisiä henkilöitä jotka harrastaa autoja löytyy Suomesta varmaan yhteensä tän kaksi kappaletta.
Tiedä sitten miksi oltiin mulle tyrkyttämässä. Useamman kerran sai sanoa matkis-tädille ettei mulla ole hajua kyseisestä paketista. Sellaista tällä erää.
Käytin 75:n lommonoikaisussa Autocraftissa hyvinkäällä ja täytyy kehua lopputulosta. Molemmat kyljet oli täynnä pientä parkkipaikkakolhua sekä takakontissa oli painauma ulospäin. Lisaäksi vasen etulokari oli oikaistu huolimattomasti.
Nyt näyttää todella suoralta ja homma helpottaa tulevaisuudessa maalarin aherruksia etenkin kylkien pohjien teossa.
Hyvää palvelua ja sopuhintaan, voin suositella.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
Jokaisen autoista en tee paitoja. teen luultavasti kolme versiota joista ne menevät tuotantoon. Tuossa itsekin mietin että jos modet voisivat tehdä oman topicin.
Meillä kävi imurikauppias. No ei siinä mitään, mutta kun se imuri olis maksanu yli 3 tonnia
Tosin sillähän pystyi imuroinnin lisäksi myös hiomaan ja maalaamaan. Lattian vahaus onnistui ja tekstiilejäkin kuulemma pystyi pesemään niin, että levittää pesuainevaahdon puhdistettavalle pinnalle ensin käsin ja imuroi sen sitten kuivuttuaan pois. Hmm... kuulostaa tutulta
Oli NASA:n avaruuspuvusta tehtyä pölypussia, ledivaloa ja vaikka mitä! Ikävä kyllä en ehtinyt jäädä kuuntelemaan esitystä loppuun kun täytyi lähteä töihin, mutta kakki hommat tuntui onnistuvan
Vermeksen takuu oli myös hieman keskimääräistä pidempi; 38 vuotta.
Jaahas taas elämä maistuu, varsinkin näin viikonlopun kynnyksellä kun pääsee Yön 30-vuotisjuhlakonserttiin
Tulikin vedettyä heti töistä tultua janojuomaa kitusiin, kyllähän se nostaa kummasti (juomis) -intoa, kun edellisestä kunnon ryyppykerrasta onkin jo 4-kuukautta.
Sellaistahan se on tämä perheellisen elämä... on vain... vaimo, poika, tyttö ja Alfa!
Kyllä on Toyotan jälkeen Alfalla ajaminen nautinnollista puuhaa!
Ai että,tänään 2vko odotuksen jälkeen ALFA on jälleen ajossa !! On se kyllä uskomaton auto ajaa ym.ym.ym. Fiilikset on korkeella
Kyllä tuo 156 v6 on yksi parhaita ajettavuudeltaan/moottorin luonteeltaan oleva auto mitä oon ajanut. Töissä kuitenkin tulee päivittäin ajettua kaikenlaisia "paskoja" Eli ihan laidasta laitaan