WRC

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

WRC

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Fiatilla harkitsevat palaamista ralliin. http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/uusi ... mm-ralleja
Tuo olisi kyllä hyvä juttu. Alkaisi olemaan huipputasolla autoja melko paljon. Vielä kun noi autot olisi melko tasaväkisiä, niin voittajaehdokkaita voisi olla enemmän kuin kaksi. Ketäs suomalaisia tonne Fiatille työnnetään kuskiksi?
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
ssulti
Viestit: 232
Liittynyt: 27 Tammi 2010, 23:09
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja ssulti »

Eiköhän se Kimi lopeta ne ovaali-humpuukit ja hyppää Fiatin rattiin. ;)
13.2.2010 talliin saapui 156 V6 1997.
14.6.2010 -> EX

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Anton Alén on ennenkin ajanut Fiatilla, niin miksei jatkossakin?
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Testikuskiksi Viljo eli Antonin isä Markku, kun kelpasi nelivetofefenkin.

Avatar
ilu
Viestit: 75
Liittynyt: 25 Maalis 2009, 17:51
Car(s): Honda Accord 2.0 -07, Ex: Alfa Romeo 147 2.0 TS -06, Ex: Honda Prelude 2.3 -93

Viesti Kirjoittaja ilu »

ssulti kirjoitti:Eiköhän se Kimi lopeta ne ovaali-humpuukit ja hyppää Fiatin rattiin. ;)
Miksi lopettaisi? :wink:

Itse ainakin näkisin mielellään Räikkösen NASCAR-sarjassa. Ja alkukin lähti tosi hyvin käyntiin. Maltilla vaan ylöspäin ilman mitään hätäilyjä.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Vai josko Fiatin sijaan tällaisella:

Kuva

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Tollainen vaikka 1.2 koneella kelpais mulle siviili ajokiksi. Onpa hieno!
..ammattina autoslalom..

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

^ Tommonen Lancia olisi kyllä hieno!

Lisää sarjaan palaajia. Parin vuoden päästä kisoissa on kolmekymmentä tehdasautoa... 8) http://www.iltasanomat.fi/ralli/rallipo ... 66528.html
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Vehje
Viestit: 327
Liittynyt: 27 Heinä 2009, 21:21
Car(s): 159 SW TI, 164 Q4
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Vehje »

Vehje likes! 8)
Tulisivat ite huoltoukot laittammaan!

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Re: WRC

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Hirvonen Citroenille.

http://yle.fi/urheilu/lajit/moottoriurh ... 29447.html
Hirvonen siirtyy Loebin tallikaveriksijulkaistu tänään 15.11. klo 16:04, päivitetty tänään 15.11. klo 17:39

Mikko Hirvonen vaihtaa tallia.

Rallikuljettaja Mikko Hirvonen siirtyy Citroen-talliin. Hirvosesta tulee näin maailmanmestari Sebastien Loebin tallikaveri. YLE Urheilun tietojen mukaan sopimus on varmistunut.

Hirvonen on kaasutellut MM-sarjassa viime vuodet Fordilla. Fordin toinen suomalaiskuljettaja Jari-Matti Latvala jatkaa tallissa myös ensi kaudella.

Latvalan ensi vuoden tallikaveri varmistuu vasta myöhemmin. Todennäköistä on, että Latvala saa Fordille tallikaverikseen Sebastien Ogierin, joka näin jättäisi Citroen-tallin.

Loeb juhli Walesissa jo kahdeksatta peräkkäistä mestaruuttaan. Loeb voitti mestaruuden kahdeksan pisteen erolla Hirvoseen.

YLE Urheilu
Ei kun ei ehkä sittenkään.

http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutise ... papereissa
Hirvonen: Mitään nimiä ei papereissa

Julkaistu 15.11.2011 16:38 (päivitetty 17:14)

Rallin MM-sarja vuosimallia 2011 päättyi sunnuntaina, mutta spekulaatiot Mikko Hirvosen ensi kauden tallipaikkaa koskien ovat velloneet jo pidemmän aikaa.

Fordilla kauden päättänyt Hirvonen on vahvasti matkalla Citroënille kahdeksankertaisen maailmanmestarin Sébastien Loebin tallikaveriksi. Hirvonen kuitenkin kertoi tiistaina MTV3:lle, että toistaiseksi ei mitään ole lyöty lukkoon hänen tulevaisuuttaan koskien.

- Mitään nimiä ei ole papereissa, Hirvonen vahvisti.

Citroën pitää keskiviikkona tiedotustilaisuuden, josta odotetaan uutisia ensi kauden tallipaikkoja koskien. Loeb ajaa varmasti ranskalaistallissa, mutta mestarin viime kauden tallitoverin Sébastien Ogierin jatko on hämärän peitossa.


MTV3
Välillä pikkasen hymyilyttää tuo uutisointi... No josko sitä huomena tulisi citikalta jotain virallista uutista. Eihän niitä nimiä ole paperissa ennenkuin talli julkistaa sopimuksen.

Niin ja mites toi Räikkönen sitten? Eikös se joskus maininnut, että rallia kiinnostaa ajaa vain huipputasolla. Jos Kimi nyt päättää jatkaa rallissa ensi vuonna, niin ajaakos se sitten F-Cupissa? :lol:
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Suski
Viestit: 169
Liittynyt: 27 Touko 2009, 13:42
Paikkakunta: Kerava

Re: WRC

Viesti Kirjoittaja Suski »

Mielenkiintonen kausi tulossa, kun Loebilla ja Hirvosella citikka alla.

Avatar
Farina
Viestit: 1478
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: WRC

Viesti Kirjoittaja Farina »

Suski kirjoitti:Mielenkiintonen kausi tulossa, kun Loebilla ja Hirvosella citikka alla.
Harmi vaan, että Mikolle jää kakkosviulun soittelu. Citikallehan tilanne on optimaalinen, koska Mikko on riittävän nopea ja varma pisteiden tuoja, joka tuskin pystyy haastamaan Loebia kovinkaan monessa kisassa, ehkä Jyväskylässä, Ruotsissa tms. Eli tallista löytyy selkeä ykköskuski ja kiltti kakkonen, joka tuo merkkipisteitä.

Toisaalta Loeb ajanee enää pari kautta, joten Mikon todellinen tilaisuus voi avautua silloin. Elleivät houkuttele Ogieria takaisin, Loebin lopetettua...

Avatar
OL
Viestit: 848
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Re: WRC

Viesti Kirjoittaja OL »

Farina kirjoitti:Toisaalta Loeb ajanee enää pari kautta, joten Mikon todellinen tilaisuus voi avautua silloin. Elleivät houkuttele Ogieria takaisin, Loebin lopetettua...
Valitettavasti taitaa olla realistinen riski myös siihen, että Citroen lyö pillit pussiin kun Loeb lopettaa. Loebilla ja Mikolla kummallakin on sopimus 2013 kauden loppuun. Tämän lisäksi Citroen päästi tallista lupaavan ranskalaisen nuoren kuljettajan pois. Eihän näitä suunnitelmia nyt tietenkään kymmeniksi vuosiksi eteenpäin tehdä, mutta jotenkin tuo, että ranskalaisen talli päästää nuoren ranskalaisen jossa on mestaripotentiaalia pois tallista, tuntuu aika lyhytnäköiseltä. Egot on aina ranskalaisilla kolisseet yhteen, ei siinä sen suhteen ole mitään uutta. Toivottavasti eivät vetäydy Loebin lopettaessa, muuten talli tulee olemaan ns. vain Loebin talli. Tavallaan hänelle räätälöity mestaruuksia varten ja kun kuski lopettaa, lopettaisi talli.

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Re: WRC

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Hirvonen/Lehtinen parin pitää vaan lyödä luu Loebin kurkkuun kauden alussa, niin pääsee ajamaan oikeasti kilpaa. Jännä nähdä miten Citroen sopii Hirvosen hanskaan. Kait Mikko saa kuitenkin edes ekana päivänä ajaa oikeasti kovaa, että pääsee vähän näkemään mikä se todellinen ero vauhdissa on. Jos nyt pitäisi lyödä vetoa ensi kauden mestarista, niin laitaisin kuitenkin roponi likoon Latvalan puolesta.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Farina
Viestit: 1478
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: WRC

Viesti Kirjoittaja Farina »

jknracing kirjoitti:Hirvonen/Lehtinen parin pitää vaan lyödä luu Loebin kurkkuun kauden alussa, niin pääsee ajamaan oikeasti kilpaa. Jännä nähdä miten Citroen sopii Hirvosen hanskaan. Kait Mikko saa kuitenkin edes ekana päivänä ajaa oikeasti kovaa, että pääsee vähän näkemään mikä se todellinen ero vauhdissa on. Jos nyt pitäisi lyödä vetoa ensi kauden mestarista, niin laitaisin kuitenkin roponi likoon Latvalan puolesta.
M-Sportilla ei käsittääkseni taaskaan ole selvää sopimusta Fordien ajattamisesta, rahoitusongelmien takia. Pahoin pelkään, että Ford lähtee taas takamatkalta auton kehitykseen ja testaukseen => Citikat dominoi ensi kauttakin.

Toivottavasti Mikolle annetaan Citikalla riittävästi testiaikaa, että kerkiää tutustumaan kalustoon. Loebillehan auto on jo pääosin tuttu, joten vauhti lienee kohdallaan heti alusta. Mikon ainoa mahdollisuus on kahdessa ensimmäisessä kisassa, jossa voisi saada henkisen yliotteen Loebista. Monte Carlossa voi tapahtua mitä vaan ja Ruotsissa Mikko on perinteisesti onnistunut.

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: WRC

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Turun Sanomien mukaan Fordin pienenevien sponssitulojen vuoksi tallilla ei olisi varaa Ogieriin. Näin Latvalan kanssa tallikuskina olisikin Tänak. Jos näin on, auton kehitysbudjetti lienee niukka.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
Pele
Viestit: 2068
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: WRC

Viesti Kirjoittaja Pele »

Farina kirjoitti:
jknracing kirjoitti:Hirvonen/Lehtinen parin pitää vaan lyödä luu Loebin kurkkuun kauden alussa, niin pääsee ajamaan oikeasti kilpaa. Jännä nähdä miten Citroen sopii Hirvosen hanskaan. Kait Mikko saa kuitenkin edes ekana päivänä ajaa oikeasti kovaa, että pääsee vähän näkemään mikä se todellinen ero vauhdissa on. Jos nyt pitäisi lyödä vetoa ensi kauden mestarista, niin laitaisin kuitenkin roponi likoon Latvalan puolesta.
M-Sportilla ei käsittääkseni taaskaan ole selvää sopimusta Fordien ajattamisesta, rahoitusongelmien takia. Pahoin pelkään, että Ford lähtee taas takamatkalta auton kehitykseen ja testaukseen => Citikat dominoi ensi kauttakin.

Toivottavasti Mikolle annetaan Citikalla riittävästi testiaikaa, että kerkiää tutustumaan kalustoon. Loebillehan auto on jo pääosin tuttu, joten vauhti lienee kohdallaan heti alusta. Mikon ainoa mahdollisuus on kahdessa ensimmäisessä kisassa, jossa voisi saada henkisen yliotteen Loebista. Monte Carlossa voi tapahtua mitä vaan ja Ruotsissa Mikko on perinteisesti onnistunut.
Siinäpä se onkin kun nuo testaamiset on nykyään rajattu niin kovin vähiin...
Eli jos olet saanut kehitettyä hyvän auton,on toisten vaikea kuroa eroa kiinni etenkin kauden aikana.
Sama pätee mielestäni niin rallissa,kuin formuloissakin.
Siihenhän Ferrarinkin ylivoima aikoinaan perustui kun testaamista ei ollut mitenkään rajoitettua ja Schumi lähes asui Maranellossa..
Vastaavaa sitoutumista työtehtäviinsä ei taitaisi nykykuskeilta löytyä sen enempää F1:ssä kuin rallissakaan. :?
Mutta joo,oikeaan aikaan Mikko vaihtoi tallia jos Fordin budjetti on heikoilla kantimilla.Mestaritallin on aina helpompi rakentaa rahoitustaan..

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: WRC

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Mini ei saanut aikataulunmukaista ilmoittautumista aikaiseksi.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: WRC

Viesti Kirjoittaja silverine »

Komeesti lähtee lapasesta.. :roll:

http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutise ... atso-video" onclick="window.open(this.href);return false;
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Farina
Viestit: 1478
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: WRC

Viesti Kirjoittaja Farina »

^Ei jäänyt montaa metriä kuvaajaan väliä. Kaveri ei olisi kerinnyt kissaa sanoa.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: WRC

Viesti Kirjoittaja mattijus »

cazzo?
VMP

Vastaa Viestiin