Italkonin varaosapolitiikka

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Italkonin varaosapolitiikka

Viesti Kirjoittaja Giri »

Vuoden vanhasta JTS Sele SW:stä päätti ilmastointi hajota juuri kesän kynnyksellä. Huollon mukaan pitkä putki joka kulkee lauhduttimelta moottorin taakse on kulunut puhki ja päästänyt siten aineet pihalle. Osa tilattiin 18.6. Tänään soittelin huoltoon eikä heillä ollut mitään tietoa osan saapumisaikataulusta. Osa on yhteinen kaikille 156:lle vm.2002 eteenpäin, joten mistään Selespeed-erikoisosasta ei ole kyse. Mitä mahtaa Italkonin pojilla liikkua päässä kun harrastavat moista politiikkaa. Osia ei ole hyllyssä edes uudehkoihin autoihin, eikä minkäännäköistä toimitusaikataulua anneta. Kesälomareissuille pitäisi kohta lähteä, tosi kiva mustalla ilmastoimattomalla 2003 mallisella autolla. Kohta lähtee kirje Fiat Autolle jos ei ala homma toimia.

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Taitaa ainakin osasyynä olla se kuuluisa Italialaisten kesäloma... silloin ei kuulemma tapahdu yhtään mitään :cry:
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Joo, voin lisätä oman kokemukseni: ilmamassamittari kaput -02 JTS Selespeedistä, ei löydy maasta, DeltaMotorin (ent. Italkon!) toimesta tilattu 2 kpl. toukokuun 10. päivän tienoilla Italiasta, toinen tuli piakkoin Helsinkiin, minä jäin vielä ilman. Tässä sitä odotellaan edelleen nykivällä vm. 02 Alhva Roomeolla.

Suatana, auto maksaa uutena pitkälti yli 30 000 euroa ja sitä ei saada kuntoon kesän aikana!

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

löytyskö suoraan jostain bosch putkasta?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Joo, täytyy kysyä miten DA asiaan suhtautuu, takuutyönä menee vielä tämän vuoden loppuun kaikki...

Kyllä se auto ihan suht hyvin kulkee, kaupunkiajossa vaan hieman nykii ja tehot ei oo kaikki tallella.

Molemmat Lamda-anturit on jo vaihdettu.

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Itsellä meni 164:stä ilmastoinnin kompura ja lauhdutin. Nyt kun sain aloitettua lauhduttimen asennuksen, niin letkujen/putkien mutterit olivat niin huonot, että tasoittavat kierteet. En kiertänyt yhtä kierrosta enempää. Ei tuntunut mistään saava uusia (halvalla/nopeasti), mutta Hankasuontiellä Malminkartanossa Dunlop Hiflexiä vastapäätä on autoilmastointiin erikoistunut paja, jonne jätin auton. Tekevät paikanpäällä itse uudet letkut/putket ja laittavat kuntoon. Vein auton sinne niin tohkeissani pitkän kierroksen jälkeen, että en muista liikkeen nimeä :oops: Se on kuitenkin 2. kerrokseen menevät ison rampin vieressä 1. kerroksessa. Tästä on hyötyä ainakin pääkaupunkiseutulaisille. Kerron putiikin nimen, kun haen tänään auton pois.

On muuten hankalaa kiertää muttereita alumiinikierteille. Nestesäiliö meni tosi helposti, mutta kompuraan ja lauhduttimeen ei meinaa mennä oikeille jengoille. Jätän kyllä tästälähin ilmastoinnin asennukset ammattilaisille.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Noita ilmastoinnin letkuja ja liittimiä tehdään myös ainakin Alppilan Autohuollossa. Jos Originalin olo käy sietämättömäksi niin tuolta löytynee apu.

Edit: Niin tosiaan, saattaisi tulla tuonne vähän matkaa. Kaikki kun eivät asu PK-seudulla :oops: Mutta eiköhän noita letkuja tehdä muillakin ilmastointipajoilla.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Mutta eiköhän noita letkuja tehdä muillakin ilmastointipajoilla.
Sen takia tuossa tulikin reissailtua, kun esim. Pellen paja sanoi, että pitää hommata Alfan alkuperäinen osa. Eivät olleet kiinnostuneita auttamaan millään lailla.

No, sain auton takaisin, ja ilmastointi toimii. Putiikin nimi on Uudenmaan autovarustelu.

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Kyllä mielestäni takuunalaiseen autoon pitää uutta alkuperäisosaa laittaa. Myöhemmin sitten harakiria. Jos vähänkään ymmärtäisivät asiakastyytyväisyyden päälle niin Deltalla olisi kyllä aina pari 156:sta hyllyssä osina. Ei se niin paljoa pääomia sido jos vertaa vahinkoon joka syntyy menetetyistä asiakassuhteista. Alfistihan ei helposti merkkiä vaihda mutta ainahan sitä voi siirtyä takaisin vanhojen Alfojen harrastajaksi jos uudehkon käyttöalfan pito tehdään liian hankalaksi.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Originali kirjoitti:Kyllä mielestäni takuunalaiseen autoon pitää uutta alkuperäisosaa laittaa. Myöhemmin sitten harakiria. Jos vähänkään ymmärtäisivät asiakastyytyväisyyden päälle niin Deltalla olisi kyllä aina pari 156:sta hyllyssä osina. Ei se niin paljoa pääomia sido jos vertaa vahinkoon joka syntyy menetetyistä asiakassuhteista. Alfistihan ei helposti merkkiä vaihda mutta ainahan sitä voi siirtyä takaisin vanhojen Alfojen harrastajaksi jos uudehkon käyttöalfan pito tehdään liian hankalaksi.
kannattaa varmaan ottaa yhteyttä suoraan maahantuojaan vai onko jo otettu, ei tuollainen kuukausien odottelu oikein maistu varmaan kenellekäään.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Joo, pitäisi tosiaan varmaan itse soittaa ja kysyä mistä kiikastaa. Ei siitä nyt kuukausia ole mutta kohta viikkoja. Olisipa vaan huomannut tuon ilmastointijutun aikaisemmin niin ei tarvitsisi nyt toivoa sadetta ja kylmää heinäkuulle :-D

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Originali kirjoitti:Kyllä mielestäni takuunalaiseen autoon pitää uutta alkuperäisosaa laittaa. Myöhemmin sitten harakiria.
Kyllä, samaa mieltä :-D Itse olen kyllä laittanut vanhaankin Alfaan lähes kokonaan vain alkuperäisosaa. Mutta esim. tässä minun tapauksessa "harakiri"-osa on parempi. Nimittäin pääsin eroon ko. ilmastointiputken ruostuvista teräsmuttereista, jotka nyt ovat messinkiä. Jos alkuperäisetkin olisivat olleet messinkiä, niin ko. kiinnitysongelmaa ei olisi edes tullut.

Tosin Originalinhan kuuluu saada osat veloituksetta takuun takia, joten Delta Auto on ainoa hankintapaikka. Jos taas homma kestää ja kestää, saa jostakin ilmastointiliikkeestä osat tunnissa ja lasku on muutamia kymmeniä euroja. Materiaalithan ovat ihan samaa kamaa. Täyttö tulee vielä toki päälle. Mutta jos isomman reissun "pelastaa" tuolla summalla, kannattaa harkita.

Vastaa Viestiin