Maclane kirjoitti:Olikos täällä muuten tuon tehokkaamman dieselin omistajia tai muuten ko laitetta kokeilleita? Kiinnostaisi tuo sisämeli ja koneen krouvius Giulietan keulalla vrt. esimerkiksi 159:n viispyttynen?
TCT myös kiinnostaisi, mutta pitäisihän tuota päästä ensin kokeilemaan, koska hieman ristiriitaisen vastaanoton mitä ilmeisemmin tuo on saanut.
Nyt on ajettu 35tkm tuolla 170hv dieselillä. Ongelmitta on edetty tekniikan suhteen. Ainoastaan kerran on hiukkasten polton takia joutunut ajamaan vähän pidemmän lenkin, jotta poltto saatiin loppuun. Auto on kuitenkin 90% matka-ajossa maantiellä. Ensimmäinen huolto tehtiin nyt 35tkm kohdalla, ja ainoa erityisempi toimenpide oli renkaiden tasapainotus. Alfan omalla merkillä varustetut 17" alukiekot eivät ole kaiketi kovinkaan laatutavaraa, koska painoja piti lisätä melkoisen paljon.
Sisämelua aiheuttaa nykytyyliin renkaat selvästi moottoria enemmän. Nokian R-kitkoilla (225/45/17) auto on jopa hiljainen, mutta 225/40/18 kesäpyörillä kabiinissa ääntää riittää. 159 dieselin kyydissä olen istunut vain muutamia kymmeniä kilometrejä, joten varsinaista vertailua on paha mennä tekemään. Mielestäni tuo 2.0 JTDm2 on kuitenkin "krouviudessa" sellaista hyvää keskitasoa, jos muiden valmistajien vastaavia miettii.
Yksityiskohtana mainittakoon, että 35tkm huollossa kaikki meni kokonaisuudessaan niin kuin pitääkin, mutta kun lähdin autolla Tampereen Autokeskuksen pihasta, niin auton lähivalot näyttivät maahan noin 10m päähän. Asiaa tutkimme (erittäin asiallisen) asentajan kanssa, ja ksenonien asentotunnistin auton keulassa antoi varsin ihmeellisiä arvoja. Pienen tutkailun jälkeen selvisi, että etupään asentotunnistin voi mennä väärään asentoon, kun auto lasketaan nosturilta. Vipu vain oikeaan asentoon ja testerissä arvot sen jälkeen normaalit. Asentaja vielä pahoitteli tapahtunutta, mutta homma hoitui perjantaina klo 16 jälkeen niin mallikkaasti, että aiheesta ei voi antaa kuin vain positiivista palautetta.