Miksi alfa muuttuisi golfin näköiseksi, niillä on jo golf ja sille oma ostajakuntansa. Ideana olisi varmaan löytää uusia ostajia eikä kilpailla jo olemassa olevista ostajista. Äänimaailmasta voitaneen todeta, että busso on ehkä hienoimman kuulonen kutonen mitä löytyy, mutta missä nykyalfassa on erityisen hienot äänet? Kyllä ne vag leirissä osaa äänet leipoa jos haluavat. Golfiin niitä ei laiteta, koska golfin ostajaa ei semmonen juuri kiinnosta (no ehkä R-sarjalaisen).Bortzi kirjoitti:Uutena alfistina, voisin kommentoida hieman tätä ketjua ja sen sisältöä. Ostin oman alfani 5.3.2011 ja vaikka se onkin huimaava vuosimallia 2000 ja se ei sinänsä lämmitä alfa-romeon kassa muutakuin varaosien hinnassa joita kyllä on asennettu ihan hyvään tahtiin. Ostopäätökseeni tulin koeajon jälkeen vakuuttuneena siitä, että alfa kulkee niin kuin auton kuuluukin ja sillä tiedolla, että tässä ollaan ostamassa alfa-romeota ei mitään saksalaisen perus insinöörin tekelettä jonka perimmäinen tarkoitus on toimi samalla tavalla aina maailmanloppuun asti ilman mitään hienouksia joka oli volkkarin tekeleistä ennen totta, mutta nykyään kuulostaa siltä, että volkkaria saa käyttää pajalla alfaa useammin. Samassa hintaluokassa kilpaili myös Japanin maan tuotteita, kuten Toyota Avensista ja erinäköisiä ja muotoisia Hondan tekeleitä vaan eipä moiset kiihoittaneet yhtä paljoa. Se oli se polte joka veti puoleensa tässä ennalta arvaamattomassa ja sporttisessa luonteessa ja sen korin fyysisessä muotoilussa joka johti ostopäätökseen, VAIKKA olin täysin tietoinen siitä, että mitään huoltovapaata elämää tämän auton kanssa ei vietetä ja tien päällekkin voi jäädä. Olen jopa kerran jäänytkin tien päälle ja silloinkin totesin "Voi vittu, mutta täähän on tätä motorsporttia". Rahalla tästäkin selvittiin kokemusta rikkaampana.
Jos jotain pitäisi spekuloida alfan siirtymisestä VAGinan omistukseen niin en välttämättä jaksaisi ajella autolla joka muistuttaa takaapäin kolmiota (kattokaa golffeja parilta viime mallilta) saatika sitten jaksaisi kuunnella esson baarissa sitä kuinka alfassa on jokou perkeleen vaginan pumppu diiseli jota on pakkokäyttää vaikka on olemassa parempaakin tekniikkaa vaikka mielipiteeni diiseleistä on enemmän se, että traktorit kuuluvat pellolle, ei tielle. Myös erinäköisten moottori äänien tappaminen taitaa pitkälti olla VAGinan perustoimintoihin kuuluvia asioita joka tekisi jo hopan värisestä alfasta harmaan ja sielua katoaisi vielläkin lisää ja tätä myötä se tuntematon polte joka silloin veti maaliskuun viidentenä päivänä minut tämän merkin luokse ja ajankuluessa myöskin näille foorumeille.
Te jotka pidätte autoa vain käyttö esineenä sinänsä en voi ymmärtää mikä on vetäny silloin alfassa puoleensa jos käyttö esineen tarkoitus oli vain toimia jatkuvasti samalla tavalla mahdollisimman vähällä huollolla niin ei muuta kun vanhempaa VAGinaa alle tai jos haluaa jotain mukavuuksiakin sinne niin diudia tai japanin maan ihmeitä alle. Itsellänihän on paha tapa ainakin sivusta katsovien silmiin "rakastua" omaan autooni joka tarkoittaa sitä, että se on muutakin kuin 4 pyörää ja hallintalaitteet.
Mitä tulee johonkin bensankulutus keskusteluihin niin taitaa löytyä joka foorumilta moinen ja kyseistä pätkää kun lukee niin en muista lukeneeni kutoskoneilla ajelevien kirjoitelleen, että: "kauhee kun menee löpöä ja ei oo ees hauskaa."
Pahoitteluni siitä, että tekstissä luultavasti kauhea määrä kirjoitusvirheitä ja on varmaan OT aika pahasti, mutta kirjoitimpa kuitenkin.
Ja kyllä, en näe siinä mitään väärää että alfa tuottaisi hauskan käyttöauton. Tai ainakin hauskojen autojen lisäksi auton, jolla voisi ajella mukavasti 50tkm vuodessa, jossa olisi ripaus hauskuutta ja sporttista sekä ketterää ajettavuutta ja samalla erottuisi massasta alfamaisella ulkonäöllä.