Mihin menet, Alfa Romeo?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
routasydän
Viestit: 1555
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Mihin menet, Alfa Romeo?

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Bortzi kirjoitti:Uutena alfistina, voisin kommentoida hieman tätä ketjua ja sen sisältöä. Ostin oman alfani 5.3.2011 ja vaikka se onkin huimaava vuosimallia 2000 ja se ei sinänsä lämmitä alfa-romeon kassa muutakuin varaosien hinnassa joita kyllä on asennettu ihan hyvään tahtiin. Ostopäätökseeni tulin koeajon jälkeen vakuuttuneena siitä, että alfa kulkee niin kuin auton kuuluukin ja sillä tiedolla, että tässä ollaan ostamassa alfa-romeota ei mitään saksalaisen perus insinöörin tekelettä jonka perimmäinen tarkoitus on toimi samalla tavalla aina maailmanloppuun asti ilman mitään hienouksia joka oli volkkarin tekeleistä ennen totta, mutta nykyään kuulostaa siltä, että volkkaria saa käyttää pajalla alfaa useammin. Samassa hintaluokassa kilpaili myös Japanin maan tuotteita, kuten Toyota Avensista ja erinäköisiä ja muotoisia Hondan tekeleitä vaan eipä moiset kiihoittaneet yhtä paljoa. Se oli se polte joka veti puoleensa tässä ennalta arvaamattomassa ja sporttisessa luonteessa ja sen korin fyysisessä muotoilussa joka johti ostopäätökseen, VAIKKA olin täysin tietoinen siitä, että mitään huoltovapaata elämää tämän auton kanssa ei vietetä ja tien päällekkin voi jäädä. Olen jopa kerran jäänytkin tien päälle ja silloinkin totesin "Voi vittu, mutta täähän on tätä motorsporttia". Rahalla tästäkin selvittiin kokemusta rikkaampana.

Jos jotain pitäisi spekuloida alfan siirtymisestä VAGinan omistukseen niin en välttämättä jaksaisi ajella autolla joka muistuttaa takaapäin kolmiota (kattokaa golffeja parilta viime mallilta) saatika sitten jaksaisi kuunnella esson baarissa sitä kuinka alfassa on jokou perkeleen vaginan pumppu diiseli jota on pakkokäyttää vaikka on olemassa parempaakin tekniikkaa vaikka mielipiteeni diiseleistä on enemmän se, että traktorit kuuluvat pellolle, ei tielle. Myös erinäköisten moottori äänien tappaminen taitaa pitkälti olla VAGinan perustoimintoihin kuuluvia asioita joka tekisi jo hopan värisestä alfasta harmaan ja sielua katoaisi vielläkin lisää ja tätä myötä se tuntematon polte joka silloin veti maaliskuun viidentenä päivänä minut tämän merkin luokse ja ajankuluessa myöskin näille foorumeille.

Te jotka pidätte autoa vain käyttö esineenä sinänsä en voi ymmärtää mikä on vetäny silloin alfassa puoleensa jos käyttö esineen tarkoitus oli vain toimia jatkuvasti samalla tavalla mahdollisimman vähällä huollolla niin ei muuta kun vanhempaa VAGinaa alle tai jos haluaa jotain mukavuuksiakin sinne niin diudia tai japanin maan ihmeitä alle. Itsellänihän on paha tapa ainakin sivusta katsovien silmiin "rakastua" omaan autooni joka tarkoittaa sitä, että se on muutakin kuin 4 pyörää ja hallintalaitteet.

Mitä tulee johonkin bensankulutus keskusteluihin niin taitaa löytyä joka foorumilta moinen ja kyseistä pätkää kun lukee niin en muista lukeneeni kutoskoneilla ajelevien kirjoitelleen, että: "kauhee kun menee löpöä ja ei oo ees hauskaa."

Pahoitteluni siitä, että tekstissä luultavasti kauhea määrä kirjoitusvirheitä ja on varmaan OT aika pahasti, mutta kirjoitimpa kuitenkin.
Miksi alfa muuttuisi golfin näköiseksi, niillä on jo golf ja sille oma ostajakuntansa. Ideana olisi varmaan löytää uusia ostajia eikä kilpailla jo olemassa olevista ostajista. Äänimaailmasta voitaneen todeta, että busso on ehkä hienoimman kuulonen kutonen mitä löytyy, mutta missä nykyalfassa on erityisen hienot äänet? Kyllä ne vag leirissä osaa äänet leipoa jos haluavat. Golfiin niitä ei laiteta, koska golfin ostajaa ei semmonen juuri kiinnosta (no ehkä R-sarjalaisen).

Ja kyllä, en näe siinä mitään väärää että alfa tuottaisi hauskan käyttöauton. Tai ainakin hauskojen autojen lisäksi auton, jolla voisi ajella mukavasti 50tkm vuodessa, jossa olisi ripaus hauskuutta ja sporttista sekä ketterää ajettavuutta ja samalla erottuisi massasta alfamaisella ulkonäöllä.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Mihin menet, Alfa Romeo?

Viesti Kirjoittaja DaViega »

routasydän kirjoitti: Miksi alfa muuttuisi golfin näköiseksi, niillä on jo golf ja sille oma ostajakuntansa. Ideana olisi varmaan löytää uusia ostajia eikä kilpailla jo olemassa olevista ostajista. Äänimaailmasta voitaneen todeta, että busso on ehkä hienoimman kuulonen kutonen mitä löytyy, mutta missä nykyalfassa on erityisen hienot äänet? Kyllä ne vag leirissä osaa äänet leipoa jos haluavat.
Miksi autot eivät kuluta enään 20 litraa satasella? Koska EU on määrännyt päästörajoituksia, nuo samat päästö rajoitukset ovat tappaneet monta hienoa urheiluautoa, viimeisimpänä RX-8 jonka Wankelissa oli sitä munaa kun antoi kierroksia.

No, miksi Alfat eivät enään sitten murise niin kuin ennen? Koska sitä haukuttaisiin myöhemmin "puuduttavana pitkillä matkoilla", murinaa ja 50tkm vuodessa ilman pienintäkään valituksen aihetta ei vaan saa samassa paketissa, Jos haluaa ostaa auton jossa ei ole ärsykkeitä niin golf tai corolla it is! Kaikkia ei kiinnosta 12% alhaisempi bensiinin kulutus tai 2dB hiljaisempi sisämelu, Jos minulle olisi sanottu auton vaihdossa että "Tää 159 on 2dB hiljasempi kun toi sun vaihdossa tuoma 156" niin olisin luultavasti katsonnat hölmönä "evvk". Minun ajoilla auton pitää olla hyvä ajettava, ei mukava tai neutraali, vaan hyvä, sopivasti tehoa tunnokas ohjaus ja toimiva alusta, ulkokuoressa ja kabiinissa pitää olla tyyliä, ei saksalaista minimalistisuutta tai japanilaista yksinkertaisuutta. Jokainen penkoo sen oman auto joka sopii omiin tarkoituksiin, ei sillä haeta naapurin hyväksyntää. Siksi on hyvä, Että Alfa on muualla kuin Vag leirissä. Golf ja Octavia ovat toistensa kopioita vaikka toinen on halpa tsekki jossa juuri tarvittavat ja toinen saksalaisella tehokuudella suuniteltu kansan auto, sitten on tietysti se seatti joka ei kuoren alta tarjoa mitään omaa tai erikoista. VAG on tehnyt 3 autoa samaan muottiin, oikeastaan 4, kun huomioidaan audi A3, johon voi hyvillä mielein heitellä kolmen edellisen osia ja silti Audi profiloituu täsmä aseeksi 'premium' luokkaan! Samat henkilöt jotka itkevät jotenkin muka kadonnutta identiteettiä ja toisella sivulla ovat naittamassa Alffa tuohon samaan kööriin.

No hard feeling, en kohdista keneenkään, vaikka lainaankin viestin alussa.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
routasydän
Viestit: 1555
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Mihin menet, Alfa Romeo?

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Mutta eihän se mene noin. Ei alhainen kulutus ja käytännöllisyys tapa ajamisen iloa. Kyllä mieluummin ajaisin esim bemun 330xd:llä kuin millä tahansa 159:llä. Ainoa asia mitä jäisin kaipaamaan on muotoilu. Ja en odota saavani busson ääniä/ominaisuuksia käyttöautooni, nautiskelua varten minulla on jo getvonen. Mutta ei ole poissuljettua saada urheilullista ajotuntumaa omaavaa mukavaa ja järkevää matka-autoa. Ei auto ole aina joko tai, siinä voi olla moniakin ominaisuuksia. En ymmärrä miksi asiat pitäisi nähdä mustavalkoisina kun ne eivät sitä ole. Kyllä mulle kelpaisi käyttikseksi auto, joka on matka-ajossa kohtuu hiljainen ja mukava ja kuluttaa vähän, mutta kaasun painalluksella myös murisee ja painaa selän penkkiin. Tuon bemun lisäksi vastaava voisi olla a4 3,0tdi. Järkevällä ajolla kulutus käyttäjien tankkaamisten perusteella 6l, mutta kulkee kyllä tarvittaessa. Ulkonäkö vaan ei hirveästi iske/erotu omaan silmään.

Mutta millä ihmeen systeemillä alfa voisi mennä alaspäin enää tämänhetkisestä tilanteesta? Ja alffahan on itse naittamassa itseään jo tuohon a3/golf kööriin. Eivätkö itse sanoneet giulietan kilpailevan juuri noita vastaan? Kyllä minusta näyttää, että fiudella alfaa ajetaan mieluummin massa-autoksi ja perinteillä yritetään vedota tunteisiin (ja ehkä ulkonäöllä), kun taas vagilla sitä tod näk ei tehtäisi kansanauton kilpailijaksi vaan laitettaisiin (toivottavasti) tuohon eksoottisen ja urheilullisen premiumin kategoriaan. Ja en ole ikinä ollut mikään vag fani, mutta vaikea kuvitella alfalla huonomminkaan menevän kuin nyt, enkä tuomitsisi tuota liittoa ennen kuin sen tuotoksia olen nähnyt ja kokenut.

Ja tuskin täällä kukaan nokkiinsa vetää, tunteikkaita mielipiteitä perusteluineen on aina mukava lukea, nehän on nettifoorumeiden suola :-D

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Mihin menet, Alfa Romeo?

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

V6 kirjoitti:
routasydän kirjoitti: Millon fiatin alla alfa olisi ollut ylempänä kuin sillä on mahdollisuus audileirissä? Audileirissä sillä olisi mahdollisuus possuun asti, tosin ei se taida possunkaan kanssa ihan samoista asiakkaista kilpailla vaikka tekisivätkin possun hintaisiakin alfoja. En ymmärrä myöskään mitä pahaa siinä olisi vaikka alfa kategorisoitaisiinkin eksoottiseksi ja urheilulliseksi premium autoksi vag leirissä ja sen tehtäväksi jäisikin siin' kategoriassa tiukasti pysyminen...
ei olekaan vielä mutta sillä on mahdollisuus sentään edes joskus tulevaisuudessa, Vagilla siitä tulee satavarmasti samaa sheisseä eri merkillä kuin muutkin seat,skoda,volkkari, miksi haluat välttämättä italialaisen seatin?? Alfan pitää säilyttää mahdollisuus kasvaa sinne asti missä sen kuuluisikin olla.
Miten niin italialaisen Seatin? Jos ja kun Alfa nytkin jonkinlainen premium-merkki on, niin ei kai se Volkkarin komennossakaan Seatin paikalle mene.

Eiköhän se jotenkin näin menisi:
"Järkiauto"linja: Seat -- Skoda -- VW -- Audi -- Bentley
Tunneautolinja: Nichts - Nichts - - - Alfa - Porsche - Lamborghini - Bugatti.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mihin menet, Alfa Romeo?

Viesti Kirjoittaja V6 »

ei todellakaan tulisi noin menemään. En ymmärrä miksi nämä hemmot eivät suoraan siirry sinne vag porukoihin jos on niin kova hinku ja valitus, liimaatte vaikka Alfan merkin siihen Seatin perään. Seattiahan ollaan oltu jo lopettamassa kokonaan huonon myynnin takia. Eli siihen se Alfan paikka tulisi. Miksi teille ei riitä nämä nykyiset VAGin merkit? niitähän löytyy joka luokkaan ja lähtöön nytkin.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Mihin menet, Alfa Romeo?

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

V6 kirjoitti:ei todellakaan tulisi noin menemään. En ymmärrä miksi nämä hemmot eivät suoraan siirry sinne vag porukoihin jos on niin kova hinku ja valitus, liimaatte vaikka Alfan merkin siihen Seatin perään. Seattiahan ollaan oltu jo lopettamassa kokonaan huonon myynnin takia. Eli siihen se Alfan paikka tulisi. Miksi teille ei riitä nämä nykyiset VAGin merkit? niitähän löytyy joka luokkaan ja lähtöön nytkin.
Kaikista parasta mitä Alfalle voisi mielestäni tapahtua on alkuperäisen kasari-japanilaisen tinkimättömän laatujärjestelmän ottaminen käyttöön tuotannossaan ja HUOM ! Italiassa. Jotenkin en vain valitettavasti jaksa uskoa tuohon , toimintakulttuuria ei voi noin vain tuoda, joten jotakin VAGgilaista odotellessa...

Voitte varmaan tästäkin päätellä, että en ottaisi käyttöautoksi Alfaa, mutta se on oikein mahtava muotovalio harrastepeliksi.

JT
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mihin menet, Alfa Romeo?

Viesti Kirjoittaja V6 »

ikävää sulle ,mulla on ollu Alfa käyttöautona jo niin pitkään että tiedän se toimivan omiin tarpeisiini nähden tarpeeksi hyvin (=joka päivä on töihin ajettu kun on niin suunniteltu), toivottavasti eivät ota kuitenkaan oppia Japanilaisten ruosteosaamisesta sinne asti ei ole heilläkään se laatuohjelma yltänyt.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Mihin menet, Alfa Romeo?

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Eiks Alfa mee minne käsketään? :drinking:

Kaksi vagilaista olen paskonut jonkinasteen moottoririkkoon, mutta alfoista pahin vika ollut kansipahvin kärähdys. Molempia ollut useampia ja tällä hetkellä ajetaan golfilla ja ottaisin minkä vaan alfan heti tilalle. Huom, en golfalfaa.

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Mihin menet, Alfa Romeo?

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

V6 kirjoitti:ikävää sulle ,mulla on ollu Alfa käyttöautona jo niin pitkään että tiedän se toimivan omiin tarpeisiini nähden tarpeeksi hyvin (=joka päivä on töihin ajettu kun on niin suunniteltu)
Hyvä juttu sulle, mutta kun ylläpidän käyttöpirssini myös työnantajan maksamilla kilometrikorvauksilla niin asia on hiukan toinen; silloin haetaan pieniä kustannuksia ja luotettavuutta, ja yli jäävällä massilla voi pitää kesäisin Alfaa tai muuta harrasteajokkiakin "tulilla".

JT

PS. 2 japsia käyttiksenä perheessä
Viimeksi muokannut Jiitee, 05 Joulu 2011, 21:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
routasydän
Viestit: 1555
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Mihin menet, Alfa Romeo?

Viesti Kirjoittaja routasydän »

V6 kirjoitti:ei todellakaan tulisi noin menemään. En ymmärrä miksi nämä hemmot eivät suoraan siirry sinne vag porukoihin jos on niin kova hinku ja valitus, liimaatte vaikka Alfan merkin siihen Seatin perään. Seattiahan ollaan oltu jo lopettamassa kokonaan huonon myynnin takia. Eli siihen se Alfan paikka tulisi. Miksi teille ei riitä nämä nykyiset VAGin merkit? niitähän löytyy joka luokkaan ja lähtöön nytkin.

Hyvin perusteltu :) Miksei tulisi noin menemään? Ja kuten sanottu, sulla voi olla 156 josta tykkäät, mutta se on yhtälailla menneisyyttä kuin minun getvonen, eikä vaikuta siihen, että alfa on tällä hetkellä syvässä suossa. Et sinäkään tod näk varttikutosia lopunikääsi meinaa ostaa? Ja miksi pitäisi tyytyä nykyiseen vag:in tuotantoon, jos tulevaisuus voisi tuoda teknisesti hyvän ja taloudellisen, ketterän ja ulkonäöltään erottuvan premium luokan vag kulkineen. Tällaista ei tod näk fiatin alaisuudessa tulla näkemään vai olenko väärässä?

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mihin menet, Alfa Romeo?

Viesti Kirjoittaja V6 »

peruskysymys on kuitenkin se että miksi ette osta niitä Audeja ja Bemareita joista haaveilette ja jotka ovat joka asiassa parempia ? niitä saa kaupasta heti, eikai ne siitä parane jos siihen Alfan merkin laittaa tilalle.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Mihin menet, Alfa Romeo?

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Noku ei näytä niin hyvältä ku alfat. 8)

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Mihin menet, Alfa Romeo?

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

routasydän kirjoitti:
V6 kirjoitti:ei todellakaan tulisi noin menemään. En ymmärrä miksi nämä hemmot eivät suoraan siirry sinne vag porukoihin jos on niin kova hinku ja valitus, liimaatte vaikka Alfan merkin siihen Seatin perään. Seattiahan ollaan oltu jo lopettamassa kokonaan huonon myynnin takia. Eli siihen se Alfan paikka tulisi. Miksi teille ei riitä nämä nykyiset VAGin merkit? niitähän löytyy joka luokkaan ja lähtöön nytkin.

Hyvin perusteltu :) Miksei tulisi noin menemään? Ja kuten sanottu, sulla voi olla 156 josta tykkäät, mutta se on yhtälailla menneisyyttä kuin minun getvonen, eikä vaikuta siihen, että alfa on tällä hetkellä syvässä suossa. Et sinäkään tod näk varttikutosia lopunikääsi meinaa ostaa? Ja miksi pitäisi tyytyä nykyiseen vag:in tuotantoon, jos tulevaisuus voisi tuoda teknisesti hyvän ja taloudellisen, ketterän ja ulkonäöltään erottuvan premium luokan vag kulkineen. Tällaista ei tod näk fiatin alaisuudessa tulla näkemään vai olenko väärässä?
^ ^Hyvin puhuttu siellä P-Pohjanmaalla . Italiassa ei konsernin paukut riitä tuotekehittelyyn yms.
Kysymys lienee onko Alfaa enää olemassa vai selviääkö se jonkun ison "tarjottimella" oikein brandattyna ?

^ kerroin käyttö- ja harrasteauton valinnoista, koska olen jo 20 vuotta pitänyt nuo asiat erillään

JT
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Mihin menet, Alfa Romeo?

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

V6 kirjoitti:peruskysymys on kuitenkin se että miksi ette osta niitä Audeja ja Bemareita joista haaveilette ja jotka ovat joka asiassa parempia ?
Jossain vaiheessa taitaa olla pakkokin ostaa.

Vuosituhannen vaihteessa Alfan mallistossa oli sellaiset mielestäni onnistuneet mallit kuin 147, 156, 166, GTV ja Spider, kaikki saatavissa perinteikkäällä Busso-kuutosella.

Nyt on "supermini" MiTo ja 147:n seuraaja Giulietta, molemmat saatavilla parilla eritehoisella bensa- ja dieselnelosella.

Näitäkö me kymmenen-kahdenkymmenen vuoden päästä harrastetaan?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mihin menet, Alfa Romeo?

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Jiitee kirjoitti:
^ ^Hyvin puhuttu siellä P-Pohjanmaalla . Italiassa ei konsernin paukut riitä tuotekehittelyyn yms.
Kysymys lienee onko Alfaa enää olemassa vai selviääkö se jonkun ison "tarjottimella" oikein brandattyna ?

^ kerroin käyttö- ja harrasteauton valinnoista, koska olen jo 20 vuotta pitänyt nuo asiat erillään

JT
Tuotekehittelyä on toki monenlaista, mutta en minä väheksyisi noita MultiAir patoja saatika dieseleitä ollenkaan. Mutta jotenkin huvittaa, että toiveissa on audi/pnv spekseillä varustettu auto, joka ei ole audi/pnv.

Rasviksen kommenttiin harrastamisesta 20v päästä: Onhan harrasteautona nytkin nelimukinen päristin :lol:
VMP

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Mihin menet, Alfa Romeo?

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

mattijus kirjoitti:nelimukinen päristin
:-D Ja vikalistakin on kuin Peevelin Giuliettassa konsanaan!
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Mihin menet, Alfa Romeo?

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Rasvis kirjoitti:
V6 kirjoitti:peruskysymys on kuitenkin se että miksi ette osta niitä Audeja ja Bemareita joista haaveilette ja jotka ovat joka asiassa parempia ?
Jossain vaiheessa taitaa olla pakkokin ostaa.

Vuosituhannen vaihteessa Alfan mallistossa oli sellaiset mielestäni onnistuneet mallit kuin 147, 156, 166, GTV ja Spider, kaikki saatavissa perinteikkäällä Busso-kuutosella.

Nyt on "supermini" MiTo ja 147:n seuraaja Giulietta, molemmat saatavilla parilla eritehoisella bensa- ja dieselnelosella.

Näitäkö me kymmenen-kahdenkymmenen vuoden päästä harrastetaan?
Näin on. Mutta nyt niitä vielä on tarjolla... Mobile.de-saitti on ollut ahkerassa käytössä, ja näyttää siltä, että tuon ajan spideri Busso on tiukassa Saksassakin. Katellaan jos keväällä olisi tarjolla paremmin. Klassinen sportti-avokas on haussa, ja
loppusuoralla teen paikan päällä valinnan ainakin Spidereiden ja MX-5:n välillä periaatteella paras yksilö voittakoon.

JT
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Mihin menet, Alfa Romeo?

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Viime vuonna julkaistun Fiatin 5-vuotissuunnitelman mukaan vuosina 2010-2014 julkaistaan 7 uutta Alfaa ja 37 kokonaan uutta konsernin automallia + faceliftit.

2010 Mito
2011 Giulietta
2012 Giulia, Giulia SW ja C-SUV
2013 Mito 5-ovinen, Spider + 4C ?
2014 D-SUV

Jos sanotaan ettei Alfalla ole koskaan mennyt huonommin kuin nyt, niin en nyt tiedä oliko 70-luvun lopun Arna, Alfasud, Sei ja GTV-mallisto paljonkaan parempi. Spider toki oli lisäksi mutta mallihan oli pelkkää faceliftiä toisensa perään. Klassikko toki.


Alfallehan on tunnusomaista ollut radikaali uudelleenmuotoilu mallin uudistuessa. Harvoin on yksimielistä hyväksyntää mikään Alfa tuoreeltaan saavuttanut, mielipiteitä ne on kuitenkin aina vahvasti härättäneet. Sen sijaan kaikissa saksalaisissa merkeissä (Porsche, MB, Audi, VW, BMW..) tunnusomaista on ettei uutta automallia juuri erota edes faceliftistä. Nykygolfissa on selvä sukulaisuussuhde alkuperäiseen Giugiaron Golfiin ja 3-sarjan bemarissa , 911 porschessa, audeissa samoin. Ihan samaa käytäntöä on alettu soveltamaan myös muualta hankituissa merkeissä kuten Skodassa ja Seatissa. Kun kerran on muotoiluraamit lukkoon lyötu niin siinä on pysytty. Scudetto saisi vag:n konsernikäsittelyn ja that's it. Epäilenpä että muotoilunkin puolesta Alfa-VAG:t istuisivat tiukkojen preussilaisten raamisopimusten ikeessä. Mitkä mallit jäisivät maailman tappiin, Giulietta ja Giulia vai otettaisiinko käyttöön jotkut lukkoonlyödyt numerosarjat?

Kaveri joskus naljaili leikillään, että oma Alfa näytti liikenteessä Skodalta. Sitähän se nimenomaan olisi volkkarin alaisuudessa, yksi skoda muiden joukossa.

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Mihin menet, Alfa Romeo?

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

V6 kirjoitti:ei todellakaan tulisi noin menemään. En ymmärrä miksi nämä hemmot eivät suoraan siirry sinne vag porukoihin jos on niin kova hinku ja valitus, liimaatte vaikka Alfan merkin siihen Seatin perään. Seattiahan ollaan oltu jo lopettamassa kokonaan huonon myynnin takia. Eli siihen se Alfan paikka tulisi. Miksi teille ei riitä nämä nykyiset VAGin merkit? niitähän löytyy joka luokkaan ja lähtöön nytkin.
Nyt, pojat, vähän rauhallisemmin. Ei siitä tarvitse kuumeta, jos toisilla on omat mielipiteensä. Kas, kun siinä saattaa olla sellainenkin ilmiö taustalla, että sedällä on vähän enemmän perspektiiviä. Itse ajelin Fiatilla ja Alfalla siihen aikaan, kun Italian valtio laittoi Alfa Romeon myyntiin. Vakavasti otettavia ostajakandidaatteja olivat Fiat ja Ford. Alfan väki toivoi kovasti isännäksi Fordia, koska sitä kautta uskottiin voitavan paremmin säilyttää merkin omaleimaisuus ja itsenäinen mallipolitiikka.

Vaihtoehdot, jotka eivät koskaan toteudu, jäävät ikuisiksi arvoituksiksi. Puolet Alfan väki arvasi kuitenkin oikein: ensimmäinen Fiatin johdossa suunniteltu uusi Alfa Romeo rakennettiin Fiat Tipon alustalle - ja faceliftin yhteydessä siihen vaihdettiin patarautainen konsernimoottori keulalle - tuotannollistaloudellisista syistä.

Aikoinaan Alfa Romeosta sanottiin, että siinä on kilpa-auton tekniikka poikkeuksellisen hyvännäköisissä perheauton kuorissa. Onhan niissä vieläkin kuoret ja sinänsä ihan mainiot moottorit ja vähintään keskitason ajettavuus, mutta loiston päivät ovat takana ja mitään muutosta ei ole näköpiirissä. Minulle on se ja sama, perustuuko seuraava Alfa Romeon uutuus Fiat Punto Evoon vai Volkwagen Poloon - kumpaakaan en tule ostamaan. Tähän mennessä minulla on ollut Alfoja neljällä vuosikymmenellä - ja neljältä vuosikymmeneltä. Jos mallistosta alkaisi taas löytyä jotain inspiroivaa, niin kyllä olisin valmis ohjastamaan Alfaa vielä viidennelläkin vuosikymmenellä, ja kuudennella, jos elinpäiviä suodaan. Nyt sitä inspiroivaa mallia ei ole ja me spekuloimme sillä, olisiko todennäköisempää, että se tulisi Fiatin vai VW:n omistuksessa. Kumpaakaan emme tiedä, voimme vain arvailla - eikä kenenkään pidä toisten arvailuista polttaa päreitään.
Viimeksi muokannut Jönsson, 06 Joulu 2011, 00:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
SaLexi
Viestit: 549
Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Mihin menet, Alfa Romeo?

Viesti Kirjoittaja SaLexi »

Olen tainnut lukea liikaa tätä foorumia, kun näin tässä eräs yö unta, jossa ajoin Alfa Romeolla, mutta kaikki vastaantulevat Volkswagen-kuskitkin moikkailivat :shock:

Enneuni?

Avatar
Riccardo
Viestit: 497
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 23:36
Paikkakunta: Kotka

Re: Mihin menet, Alfa Romeo?

Viesti Kirjoittaja Riccardo »

V6 kirjoitti:ikävää sulle ,mulla on ollu Alfa käyttöautona jo niin pitkään että tiedän se toimivan omiin tarpeisiini nähden tarpeeksi hyvin (=joka päivä on töihin ajettu kun on niin suunniteltu), toivottavasti eivät ota kuitenkaan oppia Japanilaisten ruosteosaamisesta sinne asti ei ole heilläkään se laatuohjelma yltänyt.
Paljonko autollasi on ajettu? 300 tkm?

En muuten henkseleitä paljon paukuttelisi 156:sen ruosteenesto"laadun" suhteen... Projektiosiosta taitaa muutama melkoinen pommi löytyä. 98/99-mallin Avensiksesta ei kyllä löydy vastaavankuntoista mitenkään.

Rasvis tuossa myös totesikin, hankalalta näyttää harrastaminen muutaman vuoden päästä. Itseäni nuo pikkukinnerit eivät kiinnosta niin minkäs valitsen?

Giallo, uskotko itsekään että nuo mallit tulevat myyntiin? Lyödäänkö vetoa? 8)

Alfan ongelma on myös se vanhaan 60-luvun nostalgiahenkeen vetoaminen. Se kun ei vain kaikille uppoa. Esim. 159 on kuin 70-luvulta mittaristoineen ja sisustoineen, vrt. esim. uudet Audit ja Hondat.

166 oli aikaansa edelle ja edelleen hienoin kokoluokkansa mestariteos. Tasoero on murskaava jos vertaa sataviisysiin. Kai niillä "kuuskutosilla" sitten pitää jatkaa täältä ikuisuuteen.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Mihin menet, Alfa Romeo?

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Riccardo kirjoitti:Giallo, uskotko itsekään että nuo mallit tulevat myyntiin? Lyödäänkö vetoa? 8)
Miksi ei tulisi? Giulia ja Giulia SW tulee takuuvarmasti. Edit. 5-ovinen Mito tuskin on kummainen rykäisy tuoda markkinoille, varmaan samalla tulee FL. Spider ja 4C ovat tulossa. Suveista ei olisi niin väliä, mutta maksajat usa:ssa löytyy niillekin - kysyntää löytynee euroopastakin. Miksei myös giuliettaan pohjautuvalle GT:lle olisi sijaa.


Oikeastiko täällä sellaista mielialaa nyt on, että Giulietta ja Mito jäivät viimeisiksi Alfoiksi :lol: Jotenkin tuntuu vaan kotikutoiselta paniikin lietsonnalta.
Viimeksi muokannut Giallo Pozzuoli, 06 Joulu 2011, 00:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Mihin menet, Alfa Romeo?

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

tupla.

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Mihin menet, Alfa Romeo?

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Giallo Pozzuoli kirjoitti:
Riccardo kirjoitti:Giallo, uskotko itsekään että nuo mallit tulevat myyntiin? Lyödäänkö vetoa? 8)
Miksi ei tulisi? Giulia ja Giulia SW tulee takuuvarmasti. Edit. 5-ovinen Mito tuskin on kummainen rykäisy tuoda markkinoille, varmaan samalla tulee FL. Spider ja 4C ovat tulossa. Suveista ei olisi niin väliä, mutta maksajat usa:ssa löytyy niillekin - kysyntää löytynee euroopastakin. Miksei myös giuliettaan pohjautuvalle GT:lle olisi sijaa.


Oikeastiko täällä sellaista mielialaa nyt on, että Giulietta ja Mito jäivät viimeisiksi Alfoiksi :lol: Jotenkin tuntuu vaan kotikutoiselta paniikin lietsonnalta.
Jos takaovien kehittäminen Mitoon kestää viisi vuotta, niin sen 300-heppasen Giulian näkemiseen ei taida enää tämän ikäisen ihmisen elinpäivät riittää. Antaisinkohan syväjäädyttää itseni?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Mihin menet, Alfa Romeo?

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Giallo Pozzuoli kirjoitti:Jos sanotaan ettei Alfalla ole koskaan mennyt huonommin kuin nyt, niin en nyt tiedä oliko 70-luvun lopun Arna, Alfasud, Sei ja GTV-mallisto paljonkaan parempi. Spider toki oli lisäksi mutta mallihan oli pelkkää faceliftiä toisensa perään. Klassikko toki.
Puuttuuhan tuosta vielä syömähammas Alfetta. Eli viistoperäinen kompaktiauto, perhekokoinen sedan, isompi sedan, coupé ja avoauto. Arnaa ei ehkä tarvitse edes laskea... Olihan tuo nyt jo jonkinlainen mallisto verrattuna nykyiseen pikkuautoon ja pieneen perheautoon, varsinkin kun 70-luvulla autotehtailla taisi olla yleisesti ottaen vähemmän eri korimalleja tarjolla kuin nykyään.

Vielä kun muistetaan että settiin kuului etuvetoa, takavetoa jäykällä akselilla, transaxle-takavetoa, bokseria, rivinelosta ja veekuutosta niin olihan siinä jo erilaisia teknisiäkin vaihtoehtoja. Nyt on ne samat bensa- ja dieselneloset ja etuveto molemmissa saatavilla olevissa koreissa, eli periaatteessa samanlaista tekniikkaa mitä jokainen daewoohyundai tarjoaa.

Muotoilu on sentään vielä ainakin MiTon osalta erottuvaa, mutta jos se on ainoa asia jonka pohjalle rakennetaan niin aika heikoilla eväillä ollaan liikenteessä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Mihin menet, Alfa Romeo?

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Jönsson kirjoitti: Jos takaovien kehittäminen Mitoon kestää viisi vuotta, niin sen 300-heppasen Giulian näkemiseen ei taida enää tämän ikäisen ihmisen elinpäivät riittää.
Luotettavalta taholta tulleiden huhujen mukaan 159 GTA on jo ihan nurkan takana.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

harde
Viestit: 266
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Mihin menet, Alfa Romeo?

Viesti Kirjoittaja harde »

Kyllä myyjä edelleen tiukasti väitti, että Giulia esitellään ensi kesänä ja olis 2013 alusta myynnissä Suomessa.
Minulla muuten ollut Alfa ns. käyttöautona yli 20 vuotta, että silleen.. :crazyeyes:

Avatar
Xehpuk
Viestit: 697
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Mihin menet, Alfa Romeo?

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

Vittorio Jano kirjoitti:
Jönsson kirjoitti: Jos takaovien kehittäminen Mitoon kestää viisi vuotta, niin sen 300-heppasen Giulian näkemiseen ei taida enää tämän ikäisen ihmisen elinpäivät riittää.
Luotettavalta taholta tulleiden huhujen mukaan 159 GTA on jo ihan nurkan takana.
:lol:

Avatar
routasydän
Viestit: 1555
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Mihin menet, Alfa Romeo?

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Vittorio Jano kirjoitti:
Jönsson kirjoitti: Jos takaovien kehittäminen Mitoon kestää viisi vuotta, niin sen 300-heppasen Giulian näkemiseen ei taida enää tämän ikäisen ihmisen elinpäivät riittää.
Luotettavalta taholta tulleiden huhujen mukaan 159 GTA on jo ihan nurkan takana.

Samoin 169 on tulossa ihan näillä näppäimillä, ja takavetoisena....

Mutta oikeasti, tokihan sieltä alfalta fiudenkin omistuksessa jossain vaiheessa jotain muutakin tulee kun nämä kaksi nykyisä mallia, tuskin kukaan muuta väittääkään, mutta millä aikataululla ja mitä. Nyt tulee tavaraa niin hitaasti että ei paljon alfan ystävää naurata. Lupauksia kyllä on ilmassa jatkuvasti milloin mistäkin.

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Re: Mihin menet, Alfa Romeo?

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Xehpuk kirjoitti:
Vittorio Jano kirjoitti:
Jönsson kirjoitti: Jos takaovien kehittäminen Mitoon kestää viisi vuotta, niin sen 300-heppasen Giulian näkemiseen ei taida enää tämän ikäisen ihmisen elinpäivät riittää.
Luotettavalta taholta tulleiden huhujen mukaan 159 GTA on jo ihan nurkan takana.
:lol:

Onkos teiltä mennyt jotain ohi?

Tämä Gran Turismo Alleggerita esiteltiin jo hyvissä ajoin ennen vuosikymmenen vaihdetta. Riisseliin tuli +10HP ja painoa kevennettiin sen n.50 kg.

Unohtivat vain laittaa sen GTA-merkin takaluukkuun. :lol:
Turhat äänieristeetkin jätettiin pilttuun nurkaan.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Mihin menet, Alfa Romeo?

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Höpö höpö, onhan 159 "gta" ollut olemassa jo vuosikymmeniä:

Kuva

8)

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Mihin menet, Alfa Romeo?

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

159 GTA haudattiin samalla kuin 159 Super 2000 WTCC (Abarth SE111). Jos ei autosta saa kilpailukykyistä radalle niin turha siitä oli GTA malliakaan tehdä. 3.2 litrainen oli jo Q4:ssa. Maseratin moottorin olisi jo vaatinut keulalle ,mutta A siinä GTA:ssa olisi tällöin ollut kohtalaisen vaikeasti perusteltavissa :-D

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mihin menet, Alfa Romeo?

Viesti Kirjoittaja toolman »

Giallo Pozzuoli kirjoitti:159 GTA haudattiin samalla kuin 159 Super 2000 WTCC (Abarth SE111). Jos ei autosta saa kilpailukykyistä radalle niin turha siitä oli GTA malliakaan tehdä. 3.2 litrainen oli jo Q4:ssa. Maseratin moottorin olisi jo vaatinut keulalle ,mutta A siinä GTA:ssa olisi tällöin ollut kohtalaisen vaikeasti perusteltavissa :-D
Tuota A:n olemusta olen ihmetellyt myös 156 GTA:ssa :roll:

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2339
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Re: Mihin menet, Alfa Romeo?

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Eikä tainnut 147 GTA:kaan olla se kevyimpiä 147? Tai sitten olen ymmärtänyt koko GTA:n merkityksen väärin.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Mihin menet, Alfa Romeo?

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Giallo Pozzuoli kirjoitti:
Riccardo kirjoitti:Giallo, uskotko itsekään että nuo mallit tulevat myyntiin? Lyödäänkö vetoa? 8)
Miksi ei tulisi? Giulia ja Giulia SW tulee takuuvarmasti. Edit. 5-ovinen Mito tuskin on kummainen rykäisy tuoda markkinoille, varmaan samalla tulee FL. Spider ja 4C ovat tulossa. Suveista ei olisi niin väliä, mutta maksajat usa:ssa löytyy niillekin - kysyntää löytynee euroopastakin. Miksei myös giuliettaan pohjautuvalle GT:lle olisi sijaa.


Oikeastiko täällä sellaista mielialaa nyt on, että Giulietta ja Mito jäivät viimeisiksi Alfoiksi :lol: Jotenkin tuntuu vaan kotikutoiselta paniikin lietsonnalta.
Sergio on ilmoittanut että Alfa keskittyy Pohjois-amerikkaan jossa on saatu selville että kysyntää löytyy. En usko että ne nyt lähtisi sinne yhdellä mallilla ja parin vuoden tauolla seuraavan ilmestymiseen. Eli ilmeisesti aikaa venytetään mieluumin nyt ennen paluuta Usaan jotta perille saapuessa Alfa lähtee hyvin liikkeelle mallit valmiina laukaisua varten.

Alfalla on ollut paljon puuhaa maineensa/autojen luotattavuuden korjaamisessa jo 159 ilmestymisestä eteenpäin. Mito ja Giulietta vaikuttavat olevan ihan OK/vähintään keskitasoa edustavia autoja luotettavuudessaan.
Ei ne kai nyt halua heittää uusia malleja kehiin ellei niitä ole kehitetty tarpeeksi jottei nyt mentäis takaperin!
Kuva

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Mihin menet, Alfa Romeo?

Viesti Kirjoittaja alfista »

Sergio on tainnut ilmoittaa Amerikkaan menosta vuosittain 2004 lähtien. Kysyntä on euroopassakin, mutta ei myytävää.

Avatar
Riccardo
Viestit: 497
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 23:36
Paikkakunta: Kotka

Re: Mihin menet, Alfa Romeo?

Viesti Kirjoittaja Riccardo »

Pujazuballe...

http://blog.caranddriver.com/wp-content ... pdated.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Onhan se Sergio puhunut vaikka mitä!

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Mihin menet, Alfa Romeo?

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Riccardo kirjoitti:Pujazuballe...

http://blog.caranddriver.com/wp-content ... pdated.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Onhan se Sergio puhunut vaikka mitä!
Kiitos linkistä.
Mutta tuon jälkeen on ilmoitettu enemmän ja ainoa muutos on tietenkin jatkuva päivämäärien venyminen.
Kuva

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Mihin menet, Alfa Romeo?

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

alfista kirjoitti:Sergio on tainnut ilmoittaa Amerikkaan menosta vuosittain 2004 lähtien. Kysyntä on euroopassakin, mutta ei myytävää.
Luin jonkin aikaa sitten että Fiatin nokkahenkilöt syyttävät konsernin autojen huonosta myynnistä kaikkea ja kaikkia, mutteivat tee asialle mitään! Ja se on totta!

Fiatkin jolla on enemmän malleja kuin Alfalla tällä hetkellä kaatuu Euroopassa joka kk ja yleisin selitys on hidas uusien mallien esittely jonka kanssa olen samaa mieltä jonkin verran.

Giulietta on tullessaan tehnyt ihmeitä merkin myynnille Euroopassa..joten kyllä kysyntää on.
Kuva

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Mihin menet, Alfa Romeo?

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Mä annan periksi, en jaksa väitellä. ei voi saada corollaa joka ei hajoa ikinään, octavia rahalla ja yhtä hyvännäköisenä ja menevänä kuin Giulietta. Kyllähän vagilla se tiedetään, autohan on tilintarkastajan suunittelema.

Sitten nauretaan kun Alfa "ottaa askeleen eteenpäin" ja saa kopepellin alle volkswagenia ja ihan oman sielun :mrgreen:
Viimeksi muokannut DaViega, 08 Joulu 2011, 22:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Mihin menet, Alfa Romeo?

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

DaViega kirjoitti:Mä annan periksi, ne jaksa väitellä. ei voi saada corollaa joka ei hajoa ikinään, octavia rahalla ja yhtä hyvännäköisenä ja menevänä kuin Giulietta. Kyllähän vagilla se tiedetään, autohan on tilintarkastajan suunittelema.

Sitten nauretaan kun Alfa "ottaa askeleen eteenpäin" ja saa kopepellin alle volkswagenia ja ihan oman sielun :mrgreen:
Mä en eikina haluaisikaan Alfasta massamyydyn auton...jos Alfasta tulee Golf Italialaisella hameella ja vanhojen Alfitien tilalle tulee pulsittomia perävaunu-penttejä niin peli on loppu! :crazyeyes: :drinking:
Kuva

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Mihin menet, Alfa Romeo?

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Alfa Dodgen vaatteissa? :shock:

http://www.autobild.fi/artikkeli/15574/ ... an-paluun/" onclick="window.open(this.href);return false;
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Mihin menet, Alfa Romeo?

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

No ei aivan. Uusi Dart valmistetaan Illinoisissa, toki käyttäen Fiat-peräistä moottoriteknologiaa, mutta on pitempi ja leveämpi kuin Giulietta. Mitä pahaa on siinä, että italialaista moottoriteknologiaa käytetään USA:n markkinoilla? Sehän vain tasoittaa tietä Fiatin Amerikan markkinoille tulolle.

Autobildin kommentti Dartin säleikön näyttävyydestä Alfaan verrattuna on typerä - täysin makuasia miten jokainen kokee sen, nyt se Dartin maski on toimittajan mielestä hienompi.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Avatar
routasydän
Viestit: 1555
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Mihin menet, Alfa Romeo?

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Yrityksen kannaltahan on vaan hyvä mitä enemmän teknologiaa pystyvät mallien välillä jakamaan. Ja jos ulkonäkö on kuitenkin aivan eri (eikä vaihdetaanpas vaan logo tyyliin) ja tosiaan mittasuhteitakin muokattu niin mitäpä tuolla on väliä vaikka tekniikka olisikin yhteistä. Kaikin puolin fiksua toimintaa, jos jenkkilässä asiakkaat vaan hyväksyvät nuo pikkuturbot.

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Mihin menet, Alfa Romeo?

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Maalaamatta piruja seinälle totean, että on Fiat/Alfalla hyvin kivinen tie kuljettavana Pohjois-Amerikan markkinoilla. Toiminnan kaikenpuolinen laatu pitää olla priimaa siellä, tai homma tulee erittäin nopeasti kannattamattomaksi takaisinkutsujen ja lakimiesarmeijoiden luvatussa maassa. Tämän hetken Alfan laatu ei mielestäni ole sitä vielä.
MM. jopa Toyotallakin on välillä ollut tiukkaa jenkkilässä, vaikka Toyota USA on pyörinyt jo pitkään täysin jenkkien omin voimin.

JT
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Re: Mihin menet, Alfa Romeo?

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Jiitee kirjoitti:Maalaamatta piruja seinälle totean, että on Fiat/Alfalla hyvin kivinen tie kuljettavana Pohjois-Amerikan markkinoilla. Toiminnan kaikenpuolinen laatu pitää olla priimaa siellä, tai homma tulee erittäin nopeasti kannattamattomaksi takaisinkutsujen ja lakimiesarmeijoiden luvatussa maassa. Tämän hetken Alfan laatu ei mielestäni ole sitä vielä.
MM. jopa Toyotallakin on välillä ollut tiukkaa jenkkilässä, vaikka Toyota USA on pyörinyt jo pitkään täysin jenkkien omin voimin.

JT
Että olisivatko amerikkalaiset autot sitten niin tunnettuja korkeasta laadustaan? Ei minun tietääkseni.

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Mihin menet, Alfa Romeo?

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Ottimo kirjoitti:
Jiitee kirjoitti:Maalaamatta piruja seinälle totean, että on Fiat/Alfalla hyvin kivinen tie kuljettavana Pohjois-Amerikan markkinoilla. Toiminnan kaikenpuolinen laatu pitää olla priimaa siellä, tai homma tulee erittäin nopeasti kannattamattomaksi takaisinkutsujen ja lakimiesarmeijoiden luvatussa maassa. Tämän hetken Alfan laatu ei mielestäni ole sitä vielä.
MM. jopa Toyotallakin on välillä ollut tiukkaa jenkkilässä, vaikka Toyota USA on pyörinyt jo pitkään täysin jenkkien omin voimin.

JT
Että olisivatko amerikkalaiset autot sitten niin tunnettuja korkeasta laadustaan? Ei minun tietääkseni.
USA:ssa myytävät autot, voisi kai sanoa kun esim. japanilaiset valmistavat paljon autoja siellä, ja ne mielletään jo aika kotoperäisiksi ( työllistävät, mallit paikallisia eli erilaisia kuin Eurooppaan ja Kaukoitään yms. )

Ei ne huonoimmat GMt ole sitten menestyneetkään ...jos miellät nämä amerikkalaisen laadun edustajiksi.
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Mihin menet, Alfa Romeo?

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

---> Tässä on kovia haastajia niin Alfalle kuin Hondallekin USA:ssa , ja luulen, että Euroopassakin pian. Ei pöllömpi
muotoilu....

Kuva

JT
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

PRO
Viestit: 744
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 20:57
Car(s): 2016 T5
Paikkakunta: Helsinki - Kannelmäki

Re: Mihin menet, Alfa Romeo?

Viesti Kirjoittaja PRO »

V6 kirjoitti:ei todellakaan tulisi noin menemään. En ymmärrä miksi nämä hemmot eivät suoraan siirry sinne vag porukoihin jos on niin kova hinku ja valitus, liimaatte vaikka Alfan merkin siihen Seatin perään. Seattiahan ollaan oltu jo lopettamassa kokonaan huonon myynnin takia. Eli siihen se Alfan paikka tulisi. Miksi teille ei riitä nämä nykyiset VAGin merkit? niitähän löytyy joka luokkaan ja lähtöön nytkin.
Nyt kyllä täytyy vähän avautua. Kyllä VAG-yhteydestä optimistisesti puhuvia ollaan heittämässä noitaroviolle, mut samaan aikaan kukaan ei sano sanaakaan miten lancia perseraiskattiin täysin hyrsler-yhteistyön tuloksena plus että tulevat (siis jos mukaväitteet pitävät paikkansa) Alfat (giulia yms.) tulevat perustumaan johonkin vitun Dodgeen... hei kamoon nyt oikeesti. Onko VAG-uhka oikeasti pahempi uhka kuin nyt nähdyt fiat-chrysler tuotokset tai alfan nykytilanne...

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mihin menet, Alfa Romeo?

Viesti Kirjoittaja V6 »

hey , ei ne mihinkää tun Dogeen perustu vaan Dodge perustuu Alfaan. Pitäisikö Lanciakin lisätä VAG talliin?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Vastaa Viestiin