myyntiin tulee syksyllä tutun cross-version lisäksi perinteinen Q4-mallinen nelivetoinen alfa156. Crosswagon säilyy tuotannossa kamalin tuloon asti, eli myös 158 esittelyn jälkeen.
Mirafiori kirjoitti:myyntiin tulee syksyllä tutun cross-version lisäksi perinteinen Q4-mallinen nelivetoinen alfa156. Crosswagon säilyy tuotannossa kamalin tuloon asti, eli myös 158 esittelyn jälkeen.
Taitaa 156 Sportwagon yleensäkin jäädä vähäksi aikaa myyntiin 158 tuotannon aloittamisen jälkeen. Tuliko SW myyntiin 1999 vai 2000, eli 2-3 vuotta sedania myöhemmin. Samaa luokkaa voisi odottaa viiveen olevan nytkin.
Täytyy sanoa, että nelivetoinen Alfa olisi suomen oloihin melkeinpä ihanneauto. Ainakin omiin ajoihini. Vielä kun Dieseleitäkin saataisiin maahan samoin kuin edes nykyiset mallit. Myynti on ainakin noussut niin, että se voisi pian olla mahdollista.
156 Sportwagonia saatiin odottaa 3 vuotta koska sitä ei oltu alun perin suunniteltu, mutta 156:n menestys avasi fiatin kassavirrat tälle korimallille.
Nyt Sportwagon tulee puoli vuotta sedanin jälkeen, eli syksylla 2005.
Anteeksi aikaani seuraamattomuuteni, mutta milloin siis 158 esitellään/tulee myyntiin, maailmalla ja meillä?! Eli odotanko sinne vai onko sitä alettava harkita tätä facelift- mallia?
m.sa kirjoitti:Anteeksi aikaani seuraamattomuuteni, mutta milloin siis 158 esitellään/tulee myyntiin, maailmalla ja meillä?! Eli odotanko sinne vai onko sitä alettava harkita tätä facelift- mallia?
Italiassa 158 tulee myyntiin huhtikuun ja kesäkuun välisenä aikana, sportwagon puoli vuotta myöhemmin. Suomeen saadaan vuonna 2005, jos hyvin käy!
Vittorio Jano kirjoitti:Vielä kun jostakin saataisiin tällainen:
pirun nätti tuo 166:n farkku......tuommoista ei vain taida koskaan tulla tuotantoon..ainakaan tehtaan toimesta...
No ei varmasti... 166 valmistus kun päättyy ensi vuonna.... harmi sinänsä, sillä alfa kyllä kyseisen mallin kyllä suunnitteli vuosia sitten, mutta fiatilta ei rahaa herunut...
166:han myöhästyi 2 vuotta (vuoteen 98 ) kun 156:n tuloa haluttiin aikaistaa vuodella... joten mallin todellinen ikä on jo 8 vuotta.
Autobild lehdessä oli pikatesti crosswagon Alfasta. Sanottiin ajokäytöksen olevan takapainotteinen . Toinen asia mikä tossa crosswagonissa kiinnitti huomiota oli se, että se ei ole kuin 2cm korkeampi kuin tavallinen C mese farmari .
155TS kirjoitti: Toinen asia mikä tossa crosswagonissa kiinnitti huomiota oli se, että se ei ole kuin 2cm korkeampi kuin tavallinen C mese farmari .
Eipä tuo silti kuvien perusteella näytäkkään paljon tavallista 156 SW:tä korkeammalta. Ja toisaalta kaksi senttiäkin on näissä asioissa kohtuullisen paljon.
Kaivellaans vanha ketju ylös. Tuo Crosswagon on kieltämättä järkyttävä, mutta samalla tekniikalla oleva normaali SW saattaisi olla vaihtoehto, mikäli haluaisi Alfan nelivedolla..
Milläkäs tavalla tuo neliveto on toteutettu?
Torsen-C keskitasauspyörästö, ja voimanjako normaalisti 42/58, takapainotteisesti siis. Itsekin mietin että tuo voisi olla tulevaisuudessa mielenkiintoinen vaihtoehto. Ovat vaan suhteellisen harvinaisia Saksassakin ja tontitusta tuo SW:kin kaipaisi.