156 Sportswagon 2.4JTD -01 opelin EGR ?
Valvoja: Moderators
156 Sportswagon 2.4JTD -01 opelin EGR ?
Terves!
Joku taisi joskus mainita mm.täällä, että Opelin egr käy myös alfaan ? Oisko jollain tietoa että käykö se tähän minun alfatukseen ? ja minkä Opelin egr se pitää olla.
On nimittäin aika hintava jos lähtee ostamaan alfan egr:ää.
Kiitos.
Joku taisi joskus mainita mm.täällä, että Opelin egr käy myös alfaan ? Oisko jollain tietoa että käykö se tähän minun alfatukseen ? ja minkä Opelin egr se pitää olla.
On nimittäin aika hintava jos lähtee ostamaan alfan egr:ää.
Kiitos.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: 156 Sportswagon 2.4JTD -01 opelin EGR ?
Tuohon kymmenventtiiliseen ei taida mikään Opelin EGR käydä, eikä noita koneita ole tietääkseni käytetty kuin Fiat-konsernin malleissa. Uudempia nelipyttyisiä ja 16-naulaisia sitten kyllä löytyy mm. Opeleista ja Saabeista ja niihin löytyy EGR:iäkin helpommin.
Onko se venttiili varmasti rikki vai olisiko pelkästään likainen?
Onko se venttiili varmasti rikki vai olisiko pelkästään likainen?
- Epäkelpokeräilijä -
Re: 156 Sportswagon 2.4JTD -01 opelin EGR ?
Irroitimme ja yritimme saada sitä putsattua poraamalla siihen päähän pienen reiän ja lyödä se mäntä ulos sieltä, mutta se on niin jumissa että ei paljoa liikahda. Uus pitäisi saada.
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Re: 156 Sportswagon 2.4JTD -01 opelin EGR ?
Se vaatii yllättävän paljon voimaa ja kunnon tuurnan... Rohkeutta vaan lisää, niin paloja syntyy.
Re: 156 Sportswagon 2.4JTD -01 opelin EGR ?
Kannattaisiko se tulpata koko EGR.
Ei taida vielä näissä varhaisissa malleissa antaa vikakoodia? Vai miten on?
Ei taida vielä näissä varhaisissa malleissa antaa vikakoodia? Vai miten on?
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: 156 Sportswagon 2.4JTD -01 opelin EGR ?
Kyllä 159 on jo tarpeeksi tuore, että EGR:n tulppaaminen sytyttää vikavalon. Taitaa vissiin jo 156 tehdä saman (ainakin JTDm-koneella).
EDIT: Olinpas puusilmä, varttikutosestahan tässä puhuttiinkin
Ja vasta ekan lonkeron avasin...
EDIT: Olinpas puusilmä, varttikutosestahan tässä puhuttiinkin
Ja vasta ekan lonkeron avasin...
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 156 Sportswagon 2.4JTD -01 opelin EGR ?
156 2.4 100kW koneesta voi tulpata EGR:n huoletta. Aiheuttaa kyllä vikakoodin, mutta ei sytytä vikavaloa. Uudemmissa (103kW ja tehokkaammat) syttyy sitten vikavalo.
"No smoke => no power => no hope"
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: 156 Sportswagon 2.4JTD -01 opelin EGR ?
No mites katsastus sitten hoidetaan, jos siellä on vika päällä koko ajan? -01 eteenpäin tehdään OBD-tarkistus?Keltsi kirjoitti:156 2.4 100kW koneesta voi tulpata EGR:n huoletta. Aiheuttaa kyllä vikakoodin, mutta ei sytytä vikavaloa. Uudemmissa (103kW ja tehokkaammat) syttyy sitten vikavalo.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: 156 Sportswagon 2.4JTD -01 opelin EGR ?
Ei tehdä dieseleille.
Tosin tuo -01 taitaa olla 103 kW:n versio eli vikavalo jää möllöttämään tauluun jos EGR:n tulppaa.
Tosin tuo -01 taitaa olla 103 kW:n versio eli vikavalo jää möllöttämään tauluun jos EGR:n tulppaa.
- Epäkelpokeräilijä -
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 156 Sportswagon 2.4JTD -01 opelin EGR ?
Mun JTD (100kW) on -01 ja siihen ei ole ikinä katsastuksessa vaadittu OBD-testiä, eikä muuten vaadittu edeltäneestä -02 TDI Cordobastakaan... Muistaakseni OBD-testi oli bensakoneisiin -01 ja raksuihin myöhemmin, olisiko sitten -03 alkaen...
Noihin vuosimalleihin on hieman turha takertua moottorityyppiä arvottaessa, tarkempaa on puhua niistä niiden tehojen mukaan. Eri koneita kun on saanut eri maissa eri aikoihin...
10V JTD:tä on ollut Alfoissa (ainankin) kolmea eri tehoista moottoria (100, 103 ja 110kW) Noista vanhin (100kW) on CF2-päästöjen mukainen ja nuo tehokkaammat ovat sitten uudemman CF3 päästönormin mukaisia. Päälle päin hyvin saman näköisiä, helpoiten tunnistaa esim. hukkaportin ohjauksesta: CF2 suoraan ahtopaineella turbiinikotelosta ja CF3 solenoidiohjatulla alipaineella Olikohan niissä vielä EGR-venttiilit erillaiset... CF2 se on pakosarjan päällä ja olisikos sitten CF3 imusarjassa? Tästä en ole varma...
Noihin vuosimalleihin on hieman turha takertua moottorityyppiä arvottaessa, tarkempaa on puhua niistä niiden tehojen mukaan. Eri koneita kun on saanut eri maissa eri aikoihin...
10V JTD:tä on ollut Alfoissa (ainankin) kolmea eri tehoista moottoria (100, 103 ja 110kW) Noista vanhin (100kW) on CF2-päästöjen mukainen ja nuo tehokkaammat ovat sitten uudemman CF3 päästönormin mukaisia. Päälle päin hyvin saman näköisiä, helpoiten tunnistaa esim. hukkaportin ohjauksesta: CF2 suoraan ahtopaineella turbiinikotelosta ja CF3 solenoidiohjatulla alipaineella Olikohan niissä vielä EGR-venttiilit erillaiset... CF2 se on pakosarjan päällä ja olisikos sitten CF3 imusarjassa? Tästä en ole varma...
"No smoke => no power => no hope"
- Zulak
- Viestit: 465
- Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
- Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt
ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS - Paikkakunta: Savonlinna
Re: 156 Sportswagon 2.4JTD -01 opelin EGR ?
Mulla on 103kW 2.4JTD (-01), josta olen koko EGR:n poistanut vaikka ei sen kummemmin edes oireillut. Vikakoodi kyllä näkyy diagnostiikkalaitteella, mutta ei sytytä vikavaloa. Suosittelen lämpimästi tulppausta. EGR taitaa vielä olla tallessa ja joutaa myydäkin jos joku sitä tarvitsee. Pitää vaan tarkistaa onko se miten jumissa.Rasvis kirjoitti:Ei tehdä dieseleille.
Tosin tuo -01 taitaa olla 103 kW:n versio eli vikavalo jää möllöttämään tauluun jos EGR:n tulppaa.
Re: 156 Sportswagon 2.4JTD -01 opelin EGR ?
No siis itelläni on sellainen ongelma et kiihdyttäessä (välillä) häviää tehot ja vilahtaa moottorivalo. Sit pienemmän vaihteen kautta saa taas tehoja. Tässä vaiheessa sanottakoon että Egr on tulpattu. Joten käytin piuhassa ja siel oli et egr vika ja sit oli ahtopaineen tunnistin, korjaamo kaveri sanoi että ahtopaineen tunnistin vika luultavasti johtuu egr:stä. Meinaan vain et häviääkö vika jos laitain ehjän egr:n kiinni ja en tulppaa sitä.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: 156 Sportswagon 2.4JTD -01 opelin EGR ?
Putsaa/vaihda mieluummin se imusarjan painetunnistin. Omassa oli täynnä nokea ja aiheutti ajoittain noita kulkumurheita.
Voi kyllä olla turbon johdesiipien säätö tai ohjausventtiilikin jumissa mutta veikkaan silti sitä paineanturia, ja taitaa olla myös helpoin tökkeli tarkistaa.
Voi kyllä olla turbon johdesiipien säätö tai ohjausventtiilikin jumissa mutta veikkaan silti sitä paineanturia, ja taitaa olla myös helpoin tökkeli tarkistaa.
- Epäkelpokeräilijä -