156 V6 sammuu kesken ajon
Valvoja: Moderators
156 V6 sammuu kesken ajon
Heipä taas!
No nyt kun on hyvältä näyttänyt tämä alfan meno, niin taas alkaa tapahtumaan. Eli kone kun lämpee (ryyppy lähtee pois) niin välillä vauhdissakin kun pistää kytkimen pohjaan niin kierrokset tippuvat. Ei aina. Joko sammuu moottori kokonaan tai sitten soutaa siinä rajamailla, kunnes auto pysähtyy ja sitten menee normaaliksi. Huomasin tämän kun vaihdoin tulpat. Ennen tälläistä ei ole ollut. Olisiko vika jossain anturissa, kaasuläpässä, jaossa vai missä? Varsinkin kun ottaa suht nopean pyrähdyksen esim. seuraaville valoille ja pistää sitten kytkimen pohjaan ja jarruttaa napakasti, niin silloin sammahtaa kun vauhti alkaa tippumaan. Eli äkkinäiset liikkeet ei oikein sovellu vaikka pitäisikin
Sellaisen ilmiön myös huomannut että sammumisen jälkeen bensamittari näyttää että bensa olisi melkein lopussa, vaikka esim. puoli tankkia jäljellä. Nousee siten pikku hiljaa takaisin
Odotan vaan sitä päivää kunnes tulee oikeasti joku vaaratilanne yms.
Kiitos jo oikeista vastauksista! Voi näitä...
No nyt kun on hyvältä näyttänyt tämä alfan meno, niin taas alkaa tapahtumaan. Eli kone kun lämpee (ryyppy lähtee pois) niin välillä vauhdissakin kun pistää kytkimen pohjaan niin kierrokset tippuvat. Ei aina. Joko sammuu moottori kokonaan tai sitten soutaa siinä rajamailla, kunnes auto pysähtyy ja sitten menee normaaliksi. Huomasin tämän kun vaihdoin tulpat. Ennen tälläistä ei ole ollut. Olisiko vika jossain anturissa, kaasuläpässä, jaossa vai missä? Varsinkin kun ottaa suht nopean pyrähdyksen esim. seuraaville valoille ja pistää sitten kytkimen pohjaan ja jarruttaa napakasti, niin silloin sammahtaa kun vauhti alkaa tippumaan. Eli äkkinäiset liikkeet ei oikein sovellu vaikka pitäisikin
Sellaisen ilmiön myös huomannut että sammumisen jälkeen bensamittari näyttää että bensa olisi melkein lopussa, vaikka esim. puoli tankkia jäljellä. Nousee siten pikku hiljaa takaisin
Odotan vaan sitä päivää kunnes tulee oikeasti joku vaaratilanne yms.
Kiitos jo oikeista vastauksista! Voi näitä...
Re: 156 V6 sammuu kesken ajon
Peruslogiikka:quppe kirjoitti:Huomasin tämän kun vaihdoin tulpat. Ennen tälläistä ei ole ollut.
Onko auto toiminut aikaisemmin => Kyllä
Onko jotain muuttunut, minkä jälkeen ei ole toiminut => Tulpat
En sano, etteikö vika voi olla muuallakin ja oudolta tuntuu, että tulpat moista aiheuttaisi.
Jos vialla ja tulppien vaihdolla on selkeä yhteys, niin siltikine sieltä itse lähtisin liikkeelle.
VMP
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Re: 156 V6 sammuu kesken ajon
Joo, jospa siellä olisi joku johto nyt vähän höllässä kun ne tulpat vaihdoit, tai sitten vääränlaiset tulpat tai kärkiväli tulpissa ketuillaan...
Re: 156 V6 sammuu kesken ajon
Komppaan Mattia! Mikäs on auton vuosimalli? Taitaa olla 2001(4 kattia) alkaen kun ecu tunnistaa mahd. sytytyskatkokset ja vikakoodien luku vois kertoa missä sylinterissä pätkii jos siitä on kyse? En nyt muista sytyttääkö aina edes vikavaloa?mattijus kirjoitti:Peruslogiikka:quppe kirjoitti:Huomasin tämän kun vaihdoin tulpat. Ennen tälläistä ei ole ollut.
Onko auto toiminut aikaisemmin => Kyllä
Onko jotain muuttunut, minkä jälkeen ei ole toiminut => Tulpat
En sano, etteikö vika voi olla muuallakin ja oudolta tuntuu, että tulpat moista aiheuttaisi.
Jos vialla ja tulppien vaihdolla on selkeä yhteys, niin siltikine sieltä itse lähtisin liikkeelle.
Re: 156 V6 sammuu kesken ajon
Tulpat pitäisi olla oikein. Boschilaiset vielä Toimivat alkuun hyvin ja persdyno tuntuma nousi muutenkin. Tuo vikakin on tossa ilmennyt pikku hiljaa tulppien vaihdon jälkeen, joten ei siitäkään sitten varmuutta. Vika valoa ei syty ja vuosimalli on -99. Kovasti se välillä koittaa pitää itseensä käynnissä, että kyllä joku osio huomaa että hei nyt meinaa sammua kun sammaltaa käyntinopeus.. Tuossa kun vaihdoin tulppia niin enemmänkin sieltä löyty löysiä johtoja/tulppia, jotka sitten korjasin asennus vaiheessa. En kyllä ihan heti jaksais purkaa taas puol moottoria tarkistaakseni tulpat menishän se nyt nopeammin, mutta odotellaan vielä vaihtoehtoja..
Edit: Käynti on kyllä OK ja paikallaan kaasuttaessa ei sammu, mutta eroaahan se siihen kun auto on liikkellä.
Edit: Käynti on kyllä OK ja paikallaan kaasuttaessa ei sammu, mutta eroaahan se siihen kun auto on liikkellä.
Re: 156 V6 sammuu kesken ajon
"Oikeat" on NGK?quppe kirjoitti:Tulpat pitäisi olla oikein. Boschilaiset vielä
VMP
Re: 156 V6 sammuu kesken ajon
^ Niin periaatteessa, mutta on muillakin noita boschin tulppia ollut käytössä ja tuskin kummempia ongelmia sen kanssa? Motonetistä käväsin silloin joskus hakemassa ja löytyy 156:n osa listalta. On noilla ajettu jo varmaan 2000km. Mutta toi voi pitää hyvinkin paikkansa.. Joissakin asioissa "säästäminen" ei kannata ehkä. Muistan kyllä että käynti parani tulppien vaihdon jälkeen.. No tiiäppä noista taas..
- michael
- Viestit: 704
- Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
- Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: 156 V6 sammuu kesken ajon
Tuohan on hyvin yleinen ongelma ja mullakin ex v6 sammui joskus risteyksessä käännyttäessä. (ja ohjaustehostus tietty loppui )
Puhdistelin kaasuläppää eikä se tainnut sen jälkeen uusiutua. Pientä aaltoilua oli tosin aina kun painoi kytkimen pohjaan auton liikkuessa mutta oletan sen olevan ominaisuus. Aiheesta on foorumilla keskusteltu paljon, ja muistan jonkun löytäneen abs:ään liittyvän "turhan" piuhan, jonka katkaisemalla aaltoilu loppui kokonaan.
Puhdistelin kaasuläppää eikä se tainnut sen jälkeen uusiutua. Pientä aaltoilua oli tosin aina kun painoi kytkimen pohjaan auton liikkuessa mutta oletan sen olevan ominaisuus. Aiheesta on foorumilla keskusteltu paljon, ja muistan jonkun löytäneen abs:ään liittyvän "turhan" piuhan, jonka katkaisemalla aaltoilu loppui kokonaan.
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Re: 156 V6 sammuu kesken ajon
Onko niin että tuon tyhjäkäynnillä sammumisen lisäksi moottorin toiminnassa ei mitään muuta huomauttamista? Eihän vaan sammu liian alhaisen tyhjäkäynnin takia? Eli pysyisikö käynnissä jos hiukan painaisi kaasua tilanteessa? Voisiko ongelmat tyhjäkäynnin säätömoottorin, kaasuläppäkotelon tai ECUn kalibroinnin kanssa olla syynä?quppe kirjoitti:Varsinkin kun ottaa suht nopean pyrähdyksen esim. seuraaville valoille ja pistää sitten kytkimen pohjaan ja jarruttaa napakasti, niin silloin sammahtaa kun vauhti alkaa tippumaan. Eli äkkinäiset liikkeet ei oikein sovellu vaikka pitäisikin
Sellaisen ilmiön myös huomannut että sammumisen jälkeen bensamittari näyttää että bensa olisi melkein lopussa, vaikka esim. puoli tankkia jäljellä. Nousee siten pikku hiljaa takaisin
Tuo bensamittarin käytös saattaisi viitata akun/laturin/maadoituksen ongelmiin. Käyttäytyykö bensamittari erilailla jos sammutat auton tahallaan vaikkapa kytkimellä?
Re: 156 V6 sammuu kesken ajon
Olen kieltämättä vähän tuota tyhjäkäyntiä ihmelellyt kun on siinä tumman osion (500rpm?) kohdalla tai vähän yläpuolella. Silloin kun auto sammuu niin kierroslukumittari menee aika lujaa sinne nollaan kun kytkimen on laskenut, että sekään ei ole ihan normaalia. Sammuu periaatteessa siellä ylhäällä jo. ja kyllä varmasti pysyisi käynnissä jos antaisi/ ehtisi antaa kaasua kun tilanteen huomaa. En ole vielä niin huonosti lähtenyt liikkelle että auto olisi sammunut Täytyypi kokeilla nostaa kytkin nopeasti ylös testiksi, mutta ei ihan joka kerta tee tuota bensamittarin laskua kun on sammahtanut. mutta usein.
Kalibrointihan houtuu helposti mutta noita muita on vähän huono ehkä alkaa tarkistamaan ilman mitään muutakuin kovaa sisua ja perustyökaluja?
Akkuhan oli irti kun tulppia vaihdoin, joten eikös se nollaa jotain arvoja ECU:sta ja opettele tyhjäkäynnin uudestaan?
Mielestäni näissä ehdottamissasi asioissa voisi olla perää. Viimenen vaihtoehto on sitten viedä tohon naapuriin Automilanoon
Kalibrointihan houtuu helposti mutta noita muita on vähän huono ehkä alkaa tarkistamaan ilman mitään muutakuin kovaa sisua ja perustyökaluja?
Akkuhan oli irti kun tulppia vaihdoin, joten eikös se nollaa jotain arvoja ECU:sta ja opettele tyhjäkäynnin uudestaan?
Mielestäni näissä ehdottamissasi asioissa voisi olla perää. Viimenen vaihtoehto on sitten viedä tohon naapuriin Automilanoon
Re: 156 V6 sammuu kesken ajon
Voisiko olla alipainetta tankissa eli huohotus tukossa?
Re: 156 V6 sammuu kesken ajon
toi piuhan katkaisu auttaa tessussa ei kai v6sessa ole sellaista aaltoilu ongelmaa. Kannattaisi se auto viedä testeriin, yksi vikakohde voi tosiaan olla se kaasuläppä myös. Tyhjäkäynnin pitääkin olla suunnilleen siinä tumman alueen kohdalla kierrosmittarissa. Ensimmäisessa V6sessa lambda aiheutti myös auton sammumista, se näkyi testerissä.michael kirjoitti: Puhdistelin kaasuläppää eikä se tainnut sen jälkeen uusiutua. Pientä aaltoilua oli tosin aina kun painoi kytkimen pohjaan auton liikkuessa mutta oletan sen olevan ominaisuus. Aiheesta on foorumilla keskusteltu paljon, ja muistan jonkun löytäneen abs:ään liittyvän "turhan" piuhan, jonka katkaisemalla aaltoilu loppui kokonaan.
Re: 156 V6 sammuu kesken ajon
Täytyypi tuossa vkl tutkailla asiaa sitten ja tuosta kaasuläpästä aloittaa. Puhdistus ainetta taitaa motonetistä löytyä. Tässä on ollut paljon hyviä ehdotuksia, että eiköhän noilla pääse jo ainakin alkuun!
Kiitoksia taas paljon ja lisää ehdotuksia tietenkin otetaan vielä vastaan!
Kiitoksia taas paljon ja lisää ehdotuksia tietenkin otetaan vielä vastaan!
Re: 156 V6 sammuu kesken ajon
Vikakoodit kannattas tietty lukea ennen kuin alkaa purkamaan! Jos se välillä ei käy kaikilla pytyillä kuten vaikuttais, niin hae kunnon tulpat siihen, boschit ei välttämättä kestä muutenkaan kun sen 10tkm. Samalla tulee tsekattua onko ne puolan liittimet kaikki kiinni. Jos joku tulppa on mustempi, niin sen sylinterin puolan laittaisin etummaiseen lohkoon jolloin sen on helppo vaihtaa mikäli tulppien vaihto ei auta.
Re: 156 V6 sammuu kesken ajon
Paljonhan tuossa joutuu purkamaan pelkästään tulppien vaihdon takia. Menisin veikkaamaan että joku johtoliitin kummittelee. Erityisesti se kaasuläpän liitos tuntuu olevan melko onneton ja alkaa oikuttelemaan helposti. Ja moottorin maadotus piuha kannattaa tarkistaa että varmasti on kunnolla kiinni.
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Re: 156 V6 sammuu kesken ajon
Taitaa olla samat asiat jo esitetty, mutta tuossa aiheesta vanhempaa keskustelua
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=2274
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=2274
Re: 156 V6 sammuu kesken ajon
^ Kiitos linkistä! Tuntuu siltä että kaasuläpän puhdistuksella aloitetaan ja sitten kaasuläppä resettiä peliin
Hyvä jos ei tarvitsisi tulppien kanssa alkaa sohlaamaan. Tosiaan tuossa eilen kun vauhtia oli 60-70km/h (liikaa) ja oli 51:n tietyömaan Kirkkonummella masalaan kääntyvällä risteyksellä tiukka ramppi, jossa mutka.. no mutkassa kytkin pohjaan.. kone sammui ja sitten vaan ratista kovaa kiinni ja tien reunaan käynnistelemään.. nyt naurattaa kun mitään ei tapahtunut..
Hyvä jos ei tarvitsisi tulppien kanssa alkaa sohlaamaan. Tosiaan tuossa eilen kun vauhtia oli 60-70km/h (liikaa) ja oli 51:n tietyömaan Kirkkonummella masalaan kääntyvällä risteyksellä tiukka ramppi, jossa mutka.. no mutkassa kytkin pohjaan.. kone sammui ja sitten vaan ratista kovaa kiinni ja tien reunaan käynnistelemään.. nyt naurattaa kun mitään ei tapahtunut..
Re: 156 V6 sammuu kesken ajon
Osta biltemasta suihkutusjärjestelmän puhdistusainetta kaadetaan bensan sekaan,mulla ainakin auttoquppe kirjoitti:Heipä taas!
No nyt kun on hyvältä näyttänyt tämä alfan meno, niin taas alkaa tapahtumaan. Eli kone kun lämpee (ryyppy lähtee pois) niin välillä vauhdissakin kun pistää kytkimen pohjaan niin kierrokset tippuvat. Ei aina. Joko sammuu moottori kokonaan tai sitten soutaa siinä rajamailla, kunnes auto pysähtyy ja sitten menee normaaliksi. Huomasin tämän kun vaihdoin tulpat. Ennen tälläistä ei ole ollut. Olisiko vika jossain anturissa, kaasuläpässä, jaossa vai missä? Varsinkin kun ottaa suht nopean pyrähdyksen esim. seuraaville valoille ja pistää sitten kytkimen pohjaan ja jarruttaa napakasti, niin silloin sammahtaa kun vauhti alkaa tippumaan. Eli äkkinäiset liikkeet ei oikein sovellu vaikka pitäisikin
Sellaisen ilmiön myös huomannut että sammumisen jälkeen bensamittari näyttää että bensa olisi melkein lopussa, vaikka esim. puoli tankkia jäljellä. Nousee siten pikku hiljaa takaisin
Odotan vaan sitä päivää kunnes tulee oikeasti joku vaaratilanne yms.
Kiitos jo oikeista vastauksista! Voi näitä...
- michael
- Viestit: 704
- Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
- Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: 156 V6 sammuu kesken ajon
älä sitten yritä liikuttaa sitä läppää, on kuulemma heiveröiset rattaat ja voipi mennä rikki.quppe kirjoitti:^ Kiitos linkistä! Tuntuu siltä että kaasuläpän puhdistuksella aloitetaan ja sitten kaasuläppä resettiä peliin
Hyvä jos ei tarvitsisi tulppien kanssa alkaa sohlaamaan. Tosiaan tuossa eilen kun vauhtia oli 60-70km/h (liikaa) ja oli 51:n tietyömaan Kirkkonummella masalaan kääntyvällä risteyksellä tiukka ramppi, jossa mutka.. no mutkassa kytkin pohjaan.. kone sammui ja sitten vaan ratista kovaa kiinni ja tien reunaan käynnistelemään.. nyt naurattaa kun mitään ei tapahtunut..
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 156 V6 sammuu kesken ajon
Tarkasta myös se haitari imuputki. Kytkin pohjaan --> veto pois --> moottori liikahtaa --> imuputken halkeamasta pääsee vuotamaan ilmaa --> moottorinohjaus sekoaa --> auto sammuu.
Yksi vastaavanlainen V6, samoilla oireilla, tullut aikaisemmin vastaan.
Yksi vastaavanlainen V6, samoilla oireilla, tullut aikaisemmin vastaan.
Re: 156 V6 sammuu kesken ajon
No nyt on kaasuläppä puhdistettu ja paljon paremmaltahan tuo vaikuttaa, mutta tänään tuli ensimmäinen sammuminen. Joten seuraavaksi vuorossa on kyllä tuo ilmi, kun muutenkin ollut jo vaihto kunnossa tovin Jos sitä uskaltaisi kokeilla tuota Motonetin.. Mistähän muualta saisi Boschin ilmin edullisesti(suomesta)?
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: 156 V6 sammuu kesken ajon
Ääni tälle.Epezi kirjoitti:Tarkasta myös se haitari imuputki. Kytkin pohjaan --> veto pois --> moottori liikahtaa --> imuputken halkeamasta pääsee vuotamaan ilmaa --> moottorinohjaus sekoaa --> auto sammuu.
Yksi vastaavanlainen V6, samoilla oireilla, tullut aikaisemmin vastaan.
Minulla oireili pitkään näin, ennenkuin tajusin/vaivauduin tuon putken vaihtamaan. Jos halkeama jää alapuolelle, on se vaikea havaita.
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: 156 V6 sammuu kesken ajon
Itse ostin muutama vuosi sitten Lappeenrannan autösähköstä ilmin 1.8 TS:n ja muistaakseni ei silloin maksanut paljoa yli 100€. En tosin tiedä onko inflaatio puraissut tähänkin nykyään?
Life is too short to drive boring cars.
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Re: 156 V6 sammuu kesken ajon
Boschin alkuperäisiä Ilmejä saa nykyään hiukan yli 100e hintaan (ties vaikka halvemmallakin). Omani (tosin TS koneeseen) hankin AD-varaosaliikkeen kautta. Ei kannata edes harkita tarvikeosia.
Re: 156 V6 sammuu kesken ajon
Kampiakselin asentotunnistin oireilee tuolla tavalla. Jättää kyllä yleensä merkinnän vikakoodeihin.
Kylmänä toimii ja lämpimänä kone sammuu kun seinään, hetken päästä taas toimii lyhyemmän tai pidemmän aikaa. Aiheesta useita keskusteluja löytyy haulla.
Kylmänä toimii ja lämpimänä kone sammuu kun seinään, hetken päästä taas toimii lyhyemmän tai pidemmän aikaa. Aiheesta useita keskusteluja löytyy haulla.
Re: 156 V6 sammuu kesken ajon
^Haitari putki on voinut mennä tulppien asennuksessa tietenkin. täytynee tarkistaa se.. Ilmi on antanut jo merkkivaloa jonkun aikaa ja käyty lukemassa koodit. Joten se on kyllä tämän vkl, kunhan osa löytyy kaupasta.. Kampiakselin asento tunnistin.. No kaikkihan on mahdollista Mutta pikku hiljaa "hyvä" tulee.. Tällä hetkellä on 2 kertaa sammunut tämän viikon aikana.. ennen melkein joka matkalla
Re: 156 V6 sammuu kesken ajon
Esitin tuon kampiakselin asentotunnistimen ihan tosissani.
Omalla 2,0 ts -01 on nyt konerempan ja parin vuoden seisonnan jälkeen ajettu pari kuukautta ja muutamia tuhansia kilometrejä.
Tänä aikana polttoainemittari on näyttänyt mitä sattuu, tankkauksen jälkeen sata- parisataa kilometriä ja bensavalo on saattanut palaa, aina se on mielestäni kuitenkin näyttänyt liian matalaa tasoa.
Runsas viikko sitten auto sammui valoihin ja jouduin työntämään sen risteyksen läpi ja sain sen hyvään parkkiin. Kokeilin kaikkea mahdollista ja se ei käynnistynyt, mutta noin 15 min kuluttua käynnistyi ja kävi normaalisti. Vikavalo paloi muutaman käynnistyksen ja sammui.
Pari päivää myöhemmin sama juttu, sammuminen valoihin ja työntäen sivuun, käynnistyi koneen kylmettyä n 50 asteiseksi. Vika valo paloi muutaman aikaa ja sammui. Nyt auto ODB lukijaan ja 2 ilmoitusta kampiakselin ongelmista näytti. Polttoainemittari poltti valoa jo tuossa vaiheessa ja tripissä 400 km edellisestä täyteen tankkauksesta.
Osa tilattiin ja toimitus seuraavana päivänä. Tässä vaiheessa sammumisia tuli jo useampia, auto talliin ja tunnistimen vaihto.
Vaihdon jälkeen on nyt ajettu toistasataa kilometriä ja käynnistyksiä noin 30 tällä välin. Bensamittari näytti vaihdon jälkeen runsasta neljännestankkia ja on nyt laskenut tyhjän ja neljännestankin puoliväliin. Jo auto on ollut parkissa keula ylös tai oikea puoli ylös mittari on näyttänyt hiukan enemmän, mutta laskenut oletetulle tasolle hetken ajon jälkeen, ja taas vasen puoli tai perä korkealla parkissa ja on näyttänyt lähelle tyhjää käynnistettäessä ja pian palanut oletetulle tasolle. Ja noissa parkkiasennoissa uimurin taso lienee näytön mukainen.
Onko syy-yhteyttä mittarin toiminnalla ja miksi on minulle iso arvoitus, se nyt vaan on toiminut tuon anturin vaihdon jälkeen.
Omalla 2,0 ts -01 on nyt konerempan ja parin vuoden seisonnan jälkeen ajettu pari kuukautta ja muutamia tuhansia kilometrejä.
Tänä aikana polttoainemittari on näyttänyt mitä sattuu, tankkauksen jälkeen sata- parisataa kilometriä ja bensavalo on saattanut palaa, aina se on mielestäni kuitenkin näyttänyt liian matalaa tasoa.
Runsas viikko sitten auto sammui valoihin ja jouduin työntämään sen risteyksen läpi ja sain sen hyvään parkkiin. Kokeilin kaikkea mahdollista ja se ei käynnistynyt, mutta noin 15 min kuluttua käynnistyi ja kävi normaalisti. Vikavalo paloi muutaman käynnistyksen ja sammui.
Pari päivää myöhemmin sama juttu, sammuminen valoihin ja työntäen sivuun, käynnistyi koneen kylmettyä n 50 asteiseksi. Vika valo paloi muutaman aikaa ja sammui. Nyt auto ODB lukijaan ja 2 ilmoitusta kampiakselin ongelmista näytti. Polttoainemittari poltti valoa jo tuossa vaiheessa ja tripissä 400 km edellisestä täyteen tankkauksesta.
Osa tilattiin ja toimitus seuraavana päivänä. Tässä vaiheessa sammumisia tuli jo useampia, auto talliin ja tunnistimen vaihto.
Vaihdon jälkeen on nyt ajettu toistasataa kilometriä ja käynnistyksiä noin 30 tällä välin. Bensamittari näytti vaihdon jälkeen runsasta neljännestankkia ja on nyt laskenut tyhjän ja neljännestankin puoliväliin. Jo auto on ollut parkissa keula ylös tai oikea puoli ylös mittari on näyttänyt hiukan enemmän, mutta laskenut oletetulle tasolle hetken ajon jälkeen, ja taas vasen puoli tai perä korkealla parkissa ja on näyttänyt lähelle tyhjää käynnistettäessä ja pian palanut oletetulle tasolle. Ja noissa parkkiasennoissa uimurin taso lienee näytön mukainen.
Onko syy-yhteyttä mittarin toiminnalla ja miksi on minulle iso arvoitus, se nyt vaan on toiminut tuon anturin vaihdon jälkeen.
Re: 156 V6 sammuu kesken ajon
^ Oma autoni käynnistyy heti ja huomasin että polttoaine mittari jää vähäksi aikaa siihen kohtaa mihin se on pudonnut, ennen nopeaa uudelleen käynnistystä.. Joten en katso että vika olisi aivan samanlainen.. Toivon mukaan
Re: 156 V6 sammuu kesken ajon
Tänään sitten tankkasin ja siinä vaiheessa kun mittari alkoi väläyttämään keltaista valoa polttoaineen vähyyden takia. 55 litraa sain mahtumaan ennen kun täyttöputki täyttyi ja tankki siis piripintaan täysi.
Eihän tuo kampiakselin asentotunnistin ole paha vika, ainakaan 2 litraisessa. Yhdellä pultilla kiinni ja vaihtoon menee 20min. Toki paikka on oikullinen ja vaatii korkean tunkkaamisen ja anturia ei näe, mutta silti. Boschin anturin hinta ei nyt ole halpa mutta kohtuuhintainen n. 60€.
Eihän tuo kampiakselin asentotunnistin ole paha vika, ainakaan 2 litraisessa. Yhdellä pultilla kiinni ja vaihtoon menee 20min. Toki paikka on oikullinen ja vaatii korkean tunkkaamisen ja anturia ei näe, mutta silti. Boschin anturin hinta ei nyt ole halpa mutta kohtuuhintainen n. 60€.
-
- Viestit: 91
- Liittynyt: 18 Joulu 2009, 09:59
- Car(s): 156 V6 sw 159 2,4 JTDm 147 2,0 TS
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 156 V6 sammuu kesken ajon
Mulla kun oli yks imusarjan kumeista haljennut niin tyhjäkäynti oli kovin epämääräistä. Moottori sammui kokonaan tai ruiskun merkkivalo syttyi.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: 156 V6 sammuu kesken ajon
Taitaa olla 156:lle tyypillistä että ne mittarit vähän takertelevat. Mulla aikaisemmassa yksilössä löpömittarin lisäksi kierroslukumittari teki samaa.quppe kirjoitti:polttoaine mittari jää vähäksi aikaa siihen kohtaa mihin se on pudonnut
- Epäkelpokeräilijä -
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Re: 156 V6 sammuu kesken ajon
Itsekkin huomannu että bensamittari on välillä vähän hidas huomaamaan polttoaineen muutoksissa tankissa. Ei usein mutta silloin tällöin näyttää alakanttiin, hetkisen päästä kaikki onkin sitten ok
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 156 V6 sammuu kesken ajon
^Riippuu siitä miten päin jättää auton mäkeen.
Hetki menee mittarilla updateen.
Hetki menee mittarilla updateen.