joo niin varmaan, ei muuta kuin ostoonJiitee kirjoitti:---> Tässä on kovia haastajia niin Alfalle kuin Hondallekin USA:ssa , ja luulen, että Euroopassakin pian. Ei pöllömpi
muotoilu....
Mihin menet, Alfa Romeo?
Valvoja: Moderators
Re: Mihin menet, Alfa Romeo?
Viimeksi muokannut V6, 14 Joulu 2011, 17:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Mihin menet, Alfa Romeo?
En sano, että Lanciaa pitäisi VAG-talliin laittaa. Sillähän on "komea" laivue valmiina. Fiat hoiti Lancian omalla tavallaan. Mielummin näen itse Alfan VAGinassa kuin jään odottelemaan Alfan kohtaloa Fiuden käsissä fiuden hoitamalla tavalla... En vain luota Sergion puheisiin tippaakaan, että Alfa tulee säilymään Alfana...
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Mihin menet, Alfa Romeo?
Mikä Lancia? Onko sellanen merkki vielä olemassakin?V6 kirjoitti:hey , ei ne mihinkää tun Dogeen perustu vaan Dodge perustuu Alfaan. Pitäisikö Lanciakin lisätä VAG talliin?
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Mihin menet, Alfa Romeo?
PRO kirjoitti:En sano, että Lanciaa pitäisi VAG-talliin laittaa. Sillähän on "komea" laivue valmiina. Fiat hoiti Lancian omalla tavallaan. Mielummin näen itse Alfan VAGinassa kuin jään odottelemaan Alfan kohtaloa Fiuden käsissä fiuden hoitamalla tavalla... En vain luota Sergion puheisiin tippaakaan, että Alfa tulee säilymään Alfana...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Re: Mihin menet, Alfa Romeo?
ja mikä Alfa VAginassa? enemmän se on Alfa jos Italialaisena pysyyroutasydän kirjoitti:Mikä Lancia? Onko sellanen merkki vielä olemassakin?V6 kirjoitti:hey , ei ne mihinkää tun Dogeen perustu vaan Dodge perustuu Alfaan. Pitäisikö Lanciakin lisätä VAG talliin?
Re: Mihin menet, Alfa Romeo?
Niin, onhan Lanciakin italialainen. Minun henk.koht suosikki Lancia on New Voyager. Mites muilla?
Re: Mihin menet, Alfa Romeo?
3/5 osa on, loput ei ole.PRO kirjoitti:Niin, onhan Lanciakin italialainen. Minun henk.koht suosikki Lancia on New Voyager. Mites muilla?
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Mihin menet, Alfa Romeo?
Kyl mä ainakin sytyn perkeleesti enemmän jenkeille ku kansankaaralle. Esim. tuleva Fiat Freemont vaikuttaa ihan nastalta peliltä, ainakin samanmoisella Dodgella oli tosi kiva mennä jenkkilässä.
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Mihin menet, Alfa Romeo?
Onko Autobildissa muka toimittajia Ei ainakaan autotoimittajia, mun mielestä lähinnä autoesitteiden levittäjiä... No OT:t erikseen...AlfaTom kirjoitti:Autobildin kommentti Dartin säleikön näyttävyydestä Alfaan verrattuna on typerä - täysin makuasia miten jokainen kokee sen, nyt se Dartin maski on toimittajan mielestä hienompi.
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Mihin menet, Alfa Romeo?
http://www.motortrend.com/features/auto ... to_sergio/" onclick="window.open(this.href);return false;
Marchionne: Alfa in VW's hands would not be Alfa.
The Giulia will differ substantially from the Dodge, says Marchionne, and will be Alfa's main seller in the U.S. He says he has sent it back to the design studios for a new look because the original proposal "wasn't an Alfa." The car will actually get different front ends for Europe and the rest of the world because European legislation demands pedestrian-impact protection, which means a longer front overhang. "You have no idea how much that costs," he said. This explains, at least partly, why the Giulia's launch has been pushed back to 2014.
Mitä Lanciaan tulee niin eiköhän se Stratos noista uusista suosikki ole vaikkei virallinen Lancian tuote olekaan. Ja jos pitää valita näkisinkö Theman mieluuummin passatin vai C300:n pohjalta rakennettuna, niin C300 vie voiton.
Marchionne: Alfa in VW's hands would not be Alfa.
The Giulia will differ substantially from the Dodge, says Marchionne, and will be Alfa's main seller in the U.S. He says he has sent it back to the design studios for a new look because the original proposal "wasn't an Alfa." The car will actually get different front ends for Europe and the rest of the world because European legislation demands pedestrian-impact protection, which means a longer front overhang. "You have no idea how much that costs," he said. This explains, at least partly, why the Giulia's launch has been pushed back to 2014.
Mitä Lanciaan tulee niin eiköhän se Stratos noista uusista suosikki ole vaikkei virallinen Lancian tuote olekaan. Ja jos pitää valita näkisinkö Theman mieluuummin passatin vai C300:n pohjalta rakennettuna, niin C300 vie voiton.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Mihin menet, Alfa Romeo?
Marchionne: Alfa in VW's hands would not be Alfa
^" And in Chrysler's hands? We'll have to see."
Laatunäkökulmasta ei Alfan laatustatus kyllä GM:llä parane, ei ainakaan nopeasti....
JT
^" And in Chrysler's hands? We'll have to see."
Laatunäkökulmasta ei Alfan laatustatus kyllä GM:llä parane, ei ainakaan nopeasti....
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Re: Mihin menet, Alfa Romeo?
^^ Äh, uusi Giulia siis vasta 2014 - tylsää... Noh, jospa tekevät kerralla hyvän.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
Re: Mihin menet, Alfa Romeo?
doublesix kirjoitti:^^ Miten GM tähän liittyy?
Ne tappo SAAB:n!!!1!!1
EDIT: Tiedän, että viestini on täysin asiaton.
VMP
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Mihin menet, Alfa Romeo?
^^ korvaa viestini sana GM sanalla Chrysler.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Mihin menet, Alfa Romeo?
MOPAR versus General Mistakes - MOPAR all day. And night.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Mihin menet, Alfa Romeo?
GM eats Fords and s***s Mopars....lerppu kirjoitti:MOPAR versus General Mistakes - MOPAR all day. And night.
:=)
-Tazio
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Mihin menet, Alfa Romeo?
Fix Or Repair Daily...
Myönnettäköön että edellinen ajamani GM:n tuote oli kelvollinen, C6 Corvette hieman laitettuna = "very tantalizing".
-Saa Alfa lainata vaikutteita vauhdista ja ajamisen helppoudesta (verrattuna esim. Esprit S4, C6 todella helppo käskeä kulkemaan hieman rivakammin, muttei yhtä tarkka kova kulkine kuin myös tounattu Mitsu EvoVIII, jonka käskyttämisestä olen nauttinut jonkin verran, Zorgge offtopic, sulut kiinni)!
Rysselin laitoksista ei ole kehuttavaa vastinetta, jaloitellut olen modernilla Hemi Magnumilla ja Chargerilla (käytännössä sama auto) sekä perheen posh-edustajalla 300C:llä. Ghetto-ganstas need apply, ei Alfa Romeo...
Olen hieman romanttisesti kallellaan siihen johonkin selittämättömään, jota Alfassa on. Sitä ei Ameriikan osalaatikosta saa nostettua Alfan mallistoon.
- Hauska olis nähdä se Alfan insinöörien tapaaminen, jossa jälleen kerran päätettiin että: Tehdään vähän half-assing tämä auto ja heitetään sekaan hyppysellinen "sitä jotakin" - kaupaksi menee - Now let's eat some pasta and drink wine!
Myönnettäköön että edellinen ajamani GM:n tuote oli kelvollinen, C6 Corvette hieman laitettuna = "very tantalizing".
-Saa Alfa lainata vaikutteita vauhdista ja ajamisen helppoudesta (verrattuna esim. Esprit S4, C6 todella helppo käskeä kulkemaan hieman rivakammin, muttei yhtä tarkka kova kulkine kuin myös tounattu Mitsu EvoVIII, jonka käskyttämisestä olen nauttinut jonkin verran, Zorgge offtopic, sulut kiinni)!
Rysselin laitoksista ei ole kehuttavaa vastinetta, jaloitellut olen modernilla Hemi Magnumilla ja Chargerilla (käytännössä sama auto) sekä perheen posh-edustajalla 300C:llä. Ghetto-ganstas need apply, ei Alfa Romeo...
Olen hieman romanttisesti kallellaan siihen johonkin selittämättömään, jota Alfassa on. Sitä ei Ameriikan osalaatikosta saa nostettua Alfan mallistoon.
- Hauska olis nähdä se Alfan insinöörien tapaaminen, jossa jälleen kerran päätettiin että: Tehdään vähän half-assing tämä auto ja heitetään sekaan hyppysellinen "sitä jotakin" - kaupaksi menee - Now let's eat some pasta and drink wine!
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Mihin menet, Alfa Romeo?
Alfa Romeo lienee maailman ainoa valmistaja, jolle tämä tulee ihan puun takaa. Pettymyksen takia pitää vetää vuosi grappaa ja jatkaa siitä sitten eteenpäin. Itse suhtaudun aika skeptisesti tuohon 2014-aikatauluunkin.Marchionne kirjoitti:The car will actually get different front ends for Europe and the rest of the world because European legislation demands pedestrian-impact protection, which means a longer front overhang. "You have no idea how much that costs," he said. This explains, at least partly, why the Giulia's launch has been pushed back to 2014.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
Re: Mihin menet, Alfa Romeo?
No jopas! Miten ei voi isohko autonvalmistajakonserni saada 159:n seuraajaa nopeammin tuotantoon? Nykyajan tietokonepohjaisella suunnittelullakaan ei synny Giuliaa.
Eri maiden maahantuojilla lienee vielä jkv jäljellä varastoissaan 159-malleja, mutta varmaan nekin loppuvat jo ensi vuoden alkupuoliskolla ja sen jälkeen isompaan keskiluokkaan myyvät ei oota. Joka vuosi mallin julkaisemista siirretään vuodella taas eteenpäin vuoteen 2014, se kuullostaa luovuttamiselta eli merkin myymiseltä, sanonpahan vaan. Ensi vuonna tähän aikaan Giulian lanseeraukseksi ilmoitetaan vuosi 2015...
Eri maiden maahantuojilla lienee vielä jkv jäljellä varastoissaan 159-malleja, mutta varmaan nekin loppuvat jo ensi vuoden alkupuoliskolla ja sen jälkeen isompaan keskiluokkaan myyvät ei oota. Joka vuosi mallin julkaisemista siirretään vuodella taas eteenpäin vuoteen 2014, se kuullostaa luovuttamiselta eli merkin myymiseltä, sanonpahan vaan. Ensi vuonna tähän aikaan Giulian lanseeraukseksi ilmoitetaan vuosi 2015...
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Mihin menet, Alfa Romeo?
Onkos Peeveli koskaan joutunut tutustumaan italialaiseen tietokonesysteemiin? Minä olen
Sen jälkeen on pakko ja sitten onkin ihan
Sen jälkeen on pakko ja sitten onkin ihan
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
Re: Mihin menet, Alfa Romeo?
En onneksi.
Mutta suomalaisiin työpaikan ohjelmistoihin kyllä ja arvaa onko välillä hermot riekaleina.
Mutta suomalaisiin työpaikan ohjelmistoihin kyllä ja arvaa onko välillä hermot riekaleina.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Mihin menet, Alfa Romeo?
Lauri, Alfa on kuitenkin jotain ihan muuta kuin Olivetti.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
Re: Mihin menet, Alfa Romeo?
Tässä yksi aihe Alfan myymisestä:
http://autosleek.net/editorials/should- ... alfa-romeo" onclick="window.open(this.href);return false;
http://autosleek.net/editorials/should- ... alfa-romeo" onclick="window.open(this.href);return false;
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Mihin menet, Alfa Romeo?
^ mielenkiintoinen juttu ja olen täysin samaa mieltä tämän lausuman kanssa:
"
Unfortunately Fiat can’t provide the budget to feed Alfa Romeo.
Consider this.
Alfa used to develop it’s own plattforms and engines with excellent results in both fronts. The 8 valve twin cam and de 12 valve v6 were indestructible as long as you respected the service intervals, both 105 series cars (Bertone GTVs and Spiders) and 116 series cars (alfettas, 75s, 90s and SZ) had great chasis and were amongst the best handling cars of their time.
Fiat introduced: The 16 valve TwinSpark AKA “Cambelt snap”, a complete new world of understeery cars, no rear wheel drive, GM engines, microscopic turbo engines, and a flagship sedan (the 159 3.2 q4) that can be outhandled with a rusty 1976 Alfetta Sedan and outrun with a diesel vw, audi or bmw.
Think VW can do worse than that? "
Mulla ei ole muuten nyt Alfaa (tällä hetkellä , mutta 70-luvun Giulia, Giulietta Alfetta esim. haussa ).
JT
"
Unfortunately Fiat can’t provide the budget to feed Alfa Romeo.
Consider this.
Alfa used to develop it’s own plattforms and engines with excellent results in both fronts. The 8 valve twin cam and de 12 valve v6 were indestructible as long as you respected the service intervals, both 105 series cars (Bertone GTVs and Spiders) and 116 series cars (alfettas, 75s, 90s and SZ) had great chasis and were amongst the best handling cars of their time.
Fiat introduced: The 16 valve TwinSpark AKA “Cambelt snap”, a complete new world of understeery cars, no rear wheel drive, GM engines, microscopic turbo engines, and a flagship sedan (the 159 3.2 q4) that can be outhandled with a rusty 1976 Alfetta Sedan and outrun with a diesel vw, audi or bmw.
Think VW can do worse than that? "
Mulla ei ole muuten nyt Alfaa (tällä hetkellä , mutta 70-luvun Giulia, Giulietta Alfetta esim. haussa ).
JT
Viimeksi muokannut Jiitee, 18 Joulu 2011, 23:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mihin menet, Alfa Romeo?
Yllä oleva pitää paikkansa. Samoin se, että noita valmistamalla tehtiin tappiota. Ei riitä, että tekee hyviä autoja, ne pitäisi saada tehtyä sellaisella hinnalla, että joku niitä ostaa ja valmistajalle jää käteen enemmän, kuin tekeminen maksaa.Alfa used to develop it’s own plattforms and engines with excellent results in both fronts. The 8 valve twin cam and de 12 valve v6 were indestructible as long as you respected the service intervals, both 105 series cars (Bertone GTVs and Spiders) and 116 series cars (alfettas, 75s, 90s and SZ) had great chasis and were amongst the best handling cars of their time.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
Re: Mihin menet, Alfa Romeo?
Jos vielä miettii tilannetta, että eri maan omistama autonvalmistaja ostaa toisen maan autoylpeyden valmistusoikeudet, niin tulee mieleen onnistuneena juttuna Mini ja BMW. Minihän on ollut legenda aikoinaan, ja ralli- sekä ratakisat loivat legendan. Auto oli persoonallinen, mutta brittien lakkoilu jne tuottivat autoteollisuudessakin kehnoa laatua. Kun BMW osti merkin, oltiin Britanniassa valtavan pettyneitä ja peloissaan; pelättiin automerkin persoonan katoamista, ja tehtaiden katoamistakin. Noh, miten kävi? Mini menestyy, mallistoa on laajennettu tyyli ja perinteet kunnioittaen, tehdas on edelleen enklanninmaalla työllistäen paikallisia ja laatu on hyvää tasoa eli aivan muuta kuin alunperin.
Miksei sama voisi onnistua muun maalaisen autojätin osalta Alfan suhteen? Olipa ostaja sitten VW tai joku muu. Luulen, ettei esim. vw:llä olisi varaa töpeksiä Alfan vanhan imagon ja perinteiden osalta, ja samoin valmistusmaan tulisi säilyä entisenä. Jos uusi fenix-lintu kohoaisi tuhkasta Minin tapaan, olisi menestys melko varmasti taattu.
Miksei sama voisi onnistua muun maalaisen autojätin osalta Alfan suhteen? Olipa ostaja sitten VW tai joku muu. Luulen, ettei esim. vw:llä olisi varaa töpeksiä Alfan vanhan imagon ja perinteiden osalta, ja samoin valmistusmaan tulisi säilyä entisenä. Jos uusi fenix-lintu kohoaisi tuhkasta Minin tapaan, olisi menestys melko varmasti taattu.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."
Re: Mihin menet, Alfa Romeo?
voi olla että alkuperäisten Minien omistajat eivät kauhean tyytyväisiä ole? Suurin osa ostajista taitaa olla aivan muuta porukkaa, samaten Lambon... eli meneehän siitä jonkinlainen maku pois... Minikin hiukan eri asemassa BMWllä kun sitä varten ei voi käyttää BMWn pohjalevyjä yms vaa pitää tehdä omaa, VW taas käyttäisi suoraan jo olemassa olevia palikoita, eli lätkä persiisiin ja menoksi.
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Re: Mihin menet, Alfa Romeo?
^
Sori OT: Tätä tuumailin juuri itsekkin. Voidaanko tätä uutta möhkö-Miniä todella pitää aitona Mininä? Tietty tietääkseni tuota originaalia Miniä tehtiin tappiolla, joten siltä osin on tässä uudessa mallissa asiat paremmin, ainakin kun hintoja katselee.
Lambolla on mielestäni asiat nykyisin hieman paremmin, vaikkakin ilmeisesti Gallardo ja Aventador ovatkin aika sieluttomia koru-audeja, jos vaikka Murcielagoon vertaa? ( Diablosta nyt puhumattakaan) .
Hyvä näin "tyhjätasku-härmäläisenä" tuollaisista laitteista heittää kommentteja - innosta kiljuen ottain kyllä ihan minkä tahansa mallin...
Sori OT: Tätä tuumailin juuri itsekkin. Voidaanko tätä uutta möhkö-Miniä todella pitää aitona Mininä? Tietty tietääkseni tuota originaalia Miniä tehtiin tappiolla, joten siltä osin on tässä uudessa mallissa asiat paremmin, ainakin kun hintoja katselee.
Lambolla on mielestäni asiat nykyisin hieman paremmin, vaikkakin ilmeisesti Gallardo ja Aventador ovatkin aika sieluttomia koru-audeja, jos vaikka Murcielagoon vertaa? ( Diablosta nyt puhumattakaan) .
Hyvä näin "tyhjätasku-härmäläisenä" tuollaisista laitteista heittää kommentteja - innosta kiljuen ottain kyllä ihan minkä tahansa mallin...
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Mihin menet, Alfa Romeo?
^Lisä-OT, totanoinaa. Onhan noissa samat värit.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.
-
- Viestit: 384
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
- Car(s): Isolohko Ducato + V70
- Paikkakunta: Savitaipale
Re: Mihin menet, Alfa Romeo?
^ on BMW -aikakauden Mini ainakin minun silmissä silti hyvässä mielessä erilainen kapine kuin tuon kokoluokan autot yleensä. Valitsisin Fiat 500:n tai uuden Minin 1275 kertaa mieluummin, kuin vaikkapa VW:n saati jonkun harmaan Kian.
Pääasia, että Alfa merkkinä jotenkin säilyisi ja pystyisi edes osittain säilyttämään identiteettinsä. Siihen en osaa vastata, kuinka hyvin se VW:n näpeissä tapahtuisi. Tällä hetkellä poden allergiaa tuon v-alkuisen konsernin laitteisiin. Onneksi vielä on muitakin vaihtoehtoja.
Pääasia, että Alfa merkkinä jotenkin säilyisi ja pystyisi edes osittain säilyttämään identiteettinsä. Siihen en osaa vastata, kuinka hyvin se VW:n näpeissä tapahtuisi. Tällä hetkellä poden allergiaa tuon v-alkuisen konsernin laitteisiin. Onneksi vielä on muitakin vaihtoehtoja.
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Mihin menet, Alfa Romeo?
^Juu, kyllä se erilainen on kuin monet kokoisensa. Ei kuitenkaan niin retro kuin nykyviissatanen, mitä voi verrata Bellassa kännykällä räpsäyttämääni:
- Liitteet
-
- Viissataset-800.jpg
- (94.67 KiB) Tiedosto ladattu 2064 kertaa
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Mihin menet, Alfa Romeo?
Mitäs olette mieltä näistä etuvetoisista Alfoista? Onko niistä mihinkään? Voiko niitä edes kutsua Alfa Romeoiksi?
edit:
edit:
Viimeksi muokannut Raimo Miettinen, 19 Joulu 2011, 17:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Mihin menet, Alfa Romeo?
joo ja voiRaimo Miettinen kirjoitti:Mitäs olette mieltä näistä etuvetoisista Alfoista? Onko niistä mihinkään? Voiko niitä edes kutsua Alfa Romeoiksi?
En näe mitenkään kiskovan alaspäin, päin vastoin, jos esim 156 olisi takavetoja, jäljellä olisi 2 kappaletta, toisessa pinkcandy maali sparäy purkista, toisessa kumiset metallijäljitelmä matot. teinit on ostaneet viimisillä rahoillaan halvan takavedon ja kun jotain on pitännyt korjata, on päätetty paalata jos ei ole jo kiedottu puun ympärille. Ei 156 käyttädy huonosti, vaikka onkin etuveto, 159 oli paljon ajettavampi auto kuin W203 koppanen c-mersu, maku asiota tietenkin, mutta 159 oli paljon urheilullisempi
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Mihin menet, Alfa Romeo?
Onhan etuveto alfoja ollu vaikka kuinka perhanan kauan...
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Mihin menet, Alfa Romeo?
Maailma muuttuu ja dinosaurukset kuolevat jossain vaiheessa sukupuuttoon. Voihan se vanhoja Mini-friikkejä harmittaa ettei vanha Mini ole uusi Mini mutta BMW-versiolla on ainakin löytynyt paljon uusia asiakkaita.
Minäkin tykkään takapotku-Spideristä mutta rehellisesti sanottuna tuskin ostaisin sitä uutena autona vuonna 2011. Nyt mallistosta poistuneen olisin voinut ostaakin jos olisi ollut rah... eiku vähemmän painoa siinä autossa.
Minäkin tykkään takapotku-Spideristä mutta rehellisesti sanottuna tuskin ostaisin sitä uutena autona vuonna 2011. Nyt mallistosta poistuneen olisin voinut ostaakin jos olisi ollut rah... eiku vähemmän painoa siinä autossa.
- Epäkelpokeräilijä -
Re: Mihin menet, Alfa Romeo?
on, riittää kun lukee vaikka 156 TS vs 320 vertailun..tai 159 vs muutRaimo Miettinen kirjoitti:Mitäs olette mieltä näistä etuvetoisista Alfoista? Onko niistä mihinkään? Voiko niitä edes kutsua Alfa Romeoiksi?
edit:
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Mihin menet, Alfa Romeo?
^ OT:ta nyt solkenaan, mutta mielestäni kaikki yli 150 hv:n etuvedot ovat ihan turhia; takaveto tehokkaimmissa parempi tai tietysti vielä parempi neliveto IMO .
VAGillahan Alfa voisi olla kilpailija takaveto-premiumiin Bemun ja Mercsin rinnalle.
JT
VAGillahan Alfa voisi olla kilpailija takaveto-premiumiin Bemun ja Mercsin rinnalle.
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Mihin menet, Alfa Romeo?
joo lainattais takavetoalusta seatilta, imo toi 150hv on liian vähän nykyetuvetoihin,,,190 56sessakin on vähän alustan puolesta riittää paljon pidemmälle
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Mihin menet, Alfa Romeo?
Makuasioita kaikki tyynni, mutta etuvetoisessa teho hukkuu kiihdytyksissä luistonestoon, takaveto taas siirtää painoa lisää vetäville pyörille. Oletko esim. nähnyt kun n.200 hv Kupla-VW lähtee kiihdytyskisoissa valoista ?V6 kirjoitti:joo lainattais takavetoalusta seatilta, imo toi 150hv on liian vähän nykyetuvetoihin,,,190 56sessakin on vähän alustan puolesta riittää paljon pidemmälle
Katsopa mallia : http://www.youtube.com/watch?v=nIMvDjoi ... re=related
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Mihin menet, Alfa Romeo?
oletko ajanut vaikka 156sella? ei siinä teho mihinkään huku, ekoissa ei edes ole luistonestoa eikä sitä edes tarvita
Viimeksi muokannut V6, 19 Joulu 2011, 19:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Mihin menet, Alfa Romeo?
Hih, Jiitee on ihan oikeassa, kun oma etuvetoiseni on juuri 150-heppainen.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Re: Mihin menet, Alfa Romeo?
Jos etuvetoisissa sataviiskytheppaa on liikaa, niin epäilen että autolla on ajettu järven jäällä...
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
Re: Mihin menet, Alfa Romeo?
Vaikka potkua on niin eihän tuota kunnon renkailla (225 leveänä) saa kuivalla kelillä sutimaan muuten kuin ihan yrittämällä eikä veto karkaa edes mutkassa! Lyhyesti sanottuna: Yksi parhaimmista etuvetoisista autoista millä olen ajanut.V6 kirjoitti:oletko ajanut vaikka 156sella? ei siinä teho mihinkään huku, ekoissa ei edes ole luistonestoa eikä sitä edes tarvita
Viva la Italia
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Re: Mihin menet, Alfa Romeo?
Autosta paljon tuo kiinni.Toiset vetelee,ja ruoputtelevat alle 100hv tehoilla.Esim.gtv oli onnistunut esimerkki hyvästä etuvedosta,ainakin omasta mielestä
Re: Mihin menet, Alfa Romeo?
Olet aivan oikeassa. Myöskään Range Roveria ei ole kastroitu, ei liioin Aston Martinia. Jaguar on vähän joutunut tekniikaltaan lähestymään Fordia ja välillä on ollut Escortin katkaisijoita kojelaudassa, mutta edelleen Jaggen nykymallisto on ulkonäöltään, interiööriltään ja ominaisuuksiltaan kauempana Mondeosta kuin Mito on Puntosta. Bentley on saksalaisomistuksessa suorastaan kokenut uuden tulemisen ja RR:kin kääntää edelleen katseita. Sitä eivät uhkaa Phaetonit eivätkä A8:t.Peeveli kirjoitti:Jos vielä miettii tilannetta, että eri maan omistama autonvalmistaja ostaa toisen maan autoylpeyden valmistusoikeudet, niin tulee mieleen onnistuneena juttuna Mini ja BMW. Minihän on ollut legenda aikoinaan, ja ralli- sekä ratakisat loivat legendan. Auto oli persoonallinen, mutta brittien lakkoilu jne tuottivat autoteollisuudessakin kehnoa laatua. Kun BMW osti merkin, oltiin Britanniassa valtavan pettyneitä ja peloissaan; pelättiin automerkin persoonan katoamista, ja tehtaiden katoamistakin. Noh, miten kävi? Mini menestyy, mallistoa on laajennettu tyyli ja perinteet kunnioittaen, tehdas on edelleen enklanninmaalla työllistäen paikallisia ja laatu on hyvää tasoa eli aivan muuta kuin alunperin.
Miksei sama voisi onnistua muun maalaisen autojätin osalta Alfan suhteen? Olipa ostaja sitten VW tai joku muu. Luulen, ettei esim. vw:llä olisi varaa töpeksiä Alfan vanhan imagon ja perinteiden osalta, ja samoin valmistusmaan tulisi säilyä entisenä. Jos uusi fenix-lintu kohoaisi tuhkasta Minin tapaan, olisi menestys melko varmasti taattu.
Toki tietysti surullisempiakin esimerkkejä on, kuten Rover, jonka ensin Honda muutti muoviseksi torikassiksi ja Bemari myi Kiinaan sen ainoan mallin tuotantolinjan, jossa oli tyyliä ja ominaisuuksia.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Mihin menet, Alfa Romeo?
Jiitee kirjoitti:Makuasioita kaikki tyynni, mutta etuvetoisessa teho hukkuu kiihdytyksissä luistonestoon, takaveto taas siirtää painoa lisää vetäville pyörille. Oletko esim. nähnyt kun n.200 hv Kupla-VW lähtee kiihdytyskisoissa valoista ?V6 kirjoitti:joo lainattais takavetoalusta seatilta, imo toi 150hv on liian vähän nykyetuvetoihin,,,190 56sessakin on vähän alustan puolesta riittää paljon pidemmälle
JT
ihan bullshittiä..
PS. itse olin kauan aikaa sitten täysin samaa mieltä mutta en enää useamman kolmelitraisen 164:n kokemuksella nyt alla 166 3.0 super ja ei muuten pahemmin vetele.. kyllä siirtyy hepat aika tarkoin asfalttiin turhia sutimatta ..
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Mihin menet, Alfa Romeo?
AamenNikodemus kirjoitti:Vaikka potkua on niin eihän tuota kunnon renkailla (225 leveänä) saa kuivalla kelillä sutimaan muuten kuin ihan yrittämällä eikä veto karkaa edes mutkassa! Lyhyesti sanottuna: Yksi parhaimmista etuvetoisista autoista millä olen ajanut.V6 kirjoitti:oletko ajanut vaikka 156sella? ei siinä teho mihinkään huku, ekoissa ei edes ole luistonestoa eikä sitä edes tarvita
156:n kanssa ei ikinä ollut ongelmia teho/pito kombinaation kanssa... ei ikinä.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Re: Mihin menet, Alfa Romeo?
Siis jos ajatelee että Alfan pitää olla rata-auto niin se on ihan eri asia kuin perhe-auto.Raimo Miettinen kirjoitti:Mitäs olette mieltä näistä etuvetoisista Alfoista? Onko niistä mihinkään? Voiko niitä edes kutsua Alfa Romeoiksi?
edit:
Ehkä urheilullisempaa ajokokemusta kaipaavat eivät tyydy etuvetoisiin eikä heppojen lisääminen auta!
Mutta yleiskäyttöön massatuotantoon etuveto kannattaa mm. painon, alustan, tilan, turvallisuuden, kulutuksen ja päästöjen kannalta. Ja kyllä ottaisin etuvetoisen Alfan mieluummin kuin etuvetoisen Kiijan tai Haihoyondan.
Onhan luvassa takavetoinen Alfa TOIVOTTAVASTI tulossa kuten Sergio on maininut.
Re: Mihin menet, Alfa Romeo?
Jaa perustele miten muka massatuotannossa se etuveto on parempi? Otetaan vaikkapa BMW 320i ja Alfa 159 1.9. BMW on kevyempi, alustaltaan parempi, tilavampi, turvallisuus (?), pienempi kulutukseltaan ja vähäpäästöisempi.
Ja kunnon autoissa on kardaani. Vai miltä näyttäisi suditella 8C:llä etupyörillä?
Ja kunnon autoissa on kardaani. Vai miltä näyttäisi suditella 8C:llä etupyörillä?