Alfa 166 2.4 JTD 10v lämmöt?
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: 16 Touko 2011, 14:12
- Car(s): 166 2.0 T.S & 2.4 JTD 10v
- Paikkakunta: Inari
Alfa 166 2.4 JTD 10v lämmöt?
Mikä pitäisi olla kyseisen moottorin niin sanottu normaali käyntilämpötila esim. matka-ajossa talvella ja kesällä?
Re: Alfa 166 2.4 JTD 10v lämmöt?
90 CGuttou kirjoitti:Mikä pitäisi olla kyseisen moottorin niin sanottu normaali käyntilämpötila esim. matka-ajossa talvella ja kesällä?
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Alfa 166 2.4 JTD 10v lämmöt?
Kesät talvet 90 astetta ilman mitään pahvivirityksiä oli omassa 166:ssa lämmöt. Jopa yli 40 asteen pakkasella.Guttou kirjoitti:Mikä pitäisi olla kyseisen moottorin niin sanottu normaali käyntilämpötila esim. matka-ajossa talvella ja kesällä?
Tyhjäkäynnillä taasen ei lämmöt tahtoneet nousta juuri ollenkaan kovilla pakkasilla, eli jos auton laittoi etukäteen "käymään itseään lämpimäksi" ennen lähtöä ja ajatuksena oli lähteä lämpöisellä autolla niin pieleen meni...
Kaikenkaikkiaan kuitenkin lämmin talviauto.
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: 16 Touko 2011, 14:12
- Car(s): 166 2.0 T.S & 2.4 JTD 10v
- Paikkakunta: Inari
Re: Alfa 166 2.4 JTD 10v lämmöt?
Ahaa. Omassakin lämmöt alkoivat pysymään 90 asteessa kun siihen laittoivat jonkun lisäosan ennen termostaattia. Joku ranskalainen osa joka tuli siihen letkuun. En osaa oikein tarkemmin toistaiseksi selostaa. Tätä ennen matka-ajossa lämmöt 75 asteessa.
Mutta sitten alkoi tapahtua seuraavaa. Kun kone lämpenee se sammuu ajosta, eikä enää käynnisty. Aivan niin kuin polttoaineen syöttö katkeaisi. Kun kone jäähtyy niin se taas käynnistyy aivan kuin mitään ei olisi koskaan tapahtunut. Onko näillä asioilla yhteyttä?
Onko kenelläkään tarjota tähän viisautta?
Mutta sitten alkoi tapahtua seuraavaa. Kun kone lämpenee se sammuu ajosta, eikä enää käynnisty. Aivan niin kuin polttoaineen syöttö katkeaisi. Kun kone jäähtyy niin se taas käynnistyy aivan kuin mitään ei olisi koskaan tapahtunut. Onko näillä asioilla yhteyttä?
Onko kenelläkään tarjota tähän viisautta?
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Re: Alfa 166 2.4 JTD 10v lämmöt?
Vastaavan tyylinen ongelma oli... Hyvin käyntiin > ajoon > 10km > moottori sammui. Jonkin ajan jälkeen ei ollenkaan käyntiin, joten vaihdoin polttoainepumpun tankista. Ei ongelmaa sen jälkeen.
Edit: Sain sammumisen jälkeen auton aina käyntiin kun odotti muutaman tunnin.
Edit: Sain sammumisen jälkeen auton aina käyntiin kun odotti muutaman tunnin.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
Re: Alfa 166 2.4 JTD 10v lämmöt?
TwinSparkeissa vastaava ongelma liittyi vialliseen kampiakselin anturiin.Guttou kirjoitti:Mutta sitten alkoi tapahtua seuraavaa. Kun kone lämpenee se sammuu ajosta, eikä enää käynnisty. Aivan niin kuin polttoaineen syöttö katkeaisi. Kun kone jäähtyy niin se taas käynnistyy aivan kuin mitään ei olisi koskaan tapahtunut. Onko näillä asioilla yhteyttä?
Onko kenelläkään tarjota tähän viisautta?
Re: Alfa 166 2.4 JTD 10v lämmöt?
Väärin.Tyhjäkäynnillä taasen ei lämmöt tahtoneet nousta juuri ollenkaan kovilla pakkasilla, eli jos auton laittoi etukäteen "käymään itseään lämpimäksi" ennen lähtöä ja ajatuksena oli lähteä lämpöisellä autolla niin pieleen meni...
Auton käytyä kelillä kuin kelillä 15-50 min tyhjää, oli ikkunat sulat. =)
..ammattina autoslalom..
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: 16 Touko 2011, 14:12
- Car(s): 166 2.0 T.S & 2.4 JTD 10v
- Paikkakunta: Inari
Re: Alfa 166 2.4 JTD 10v lämmöt?
Tuo polttoaineen siirtopumppu kuulostaa loogiselta vikavaihtoehdolta. Kyseisessä autossa on jo 250 000 km mittarissa. Onkohan ne boschin pumppuja?
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Alfa 166 2.4 JTD 10v lämmöt?
et ollut tulpannut egr:ää ilmeisestikumimuumi kirjoitti:Väärin.Tyhjäkäynnillä taasen ei lämmöt tahtoneet nousta juuri ollenkaan kovilla pakkasilla, eli jos auton laittoi etukäteen "käymään itseään lämpimäksi" ennen lähtöä ja ajatuksena oli lähteä lämpöisellä autolla niin pieleen meni...
Auton käytyä kelillä kuin kelillä 15-50 min tyhjää, oli ikkunat sulat. =)

- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Re: Alfa 166 2.4 JTD 10v lämmöt?
En muista enään merkkiä, mutta pitäisi löytyä jokaisesta varaosapuljusta. Jossakin Citikassa sattuu olemaan sama pumppu.Guttou kirjoitti:Tuo polttoaineen siirtopumppu kuulostaa loogiselta vikavaihtoehdolta. Kyseisessä autossa on jo 250 000 km mittarissa. Onkohan ne boschin pumppuja?
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: 16 Touko 2011, 14:12
- Car(s): 166 2.0 T.S & 2.4 JTD 10v
- Paikkakunta: Inari
Re: Alfa 166 2.4 JTD 10v lämmöt?
Eräs delta-auton entinen korjaaja ehdotti, että tässä tapauksessa voisi olla kyseessä myös viallinen inertiakytkin, joka aiheuttaa polttoaineen syötön loppumisen -> auton sammumisen. Sanoi, että "näissä on joskus ollut sellaista vaivaa"
Onko kenelläkään tullut vastaan?
Onko kenelläkään tullut vastaan?
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: 16 Touko 2011, 14:12
- Car(s): 166 2.0 T.S & 2.4 JTD 10v
- Paikkakunta: Inari
Re: Alfa 166 2.4 JTD 10v lämmöt?
Syyllinen selvisi. Kyseessä oli kampiakselin asentotunnistin. Se vaihdettiin uuteen ja nyt taas pelaa. Ainakin toistaiseksi..