ei diesel

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
artesala
Viestit: 43
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 03:43
Paikkakunta: kylmäkoski

ei diesel

Viesti Kirjoittaja artesala »

no joo.. sainpa sitten sitten käännettyä vaimonkin pään ja ostettiin 124tkm ajettu 156 2.0ts. käynnistäessä rapisee kun tiisseli, onkos se nyt se ajotuksenmuunnin ? :( vetoo kyllä löytyy ja kulkua!

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Joo

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Sehän se, ajoituksenmuunnin :( .

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Muunnin vaihtoon vaan. Jos ei kohtuuttomasti häiritse niin odota seuraavaan jakohihnanvaihtoon asti, ajoituksenmuuntimen vaihtaa melkein samalla vaivalla.
- Epäkelpokeräilijä -

artesala
Viestit: 43
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 03:43
Paikkakunta: kylmäkoski

Viesti Kirjoittaja artesala »

remelit vaihettu 6tkm sitten .mistä toi kannattaa ostaa kun Runekin on lomalla? eikö se vaihto onnistu kotikonstein?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Itse tilasin EB Sparesilta Englannista.

Vaihto onnistuu myös kotikonstein. Ainoa hankalampi homma on ajoituksenmuuntimen saaminen irti nokka-akselista, möykky on nenäkepissä kierteellä kiinni ja välissä on kierrelukitetta. Itse leikkasin vaneerista palat jotka laitoin ruuvipenkin leukoihin pehmusteiksi, kiristin nokka-akselin leukojen väliin ja väänsin putkitongeilla muuntimen irti.

Ajoituksenmuuntimen vaihtoon, samoin kuin jakohihnan vaihtoon, tarvitaan nokka-akseleiden lukituspalat, jotka saat myös EB Sparesilta. Palaset maksoivat muistaakseni viidenkymmenen euron luokkaa. Lisäksi kannattanee vaihtaa imunokka-akselin stefa. Venakopan tiivistettä ei välttämättä tarvitse uusia, se on kuminen huulitiiviste.
- Epäkelpokeräilijä -

Vastaa Viestiin