
ei diesel
Valvoja: Moderators
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Itse tilasin EB Sparesilta Englannista.
Vaihto onnistuu myös kotikonstein. Ainoa hankalampi homma on ajoituksenmuuntimen saaminen irti nokka-akselista, möykky on nenäkepissä kierteellä kiinni ja välissä on kierrelukitetta. Itse leikkasin vaneerista palat jotka laitoin ruuvipenkin leukoihin pehmusteiksi, kiristin nokka-akselin leukojen väliin ja väänsin putkitongeilla muuntimen irti.
Ajoituksenmuuntimen vaihtoon, samoin kuin jakohihnan vaihtoon, tarvitaan nokka-akseleiden lukituspalat, jotka saat myös EB Sparesilta. Palaset maksoivat muistaakseni viidenkymmenen euron luokkaa. Lisäksi kannattanee vaihtaa imunokka-akselin stefa. Venakopan tiivistettä ei välttämättä tarvitse uusia, se on kuminen huulitiiviste.
Vaihto onnistuu myös kotikonstein. Ainoa hankalampi homma on ajoituksenmuuntimen saaminen irti nokka-akselista, möykky on nenäkepissä kierteellä kiinni ja välissä on kierrelukitetta. Itse leikkasin vaneerista palat jotka laitoin ruuvipenkin leukoihin pehmusteiksi, kiristin nokka-akselin leukojen väliin ja väänsin putkitongeilla muuntimen irti.
Ajoituksenmuuntimen vaihtoon, samoin kuin jakohihnan vaihtoon, tarvitaan nokka-akseleiden lukituspalat, jotka saat myös EB Sparesilta. Palaset maksoivat muistaakseni viidenkymmenen euron luokkaa. Lisäksi kannattanee vaihtaa imunokka-akselin stefa. Venakopan tiivistettä ei välttämättä tarvitse uusia, se on kuminen huulitiiviste.
- Epäkelpokeräilijä -