Puristuspaineet kadoksissa
Valvoja: Moderators
- nikuha65
- Viestit: 44
- Liittynyt: 24 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): 159 JTDm, 156 Jts, 155 Q4, Daewoo Kalos
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Puristuspaineet kadoksissa
164 Super (3.0 24V) on tuossa telakalla, eikä oikein suostu käymään nätisti. Jakopään hihna kaikkine rullineen sekä vesipumppu on vaihdettu. Jostain kumman syystä etummaisten pyttyjen paineet ovat alhaiset, noin 4kg +/- 0,2 (siis varsin tasaisesti) ja takimmaisten paineet luokkaa 11kg. Mekaanikon mukaan jako on kohdallaan. Tätä on nyt tovi kummasteltu ja mittailtu, vaan ei olla yhtään viisaampia. Apua tarvittaisiin, missäköhän vika?
Ennen remppaa kone kävi ja kukkui siististi.
Ennen remppaa kone kävi ja kukkui siististi.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- nikuha65
- Viestit: 44
- Liittynyt: 24 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): 159 JTDm, 156 Jts, 155 Q4, Daewoo Kalos
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Pahus kun en ollut paikalla tuon ensikäytön aikana. Itse kyllä epäilin samaa, eli hihna väärillä hampailla. Voihan kettu Voikos tuon kiristimen asentaa siten väärin, että hihna pääsee hyppäämään ensikäynnistyksellä?
Palailen jatkossa asiaan, kunhan vaihdan ajatuksia rauhoittuneena korjaamon kanssa - pahoin pelkään, että tästä vielä väännetään hammasta ja kiristellään kättä. Kansiremppaa tässä nyt vähiten kaipaan, ja noi venttiilitkin on varmaan melko ilmaisia.
Palailen jatkossa asiaan, kunhan vaihdan ajatuksia rauhoittuneena korjaamon kanssa - pahoin pelkään, että tästä vielä väännetään hammasta ja kiristellään kättä. Kansiremppaa tässä nyt vähiten kaipaan, ja noi venttiilitkin on varmaan melko ilmaisia.
Kannattaa pitää peukut ristissä kyynärpäitä myöden. Oman auton koneremppalaskussa lukee venttiilien hintana noin 50 euroa kappale
Tuskin ne 24V:hen kovin paljon halvemmat on (oma on siis 12V).
Täältä tulee myös yks ääni sille pielessä olevalle jaolle, oireet on melko selvät.
Tuskin ne 24V:hen kovin paljon halvemmat on (oma on siis 12V).
Täältä tulee myös yks ääni sille pielessä olevalle jaolle, oireet on melko selvät.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- nikuha65
- Viestit: 44
- Liittynyt: 24 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): 159 JTDm, 156 Jts, 155 Q4, Daewoo Kalos
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Keskustelua tästä kustannuspuolesta ei olla vielä aloitettu, kun ei nyt ihan 100-varmaa syytä tuohon käyntiongelmaan löydy.
Jako tarkistetaan tänään tai huomenissa - korjaamon mukaan käynti oli ollut ok koeajossa, mutta pakokaasumittauksen yhteydessä sekosi. Tätä ennen oli lämppärin kennon letkuliitosten vulkanointi oli pettänyt, ja vedet tietty olivat osin pitkin konehuonetta. Yritin miettiä, voisiko näillä olla jokin yhteys - siis puristuksilla, tulvalla ja käyntiongelmilla. Vesi ja käyntiongelma voivat olla yhteydessä toisiinsa, mutta että nuo puristuksetkin... Kuinkakohan paljon jaon muuten pitää olla pielessä, jotta venttiilit saavat siipeensä?
Eikös noissa vettiileissä ole hydraulinen säätö. Pärrässä oli aikoinaan seuraavanlainen ongelma. Kylmänä käynti oli tosi huono ja puristukset melkein nollassa. Koneen lämmittyä puristukset palautuivat, ja syy oli jotenkin jumittava venttileiden hydraulinen säätö. Tosta on vaan niin tuhottomasti aikaa, etten muista, miten diagnoosiin päädyttiin.
Kele, tää on yhdeksäs Roomeo, mutta ongelmia on ollut niiden kahdeksankin puolesta. Ostaisko tojotan...
Jako tarkistetaan tänään tai huomenissa - korjaamon mukaan käynti oli ollut ok koeajossa, mutta pakokaasumittauksen yhteydessä sekosi. Tätä ennen oli lämppärin kennon letkuliitosten vulkanointi oli pettänyt, ja vedet tietty olivat osin pitkin konehuonetta. Yritin miettiä, voisiko näillä olla jokin yhteys - siis puristuksilla, tulvalla ja käyntiongelmilla. Vesi ja käyntiongelma voivat olla yhteydessä toisiinsa, mutta että nuo puristuksetkin... Kuinkakohan paljon jaon muuten pitää olla pielessä, jotta venttiilit saavat siipeensä?
Eikös noissa vettiileissä ole hydraulinen säätö. Pärrässä oli aikoinaan seuraavanlainen ongelma. Kylmänä käynti oli tosi huono ja puristukset melkein nollassa. Koneen lämmittyä puristukset palautuivat, ja syy oli jotenkin jumittava venttileiden hydraulinen säätö. Tosta on vaan niin tuhottomasti aikaa, etten muista, miten diagnoosiin päädyttiin.
Kele, tää on yhdeksäs Roomeo, mutta ongelmia on ollut niiden kahdeksankin puolesta. Ostaisko tojotan...
Älä nyt ihan hulluja puhu, kyllä se vika vielä selviää ja korjaamo on vastuussa tekemästään työstä...Ostaisko tojotan...
Vettä voi olla tulpanreijissä josta voi tulla käyntivaiva mutta ei sen pitäisi puristuksia hukata, onkohan kuinka hyvälaatunen ja luotettava se puristepainemittari...???Tätä ennen oli lämppärin kennon letkuliitosten vulkanointi oli pettänyt, ja vedet tietty olivat osin pitkin konehuonetta.
- Wolffis
- Viestit: 245
- Liittynyt: 21 Heinä 2004, 02:02
- Car(s): 33 1,7 16v, 159 2,4 JTDM
- Paikkakunta: Kouvola
Morjesta jälleen alfisti veljet! mulla on tuossa 75:sen v6 12v koneessa ilmenny jonkinmoista vaahtoa öljykorkkiin ja nestettä sen on hävittäny kyllä jo pitkään aiemmin, mutta ihan ennenkuin rupean kansia purkamaan, niin osaisko joku kertoa paljonko tuommosessa myllyssä pitäis olla puristuspaineet? vois tarkistaa ne ennen suurempaa rempaa, jos vaahto on vaikka tullutkin talvella lyhyestä "työmatka-ajosta" muodostuneesta kondensio vedestä... haaveillahhan saa...
@lfat...
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Re: Puristuspaineet kadoksissa
Tuossa just tallissa totesin että kuraa on korkin sisäpinnalla kun lisäsin tilkan öljyä. Vesi vaikuttaa puhtaalta (en kunnolla näe). Pinta VOI olla hiukan noussut, prkl. Tekeekö tuo kondenssivesi tosissaan kahvikermaa korkin sisäpintaan vai keksiikö joku vielä paremman luonnollisen selityksen. Keittämistä odotellessa.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re:
nyt menee pirun seinäänmaalaamiseksi mutta oliskos voinut ilmaus mennä ketuilleen ja sitten kunnon keittäminen/ ylikuumentuminen ja männänrenkaat pehmeiksi. Luulis että jos ventiileitä on vinossa niin ei tule sitä 4 kiloakaan puristusta. Tuo vesiletkujen pettäminen myös viittaa ylikuumenemiseen.nikuha65 kirjoitti: korjaamon mukaan käynti oli ollut ok koeajossa, mutta pakokaasumittauksen yhteydessä sekosi. Tätä ennen oli lämppärin kennon letkuliitosten vulkanointi oli pettänyt, ja vedet tietty olivat osin pitkin konehuonetta.
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52
Re: Puristuspaineet kadoksissa
Ei tuollainen keittäminen vielä männänrenkaita pehmitä. Mulla on itsellä edessä jakohihnan vaihto 164:seen v6 24 venttiiliseen, jonka aion tehdä itse. Tuo on tietysti hyvä tieto että ei tarvii välttämättä lukkopaloja, jos on nokka-akseleissa merkit. Ei ole aikaisempaa kokemusta hommasta, mutta entäs se jakohihnan hydraulinen kiristin. Eikös siihen saa tiiviste sarjaa. Onko käynyt niin, että se on pettänyt ja jako on hypännyt. Eikös 164:sen etummaisen kannen nokka-akselin hihna mene jakorattaista paljon vähemmän hampaan kautta kun takimmaisen, joten sieltä lipsahtaa herkemmin hampaiden yli jos kiristin ei toimi kunnolla. Onkos siellä joku esikiristin ennenkuin öljyn paine pääsee kiristimeen. Mulla on sellainen kuva että jos hampaan pari heittää niin ei vielä ota mäntään. Viisaammat korjatkoon tämän tiedon.
Re: Puristuspaineet kadoksissa
Ainakin 12v versioon korjaussarjaa saa, tämä aihetta sivuten.jakohihnan hydraulinen kiristin
..ammattina autoslalom..
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Puristuspaineet kadoksissa
Kyllä se kondenssivesi voi tehdä sitä kuraa korkkiin, ei kannata hötkyillä.maybetomorrow kirjoitti:Tuossa just tallissa totesin että kuraa on korkin sisäpinnalla kun lisäsin tilkan öljyä. Vesi vaikuttaa puhtaalta (en kunnolla näe). Pinta VOI olla hiukan noussut, prkl. Tekeekö tuo kondenssivesi tosissaan kahvikermaa korkin sisäpintaan vai keksiikö joku vielä paremman luonnollisen selityksen. Keittämistä odotellessa.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Puristuspaineet kadoksissa
jep, ei kannata vielä hermostua, nurkka-ajossa kylmillä keleillä majoneesia voi kertyä. Mites paljon muuten öljyä kuluu nykyään?maybetomorrow kirjoitti:Tuossa just tallissa totesin että kuraa on korkin sisäpinnalla kun lisäsin tilkan öljyä. Vesi vaikuttaa puhtaalta (en kunnolla näe). Pinta VOI olla hiukan noussut
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Re: Puristuspaineet kadoksissa
^^ ja ^ Hyvä homma thanks!
Lyhyttä pätkää tässä on tullutkin, huojentava tieto. Lottoa kävin tekemässä ja koneen lämmöt 60, ei tullut pöhinöitä paisarista kun kokeilin, hyvä merkki vissi.
Öljyä menee näppituntumalla nyt 0,5ltr/1000km, en huomannut nollata trippiä viimeksi. Tebloilin 10W60 koko ajan lisätty ja maltillisempaan suuntaan menee. Nostin vähän vanhan ketjun ylös mutten viittiny uuttakaan avata, sori!
Lyhyttä pätkää tässä on tullutkin, huojentava tieto. Lottoa kävin tekemässä ja koneen lämmöt 60, ei tullut pöhinöitä paisarista kun kokeilin, hyvä merkki vissi.
Öljyä menee näppituntumalla nyt 0,5ltr/1000km, en huomannut nollata trippiä viimeksi. Tebloilin 10W60 koko ajan lisätty ja maltillisempaan suuntaan menee. Nostin vähän vanhan ketjun ylös mutten viittiny uuttakaan avata, sori!
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen