Portti kirjoitti:Seiska5mma:
Jos 700 eurolla saisit vähän käytetyn Trek Fuel EX5:n niin se vaikuttaa minusta oivalta ostokselta (mikäli pyörän historia ei vaan ole hämärä). Tuossa on kuitenkin laadukas runko + hyvälaatuinen Foxin takaiskari. Jarruina Juicy 3 lienee halvimpia Avidin levareita, mutta varmaan noillakin jarruttelee. Rokkarin Tora-keula nyt ei ole samaa luokkaa kuin (uutena) vastaavan hintaisissa jäykkäperissä, mutta eiköhän tuolla alkuun pääsisi. Voimansiirron SRAMin X.5 -osat lienevät suurin piirtein samaa tasoa kuin Shimanon Deoret eli maastokäyttöön soveltuvia.
Runko tuossa Fuelissa on semmoinen, että siitä voisi riittää pyörää moneksi vuodeksi kun hiljalleen ruokahalun/budjetin kasvaessa siitä saisi osia päivittämällä aina vaan paremman pelin.
Summa summarum: 700 eurolla vähän käytettynä hyvä ostos.
Kiitos tuosta Portti (ostopäätöksen edistämisestä). Nyt on uutta pyörää ajettu sen verran, että se on alkanut istua alle ja erilaiset esteenylitystekniikat hahmottua. Laitteessa on Deoret, ja ne toimivat maastossa "rajalla", takavaihtaja ottaa aika herkästi siipeensä pajuista ja muista kepeistä, joiden takia ei viitsi pysähtyä kun on meno päällä. Jarrut ovat täydelliset, joskin satella vähemmän.
Tapasin juuri paikallisen MTB-jengin metsässä ja sain 19 km kivijuurakkokyytiä. Tulin viimeisenä, joten minulla oli kiire koko reitin, joka oli kiviä - kiviä ja kiviä. Olin jo luovuttaa, mutta silloin en olisi osanut kotiin. Iskarit ovat ihan hyvät täkäläiseen maastoon. Niitä ei huomaa negatiivisella tavalla. Tosin, kun edellisellä lenkillä mukana ollut Rosen:n maahantuoja antoi kokeiltavaksi kalliimpaa kalustoa, huomasi mikä ero on. Meikäläisen etujouset tuntuvat pompottavilta jousilta, kun taas kalliimmat ovat jotenkin hallitumpia. Mutta ihan sama, hyvät pumput mulla.
Tuli perjantaina opittua kantapään kautta, että ketjunkorjausvärkit kannattaa olla mukana. Kävelin kotiin.
Ja kumi korjattu metsässä, sateessa totta kai. Ei näkynyt MTB-jengiä yhteislähdössä, ja kyllähän pari tuntia sateessa oli vähän vähemmän jees kuin auringossa. Yllättävää oli, että renkaat lipsuivat niin vähän vaikka keli oli märkä. Jousto lisää pitoa julmetusti.
Tulipahan tehtyä kuivalla kelillä 13 kilometrin kiviröykkytaipaleella sellainen ajanparannus, ettei tule toistumaan: 27 minuuttia pois edellisestä ajasta. Äärirajoilla mentiin, perillä oli ajopaita riekaileina, hanska riekaleina ja peukalo venähtänyt. Mutta mitä välii, ei mitään.