Kannentiiviste(kö)??? Apua!
Valvoja: Moderators
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Kannentiiviste(kö)??? Apua!
Voihan nuttu!
Onko nyt niin, että olis kansipahvi mennyt rakkaasta kulkineestani?
Pari viikkoa olen tarkkaillut ja epäilyksen aiheuttavat oireet ovat:
-Käynnistyy hieman tahmeasti, vaatii useimmiten jopa kaksikin yritystä,
-Kun käynnistyy, pari sekuntia todella epätasainen käynti,
-Kuluttaa hieman enemmän öljyä,
-Öljyä vaikuttaisi olevan myös jäähdytysnesteen seassa, ainakin vaaleasta "mämmistä" ja nesteen väristä päätellen,
-Jäähdytysnestettä ei kuitenkaan häviä (toistaiseksi),
-ns. päivän eka käynnistys tuottaa ison sinisen pilven, jota ei kuitenkaan ajon aikana esiinny.
-Hieman tuntuisi olevan myös tehoton, ei oikein luonnistu vitosella ajo alle 65 km/h:n vauhdissa, kun normaalisti pystyi ajamaan jopa 50 km/h jos tasaista.
Kysymykset:
-Mitä kaikkea autostani voi löytyä, mittarissa kohta 280tkm?!?
-Paljonko oireiden tarvitsemalle remontille tulisi hintaa osineen?
-Jos ja kun remontti tulee eteen, kuka tuon homman tekisi suht edullisesti ja ammattitaidolla?
-Vai voisiko kyseeseen tulla koko koneen vaihto, jos löytyy enemmänkin mätää?
Voiko miehellä olla näin huonoa tuuria .
Kiittää jo etukäteen avuliaista vastauksista.
Onko nyt niin, että olis kansipahvi mennyt rakkaasta kulkineestani?
Pari viikkoa olen tarkkaillut ja epäilyksen aiheuttavat oireet ovat:
-Käynnistyy hieman tahmeasti, vaatii useimmiten jopa kaksikin yritystä,
-Kun käynnistyy, pari sekuntia todella epätasainen käynti,
-Kuluttaa hieman enemmän öljyä,
-Öljyä vaikuttaisi olevan myös jäähdytysnesteen seassa, ainakin vaaleasta "mämmistä" ja nesteen väristä päätellen,
-Jäähdytysnestettä ei kuitenkaan häviä (toistaiseksi),
-ns. päivän eka käynnistys tuottaa ison sinisen pilven, jota ei kuitenkaan ajon aikana esiinny.
-Hieman tuntuisi olevan myös tehoton, ei oikein luonnistu vitosella ajo alle 65 km/h:n vauhdissa, kun normaalisti pystyi ajamaan jopa 50 km/h jos tasaista.
Kysymykset:
-Mitä kaikkea autostani voi löytyä, mittarissa kohta 280tkm?!?
-Paljonko oireiden tarvitsemalle remontille tulisi hintaa osineen?
-Jos ja kun remontti tulee eteen, kuka tuon homman tekisi suht edullisesti ja ammattitaidolla?
-Vai voisiko kyseeseen tulla koko koneen vaihto, jos löytyy enemmänkin mätää?
Voiko miehellä olla näin huonoa tuuria .
Kiittää jo etukäteen avuliaista vastauksista.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Puristuspaineen mittauksella varmaan kannattaa aloitella tai sitten viedä autosähkökorjaamoon missä voivat kytkeä koneen testeriin ja mitata sylinterien ohipuhallukset. Ikävä kyllä tuo huohotus viittaisi siihen että paineet pääsee mäntien ohi Harvemmin 164:ssa (V6) on kansipahvi mennyt, GTV6,90 ja 75:lla oli tuota vikaa enemmänkin kun Alfa halusi hienostella kaksiosaisella kansipahvilla (liekkirenkaat erillisinä) nepä ei kestänyt pitkään, vaihdoin molemmat puolet 75:ssani yksiosaisiin Goetze kansipahveihin.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Tämä nyt on kertauksen kertausta mutta suosittelisin taas pesettämään ruiskusuuttimet ennen koneen purkamista. Kun itse menin hölmöyksissäni ehjää konetta pariinkin kertaan availemaan vaikka oikea korjaus olisi ollut helppo ja halpa suuttimien pesu. Vaikuttaa käynnistyvyyteen, savutukseen, tyhjäkäyntiin ja tehoon varsinkin alakierroksilla. Likaiset suuttimet rähmäävät tulpat törkeän karstaiseksi.
Sitä mämmiä voi ja saakin vähän kertyä paisuntasäiliöön, jos ei nestettä katoa niin en lähtisi tuon takia konetta avaamaan. Kuinka lämpimänä kone käy? Kuumempi jäähdytysneste aiheuttaa sen, että myös öljy käy kuumempana ja ohuempana, jonka vuoksi sitä myös kuluu vähän enemmän. Ohivuotokin voi lisääntyä jos ohuempi öljy karkaa hätäisemmin sylinterien seinämiltä. Näin siis minun käsittääkseni, korjatkaa jos olen väärässä.
Sitä mämmiä voi ja saakin vähän kertyä paisuntasäiliöön, jos ei nestettä katoa niin en lähtisi tuon takia konetta avaamaan. Kuinka lämpimänä kone käy? Kuumempi jäähdytysneste aiheuttaa sen, että myös öljy käy kuumempana ja ohuempana, jonka vuoksi sitä myös kuluu vähän enemmän. Ohivuotokin voi lisääntyä jos ohuempi öljy karkaa hätäisemmin sylinterien seinämiltä. Näin siis minun käsittääkseni, korjatkaa jos olen väärässä.
- Epäkelpokeräilijä -
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Ei se pahasti käy lämpöisenä.
Tuossa suutin-teoriassa voisi hyvinkin olla perää, eikös niille tehdä joku ultraäänipesu , mistäs tuollaista kannattaa kysellä?
Onnistuuko suutinten irroitus omatoimisesti autokatoksessa vai pitääkö koko auto viedä suuttimien pesupaikkaan?
Kyselen tyhmiä, kun en näistä niin paljon tiedä .
Tuolla olisi kuitenkin hyvä aloittaa, kun en mielelläni lähtisi konetta avaamaan (lue: avaamista teettämään).
Tuossa suutin-teoriassa voisi hyvinkin olla perää, eikös niille tehdä joku ultraäänipesu , mistäs tuollaista kannattaa kysellä?
Onnistuuko suutinten irroitus omatoimisesti autokatoksessa vai pitääkö koko auto viedä suuttimien pesupaikkaan?
Kyselen tyhmiä, kun en näistä niin paljon tiedä .
Tuolla olisi kuitenkin hyvä aloittaa, kun en mielelläni lähtisi konetta avaamaan (lue: avaamista teettämään).
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Joskus bongasin jostain tarvikeliikkeen hyllyltä jotain ainetta joka heitetään bensan sekaan ja se sitten puhdistaisi suuttimia... En ole koskaan koittanut/tunne ketään kuka olisi todistanut kyseisen aineen toimivaksi, onko kellään kokemuksia moisista litkuista?
Varmasti kunnon putsaus oikeilla vehkeillä alan liikkeessä on toimivampi, kestävämpi ja kaiken kaikiaan oikea tapa hoitaa asia kuntoon mutta onko noista aineista ensiavuksi?
Varmasti kunnon putsaus oikeilla vehkeillä alan liikkeessä on toimivampi, kestävämpi ja kaiken kaikiaan oikea tapa hoitaa asia kuntoon mutta onko noista aineista ensiavuksi?
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Saattaapa nuo aineet jotain karstajäämiä poistaa, mutta jos minulla löytyy syy suuttimista, niin ne on sitten varmaan niin umpeen muurautuneet ettei "tehoaineet" auta.
Edelliseen tankilliseen laitoin jäänestoa sekaan, jos olis ollu vaikka jotain kosteutta sydeemeissä, mutta eipä tuokaan parannusta tuonut asiaan.
Heh, nyt välähti mieleen, että käyntihäiriöt alkoi kun tankkasin nesteen bensaa, jota Romeo ei minun omistuksessani ennen ollut nähnytkään, heti alkoi rykimään.
Jos se Nesteen bensa sitten likaa suuttimia, kun on tähän asti mennyt mukisematta.
Edelliseen tankilliseen laitoin jäänestoa sekaan, jos olis ollu vaikka jotain kosteutta sydeemeissä, mutta eipä tuokaan parannusta tuonut asiaan.
Heh, nyt välähti mieleen, että käyntihäiriöt alkoi kun tankkasin nesteen bensaa, jota Romeo ei minun omistuksessani ennen ollut nähnytkään, heti alkoi rykimään.
Jos se Nesteen bensa sitten likaa suuttimia, kun on tähän asti mennyt mukisematta.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
juu puristuspaineet kantsii ehdottomasti mitata..noissa takavetoisissakin tuo kansipahvi ongelma johtui nimenomaan moniosaisista tiivisteistä jotka oli lievästi sanottuna persiistä..yksiosaisella tiivisteellä ongelma poistui kokonaan..Ricambi kirjoitti:Puristuspaineen mittauksella varmaan kannattaa aloitella tai sitten viedä autosähkökorjaamoon missä voivat kytkeä koneen testeriin ja mitata sylinterien ohipuhallukset. Ikävä kyllä tuo huohotus viittaisi siihen että paineet pääsee mäntien ohi Harvemmin 164:ssa (V6) on kansipahvi mennyt, GTV6,90 ja 75:lla oli tuota vikaa enemmänkin kun Alfa halusi hienostella kaksiosaisella kansipahvilla (liekkirenkaat erillisinä) nepä ei kestänyt pitkään, vaihdoin molemmat puolet 75:ssani yksiosaisiin Goetze kansipahveihin.
- ärrä
- Viestit: 751
- Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: Kannentiiviste(kö)??? Apua!
Nämä oireet ovat ainakin juuri samat, kun mulla bensapumppu tuotti enää neljäsosan vaaditusta paineesta. Mitä suurempi vaihde ja vauhti, sitä laiskemmalta auto suhteessa tuntui. Paine kun oli hissuksiin tippunut, oli sinänsä vaikea havaita tehon hiipumista. Pumpun vaihdon jälkeen auto todella heräsi eloon.Alfissimo kirjoitti:-Käynnistyy hieman tahmeasti, vaatii useimmiten jopa kaksikin yritystä,
-Kun käynnistyy, pari sekuntia todella epätasainen käynti,
-Hieman tuntuisi olevan myös tehoton, ei oikein luonnistu vitosella ajo alle 65 km/h:n vauhdissa, kun normaalisti pystyi ajamaan jopa 50 km/h jos tasaista.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Suuttimia ultraäänipesee ainakin Alppilan Autohuolto, hintaa tuli muistaakseni kolmekymppiä kappaleelta sisältäen tiivisteet ja muut varaosat.
Etummaisen kannen suuttimien irroitus on helppo nakki, suutintukki vain irti, suuttimien johtoliittimet irti ja suuttimet pois. Järjestelmässän on sen verran kova bensanpaine että ennen tukin tai letkujen irrotusta paine kannattaa päästää pois. Bensapumpun rele irti ja auto käyntiin, hetken päästä kun se sammuu niin paine on ainakin vähentynyt.
Taaempi tukki on vähän hankalampi irrotettava, se kun majailee niiden kromattujen imutorvien alla. Torvet on irrotettava, ja ne saa helpoimmin irti kun irrottaa ensin imuilman kokoojasäiliön (se iso alumiinipömpeli mihin ne torvet kiinnittyvät).
Suuttimien liittimet hapertuvat vanhemmiten, joten niiden kanssa kannattaa olla varovainen. Älä revi voimalla, vaan taivuta liittimissä olevat, lukituksena toimivat rautalanganpätkät ensin varovasti sivuun ja vedä liittimet vasta sitten irti.
164:ssä, ainakin katalysaattorimalleissa, on tankin syöttöputken vieressä messinginvärinen mikälie-takaiskuventtiili, joka vanhemmiten murenee ja alkaa päästää vettä tankkiin. Kannattaa tsekata venttiilin kunto, muuten vesi ruostuttaa polttoaineputkistoja ja ruoste puolestaan tukkii suuttimia. Omasta autostani venttiili oli ruostunut käytännössä olemattomiin ja suuttimet olivat täynnä ruostehilettä.
Etummaisen kannen suuttimien irroitus on helppo nakki, suutintukki vain irti, suuttimien johtoliittimet irti ja suuttimet pois. Järjestelmässän on sen verran kova bensanpaine että ennen tukin tai letkujen irrotusta paine kannattaa päästää pois. Bensapumpun rele irti ja auto käyntiin, hetken päästä kun se sammuu niin paine on ainakin vähentynyt.
Taaempi tukki on vähän hankalampi irrotettava, se kun majailee niiden kromattujen imutorvien alla. Torvet on irrotettava, ja ne saa helpoimmin irti kun irrottaa ensin imuilman kokoojasäiliön (se iso alumiinipömpeli mihin ne torvet kiinnittyvät).
Suuttimien liittimet hapertuvat vanhemmiten, joten niiden kanssa kannattaa olla varovainen. Älä revi voimalla, vaan taivuta liittimissä olevat, lukituksena toimivat rautalanganpätkät ensin varovasti sivuun ja vedä liittimet vasta sitten irti.
164:ssä, ainakin katalysaattorimalleissa, on tankin syöttöputken vieressä messinginvärinen mikälie-takaiskuventtiili, joka vanhemmiten murenee ja alkaa päästää vettä tankkiin. Kannattaa tsekata venttiilin kunto, muuten vesi ruostuttaa polttoaineputkistoja ja ruoste puolestaan tukkii suuttimia. Omasta autostani venttiili oli ruostunut käytännössä olemattomiin ja suuttimet olivat täynnä ruostehilettä.
- Epäkelpokeräilijä -
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Kun nyt kerran lomaa on niin käytin aikani hyödyllisesti ja tutkin, mitä tuolta pellin alta oikein löytyy. No enpä paljoa viisastunut, muuten kuin sen verran, että joka paikassa on aivan hel**tin paljon öljyä.
Tukivarsien ruostesuojaus on ainakin kunnossa .
Otin oikealta puolelta kaikki sisälokasuojaa ja hihnojen suojamuoveja myöten auki, mutta ei siellä silti mitään varsinaista vuotokohtaa näkynyt.
Koneen takaosa on kuitenkin ylhäältä asti totaalisen märkä, joten veikkaisin venttiilikopan tiivistettä.
Taitaapa myös hihnan kiristimellä olla osuutta öljyn vuotamiseen, vaikkei ihan suoraan kohtaa löytynytkään, sen verran oli märkä.
Ulospäin ei jakopään puolelta katsottuna mikään viittaisi kannentiivistevikaan.
Lisäksi valutin hieman jäähdytinnestettä ulos nähdäkseni, kuinka paljon siinä oikein on öljyä, ei onneksi hirveästi, mutta kun siinä järjestelmää täytin, niin paisuntasäiliöön tuli aika paljon ilmakuplia ja vaahtoa, joka saattaa olla pelkää ilmaa letkuista, mutta eikös paisuntasäiliössä hieman kupli jos kansipahvi falskaa , tämä herätti lisäepäilyksiä.
Tänään löysin, tai paremminkin kuulin, uuden asian joka ikävästi viittaisi tuohon kalliimpaan remonttiin.
Kolmosella ajaessa noin 40 km/h tasakaasulla, välillä kuului sellainen voimakas "Tsap" ääni useammankin kerran, kuulosti ihan siltä kuin jostain olis falskannu ilmaa ulospäin, mutta pakosarjasta se ei kuulunut .
Laitan huomenna pari kuvaa tuosta koneen kyljestä, jos joku niistä näkisi jotain poikkeavaa. (toivottavasti kuvista saa selvää)
Tukivarsien ruostesuojaus on ainakin kunnossa .
Otin oikealta puolelta kaikki sisälokasuojaa ja hihnojen suojamuoveja myöten auki, mutta ei siellä silti mitään varsinaista vuotokohtaa näkynyt.
Koneen takaosa on kuitenkin ylhäältä asti totaalisen märkä, joten veikkaisin venttiilikopan tiivistettä.
Taitaapa myös hihnan kiristimellä olla osuutta öljyn vuotamiseen, vaikkei ihan suoraan kohtaa löytynytkään, sen verran oli märkä.
Ulospäin ei jakopään puolelta katsottuna mikään viittaisi kannentiivistevikaan.
Lisäksi valutin hieman jäähdytinnestettä ulos nähdäkseni, kuinka paljon siinä oikein on öljyä, ei onneksi hirveästi, mutta kun siinä järjestelmää täytin, niin paisuntasäiliöön tuli aika paljon ilmakuplia ja vaahtoa, joka saattaa olla pelkää ilmaa letkuista, mutta eikös paisuntasäiliössä hieman kupli jos kansipahvi falskaa , tämä herätti lisäepäilyksiä.
Tänään löysin, tai paremminkin kuulin, uuden asian joka ikävästi viittaisi tuohon kalliimpaan remonttiin.
Kolmosella ajaessa noin 40 km/h tasakaasulla, välillä kuului sellainen voimakas "Tsap" ääni useammankin kerran, kuulosti ihan siltä kuin jostain olis falskannu ilmaa ulospäin, mutta pakosarjasta se ei kuulunut .
Laitan huomenna pari kuvaa tuosta koneen kyljestä, jos joku niistä näkisi jotain poikkeavaa. (toivottavasti kuvista saa selvää)
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
kävinpäs katsomassa kuvat ja kyllähän koneen kyljessä hieman öljy on...vuotanut varmaankin jo pitemmän aikaa tai sitten roiskinut kunnolla lyhyen ajan sisään...tuolle kantsii kyllä tehdä jotain lähiaikoina...
kiristimeen viittaisi kuvien perusteella, muita mahdollisia vuotokohtia voisi olla nokka-akseleiden stefat..
mitenkäs muuten onkos jakoremmi kuinka öljyssa, jos on niin ei kantsi ajella kovinpaljoa...saattaapi pian hypätä pykälän taikka pari metsään jos huono tuuri käy...
kiristimeen viittaisi kuvien perusteella, muita mahdollisia vuotokohtia voisi olla nokka-akseleiden stefat..
mitenkäs muuten onkos jakoremmi kuinka öljyssa, jos on niin ei kantsi ajella kovinpaljoa...saattaapi pian hypätä pykälän taikka pari metsään jos huono tuuri käy...
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Oikea asenne. Kyllä mullakin vähän öljyinen kone on sieltä täältä, mutta ei läheskään noin pahasti. Toisaalta ajattelin, että ei kyllä pitäisikään vielä 156:n kanssa olla ongelmia öljyvuotojen kanssa, jotain pitäisi nähtävästi tehdä...Epezi kirjoitti:No sehän on vähän saman näköistä kuin mulla, mutta minäpä en osannut siitä huolestua vaan ajattelin että hyvä kun on tullut paikat voideltua
Ammattina autokauppa
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Todennäköisesti öljyä on vuotanut jo pitemmän aikaa ja sitten nyt vähän enemmän viime aikoina.90 kirjoitti:öljy on...vuotanut varmaankin jo pitemmän aikaa tai sitten roiskinut kunnolla lyhyen ajan sisään...
kiristimeen viittaisi kuvien perusteella, muita mahdollisia vuotokohtia voisi olla nokka-akseleiden stefat..
mitenkäs muuten onkos jakoremmi kuinka öljyssa, jos on niin ei kantsi ajella kovinpaljoa...saattaapi pian hypätä pykälän taikka pari metsään jos huono tuuri käy...
Itsellä kävi kanssa mielessä nuo nokka-akseleiden stefat, kun on niin siitä lähistöltä, mutten uskaltanut ääneen sanoa .
Tarkastin kanssa tuon remmin kunnon, näyttää täysin ehjältä ja siistiltä, eikä ainakaan just nyt ollut öljyinen. Öljy näyttäisi valuvan, eikä niinkään roiskuvan joka puolelle.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Täytä paisuntasäiliö ihan piripintaan. Jätä korkki pois ja anna moottorin käydä lämpimäksi tyhjäkäynnillä.Tietysti neste tulvii säiliöstä pois.Kun ylimääräinen neste ja ilma poistunut, ala seuraamaan nesteen pintaa.Jos tulee säännöllisesti kaasukuplia pintaan niin pakokaasua pääsee jäähdytysnesteen joukkoon.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Ei ainakaan pitäisi olla laihalla, kun on jo valmiiksi säädetty hieman rikkaammalle.GAMMA500 kirjoitti:Tuo tsap-ääni voisi viitata huonoon bensansaantiin eli laihaan seokseen, ilmavuoto saisi olla aikamoinen että sen kuulee ohjaamoon, oletko katsonut tulpat ettei ole valkoisia tai mustia joukossa tai jopa särkynitä seassa?
Tsap-ääni kuului kun oli moottorijarrutuksen ja kaasun "välimaastossa" ja ajoin pensaskujaa ja ikkuna oli auki, niin pensaista kimposi ääni neljä kertaa parin sadan metrin matkalla.
Tänään taas ei kuulunut mitään kun kokeilin.
Tulppia en olekaan tosiaan tarkistanut.
Tyhmä kysymys, mutta tarvitseeko tuohon mitään erikoisavainta kun nuo tulpat avaa? nimimerkillä viimeksi moposta ottanut tulpan pois
Joo, tuon testasinkin, eikä sieltä enää mitään kuplia ole nyt tullut kun järjestelmä on täynnä, onko tuo hyvä uutinen?Alfistipohjoosesta kirjoitti:Täytä paisuntasäiliö ihan piripintaan. Jätä korkki pois ja anna moottorin käydä lämpimäksi tyhjäkäynnillä.Tietysti neste tulvii säiliöstä pois.Kun ylimääräinen neste ja ilma poistunut, ala seuraamaan nesteen pintaa.Jos tulee säännöllisesti kaasukuplia pintaan niin pakokaasua pääsee jäähdytysnesteen joukkoon.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Tuossa kysäisin yhdestä korjaamosta (nimeä en muista ), joka oli viime talvena korjannut yhden 24-venasen koneen hihnan katkeamisen seurauksena.
Siellä pätevän oloinen vanhempi mies sanoi, että venttiilivarsien ohjurin kumit tai jopa itse ohjurit olis väljät ja sieltä menis sitten hieman öljyä palotilaan.
Tämä aiheuttais sen ekan käynnistyksen savutuksen ja kuulostaakin varsin uskottavalta.
Heppu veikkaili, että kyseinen remontti veisi aikaa noin 1,5 päivää, eli kyllä sille silloin hintaakin kertyy + osat.
Mielipiteitä?
Edit: Eihän mulla ollut sinne tulpanreikään sopivaa hylsyä.
Siellä pätevän oloinen vanhempi mies sanoi, että venttiilivarsien ohjurin kumit tai jopa itse ohjurit olis väljät ja sieltä menis sitten hieman öljyä palotilaan.
Tämä aiheuttais sen ekan käynnistyksen savutuksen ja kuulostaakin varsin uskottavalta.
Heppu veikkaili, että kyseinen remontti veisi aikaa noin 1,5 päivää, eli kyllä sille silloin hintaakin kertyy + osat.
Mielipiteitä?
Edit: Eihän mulla ollut sinne tulpanreikään sopivaa hylsyä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Tarjoan edelleen ratkaisuksi sitä suutinten pesua. Tuli nimittäin itse tehtyä tuo sama väljät ohjurit -diagnoosi, ja vieläpä kahteen kertaan Olisin säästynyt paljolta riesalta ja rahanmenolta jos olisin keksinyt käydä pesettämässä ne suuttimet heti alkuun.
Öljyvuodosta; Jos näyttää tulevan nokka-akseleiden tienoilta, veikkaan vuotokohdaksi hihnapyörien laippojen o-renkaita. Hihnapyörät ovat moniosaiset, ja osien välissä oli jossakin kohtaa o-renkaat. Jos himmelit menee purkamaan ja kasaamaan vaihtamatta uusia rinkuloita (esim. irrottaa nokka-akselit venttiileiden säätöä varten) niin kyllä kohta vuotaa öljyä. Tämäkin on Been there, done that -osastoa Onneksi Siperia opettaa.
Öljyvuodosta; Jos näyttää tulevan nokka-akseleiden tienoilta, veikkaan vuotokohdaksi hihnapyörien laippojen o-renkaita. Hihnapyörät ovat moniosaiset, ja osien välissä oli jossakin kohtaa o-renkaat. Jos himmelit menee purkamaan ja kasaamaan vaihtamatta uusia rinkuloita (esim. irrottaa nokka-akselit venttiileiden säätöä varten) niin kyllä kohta vuotaa öljyä. Tämäkin on Been there, done that -osastoa Onneksi Siperia opettaa.
- Epäkelpokeräilijä -
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Komento takas, nyt sieltä taas tuli niitä kuplia vaikka sydeemit täynnä, elikkä eipä hyvältä näytä .Alfissimo kirjoitti:Joo, tuon testasinkin, eikä sieltä enää mitään kuplia ole nyt tullut kun järjestelmä on täynnä, onko tuo hyvä uutinen?Alfistipohjoosesta kirjoitti:Täytä paisuntasäiliö ihan piripintaan. Jätä korkki pois ja anna moottorin käydä lämpimäksi tyhjäkäynnillä.Tietysti neste tulvii säiliöstä pois.Kun ylimääräinen neste ja ilma poistunut, ala seuraamaan nesteen pintaa.Jos tulee säännöllisesti kaasukuplia pintaan niin pakokaasua pääsee jäähdytysnesteen joukkoon.
Kyllähän tuota pitäisi kokeilla, mutta kun ei oikein Lahden seudulla tunnu olevan firmaa, joka moisen toimenpiteen suorittaisi. Nyt olen kysellyt vähän joka suunalta, mutta kukaan ei osaa suoraa vastausta antaa .Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Tarjoan edelleen ratkaisuksi sitä suutinten pesua. Tuli nimittäin itse tehtyä tuo sama väljät ohjurit -diagnoosi, ja vieläpä kahteen kertaan Olisin säästynyt paljolta riesalta ja rahanmenolta jos olisin keksinyt käydä pesettämässä ne suuttimet heti alkuun.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.