156 jarruasiaa
Valvoja: Moderators
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
156 jarruasiaa
Sainpas sitten Alfan vuokratallista ulos, kun vähän aikaa vittuilin joulumarkkinakojujen pitäjille, että siirtäisivät inan tavaroitaan. Noh, pari tuntia jouduin seisottaa rakastani ulkona jonka jälkeen ABS:t lopetti toimintansa ja käsijarru (laitoin vahingossa päälle) jäätyi ihan totaalisesti.. Oli hauskaa ajaa autoa takaisin talliin.
Onko jollakin kokemusta tuosta ABS ongelmasta? Mitäs se uusi anturi kustantaa? Kässärin jäätyminen taitaa myös olla yleistä 156:n kohdalla..
Tämä taitaa olla jotain protestia, kun en ole antanut Alfan nukkua talviunta rauhassa aikaisempien vuosien tapaan...
Onko jollakin kokemusta tuosta ABS ongelmasta? Mitäs se uusi anturi kustantaa? Kässärin jäätyminen taitaa myös olla yleistä 156:n kohdalla..
Tämä taitaa olla jotain protestia, kun en ole antanut Alfan nukkua talviunta rauhassa aikaisempien vuosien tapaan...
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: 156 jarruasiaa
Alkoiko tapahtumaan kun pistit koneen käyntiin ja annoit vähän kierroksia?Cuore Sportivo kirjoitti:Sainpas sitten Alfan vuokratallista ulos, kun vähän aikaa vittuilin joulumarkkinakojujen pitäjille, että siirtäisivät inan tavaroitaan.
Perhana ei kässäriä uskalla käyttää, joko satula jää jumiin tai vaijeri jäätyy..
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Moro,
Se käsijarru jäätyy jos vie auton lämpimästä pakkaseen, mutta jos auto on koko ajan pakkasessa niin ei jäädy. Jos on talvella nollakeli tai yli niin ei kannata käyttää käsijarrua, koska jos parkissa ollessa kylmenee niin aika varmasti jäätyy. Vaimohan tuo aina tahtoo vetää kässärin päälle -toistaiseksi on irronnu pikkusen vivusta nykimällä...
Siitä ABSien anturista. Veikkailisin kosteutta siellä pyörän pyörimisnopeuden anturissa. Jos käyttää anturia/johtoa/suojakumia irti ja kuivaa esim. paineilmalla niin apu voi oll ayhtä pitkäaikainen kuin ostamall uusi anturi. Kannattaa ainakin koettaa.
Se käsijarru jäätyy jos vie auton lämpimästä pakkaseen, mutta jos auto on koko ajan pakkasessa niin ei jäädy. Jos on talvella nollakeli tai yli niin ei kannata käyttää käsijarrua, koska jos parkissa ollessa kylmenee niin aika varmasti jäätyy. Vaimohan tuo aina tahtoo vetää kässärin päälle -toistaiseksi on irronnu pikkusen vivusta nykimällä...
Siitä ABSien anturista. Veikkailisin kosteutta siellä pyörän pyörimisnopeuden anturissa. Jos käyttää anturia/johtoa/suojakumia irti ja kuivaa esim. paineilmalla niin apu voi oll ayhtä pitkäaikainen kuin ostamall uusi anturi. Kannattaa ainakin koettaa.
MP
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: 156 jarruasiaa
Rolle kirjoitti:Alkoiko tapahtumaan kun pistit koneen käyntiin ja annoit vähän kierroksia?
Homma hoitui ihan keskustelemalla.. Muuten olisi varmaan joutunut laittamaan kuutosen rähisemään sedille.
Kiitoksia, näin se näyttää olevan!MP kirjoitti:Se käsijarru jäätyy jos vie auton lämpimästä pakkaseen, mutta jos auto on koko ajan pakkasessa niin ei jäädy. Jos on talvella nollakeli tai yli niin ei kannata käyttää käsijarrua, koska jos parkissa ollessa kylmenee niin aika varmasti jäätyy. Vaimohan tuo aina tahtoo vetää kässärin päälle -toistaiseksi on irronnu pikkusen vivusta nykimällä...
Siitä ABSien anturista. Veikkailisin kosteutta siellä pyörän pyörimisnopeuden anturissa. Jos käyttää anturia/johtoa/suojakumia irti ja kuivaa esim. paineilmalla niin apu voi oll ayhtä pitkäaikainen kuin ostamall uusi anturi. Kannattaa ainakin koettaa.
Ei ole meikäläisellä pahemmin talvikokemusta 156:sen kanssa.. Viime talvena auto oli pari kuukautta ajossa, eli ulkona koko ajan... Silloin ei ollut kässärin kanssa ongelmia. Nyt auto on ollut pääosin lämpimässä tallissa ja olen ottanut sen ajoon vain tarvittaessa.
Eikös näissä ole ollut myös sellaista vikaa, että vaijerin suojakuori (vaimikähelvettisenytolinimeltään) tahtoo rikkoutua ja tästä syystä käsijarru jäätyy herkemmin?
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: 156 jarruasiaa
Näyttäs ainakin suojakumit olevan aika kulutustavaraa tossa vaijerin päissä... Omasta otin vaijerit irti ja laskin öljyä niin kauan että tihkui läpi ja on tähän asti toiminut...Cuore Sportivo kirjoitti: Eikös näissä ole ollut myös sellaista vikaa, että vaijerin suojakuori (vaimikähelvettisenytolinimeltään) tahtoo rikkoutua ja tästä syystä käsijarru jäätyy herkemmin?
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 08 Elo 2003, 02:07
- Paikkakunta: Helsinki
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Njoo.. Samaan aikaan tuo kyllä tapahtui. Ajelin sen jälkeen n. 5km., eikä se kässäri vielä täysin voimissaan ollut sen jälkeen. Tänään aamupäivästä menin sitten testaamaan, niin ongelmat olivat ohi.pinokkio70 kirjoitti:Ilmestyikö ABS:n toimimattomuus vasta käsijarrun jumituksen jälkeen? Mulle nimittäin kävi kerran niin, että käsijarru jumitti ja sen yhteydessä ABS:n varoitusvalo alkoi palamaan. Varoitusvalo loppui palamasta heti, kun käsijarru oli saatu kuntoon ja kone käynnistetty uudestaan.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Nyt kun 156:n jarruista kerran on juttua, niin onko muilla ollut ongelmia jarrujen "häipymisen" kanssa sadekeleillä? kun vettä tulee taivaalta niin pitemmälllä reissulla pitkän risteyksettömän osion jälkeen pyrittäessä pysähtymään se ei niin vaan onnistukkaan. Jarrut häipyvät samalla tavalla kun joskus regataa radalla piinatessa Tosin palaavat kyllä muutamassa sekunnissa (joskus saattaa olla liikaa toi pari sekuntia )
Ei kai sinne voi vettäkään niin paljon jäädä? Mutta ongelma kun on ainoastaan sadekelillä...
Ei kai sinne voi vettäkään niin paljon jäädä? Mutta ongelma kun on ainoastaan sadekelillä...
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Kyllä väittäisin että vesi se on joka tekee tepposet. Mulla on sateella (mahdollisuuksien mukaan) tapana painaa kevyesti etukäteen vedet pois kitkapinnoilta. Alfan kanssa mielestäni ilmiö ei ole niin selvä kuin edellisen kanssa, mutta voi olla kuvittelua. Eri merkkiset jarrupalat voi vähän vaikuttaa asiaan. Ehkä toiset on herkempiä vedelle? Hommaa sellaset uritetut laikat, toimii varmaan märälläkin paremmin?
Vanhat lasittuneet palatkin voi olla aika herkät?
Vanhat lasittuneet palatkin voi olla aika herkät?
Ayrton Senna da Silva forever
Maho kirjoitti:Pesun jälkeen olen huomannut saman ominaisuuden. Ei kannata ensimmäiseen risteykseen kauheella vauhdilla posottaa.... saattaa mennä muuten pitkäks
Sama homma joskus aamuisin ekan jarrutuksen kanssa, eli kannattaa käyttää hiukan jarruja ennenkuin alkaa tosissaan ajamaan.Kosteutta/paskaa jarruissa. Tuo on kyllä aivan normaalia kaikissa jarruissa/autoissa.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Enpä ole törmännyt samanlaiseen ongelmaan ainakaan toistaiseksi. Jarrut pelittää kuten pitää ensimmäisestä mutkasta lähtien.V6 kirjoitti:Maho kirjoitti:Pesun jälkeen olen huomannut saman ominaisuuden. Ei kannata ensimmäiseen risteykseen kauheella vauhdilla posottaa.... saattaa mennä muuten pitkäks
Sama homma joskus aamuisin ekan jarrutuksen kanssa, eli kannattaa käyttää hiukan jarruja ennenkuin alkaa tosissaan ajamaan.Kosteutta/paskaa jarruissa. Tuo on kyllä aivan normaalia kaikissa jarruissa/autoissa.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Kyllähän se normaalia on kun auto jonkin aikaa seisoo, mutta tää on kyllä ensimmäinen auto mikä tekee ajossa näin. Pelottavaa..V6 kirjoitti: Tuo on kyllä aivan normaalia kaikissa jarruissa/autoissa.
Saako muuten 156:een uritettuja levyjä ihan paikallisista varaosaputkista niinkuin esim. näihin merkonoomimersuihin ja muihin juniorikosvoortteihin?
Mulla muuten on käynyt myös näin, oikeastaan pari kertaa talvessa (paitsi tänä talvena ei vielä). Yleensä ilmiö on se, että kun lähtee liukkaalla risteyksestä, etenkin jos samalla kääntyy eli etupyörät sutivat eri tahtia, niin ABS-valo syttyy ja ABSit menevät pois päältä. Ekan kerran ilmeni jo takuuaikana, mainitsin asiasta Delta-autossa ja ilmeisesti ne jotain sille anturille tekivätkin. Ei tosin auttanut: vika on ilmennyt senkin jälkeen. Hassua tilanteessa on se, että ilmiö tapahtuu liikkeelle lähdettäessä, ei jarrutettaessa :o Mutta korjaus on helppo: pysäytetään auto, sammutetaan se, startataan ja lähdetään taas liikkeelle (juu, olen tietotekniikkapuolen DI ) ABS-valo palaa vielä hetken (ilmeisesti softa haistelee että onko jarruissa oikeasti häikkää), menee sitten pois päältä ja ABSit toimivat jälleen.Cuore Sportivo kirjoitti:ABSit heräsi itsestään henkiin...
Apropoos - paljonkos jarrujen on muuten normaalia puoltaa? Pari kertaa talvessa olen huomannut sitäkin, että kun vauhdista jarruttaa niin että ABSit puuttuvat peliin, niin autopa ei menekään suoraan, vaan jarrua joutuu löysäämään ja tekemään korjausliikkeen, ihan kuin lukkiutuvilla jarruilla. Mutta kun tätä ei tapahdu systemaattisesti (tai no, pitäisi oikeastaan kokeilla muutaman kerran samasta vauhdista) niin olen ajatellut että ehkä tämä voi aiheutua tienpinnasta - esim paljon lunta tai kuoppia?
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Veikkaisin tien pintaa. Kyllä silloin ABS:ien kanssakin saa ohjailla (jarruahan ei tarvi höllätä...).
Vaikka täytyy myöntää että mökki tiellä pehmeässä lumessa meinasin suistua tieltä mutkasssa (tilanne mopeus) ja jarrujen höllääminen toi paremman tuloksen kuin ABS:ien kanssa sompailu.
Vaikka täytyy myöntää että mökki tiellä pehmeässä lumessa meinasin suistua tieltä mutkasssa (tilanne mopeus) ja jarrujen höllääminen toi paremman tuloksen kuin ABS:ien kanssa sompailu.
Ayrton Senna da Silva forever
Sama homma käynyt itsellänikin jarrutuksen suhteen.Wile E. Coyote kirjoitti:Veikkaisin tien pintaa. Kyllä silloin ABS:ien kanssakin saa ohjailla (jarruahan ei tarvi höllätä...).
Vaikka täytyy myöntää että mökki tiellä pehmeässä lumessa meinasin suistua tieltä mutkasssa (tilanne mopeus) ja jarrujen höllääminen toi paremman tuloksen kuin ABS:ien kanssa sompailu.
Tänään oli lähellä etten ajanut hankeen, kun polkaisin pienempää vaihdetta mutkaan tullessa... ...lähti "hieman puskemaan". Onneksi kytkin on keksitty.
Joo, oli nimittäin vuosi sitten joulun alla melkoinen lumipyry ja varmaan oli kinostanut tiellekin. Jokaisen vastaantulevan rekan kohdalla sai käytännössä pysähtyä kun pöllyssä ei nähnyt sitten yhtään mitään. Pari kertaa siinä piti aika pikaiseen harkita että hölläänkö jarrua vai en, kun auton kylki alkaa kääntymään rekankeulaa kohti - päätin höllätä Nimimerkillä Olisi Se Ehkä Ilmankin Kääntynyt, EhkäWile E. Coyote kirjoitti:Veikkaisin tien pintaa. Kyllä silloin ABS:ien kanssakin saa ohjailla (jarruahan ei tarvi höllätä...).
Vaikka täytyy myöntää että mökki tiellä pehmeässä lumessa meinasin suistua tieltä mutkasssa (tilanne mopeus) ja jarrujen höllääminen toi paremman tuloksen kuin ABS:ien kanssa sompailu.
Takajarrut tuntuu ottavan liukkaalla vähän liian innokkaasti kiinni. ABSit varmaan toimii, mutta mielestäni ei parhaalla mahdollisella tavalla. Omien kokemuksien mukaan takapyörät menevät hetkeksi lukkoon jos ei poljinta polje tarpeeksi KOVAA!sami_r kirjoitti:Joo, oli nimittäin vuosi sitten joulun alla melkoinen lumipyry ja varmaan oli kinostanut tiellekin. Jokaisen vastaantulevan rekan kohdalla sai käytännössä pysähtyä kun pöllyssä ei nähnyt sitten yhtään mitään. Pari kertaa siinä piti aika pikaiseen harkita että hölläänkö jarrua vai en, kun auton kylki alkaa kääntymään rekankeulaa kohti - päätin höllätä Nimimerkillä Olisi Se Ehkä Ilmankin Kääntynyt, EhkäWile E. Coyote kirjoitti:Veikkaisin tien pintaa. Kyllä silloin ABS:ien kanssakin saa ohjailla (jarruahan ei tarvi höllätä...).
Vaikka täytyy myöntää että mökki tiellä pehmeässä lumessa meinasin suistua tieltä mutkasssa (tilanne mopeus) ja jarrujen höllääminen toi paremman tuloksen kuin ABS:ien kanssa sompailu.
Kokeilin tuon samalla pätkällä pariin otteeseen liukkaalla tiellä ja kevyellä jarrun painamisella niin, että absit rupesivat ruksuttamaan perä meinasi lähteä irti. Kun jarrupoljinta painoi reilummin pysyi perä siellä missä se kuuluukin.
Tekniikasta en ymmärrä mitään, mutta perstuntumalta ABSit pitää toimintaperiaatteensa paremmin kun poljinta polkee vähän reilummin.
Kokeilkaa joku muukin kun tulee sopivat kelit pitääkö tämä yhtään paikkansa!
Niin ja kokeilkaa semmosella tiellä että tilaa on! Minä en ota kokeilusta mitään vastuuta
Ei enää Alfaa... eipä
ABS jarrujen käyttöohjevideo:
http://www.theautochannel.com/media/net ... -steer.asx
Tuolla on muuten muitakin ihan mielenkiintoisia videoita.
http://www.theautochannel.com/media/net ... -steer.asx
Tuolla on muuten muitakin ihan mielenkiintoisia videoita.
Alfaton ainakin hetkellisesti...
Jep
Jeps. Eilen sitten minullakin. Kuskasin muksuja harrastuksiin ja jätin auton mäkeen käsijarrun kera. Jarru jäässä ja ABS valo ilmoitti olemattomuudestaan
käsijarru ei ollut ekaa kertaa jäässä. Tuntuu olevan tän talven uus ongelma. ABS valo katosi itsestään seuraavan startin yhteydessä.
Tarttee varmaan seuraavan huollon yhteydessä pyytää tarkastamaan.
käsijarru ei ollut ekaa kertaa jäässä. Tuntuu olevan tän talven uus ongelma. ABS valo katosi itsestään seuraavan startin yhteydessä.
Tarttee varmaan seuraavan huollon yhteydessä pyytää tarkastamaan.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Tänään alkoi omassa autossa ABS:n merkkivalo palaa. Käkkäriä on ajoittain käytetty ja jarrupalat taakse vaihdettu kesäkuussa. Ajoittaista vinkunaa on esiintynyt, mutta muutoin pysäyttimet eivät ole oireilleet.
Merkkivalo kertoo jostakin ongelmasta, mutta ei tuon takia pajalle tarvinne ajaa? Eihän Ferrareissakaan wanhan hywän aickan lukkiutumattomia jarruja ollut!
Odotellaan, että tämäkin merkkivalo sammuu jossakin vaiheessa itsekseen...
Merkkivalo kertoo jostakin ongelmasta, mutta ei tuon takia pajalle tarvinne ajaa? Eihän Ferrareissakaan wanhan hywän aickan lukkiutumattomia jarruja ollut!
Odotellaan, että tämäkin merkkivalo sammuu jossakin vaiheessa itsekseen...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Mulla polttaa 164 ABS-valoa aina välillä.
Hauskinta onkin, kun se ei talvella temppuillut yhtään, vaikka temppuili syksyllä ja lumien lähdettyä alkoi taas heti.
Nyt ei ole taas tehnyt kuukauteen mitään, kai siellä on jotain paskaa antureiden välissä, ja reagoi sitten johonkin, mutta talvella ei mitään
Hauskinta onkin, kun se ei talvella temppuillut yhtään, vaikka temppuili syksyllä ja lumien lähdettyä alkoi taas heti.
Nyt ei ole taas tehnyt kuukauteen mitään, kai siellä on jotain paskaa antureiden välissä, ja reagoi sitten johonkin, mutta talvella ei mitään
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Mulla teki 156 samaa, syykin selvis... talvirenkaissa eri profiili edessä ja takanaAlfissimo kirjoitti:Mulla polttaa 164 ABS-valoa aina välillä.
Hauskinta onkin, kun se ei talvella temppuillut yhtään, vaikka temppuili syksyllä ja lumien lähdettyä alkoi taas heti.
Nyt ei ole taas tehnyt kuukauteen mitään, kai siellä on jotain paskaa antureiden välissä, ja reagoi sitten johonkin, mutta talvella ei mitään
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Profiili on kyllä sama sekä edessä että takana, mutta voisiko renkaiden kuluneisuus toisella akselilla haitata noin paljon.
Toisaalta äkkiähän siinä tulee useiden millien heitto, kun takana on 8 ja edessä 5 milliä pintaa.
Tekeekö se sitten yhteensä 6mm halkaisijassa , joka taas on vierintämatkassa melko monta prosenttia... Enpäs olekaan ajatellut .
Toisaalta äkkiähän siinä tulee useiden millien heitto, kun takana on 8 ja edessä 5 milliä pintaa.
Tekeekö se sitten yhteensä 6mm halkaisijassa , joka taas on vierintämatkassa melko monta prosenttia... Enpäs olekaan ajatellut .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
tuo 3 millin syvyysero kuviossa tekee äkkiä laskettuna kahden sentin luokkaa kierrokselle matkaeroa mikä saattaisi juuri ja juuri riittää anturin pulssin yli... riippuen tietysti että kuinka tiheä hammastus pulssipyörässä on. Varmaan ABS yksikkö kyllä ihmettelee jos ei paineta jarrua, ajetaan suoraan ja laskenta etu ja takapään välillä heittää koko ajan
Eipä ole ennen tullut edes mieleen että ABS on ihmeissään jos vaihtaa vanhan jenkki tyylisen rengastuksen : Isot munkin taakse ja pienet kärrynpyörät eteen...
Eipä ole ennen tullut edes mieleen että ABS on ihmeissään jos vaihtaa vanhan jenkki tyylisen rengastuksen : Isot munkin taakse ja pienet kärrynpyörät eteen...
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Minulla on auto kotona lämpimässä tallissa ja töissä ulkona. Käsijarrun kanssa ei ole koskaan ollut huolia vaikka käytän sitä aina.MP kirjoitti:Se käsijarru jäätyy jos vie auton lämpimästä pakkaseen, mutta jos auto on koko ajan pakkasessa niin ei jäädy. Jos on talvella nollakeli tai yli niin ei kannata käyttää käsijarrua, koska jos parkissa ollessa kylmenee niin aika varmasti jäätyy. Vaimohan tuo aina tahtoo vetää kässärin päälle -toistaiseksi on irronnu pikkusen vivusta nykimällä...
Konepellin aukaisuvaijeri sen sijaan on pakkasella täysin jumissa.
Nämä kokemukset edellisesta 156 2.0 TS mallista, uudesta ei vielä ole (156 2.5 V6 STW)
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Käsijarrunvaijerin kuori on varmaan vaihtokunnossa ja päästää vettä sisään. Suosittelisin vaihtamaan ennen kuin vaimos pistää auton remonttiin tai jäät itse jonnekin jumiin kun ei pyörät pyöri...Mikko S. kirjoitti:Saikohan vaimo aikaan mitään tuhoa tänä aamuna...
Kässäri oli yöllä jäätynyt ja oli ajanut puoli kilometria huutavilla jarruilla ennenkuin oli jarru hellittänyt... Elikkä mitähän tuosta on voinut aiheutua?
Ayrton Senna da Silva forever
Vaihdatin viimekevättalvella kässärivaijerin, eipä auttanut jääjumiin. Ei edes nyt kesän jäljiltä. Viime viikolla tuli kaiveltua kuoppaa pihatiehen aamulla kun sama tanan oikea takapyörä oli taas aamulla jäässä.
En vaan jaksanut kaivaa kuoppaa pyörän alle töihin asti, onneksi aurinko nousi ja sulatti jään
Olen suunnitellut spruuttaavani vaijerin kuoren sisään CRC:tä jollain konstilla.
En vaan jaksanut kaivaa kuoppaa pyörän alle töihin asti, onneksi aurinko nousi ja sulatti jään
Olen suunnitellut spruuttaavani vaijerin kuoren sisään CRC:tä jollain konstilla.
Eräs tuttavani keksi pellepelottomana laittaa ylimääräisen lyijyhyytelöakun ja langat kässärin molempiin päihin... että kato jos jäätyy ni saa virralla sulatettua. noh kässäri jumitti sitten noin -5 ensimmäisen kerran ja kaveri iloisesti kokeili patenttiaan... ja kappas kässärihän suli auki.
hauskaksi homma muuttui kun patentti jäikin samalla kertaa hieman pitemmäksi aikaa kytketyksi ja kässärin kuori syttyi tankin vieressä palamaan. Onneksi oli 2kg sammutin herralla takakontissa ja tankki ei ehtinyt sulaa puhki. että sillee
voin sanoa että oli siinä naurussa pitelemistä kun seistiin vieressä (teini-ikäisenä ei tajuttu että jos se pensa pääsee possahtaa (3P:n sääntö) niin ei kannata olla lähellä...)
hauskaksi homma muuttui kun patentti jäikin samalla kertaa hieman pitemmäksi aikaa kytketyksi ja kässärin kuori syttyi tankin vieressä palamaan. Onneksi oli 2kg sammutin herralla takakontissa ja tankki ei ehtinyt sulaa puhki. että sillee
voin sanoa että oli siinä naurussa pitelemistä kun seistiin vieressä (teini-ikäisenä ei tajuttu että jos se pensa pääsee possahtaa (3P:n sääntö) niin ei kannata olla lähellä...)
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Syttyi se abs-valo minullakin. Senverran otin selvää että DA tutkii asian testerillä, hintaan 64 ! Plus kaikki muut työt ja osat...
Sain samalla vinkin itsediagnoosiin, mittaa kaikki anturit yleismittarilla siitä liitoskohdasta. Mitattu on. Edessä samat arvot ja takana myös samat, tosin takaa ei tullut mitään arvoa mittariin!? Meni enempi aikaa purkamiseen kuin mittaamiseen...
Nyt mietin että antaako olla vai lampsinko lähimpään Bosch putkaan tiistaina päivän valjetessa.
Vai onko teillä toverit mitään vinkkejä?
Sain samalla vinkin itsediagnoosiin, mittaa kaikki anturit yleismittarilla siitä liitoskohdasta. Mitattu on. Edessä samat arvot ja takana myös samat, tosin takaa ei tullut mitään arvoa mittariin!? Meni enempi aikaa purkamiseen kuin mittaamiseen...
Nyt mietin että antaako olla vai lampsinko lähimpään Bosch putkaan tiistaina päivän valjetessa.
Vai onko teillä toverit mitään vinkkejä?
Makaroonia jo vuodesta -98