Alfaan asenna-se-itse lastu

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Komppi
Viestit: 47
Liittynyt: 01 Kesä 2003, 21:15
Paikkakunta: Sievi

Alfaan asenna-se-itse lastu

Viesti Kirjoittaja Komppi »

http://www.saunalahti.fi/vnur/
Eli kysymys: Miten suuri mahdollisuus tuon operaation epäonnistumisella on ja mitä voi mennä vikaan pahimmillaan?

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

onpas omituisia alfan malleja tuolla kun löytyy 33 1.7 TS ja 155 2.5 TS....... :lol:

eipä kyllä ole hinnan kirossa mutta tuskinpa on takuutakaan...

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Samainen kaveri myy noita kaikilla mahdollisilla palstoilla.

Ei kait tuota koskaan pelkällä lastulla hirveitä hyötyjä saa, mutta tuossa tapauksessa se nyt ei hirveästi kukkaroa kevennä, jos ei sitten koneesta lennä jotain muuta :wink:
Ei enää Alfaa... eipä

Komppi
Viestit: 47
Liittynyt: 01 Kesä 2003, 21:15
Paikkakunta: Sievi

Viesti Kirjoittaja Komppi »

No se. Siksipä rupesikin arveluttamaan kun joutus itse rueta asentelemaan että hajoaako koko boksi kun sitä menee sörkkimään. Koodi pitäisi kattoa entisestä osasta että tulee samalla numerolla ja että varmasti sopisi. Jos se vain toimii ja tekee sen minkä lupaa niin mikäs siinä, voisihan sitä ehkä kokeilla.

pee
Viestit: 447
Liittynyt: 01 Huhti 2003, 00:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pee »

Monesti noissa lastuissa on hieman kyseenalaiset keinot tehonlisäykseen(jos sellaista edes vapaastihengittävässä moottorissa tapahtuu). Ainakin kaikki näkemäni 33:n ja 75:n lastut poistavat kierroslukurajoittimen. Mullakin olisi yksi kopioitu 75TS:n lastu joka niin tekee. Enpä vaan ole vielä ehtinyt sitä kokeilemaan.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Komppi kirjoitti:Jos se vain toimii ja tekee sen minkä lupaa niin mikäs siinä, voisihan sitä ehkä kokeilla.
No jos se lisäisi 10hp hajottamatta mitään jne. niin ei kai tarvis miettiä että hankkiiko vai ei. Mutta kokeilemalla se selviää, ei tosin mun autoon :wink:

Jos ostat lastun niin dynota ihmeessä ennen ja jälkeen samassa dynossa tiedät saitko vastinetta rahoillesi. Mitään todisteita siitä että lastut antaisivat minkä lupaavat ei ole näkynyt. Mutta miksi ei saisi jos ovat hyvin tehtyjä, tosin pitäisi olla räätälöityjä. Tehdashan on pakko tehdä sellainen lastu joka täyttää kaikki määräykset varmasti, ja kun niitä koneita tulee liukuhihnalta niin toleranssia pitää olla.

Viimeisestä kokemuksesta minkä kuulin niin ei mennyt auto päästöistä läpi, vakiolla kylläkin. Mutta lastun nyt vaihtaa parissa minutissa joten se ei ole ongelma.

Enivei odottelisin kunnes alkaa kokemuksia kuulumaan noista lastuista, tai edes tietoa kuka noita kaupittelee ja minkä merkkisiä.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

eikait siinä muuta kuin kokeilemaan vaan...
onkohan lienee kotipolttoisia lastuja nämä myynissä olevat..hinnasta voisi päätellä..

kyllä tuon osaa itsekkin vaihtaa..onhan noita boxeja tullut räplätyyä muutamaan otteeseen..

Komppi
Viestit: 47
Liittynyt: 01 Kesä 2003, 21:15
Paikkakunta: Sievi

Viesti Kirjoittaja Komppi »

Ainoastaan mietityttää että jos se sattuukin olemaan joku maanantai kappale ja boksi hajoaa. Sittenhän sitä hintaa vasta kertyykin jos joutuu uuden boksin hommaan.

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Haluaisin tosiaan nähdä sen "oikean" dynokäyrän, jossa vaparin teho oleellisesti kasvaa lastulla :roll:
Ei kannata heittää euroja kaivoon, saman rikastuksen saat 75:een löysäämällä tota ilmamäärämittarin läpän jousta pari pykälää, eli väähtö saattaa hieman kohentua bensakulujen kustannuksella..
- Alfaholic -

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Joo, eipä siitä pelkästä lastusta ole mitään ihmeempää hyötyä. Se on sitten eri asia, jos parannellaan imu- & pakopuolta (kartiosuodatin, parempi pakoputkisto) ja sen jälkeen ajetaan penkissä uusi lastu boksiin. Siinä voi hyvällä onnella päästäkkin jopa 15hv tehonlisäykseen.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Vastaa Viestiin