Alfaan asenna-se-itse lastu
Valvoja: Moderators
Alfaan asenna-se-itse lastu
http://www.saunalahti.fi/vnur/
Eli kysymys: Miten suuri mahdollisuus tuon operaation epäonnistumisella on ja mitä voi mennä vikaan pahimmillaan?
Eli kysymys: Miten suuri mahdollisuus tuon operaation epäonnistumisella on ja mitä voi mennä vikaan pahimmillaan?
No se. Siksipä rupesikin arveluttamaan kun joutus itse rueta asentelemaan että hajoaako koko boksi kun sitä menee sörkkimään. Koodi pitäisi kattoa entisestä osasta että tulee samalla numerolla ja että varmasti sopisi. Jos se vain toimii ja tekee sen minkä lupaa niin mikäs siinä, voisihan sitä ehkä kokeilla.
Monesti noissa lastuissa on hieman kyseenalaiset keinot tehonlisäykseen(jos sellaista edes vapaastihengittävässä moottorissa tapahtuu). Ainakin kaikki näkemäni 33:n ja 75:n lastut poistavat kierroslukurajoittimen. Mullakin olisi yksi kopioitu 75TS:n lastu joka niin tekee. Enpä vaan ole vielä ehtinyt sitä kokeilemaan.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
No jos se lisäisi 10hp hajottamatta mitään jne. niin ei kai tarvis miettiä että hankkiiko vai ei. Mutta kokeilemalla se selviää, ei tosin mun autoonKomppi kirjoitti:Jos se vain toimii ja tekee sen minkä lupaa niin mikäs siinä, voisihan sitä ehkä kokeilla.
Jos ostat lastun niin dynota ihmeessä ennen ja jälkeen samassa dynossa tiedät saitko vastinetta rahoillesi. Mitään todisteita siitä että lastut antaisivat minkä lupaavat ei ole näkynyt. Mutta miksi ei saisi jos ovat hyvin tehtyjä, tosin pitäisi olla räätälöityjä. Tehdashan on pakko tehdä sellainen lastu joka täyttää kaikki määräykset varmasti, ja kun niitä koneita tulee liukuhihnalta niin toleranssia pitää olla.
Viimeisestä kokemuksesta minkä kuulin niin ei mennyt auto päästöistä läpi, vakiolla kylläkin. Mutta lastun nyt vaihtaa parissa minutissa joten se ei ole ongelma.
Enivei odottelisin kunnes alkaa kokemuksia kuulumaan noista lastuista, tai edes tietoa kuka noita kaupittelee ja minkä merkkisiä.
Haluaisin tosiaan nähdä sen "oikean" dynokäyrän, jossa vaparin teho oleellisesti kasvaa lastulla
Ei kannata heittää euroja kaivoon, saman rikastuksen saat 75:een löysäämällä tota ilmamäärämittarin läpän jousta pari pykälää, eli väähtö saattaa hieman kohentua bensakulujen kustannuksella..
Ei kannata heittää euroja kaivoon, saman rikastuksen saat 75:een löysäämällä tota ilmamäärämittarin läpän jousta pari pykälää, eli väähtö saattaa hieman kohentua bensakulujen kustannuksella..
- Alfaholic -
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Joo, eipä siitä pelkästä lastusta ole mitään ihmeempää hyötyä. Se on sitten eri asia, jos parannellaan imu- & pakopuolta (kartiosuodatin, parempi pakoputkisto) ja sen jälkeen ajetaan penkissä uusi lastu boksiin. Siinä voi hyvällä onnella päästäkkin jopa 15hv tehonlisäykseen.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free