apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 23 Tammi 2012, 23:03
- Car(s): alfa romeo 164 2.0ts
apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle
Kun tuota kokemusta alfoista ole kertynyt niin listailen tähän päätä vaivaavat asiat
1. Välillä nopeusmittari lakkaa toimimasta kokonaan ja kerran sähköinen järjestelmä niin mistä rupeaisi etsimään vikaa?
2. Etupään kolahtelu kääntyessä vasemmalle eli kuskin puolelta tulee ääni? Lieneekö tarkempaa tietoa mitkä kohdat tarkistaa?
3. Öljynpaine lämpimänä eli laskee matalalle mutta kierroksilla 1200rpm on 1bar ja 1000rpm käy välillä nollassa.koneesta ei kuulu mitään ääniä tai muuta et olisi paikat hajoamassa. Lueskellut kyllä foorumia että laakerit tai öljypumppu mutta voiko anturi vaikuttaa siihen.
Kiitokset kaikille vastanneille ja kerran alfa niin aina alfa
1. Välillä nopeusmittari lakkaa toimimasta kokonaan ja kerran sähköinen järjestelmä niin mistä rupeaisi etsimään vikaa?
2. Etupään kolahtelu kääntyessä vasemmalle eli kuskin puolelta tulee ääni? Lieneekö tarkempaa tietoa mitkä kohdat tarkistaa?
3. Öljynpaine lämpimänä eli laskee matalalle mutta kierroksilla 1200rpm on 1bar ja 1000rpm käy välillä nollassa.koneesta ei kuulu mitään ääniä tai muuta et olisi paikat hajoamassa. Lueskellut kyllä foorumia että laakerit tai öljypumppu mutta voiko anturi vaikuttaa siihen.
Kiitokset kaikille vastanneille ja kerran alfa niin aina alfa
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle
1. Todennäköisesti mittariston piirilevyllä olevat trimmerit pätkivät. Näihin löytyy haulla lisää tietoa.
2. Katso nyt ensin vaikka kallistuksenvakaajan pystytankojen kumipuslien kunto.
3. Mittarin anturi kuolee pikkuhiljaa siten että alkaa lämpimänä näyttämään alakanttiin.
2. Katso nyt ensin vaikka kallistuksenvakaajan pystytankojen kumipuslien kunto.
3. Mittarin anturi kuolee pikkuhiljaa siten että alkaa lämpimänä näyttämään alakanttiin.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle
Oma rivi:
1. Jos mittari kuolee ajoittain täysin veikkaan vaihteiston nopeusanturia. Trimmerit taitavat yleensä oireilla niin että mittari näyttää välillä alakanttiin.
2. Alapallonivel taitaa olla heikoin lenkki.
3. Öljynpainemittarin anturit ovat kulutustavaraa.
1. Jos mittari kuolee ajoittain täysin veikkaan vaihteiston nopeusanturia. Trimmerit taitavat yleensä oireilla niin että mittari näyttää välillä alakanttiin.
2. Alapallonivel taitaa olla heikoin lenkki.
3. Öljynpainemittarin anturit ovat kulutustavaraa.
- Epäkelpokeräilijä -
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle
1. Jos siitä on jossain vaiheessa mittaristo ollut irti, niin olisiko joku pinni jäänyt löysälle. On kyllä sen verran järeä liitin, että epätodennäköistä, mutta väärin avattuna sen kyllä rikkikin varmaan saa.
2. Saattaa siellä jousen kääntölaakerikin sopivasti kanittaa ja paukahtelee tietyssä kohdassa. Pitäisi kyllä oireilla myös risteyksen jälkeisenä kaartamisena, kun ei palaudu kunnolla.
3.ÖP-mittari ei motonetissa paljon maksa. Nopea vaihtaa, mutta myös nopea väsymään, kuten Rasvis jo mainitsi.
2. Saattaa siellä jousen kääntölaakerikin sopivasti kanittaa ja paukahtelee tietyssä kohdassa. Pitäisi kyllä oireilla myös risteyksen jälkeisenä kaartamisena, kun ei palaudu kunnolla.
3.ÖP-mittari ei motonetissa paljon maksa. Nopea vaihtaa, mutta myös nopea väsymään, kuten Rasvis jo mainitsi.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle
Joo, totta. Tämä on varmaan se todennäköisin syy jos nimenomaan käännellessä paukkuu.Alfissimo kirjoitti:2. Saattaa siellä jousen kääntölaakerikin sopivasti kanittaa ja paukahtelee tietyssä kohdassa. Pitäisi kyllä oireilla myös risteyksen jälkeisenä kaartamisena, kun ei palaudu kunnolla.
- Epäkelpokeräilijä -
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle
1. Jos kilsamittari toimii niin sitten syynä potikat. Muuten ääni anturille.
2. Tuo kolahtelu termi niin laaja mutta jos käätäessä ääni napsuva niin mcphersonin laakerit.
3. Mittarin anturi.
ps. olisi niin kiva olla oikeassa.
2. Tuo kolahtelu termi niin laaja mutta jos käätäessä ääni napsuva niin mcphersonin laakerit.
3. Mittarin anturi.
ps. olisi niin kiva olla oikeassa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 23 Tammi 2012, 23:03
- Car(s): alfa romeo 164 2.0ts
Re: apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle
Suur kiitokset vastauksista nyt sai paljon lisäinfoa että pääsee tutkimaan kunnolla autoa. Muuten oisi ollut hakuammuntaa ja aikaa vievää hommaa
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Re: apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle
Tuohon öljypaineen anturiin auttaa toisinaan paineilma/tai joku puhdistus-spray.Itsellä "rikkinäinen"anturi korjaantui n:vuodeksi.Mutta ei uusikaan maltaita maksa,mutta saattaa kestää vain sen vuoden
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Re: apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle
Sen enempää 164n sielunelämää tuntematta: Onkos siellä konehuoneen puolella sellainen 2 johtoinen liitin nopeusmittaria varten? 33sessa sijaitsee akun vieressä. Meillä mittari mykistyi silloin tällöin ja apua sai certsusta ja liittimen heiluttelusta.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 23 Tammi 2012, 23:03
- Car(s): alfa romeo 164 2.0ts
Re: apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle
nyt ainakin uusi anturi tilattu ja tilalle vaihdetaan 10w-60 öljyt ja katsotaan tuliko apua ongelmiin.
Onko valolle oma anturi ja öljynpainemittarille oma vai tuleeko molemmat samasta ?
Onko valolle oma anturi ja öljynpainemittarille oma vai tuleeko molemmat samasta ?
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52
Re: apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle
Kummallekkin on oma anturi valon anturi sijaitsee öljynmittatikun vieressä, ja painemittarin toisella puolella moottoria takapäässä.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle
Olipa hieman vajaaksi jäänyt oma teksti.
3.ÖP-mittari(n anturi)Alfissimo kirjoitti:3.ÖP-mittari ei motonetissa paljon maksa..
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 23 Tammi 2012, 23:03
- Car(s): alfa romeo 164 2.0ts
Re: apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle
valolle oleva anturihan ei paljoa maksa mutta paineanturin hinta oli aika suolainen motonetissä
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Re: apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle
Näissä öljynpaine anturiasioissa luottaisin alkuperäisosaan. Sain kerran motonetistä anturin, joka näytti millon mitäkin. Sen öljy"kellon" siis, eli mittarille tulevan anturin.
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 23 Tammi 2012, 23:03
- Car(s): alfa romeo 164 2.0ts
Re: apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle
tuntuu et omassa on ihan sama ongelma. sain jo tyhjäkäynnillä mittariin 4bar paineet ja kaasun painaminen auttanut.
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 23 Tammi 2012, 23:03
- Car(s): alfa romeo 164 2.0ts
Re: apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle
onkohan ts mallilla tuo termari kotelossa josta lähtee 3letkulähtöä vai sitten ilman koteloa oleva ja missä lie sijainti ? Tuntuu ettei auto lämpene yli 60asteen sitten millään
- Carlos
- Viestit: 1932
- Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
- Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15 - Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi
Re: apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle
http://www.heikka.fi/kauppa/images/IMG_0491.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolta näyttää se termostaatti -89 TS:ssä.
Tuolta näyttää se termostaatti -89 TS:ssä.
Re: apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle
Pistä talveksi ihmeessä 90 asteinen termari...Behr Thomson muistaakseni tekee ainakin, ja kesäksi taas vakio 83, saa tarvikeliikkeistä.
On helppo vaihtaa...noin vartin homma kun vähän treenaa.
On helppo vaihtaa...noin vartin homma kun vähän treenaa.
Kylmänä hyvinkin voi näyttää hetken 4 kiloo tyhjäkäynnillä kun sulla on 10W-60 öljytkin..sain jo tyhjäkäynnillä mittariin 4bar paineet ja kaasun painaminen auttanut.
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 23 Tammi 2012, 23:03
- Car(s): alfa romeo 164 2.0ts
Re: apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle
kiitoksia kuvasta ei tule turhaan tilattua väärää osaa sitten .
kyllä tuo anturi näyttää mitä vaan mulla kun varmaan pitäisi öljyvalon syttyä jos paine laskee nollaan ainakin olettaisin niin
kyllä tuo anturi näyttää mitä vaan mulla kun varmaan pitäisi öljyvalon syttyä jos paine laskee nollaan ainakin olettaisin niin
Re: apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle
Onko mittaristossa paineen merkkivalo ehjä?
164:ssa kun on se näppärä test nappi jolla tarkastaa koska vaan..
164:ssa kun on se näppärä test nappi jolla tarkastaa koska vaan..
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 23 Tammi 2012, 23:03
- Car(s): alfa romeo 164 2.0ts
Re: apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle
kyllä se ehjä on ja testattu tuolla test nappulalla myös.varmuuden vuoksi vaihdan senkin osan siihen kun osa tuossa valmiina
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 23 Tammi 2012, 23:03
- Car(s): alfa romeo 164 2.0ts
Re: apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle
nyt meni viimeinenkin usko tuohon öljynpainemittariin. heittää lämpimänä paineen nollaan mutta ei kuulu ylimääräisiä ääniä ja auto toimii kuin unelma
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle
Noin se väsynyt anturi juuri toimii. Lämpöisenä kuukahtaa. Jos kovin häiritsee, niin ei muuta kun uutta anturia kehiin.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 23 Tammi 2012, 23:03
- Car(s): alfa romeo 164 2.0ts
Re: apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle
tilattu jo motonetissä mutta ei varastossa moista eli odotella varmaan joutuu pitkään
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 23 Tammi 2012, 23:03
- Car(s): alfa romeo 164 2.0ts
Re: apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle
oisko ohjetta kuinka korjata takalasin lämmitin ...ei sulake palanut ja ei mene nappi pohjaan siitä.lopettanut toiminnan aikaisemmalla omistajalla
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 23 Tammi 2012, 23:03
- Car(s): alfa romeo 164 2.0ts
Re: apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle
öljyn valoanturi vaihdettu ja huomattu ettei lämpimänä enää valo vilku .lämpimänä ei paineita ollenkaan taas kerran ja anturi putsattu. eikös koneen pitäisi lämmetä reilusti jos öljy kierrä ...ei kehtaisi turhaan viedä öljypumpun vaihtoon
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle
Tuskin tuon painemittarin anturin putsailu auttaa, vaan siihen on laitettava toinen anturi.
Takalasinlämmittimen rele on oikealla puolella takakontin verhoilun suojassa samassa paikassa missä pa-tankin avausmekanismi. Kannattaa tarkistaa toimiiko rele.
Takalasinlämmittimen rele on oikealla puolella takakontin verhoilun suojassa samassa paikassa missä pa-tankin avausmekanismi. Kannattaa tarkistaa toimiiko rele.
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52
Re: apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle
Jos ei ole öljynpaineita, vaikka anturi on vaihdettu, on selvitettävä miksi ei ole paineita. Mitattava ulkopuolisella mittarilla paineet. Ei se mitään hyödytä öljypumppua vaihtaa, jos laakerit ovat loppu.
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52
Re: apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle
Mistä syystä tää kirjoittaa tällaista tekstia. Tuotteemme puhdistuspalvelu. En kirjoittanut tuollaista.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: apua ekaa kertaa alfa 164 2.0ts vm89 omistajalle
suosittelisin paineiden mittausta mekaanisella mittarilla, silloin totuus selviää mutta oireiden perusteellahan tuo on selkeä anturi vika.