Näin noista alemman kuvan ensin ja pidin rumana versiona Sitruunan C3 Picassosta. Ylemmän kuvan ja useamman katsomisen myötä tuosta alkoi löytyä hyvääkin. Ihan kuin muotoilustudion väki olisi yrittänyt yhdistää tuon mainitsemani lisäksi mukaan Minin ja Viissatasen vaikutteita. Johtuneeko lievästä kuumeestani, mutta se näyttää jotenkin nykyaikaisen retrolta?
Se olisi aivan hyvä Panda L tai jotain, mutta viissatasessa olisi pitänyt kyllä pysyä tuon alkuperäisen retrotyyli. Tuo on loistoesimerkki siitä kuinka Exceliin perustuva johto ei pysty näkemään mitään opittavaa edes viimeaikaisista omista menestyksistään...Komiteamuotoiliulla koetetaan miellyttää joukkoja jossa ei onnistuta.
Fiatin alamäki on alkanut ja aika jyrkkänä!
Elämä on aivan liian pitkä tylsillä autoilla ajamiseen!
Hiukan ristiriitaiset tunnelmat tuon muotoilun suhteen, mutta toisaalta ei tuossa pienten tila-autojen luokassa muutkaan tarjokkaat mitään missejä ole. Olisivat mielummin nimenneet Multiplaksi. Toivottavasti tulee menestymään.
juuuso kirjoitti:Hiukan ristiriitaiset tunnelmat tuon muotoilun suhteen, mutta toisaalta ei tuossa pienten tila-autojen luokassa muutkaan tarjokkaat mitään missejä ole. Olisivat mielummin nimenneet Multiplaksi. Toivottavasti tulee menestymään.
Just näin. Ihan tavallaan näppärä ja fiattimainen pikkuauto, mutta viissatasen imagon kanssa ristiriitainen. Se alkuperäinen 500 Giardinera retrofarkku olisi ehdottomasti pitänyt tehdä!
Ja onhan tuo nyt suoraa päällekkäinen malli uudistetun Pandan kanssa...?
omituista mallipolitiikkaa...
Elämä on aivan liian pitkä tylsillä autoilla ajamiseen!
Tuo 500L on aika iso Pandaan verrattuna: pituus 414, leveys 178 ja korkeus 166 eli melkein Golfin kokoinen. Pandan vastaavat mitat ovat: 365 x 164 x 155.
^
Tuo on kyllä jo aika möhkö, valitettavasti ainakin näiden kuvien perusteellä tylsemmän oloinen kun Multipla. Ei taida olla minun autoni, kun nyt vain toisivat Nuova Unon Eurooppaan...
500 on tainnut saada ihan hyvän maineen (muualla kuin Suomessa), joten sitä varmaan on ajatus pyrkiä hyödyntämään tuossa. Toisaalta, nimi asettaa odotuksia ulkonäön suhteen, mistä seuraa väistämättä pettymys, vaikkei niin kovasti olisi syytäkään (tuon segmentin autot kun ei muutenkaan ole mitään lookereita, ja siinä seurassa tuo pärjää oikein hyvinkin.) Olisivat vaikka 128:ksi nimenneet - milloinkahan muuten Mirafiori tekee paluun?
Edit: Eikun sehän onkin näköjään Zastava, kun kerran tehdään Serbiassa.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Ei oikein vielä osaa sanoa juuta tai jaata... Takavalo ratkasu ja kyljen lista ei oikein iske, lisäksi keulan pieni ilmanotto aukko on turha, 500 keula on komeampi.
Eikös 600 olis parempi kuin 500L?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean