Vaalikone

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Presidentinvaalit 2012

Pekka Haavisto
32
19%
Timo Soini
22
13%
Paavo Väyrynen
30
18%
Paavo Lipponen
3
2%
Sauli Niinistö
72
43%
Sari Essayah
5
3%
Eva Biaudet
0
Ei ääniä
Paavo Arhinmäki
4
2%

Ääniä yhteensä: 168

Pasi
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Viesti:

Re: Vaalikone

Viesti Kirjoittaja Pasi »

h_lauri kirjoitti:Homoilusta en ole koskaan innostunut enkä käsitä, miksi sitä pitää joka käänteessä hehkuttaa.
Joo tämä homoilubisnes on saatu käännettyä nyt sellaiseksi "pitää suvaita" jutuksia... Ja ne joiden omatuntoa alkaa kolkuttaa "kun eivät ole suvainneet homoja", sitten ehkä mielummin äänestävät Pekkaa, koska muutenhan he olisivat jonkunsortin rasisteja :D

Jos vaaleissa olisi ehdokkaana joku maahanmuuttaja, niin siitä tulis presidentti, koska muuten se olis rasisimia ;)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Vittorio Jano
Moderator
Car(s): Mégane+Mii=265hv

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Pasi kirjoitti: Jos vaaleissa olisi ehdokkaana joku maahanmuuttaja, niin siitä tulis presidentti, koska muuten se olis rasisimia
Ei tulisi, koska presidentin pitää olla syntyperäinen Suomen kansalainen.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

fahlsjy
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

fahlsjy kirjoitti:

Esimerkkinä yhteiskunta vastuun järkevällä tavalla kantavasta firmasta voisin heittää suomesta Sini tuotteen.

En tiedä mitä tällä tarkoitat, mutta tämä kyseinen Ilkan putiikki tekee erinomaista tulosta vuodesta toiseen.
Heitin tuon esimerkin aikas heppoisin perustein, yhden lukemani artikkelin perusteella.. enkä edes muista kuka sen oli kirjoittanut.. :oops: Firmahan on aikas hyvin brändätty ja juttu saattoi olla osa sitä mutta kuitenkin sini tuote lienee "aito" perheyritys jossa on tehty kelpo tulosta mutta silti pidetty tuotanto pääosiltaan? suomessa..tuotteet kuitenkin sellaisia että lyhyellä tähtäimellä voitot saattaisivat olla parempia jos tuotanto siirrettäisiin halvempiin maihin. Pitkällä tähtäimellä tietysti vaikea sanoa miten nuo sen jälkeen esim. vastaavista kiinalaisista tuoteista eroaisivat?
Hyväuskoisena kuvittelisin että raakana pörssiyhtiönä tuo olisi hyödyntänyt hyvän brändin ja halpatuotannon ja tehnyt sillä pikavoitot, nyt tyydytään?? kohtuulliseen tulokseen ja pidetään tuotanto täällä? ( Toivottavasti heppoisin perustein kehumani "yhteiskunta vastuulliseti" toimiva firma ei ole huomenna uutisissa jostain päinvastaisessa... ja onhan omistajalla tosiaan muitakin rautoja tulessa joissa ei toiminta ole välttämättä samassa linjassa??)

Pistin noita kysymysmerkkejä kohtiin jotka EI ole tarkistettuja faktoja vaan ainoastaan "mutua"... :oops:

h_lauri
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^^Äkkiähän nyt perustuslakia noin hyvästä syystä muutetaan. :-D

Jenkitkin vissiin, ihan vain saadakseen Schwartzeneggeristä persidentin.

fahlsjy
Jaguar XKRR convertible

Pakko palata vielä tohon "yhteiskuntavastuulliseen"käyttäytymiseen vaikka se ei suoraan tähän pressahommaan liitykkään :oops:
Eli pakollista siivouspalvelua suorittaessani (niin, ei kannata kadehtia meitä 36h/viikossa duunia tekeviä, se 100h kyllä täyttyy näillä "hallituksen"määräämillä työlistoilla kirkkaasti :-D ) tupsahti yritysten lisäksi mieleen meidän kaikkien ihailemat huippu urheilijat :shock: . Eikös usein iloinen veronmaksaja näihinkin talkoisiin osallistu esim. jäähalleja yms. rakentamalla eli siellä alkumetreillä. Mites kun sieltä sitten alkaa tulla sitä fyrkkaa kun päästään huipulle? Siirretään ne kirjat johonkin jossa on edullisempi verotus eikä taaskaan saa osinkoa se iloinen veronmaksaja vaikka kustansi puitteet....?? (en tarkoita tässä pelkkää lätkää, aikas paljon se veronmaksaja rakentaa infraa eri lajeille, ja se on ihan ok )
Toki löytyy suoraryhtisiä poikkeuksiakin ja vieläpä lajista jota iloinen veronmaksaja ei ole ilmeisesti tukenut?? Käsittääkseni esim. Markus Grönholm on noita positiivisia poikkeuksia ja on maksanut veronsa suomeen koko uransa ajan.
Varmasti on muitakin mutta aikas yleistä on että hyväpalkkaisista hommista missä se vain on mahdollista haikaillaan kevyempään verotukseen vaikka alkumetreillä on nautittu niitä "hyvinvointivaltion" hedelmiä esim. edullisen koulutuksen ja tukijärjestelmien muodossa.

Nyt täytyy käynnistää taas imuri ettei hallitus vaan ulkoista tätä hommaa...

mattijus
Car(s): harmaa tojota

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Itse ymmärrän täysin huippu-urheiljoiden "veropakolaisuuden".

Sitten kun itse olen biljardeja euroja tienaava f1 -kuski tai NHL -kiekkoilija, asun varmasti muualla kuin Suomessa. Ihan jo pelkästään työmatkojen takia. Asun nytkin lähellä työpaikkaani ja aikoinaan työskennellessäni ulkomailla, asuin ulkomailla. Kevyempi verotus tuli kaupan päälle.
VMP

fahlsjy
Jaguar XKRR convertible

Jep, asiahan ei ole aivan mustavalkoinen, siivouksen sivutuotehan tuo kirjoitukseni on.
Mutta silti, varmasti "Bossekin" aktiiviaikoinaan asusteli aikas tiiviisti mualla kuin suomessa mutta kirjat piti sitkeästi täällä, onko tuohon sitten syynä hölmöys, yhteiskuntavastuullinen ajatustapa vai joku muu?? Itse olen täysin kykenemätön tuota arvioimaan.

Ja taas,ihan ajatusleikkinä. Iloinen veronmaksaja rakentaa hyppyrimäen jotta huiput voi hypätä (siis niin ison ettei sietä uskalla kukaan tavis tulla alas.. eli sillä ei ole juurikaan muuta käyttöä) Joku sieltä sitten loikkii ja rupeaa pärjäämään ja elää sillä hyppäämisellä. Toki elämän laatua lavennetaan sillä että palkintorahoja voi nauttia verottomana (eli tämä urheilijoille räätälöity systeemi) Loikkija sitten voittaa jostain kilpailusta auton ja valittaa ettei voi tuoda sitä suomeen kun siitä täytyy maksaa autovero kuten kaikkien muidenkin jotka tuovat ja rekisteröivät autoja tähän maahan (tosiasaillinen mahdollisuushan on myydä se palkinto verottomana, mutta henkilökohtainen hyöty olisi silloin pienempi)
Olisiko ihan kohtuullista iloisen veronmaksajan vielä se autoverokin kustantaa loikkijalle (en nyt ihan 100% varmasti muista oliko kyseessä mäkihyppääjä joka tuosta palkinto auton autoverosta kiukutteli mutta suomalainen urheilija kuitenkin..Eikä muuten ollut Janne Ahonen)

Aikas kaukana taas mennään pressan vaaleista, sorry...

mattijus
Car(s): harmaa tojota

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Jos urheilija voittaa Ilta-P*skan tähtikisan ja saa siitä palkinnoksi rahaa => Pitää urheilijan maksaa palkinnosta veroa.
Jos taiteilija voittaa Taide-Seiskan tähtikisan ja saa siitä palkinnoksi rahaa => Taiteilijan ei tarvitse maksaa palkinnosta veroa.

Olenko ymmärtänyt väärin?

Edit:
minulle ainakin ihan sama onko tämä lähellä vai kaukana, johan täällä pähkäillään kuka saunassa veteli... :lol:
VMP

hagger16
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^^ No, joo. Tosin en tiedä onko nykyinen "mitä enemmän tienaat, sitä suurempi prosentti" tasapuolinen ja oikeudenmukainen. Veroja pitää tietenkin kaikkien maksaa ja isosta summasta saatava verotulo on isompi. Tai sitten pitää muuttaa ulkomaille, eikä siihenkään oikein voi vaikuttaa mitenkään. Tai pidäkkään.

Arvoista. Haluaisin pitää itsestäänselvyytenä ihmisten tasapuolista kohtelua rotuun, sukupuoleen, sukupuoliseen suuntautumiseen, koulutukseen tai tilin saldoon katsomatta. Itseselvyytenä sen takia, että Suomessa on tärkeämpiäkin asioita hoidettavana. Nyt on esimerkiksi homojen oikeudet nousseet tapetille. Eikun vaan samat oikeudet kuin muillekin. Tiedän, ettei Niinistöäkään paljoa pakottelisi asia myöntää, mutta hän joutuu miettimään uskovaisten ja vanhoillisten ääniä. No, nythän hän kierteli asiaa myöntämällä tasavertaisen suhteen mahdollisuuden, mutta jättämällä kirkon ratkaistavaksi avioliiton.

Mistäs muista arvoista tai ulkopolitiikasta VJ halusi keskustella?

Itse en niin innostu lesboista, kun ei nekään innostu minun kikkelistä. :mrgreen:
Senza cuore saremmo solo macchine

fahlsjy
Jaguar XKRR convertible

Joo, täähän lipes vähän yritysten käyttäytymisestä yksityisten ihmisten tai ammattiryhmien käyttäytymiseen..

Mun mielestä olis kivaa jos kenenkään ei tarvis maksaa veroja ja yhteiskunta pyöris silti. Vai olisko vielä kivempaa jos vain MINÄ voisin olla vapaamatkustaja??
Tasarvoista kait olisi kuitenkin että teit elääksesi mitä tahansa (siis sellaista laillista toimintaa) niin kaikki maksais reilusti oman siivusa veroista, ja kait se veronmaksukykykin saa siihen veron määrään vähän vaikuttaa.

Tietysti jos on oikeen hyvä urheilija niin pitäiskö vähän joustaa?? Entäs jos on helvetin hyvä sähkömies?? Mulle kyllä kelpais verohelpotus tollakin perusteella :-D

Vittorio Jano
Moderator

hagger16 kirjoitti:
Mistäs muista arvoista tai ulkopolitiikasta VJ halusi keskustella?
Minähän en halua keskustella yhtään mistään. Onneksi vaalitenteissäkin on noita juttuja nostettu esiin nyt toisella rundilla, ekalla ei niinkään.

hagger16 kirjoitti: ei nekään innostu minun kikkelistä.
No höh. Ainahan voi itse innostua?

hagger16

Nö höh. Olisi ollut mukava kuulla olisiko siellä ulkopoliittisissa näkemyksissä ollut jotain oleellisia eroja.
En ole itse noita vaalitenttejä juuri ehtinyt seuraamaan.. Jotain piikittelyä siellä on ollut Laamasta.
Joo, ei tuo omakaan äänestysvalinta ole ollut kiveen kirjoitettu..

Vittorio Jano kirjoitti:
hagger16 kirjoitti: ei nekään innostu minun kikkelistä.
No höh. Ainahan voi itse innostua?
Niin, no, kyllähän minä tietysti innostun superautoistakin, vaikken koskaan pääse ajamaan niitäkään. :wink:

Vittorio Jano
Moderator

hagger16 kirjoitti:Nö höh. Olisi ollut mukava kuulla olisiko siellä ulkopoliittisissa näkemyksissä ollut jotain oleellisia eroja.
En ole itse noita vaalitenttejä juuri ehtinyt seuraamaan.. Jotain piikittelyä siellä on ollut Laamasta.
Omasta mielestäni erot eivät ole olleet mitenkään oleellisia. Media tottakai repii jättiotsikoita jokaisesta pikku painotuksesta, mutta pitkälti samoilla linjoilla ovat herrat näissäkin asioissa. Tietenkin. Vai luuleeko joku, että Pekka surfailisi maailmalla kukkia jaellen pelkät ihmisoikeudet mielessään ja Sale ajelisi tankilla pikkulasten yli euronkuvat silmissään?

hagger16

:lol:

-HH-

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Kun puhutaan tuosta yritysten yhteiskuntavastuusta niin laajennetaan asiaa myös niihin tavallisiin veronmaksajiin. Kai jokainen ostaa aina sen mahdollisen kotimaisen (tai mielummin vielä paikallisen yrityksen tuottaman) vaihtoehdon vaikka se maksaa hieman enemmän, ja ostaa ennemmin suomalaiselta myyjältä eikä sieltä kiinalaisesta nettikaupasta kun se kympin ostos oli 50 senttiä halvempi? Vai koskeeko tuo yhteiskuntavastuu vaan yrittäjiä? :roll:

Pahimmassa tapauksessa yrityksen A työntekijä B ostaa työnatajansa kilpailijan C tuotetta kun se on 0,1% halvempi - ja kun vielä se pomokin v*ttuili kerran sille herra B:lle vuonna 1967 niin päätti että mähän en siltä k*sipäältä mitään koskaan osta... :mrgreen:

fahlsjy
Jaguar XKRR convertible

Vai koskeeko tuo yhteiskuntavastuu vaan yrittäjiä?
Niinpä, koko ketju kun pelaa samaan maaliin eikä vaan omaan pussiin niin jengi menestyy...

Meillä kyllä rouva huolehtii siitä että luomua ja kotimaisia tuotteita suositaan keittiössä ja tulipa remonttiakin tehdessä otettua Kirenan kalusteita vaikka olivat aikas hintavia (rouvahan nekin tietty päätti, meikä vaan nikkairoi paikalleen..)
Ja otin alfaankin viimeksi alustan osat paikallisesta tarvikeliikkeestä, mutta olen kyllä noissa auton osissa ollut epä isänmaallinen ja tilaillut myös ulkomailta.
Oikeassa kyllä -HH- on, oman kukkaron valinnoissa helposti lipsahtaa sinne missä on edullisinta.. vaikka kuinka kirkasotsaisena tänne kirjoitteleekin :oops:

Vastaa Viestiin