159 Q4 JTDm - pari kyssäriä (voimans., valot, audio, lämpö)
Valvoja: Moderators
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
159 Q4 JTDm - pari kyssäriä (voimans., valot, audio, lämpö)
Mulla on ehkä kummallisin autokuume ikinä. Syssymmällä nimittäin iski nelivetokuume, mutta ei autokuumeelle tyypilliseen "mulle-heti-tämmönen" -tapaan vaan vaihtoehtokartoitus ja finanssilaskenta on onnistunut etenemään rauhalliseen tyyliin. Loppusuoralle on päässyt pari saksalaisvalmistetta (ei kuitenkaan vaagioita eikä tä(h)tikeuloja) ja otsikossa mainittu 159 Q4 2.4 JTDm. Kohteena on käyttöauto, jolla todennäköisesti jaksaa tuupata ~2v/80tkm. Jälkimmäisestä rohkean esittää pari kysymystä, kun lukaisin pikaisesti mallin ominaisuusketjun läpi.
1) Tuo mainittu voimansiirtoklappi. Onko kukaan ehtinyt lykätä ko. klapin kanssa jonnekin 150-200tkm mittarilukemille tai havaintohetkestä 50+tkm eteenpäin ja onko se pahentunut tai muuten lisäoireillut? Ts. onko siitä odotettavissa (kallis) porsiainen vai onko se staattinen ominaisuus?
2) Tuplamassavauhtipyörä. Onko nää räjähellyt Alfassa ja jos on, niin missä vaiheessa? Onko kukaan vaihtanut tilalle kiinteää pyörää?
3) Paljonko voimansiirto sietää vääntöä? Enhän minä käyttöautoa softauta (nykyinenkin on vakio!), mutta kuriositeettina olis kiva tietää . Mottihan lie kuitenkin ihan yhdellä ahtimella?
4) Onko JTDm:ssä (vakiona) lisälämppäriä ja jos ei, niin miten lämpiää ja pitää lämmöt? Saabin käyttämä 1.9 TiDS (nykyisessä käyttöautossa) on samaa sukua ja siinä lämmitystä on tehostettu 5kW Eberillä. Jos noissa on öljypoltin apulämmittimenä, saako sen ohjelmoitua ajastimelliseksi?
5) Hihnat, niiden vaihtovälit lie samat 120 (apulaite) ja 150 (jakopää) tkm kuin mainitussa 1.9 -versiossa? Entäs öljyt, mikä vaihtoväli on valmistajan suosittelema?
6) Millaiset valot 159:ssä on?
Ja perään vielä rohkea pyyntö: raskiiko joku - mielellään kutakuinkin HML-PKS -akselilla asuva - esitellä 159 Q4:n mulle livenä? Tietty voisin vaan sännätä kauppaan koeajolle, mutta arvostan enemmän jos autonsa tunteva omistaja esittelee kulkineen. Voin vastineeksi tarjota vastaavan, joskin kampauksen sekoittavan, esittelyn avatarin brittipulkkaan, kunhan kesä tulee.
1) Tuo mainittu voimansiirtoklappi. Onko kukaan ehtinyt lykätä ko. klapin kanssa jonnekin 150-200tkm mittarilukemille tai havaintohetkestä 50+tkm eteenpäin ja onko se pahentunut tai muuten lisäoireillut? Ts. onko siitä odotettavissa (kallis) porsiainen vai onko se staattinen ominaisuus?
2) Tuplamassavauhtipyörä. Onko nää räjähellyt Alfassa ja jos on, niin missä vaiheessa? Onko kukaan vaihtanut tilalle kiinteää pyörää?
3) Paljonko voimansiirto sietää vääntöä? Enhän minä käyttöautoa softauta (nykyinenkin on vakio!), mutta kuriositeettina olis kiva tietää . Mottihan lie kuitenkin ihan yhdellä ahtimella?
4) Onko JTDm:ssä (vakiona) lisälämppäriä ja jos ei, niin miten lämpiää ja pitää lämmöt? Saabin käyttämä 1.9 TiDS (nykyisessä käyttöautossa) on samaa sukua ja siinä lämmitystä on tehostettu 5kW Eberillä. Jos noissa on öljypoltin apulämmittimenä, saako sen ohjelmoitua ajastimelliseksi?
5) Hihnat, niiden vaihtovälit lie samat 120 (apulaite) ja 150 (jakopää) tkm kuin mainitussa 1.9 -versiossa? Entäs öljyt, mikä vaihtoväli on valmistajan suosittelema?
6) Millaiset valot 159:ssä on?
Ja perään vielä rohkea pyyntö: raskiiko joku - mielellään kutakuinkin HML-PKS -akselilla asuva - esitellä 159 Q4:n mulle livenä? Tietty voisin vaan sännätä kauppaan koeajolle, mutta arvostan enemmän jos autonsa tunteva omistaja esittelee kulkineen. Voin vastineeksi tarjota vastaavan, joskin kampauksen sekoittavan, esittelyn avatarin brittipulkkaan, kunhan kesä tulee.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: 159 Q4 JTDm - pari kyssäriä (voimans., valot, audio, läm
4) Ei ole. Hyvin lämpiää ja pysyy lämpöisenä...
6) "I've had worse"
6) "I've had worse"
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: 159 Q4 JTDm - pari kyssäriä (voimans., valot, audio, läm
Vastaan vain valoista, että ksenonit on mun silmin katsottuna kuin aurinko nousisi eli ns. päivänsäde vs. menninkäinen. En moiti.
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Re: 159 Q4 JTDm - pari kyssäriä (voimans., valot, audio, läm
1. Ei ole kuin ~100tkm mittarissa joista hieman vajaa puolet omaa ajoa. Havaitsin klapin aika pian hankinnan jälkeen ja on sen havaitseminen nyt helpompaa. Eli on se huonompaan suuntaan mennyt - ei tosin kovin paljoa ja oikein voimansiirtoa käyttäen tuon jumpsauksen saa pidettyä poissa. Ärsyttävin piirre hyvässä autossa.
2. En tiedä, en ainakaan ole kuullut että se totaalisesti porsisi. Kiinteän limpun asentamisesta en ole kuullut - se olisi kieltämättä kiinnostava.
3. Näyttää ainakin jonkin 450-480Nm kestävän ongelmitta.
4. Ei ole vakiona. Lämpeää kyllä hyvin jos EGR on paikallaan. Eipä sen poissaolokaan tunnu liikaa vaikuttavan. Jälkiasennus-eeberi on minulla ja se on tietty pätevä varuste.
5. Muistaakseni omassa oli 4vuotta/120tkm mutta uudemmissa voi olla pidempi.
6. Ainakin xenonit ovat kirjaimellisesti loistavat
2. En tiedä, en ainakaan ole kuullut että se totaalisesti porsisi. Kiinteän limpun asentamisesta en ole kuullut - se olisi kieltämättä kiinnostava.
3. Näyttää ainakin jonkin 450-480Nm kestävän ongelmitta.
4. Ei ole vakiona. Lämpeää kyllä hyvin jos EGR on paikallaan. Eipä sen poissaolokaan tunnu liikaa vaikuttavan. Jälkiasennus-eeberi on minulla ja se on tietty pätevä varuste.
5. Muistaakseni omassa oli 4vuotta/120tkm mutta uudemmissa voi olla pidempi.
6. Ainakin xenonit ovat kirjaimellisesti loistavat
- Jurin
- Viestit: 357
- Liittynyt: 14 Syys 2008, 10:06
- Car(s): 156 2.4 JTDm TI
Ex. 159 1750 TBi TI
Ex.Ex. 156 JTS 2.0 Boselift - Paikkakunta: Tampere
Re: 159 Q4 JTDm - pari kyssäriä (voimans., valot, audio, läm
+1 ääni täältäkin.MKT kirjoitti:6. Ainakin xenonit ovat kirjaimellisesti loistavat
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: 159 Q4 JTDm - pari kyssäriä (voimans., valot, audio, läm
Dodi, pääosin ihan positiivisen kuuloista, kiitoksia kovasti. Tuo klappi vähän häiritsee (vaikken vielä olekaan 159:iä koeajanut), mutta kuulostaa siltä, että jos löytää vähäklappisen yksilön, ei ole totaaliporsiusta odotettavissa tuon parin vuoden käyttöjakson aikana.
Tosiaan vielä, otsikkoon kirjoitinkin sanan audio mutta unohdin rustata kyssärin . Minkätasoisia audiosettejä 159:ssä on? Onko ikäviä källejä (kuten Saabilla, että halvimmasta soittosetistä on leikattu bassot pois), mikä estää tai haittaa vakavasti parantamista, ellei soundi riitä vai tartteeko rakentaa koko setti tyystin uusiks jos sille tielle lähtee? Soitteleeko soittimet mp3:ia ja/tai tartteeko sitä varten olla navi tms varusteluna?
Tän avauksen perusteella 159 pysyy vahvasti vaihtoehtolistalla. Pitää hankkiutua koeajolle vielä tässä talven puolella .
MKT, onko TI:stä kuvia? Mattijus jo opasteli tuota kirjainyhdistelmää kuolaamaan, vaikka sedan-2.4-Q4-TI ilmeisesti aika harvinainen löydettävä onkin.
Tosiaan vielä, otsikkoon kirjoitinkin sanan audio mutta unohdin rustata kyssärin . Minkätasoisia audiosettejä 159:ssä on? Onko ikäviä källejä (kuten Saabilla, että halvimmasta soittosetistä on leikattu bassot pois), mikä estää tai haittaa vakavasti parantamista, ellei soundi riitä vai tartteeko rakentaa koko setti tyystin uusiks jos sille tielle lähtee? Soitteleeko soittimet mp3:ia ja/tai tartteeko sitä varten olla navi tms varusteluna?
Tän avauksen perusteella 159 pysyy vahvasti vaihtoehtolistalla. Pitää hankkiutua koeajolle vielä tässä talven puolella .
MKT, onko TI:stä kuvia? Mattijus jo opasteli tuota kirjainyhdistelmää kuolaamaan, vaikka sedan-2.4-Q4-TI ilmeisesti aika harvinainen löydettävä onkin.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: 159 Q4 JTDm - pari kyssäriä (voimans., valot, audio, läm
En muista mikä soitin omassa on, mutta kyllä siinä bassot resonoi ihan kivasti. HiFiä? Ei kai sentään, mutta kaltaiselleni kovakorvalle soi sopivasti. MP3-kykyinen on, ainoa haitta on USB-tökkelin sijainti (hanskalokerossa) ja se, että se välillä hukkaa tikun. Mulla siis on se tehdasasennettu. Radiokin tuntuu olevan herkempi kuin Cromassa ollut Blaupunkt tai sitten tuossa on parempi antenni.
Ja joo, ota TI jos löydät.
Ja joo, ota TI jos löydät.
- Capirex
- Viestit: 394
- Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
- Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
- Paikkakunta: Helsinki/Tampere
Re: 159 Q4 JTDm - pari kyssäriä (voimans., valot, audio, läm
Radio on umpisurkee ollut kaikissa Alfoissani, myös tässä 159:ssä. Tuossa vahvistimen rakenteessa on jotain ongelmaa. Pitänee vaihtaa antenni vahvistimineen... Ei sinänsä mikään iso ongelma
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: 159 Q4 JTDm - pari kyssäriä (voimans., valot, audio, läm
Hmmm... Mulla toimii 159:ssä radio kuin unelma. 3x 156 jotka minulla on ollut, ei radio kuulunut missään muualla kuin helsingin keskustassa ilman suhinaa.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Re: 159 Q4 JTDm - pari kyssäriä (voimans., valot, audio, läm
Tässä omassa on mp3:sia soittava kone navin yhteydessä. On tietty valittava haluaako käyttää karttaa vaiko kuunnella mp3:sia. Takaboksin cd-vaihtaja ei ainakaan tässä 2007/08-mallissa toista mp3sia. Ämyrisetti lienee vakio (kun ei ainakaan ole bose) ja siihen nähden se soi todella hyvin. En kaipaa sitä Bosea kun se ainakin 156ssa toi ikävää yläbassoa omaan makuun liikaa. Navin mukana tulee paremmat soittimen säädöt jotka myös jeesaavat. Etuovien kaiutinpaikat ovat bassolle aika hyvät joten houkuttelee parantaa settiä kun tuota kultaakin on korviin joutunut. Radio kuuluu minulla tosi huonosti, matka-ajossa saa koko ajan auttaa rds:ää etsimään parempaa kanavaa.Polforea kirjoitti:Minkätasoisia audiosettejä 159:ssä on? Onko ikäviä källejä (kuten Saabilla, että halvimmasta soittosetistä on leikattu bassot pois), mikä estää tai haittaa vakavasti parantamista, ellei soundi riitä vai tartteeko rakentaa koko setti tyystin uusiks jos sille tielle lähtee? Soitteleeko soittimet mp3:ia ja/tai tartteeko sitä varten olla navi tms varusteluna?
MKT, onko TI:stä kuvia? Mattijus jo opasteli tuota kirjainyhdistelmää kuolaamaan, vaikka sedan-2.4-Q4-TI ilmeisesti aika harvinainen löydettävä onkin.
Kuva-asiaan voinee sanoa että albumissa on omasta punaisesta sw:stä pari otosta. Albumit vaan näyttävät roikkuvan bittiavaruudessa. Jurinilla on valkoinen sedan-Ti, ei tosin nelivetona eikä lamppuöljyllä käyvä mutta ulkoasu ei noista seikoista mihinkään muutu.
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Re: 159 Q4 JTDm - pari kyssäriä (voimans., valot, audio, läm
Pakko compata. Kuuluvuus on 159 huippuluokkaa omista tyyppaamistani kamppeista. Esmes usein letkassa olessa uudessa paskatissa ja kolopallossa asema katuaa monta kymmentä kilsaa aiemmin.Pasi kirjoitti:Hmmm... Mulla toimii 159:ssä radio kuin unelma. 3x 156 jotka minulla on ollut, ei radio kuulunut missään muualla kuin helsingin keskustassa ilman suhinaa.
-Matti-
- TeeHoo
- Viestit: 157
- Liittynyt: 04 Kesä 2006, 20:09
- Car(s): 156 V6 -99 Ex: 2x159, MiTo, 2x156
- Paikkakunta: Muurame
Re: 159 Q4 JTDm - pari kyssäriä (voimans., valot, audio, läm
^^aika onneton on mullakin radion kuuluvuus tuossa naviversiossa. Muuten äänenlaatu on hyvä.
Ainakin 1.9 JTD lämpiää ihan hyvin ilman lisälämmitintäkin ja ilmastointiautomatiikka pelaa fiksusti.
Xenonit on kyllä näissä hyvät.
Ainakin 1.9 JTD lämpiää ihan hyvin ilman lisälämmitintäkin ja ilmastointiautomatiikka pelaa fiksusti.
Xenonit on kyllä näissä hyvät.
Re: 159 Q4 JTDm - pari kyssäriä (voimans., valot, audio, läm
No on. Mobilessa ehdoin 159+diesel+neliveto+sijainti saksa tulee 17 osumaa, joista sedaneita huimat 2, eikä kumpikaan Ti. Farkuista puolet oli Ti-paketilla. Hiukan helpottaisi etsimistä jos farkkukin kelpaa.Polforea kirjoitti:sedan-2.4-Q4-TI ilmeisesti aika harvinainen löydettävä onkin.
Ulkomailta jos lähtee hakemaan, niin jollei noi Ti:n penkit ole se juttu, niin sittenhän sen voi jättää pois. Noita Ti:n vanteita ja peilinkuoria saa kyllä ostettua erikseenkin (helmojakin saa, mutta jos nekin tahtoo niin sitten katsoisin suosiolla oikeita Ti versioita). Itse katsoisin että varustepuolella olisi ainakin xenonit, (mieluummin vielä bi sellaiset) ja sähkönahkapenkit. Alkupään 159ien mankat ei tajua mp3:sia.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: 159 Q4 JTDm - pari kyssäriä (voimans., valot, audio, läm
Ei, farkku ei ole vaihtoehto. Ehdottomia ominaisuuksia seuraavassa käyttöautossa ovat:
-sedan
-kelvollinen 4wd (=ei tappoviiveviskoja tai junttilukkoja yms inhotuksia, vaan nopea ja luotettava automaattinen voimanjako)
-tumma sisusta
-vakionopeudensäädin
-automaagi-ilmastointi
-hyvä ajoasento (joo, pitää koeajaa)
-mua kiinnostava auto
-ei valkoinen
-vähintään 5cyl jos diesel
-kulutusluokka alle 8l/100km (mun ajossa, jolloin keskikulutus on yleensä vähän alle EU-yhdistetyn)
Kivoja plussia puolestaan ovat/olisi (ei tärkeysjärjestyksessä):
-se MP3 -toisto
-navi, jos karttapäivitykset järkihintaisia (ei, en kaipaa waretusohjeita, 100-200e voin maksaa karttapäivityksestä, tonnia en)
-asiallinen äänentoisto
-kattoluukku
-ihan oikea ulkoväri (=esim. punainen, vihreä tai sininen) harmaaskaalan sijasta
-mukiteline tai pari
-nelipaikkaisuus (tällaista 159:iä ei tosin taida löytää)
-vetokoukku (laitan ite jos ei valmiiks oo)
-nahkasisusta
-lämmitys (sähkö tai nafta, jos ei valmiiks oo ni laitan toki ite)
-manuaaliaski
Joo, TI ei ole ehdottomuus, mutta kieltämättä näyttää varsin hyvältä idealta, JOS moinen tuurilla kohdalle oston hetkellä osuu. Briteissä olisi yksi tuollainen TI, mutta valkoinen ja ilman kuvia. Kieltämättä hieman jäytää ajattelu ostaa Alfa dieselinä, koska Alfan V6 vaan olisi Alfan V6, mutta ehkä tuo JTDm kuitenkin meikäläisellä käyttöautossa on vielä selkeästi järkevämpi valinta.
-sedan
-kelvollinen 4wd (=ei tappoviiveviskoja tai junttilukkoja yms inhotuksia, vaan nopea ja luotettava automaattinen voimanjako)
-tumma sisusta
-vakionopeudensäädin
-automaagi-ilmastointi
-hyvä ajoasento (joo, pitää koeajaa)
-mua kiinnostava auto
-ei valkoinen
-vähintään 5cyl jos diesel
-kulutusluokka alle 8l/100km (mun ajossa, jolloin keskikulutus on yleensä vähän alle EU-yhdistetyn)
Kivoja plussia puolestaan ovat/olisi (ei tärkeysjärjestyksessä):
-se MP3 -toisto
-navi, jos karttapäivitykset järkihintaisia (ei, en kaipaa waretusohjeita, 100-200e voin maksaa karttapäivityksestä, tonnia en)
-asiallinen äänentoisto
-kattoluukku
-ihan oikea ulkoväri (=esim. punainen, vihreä tai sininen) harmaaskaalan sijasta
-mukiteline tai pari
-nelipaikkaisuus (tällaista 159:iä ei tosin taida löytää)
-vetokoukku (laitan ite jos ei valmiiks oo)
-nahkasisusta
-lämmitys (sähkö tai nafta, jos ei valmiiks oo ni laitan toki ite)
-manuaaliaski
Joo, TI ei ole ehdottomuus, mutta kieltämättä näyttää varsin hyvältä idealta, JOS moinen tuurilla kohdalle oston hetkellä osuu. Briteissä olisi yksi tuollainen TI, mutta valkoinen ja ilman kuvia. Kieltämättä hieman jäytää ajattelu ostaa Alfa dieselinä, koska Alfan V6 vaan olisi Alfan V6, mutta ehkä tuo JTDm kuitenkin meikäläisellä käyttöautossa on vielä selkeästi järkevämpi valinta.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: 159 Q4 JTDm - pari kyssäriä (voimans., valot, audio, läm
Jos haluaa Alfan V6:sen pitää katsoa vanhempaa kalustoa. 159:ssä on GM sukuinen kone, valitettavasti.Polforea kirjoitti:koska Alfan V6 vaan olisi Alfan V6
Tässä olis Webastoa ja kattoluukkua myöden (on muuten Alfoissa valitettavan harvinainen) kaikki kohdillaan, paitsi se on SW...
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: 159 Q4 JTDm - pari kyssäriä (voimans., valot, audio, läm
Joo, Tiige jo ehti mua irkissä infota noista V6:n sukujuurista. Tieto teki dieselin heti huomattavasti hyväksyttävämmäksi .
Joo, toi näyttäs muuten hyvältä mutta väärä kori. Mulla on nyt kolmas farkku putkeen ja kyllä seuraavaksi kaipaa taas auton muotoista autoa. Sedani on nätimpi, varmaan Alfassakin aerodynaamisempi (ehkä teoreettinen ero kulutuksessa, likaantumisessa sitäkin suurempi) ja mulle mukavampi lastata (vaikka kaikki farkku-uskovaiset muuta ahkerasti vannovatkin).
Joo, toi näyttäs muuten hyvältä mutta väärä kori. Mulla on nyt kolmas farkku putkeen ja kyllä seuraavaksi kaipaa taas auton muotoista autoa. Sedani on nätimpi, varmaan Alfassakin aerodynaamisempi (ehkä teoreettinen ero kulutuksessa, likaantumisessa sitäkin suurempi) ja mulle mukavampi lastata (vaikka kaikki farkku-uskovaiset muuta ahkerasti vannovatkin).
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: 159 Q4 JTDm - pari kyssäriä (voimans., valot, audio, läm
Tuo paskastuminen on niin kertakaikkisen totta. Tähän aikaan vuodesta se harmittaa kaikkein eniten
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Re: 159 Q4 JTDm - pari kyssäriä (voimans., valot, audio, läm
^Niin on. Näytti lähes puhtaalta ennen kuin kuivui kunnolla tallissa. Auttaisiko siihen yhtään, jos hommaisi kuraläpät myös takakaariin?
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.
-
- Viestit: 266
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 159 Q4 JTDm - pari kyssäriä (voimans., valot, audio, läm
2.4:ssa on muistaakseni sähkövastus nopeuttamassa lämpiämistä, pienemmistä kiisseleistä ei mulla kokemusta. Viime talvena ajoin kiisselillä reilut 100 km yli 30 asteen pakkasessa ja hyvin tarkeni. Kollegalla on kiisseli ooppeli, jonka kanssa on käynnistymisongelmia jo 20 asteen pakkasella öljypohjan säteilyläppäristä huolimatta. Ja ajossa tarvii kunnon talvitamineet..
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: 159 Q4 JTDm - pari kyssäriä (voimans., valot, audio, läm
Ootko Ruottista katellut? blocket.se
Alfa Romeo 155 V6 1992
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: 159 Q4 JTDm - pari kyssäriä (voimans., valot, audio, läm
Juu. Enemmän ja vähemmän tulee seurailtua Blocketia, Mobilea, Pistonheadsia ja Nettiautoa. Täytyy tässä jossain välissä käydä koeajelemassa ja sitten pohtia nykyisen käyttöauton myyntiin laittoa. Varsinaiselle kaupankäynnille en jaksa etsiä syytä kiirehtimiseen - jos vaihdon onnistuu viivyttämään kesään asti, pärjää mahdollisen käyttöautottoman kauden kyllä avon ja pyörän voimin. Toisaalta jos vastaan juoksee hyvä diili, niin ei sitä kannata käyttämättäkään jättää.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: 159 Q4 JTDm - pari kyssäriä (voimans., valot, audio, läm
Sedaneita omistaneena suuntaisin katseeni nyt Sportwagoneihin - ehkä kyseessä on vain "vaihtelu virkistää" -tilanne, mutta mielestäni 156 ja 159 näyttää paremmalta farkkuna.
Tuohon likaantumiseen pitää sanoa sen verran, että korimallilla ei ole mitään merkitystä, likainen se on väkisinkin jo muutaman tunnin kuluttua pesusta - tai muutaman sadan metrin - kun peilinvarsista lentää ensimmäiset roiskeet kylkeen. Helvetin vaikeeta on ihmisen elämä, jos autonsa haluaisi ihan steriilinä pitää.
Tuohon likaantumiseen pitää sanoa sen verran, että korimallilla ei ole mitään merkitystä, likainen se on väkisinkin jo muutaman tunnin kuluttua pesusta - tai muutaman sadan metrin - kun peilinvarsista lentää ensimmäiset roiskeet kylkeen. Helvetin vaikeeta on ihmisen elämä, jos autonsa haluaisi ihan steriilinä pitää.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: 159 Q4 JTDm - pari kyssäriä (voimans., valot, audio, läm
Ei oo vaihtelu virkistää -tilanne. Sedan on korimallina yleisesti aina miellyttänyt silmää enemmän ja näin myös 159:n kohdalla. Lisäksi kun sedan on käytännössä joka suhteessa parempi, niin en enää tee kompromissia ottamalla farkun koska muuten kelpo yksilö löytyy nopeammin tai hivenen halvemmalla.
Ja joo, etenkin käyttöauto on aina likainen - väkisinkin, kun arkipäivässä heilahtaa 160km lisää mittariin. On kuitenkin eri asia että perä imee likaa itteensä kuin likaantuu rauhallisesti. Sitäpaitti sedanin takalasista tuppaa näkeen poikkeuksetta pihalle, mikä farkun tilanteessa on on enempi se poikkeustapaus.
Kun sekä käytännön seikat (käytännöllisyys, aerodynamiikka) että mielipide (ulkonäkö) on sedanin kannalla, ei ole yhtään syytä edes harkita linjasta lipsumista.
Ja joo, etenkin käyttöauto on aina likainen - väkisinkin, kun arkipäivässä heilahtaa 160km lisää mittariin. On kuitenkin eri asia että perä imee likaa itteensä kuin likaantuu rauhallisesti. Sitäpaitti sedanin takalasista tuppaa näkeen poikkeuksetta pihalle, mikä farkun tilanteessa on on enempi se poikkeustapaus.
Kun sekä käytännön seikat (käytännöllisyys, aerodynamiikka) että mielipide (ulkonäkö) on sedanin kannalla, ei ole yhtään syytä edes harkita linjasta lipsumista.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Re: 159 Q4 JTDm - pari kyssäriä (voimans., valot, audio, läm
Juu, ei farkusta taakse näe kuin peileistä, vaikka takalasi olisi puhdas, jos on tummennukset ja koiraverkko.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.
- EBITDA
- Viestit: 1858
- Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
- Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
- Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma
Re: 159 Q4 JTDm - pari kyssäriä (voimans., valot, audio, läm
^ totta, mutta sitä vartenhan autossa on sivupeilit.
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Re: 159 Q4 JTDm - pari kyssäriä (voimans., valot, audio, läm
^Juu, onneksi ne ovatkin noin tuplasti suuremmat kuin sataneljäseiskassa.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: 159 Q4 JTDm - pari kyssäriä (voimans., valot, audio, läm
Kalvoja ei ole eikä tule, tai jos ostaessa on niin ne revitään hiiteen. Mahdolliset orggistummennukset/sävylasit sitten erikseen, mutta nekin huomattavasti mieluummin samanväriset ja maltilliset ympäri koko auton. Koiraverkkokin vähän siinä ja tässä, aurinkoverho (josta näkee sopivasti läpi, vaikka takanatulijan valoja hieman harventaakin) on ihan harkittavissa sedaniinkin.
Ja joo, peilienkin pitää toimia. Tykkään silti enempi takalasista, joka ei kisko hirmuista määrää shittiä itteensä.
Jaa niin, yksi plussa farkulle ja hätspäkeille: kapeaa kärryä peruuttaessa penkkien kaato ja luukun avaaminen lisää kärryn näkymistä aivan pirusti. Onneks mulla on melko levee kärry .
Ja joo, peilienkin pitää toimia. Tykkään silti enempi takalasista, joka ei kisko hirmuista määrää shittiä itteensä.
Jaa niin, yksi plussa farkulle ja hätspäkeille: kapeaa kärryä peruuttaessa penkkien kaato ja luukun avaaminen lisää kärryn näkymistä aivan pirusti. Onneks mulla on melko levee kärry .
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 159 Q4 JTDm - pari kyssäriä (voimans., valot, audio, läm
^
Sitten unohdat, että siinä on todella matala katos ja pakitat ja kuuluu *KRRRRRRUUUNTS* ja hupsista...
Ei siinä. Yksi asia, mistä ihan aidosti henk.koht vihaan varttikutosta sedania: naurettavan pienet sivupeilit! Noi on ihan kamalan pienet, vaikkakin nätit, verrattuna autokoulussa tutuksi tulleeseen Octaviaan.. Jos jotain, se oli mukava (ei hauska) ajaa, kulki minne käski kun käski (ok, jatkuvasti moottorin vikavalo - sytytyskatkoja tuttu vika siis täällä!;)) ja siinä oli mahtavan kokoset peilit.
Lienee farkussa etuna myös talvella se tilanne, ettei takaluukku ole ihan yhtä pahasti jäässä, vaiko?
Sitten unohdat, että siinä on todella matala katos ja pakitat ja kuuluu *KRRRRRRUUUNTS* ja hupsista...
Ei siinä. Yksi asia, mistä ihan aidosti henk.koht vihaan varttikutosta sedania: naurettavan pienet sivupeilit! Noi on ihan kamalan pienet, vaikkakin nätit, verrattuna autokoulussa tutuksi tulleeseen Octaviaan.. Jos jotain, se oli mukava (ei hauska) ajaa, kulki minne käski kun käski (ok, jatkuvasti moottorin vikavalo - sytytyskatkoja tuttu vika siis täällä!;)) ja siinä oli mahtavan kokoset peilit.
Lienee farkussa etuna myös talvella se tilanne, ettei takaluukku ole ihan yhtä pahasti jäässä, vaiko?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: 159 Q4 JTDm - pari kyssäriä (voimans., valot, audio, läm
Mnjoo, se toki riippuu farkusta ja sedanista. Mulla ei ikinä ole ollut sedanien kanssa ongelmia takaluukun jäätymisestä, farkun kylläkin. 9-3:n takaluukku nimittäin näyttää kesällä tältä: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... t_rear.JPG" onclick="window.open(this.href);return false; ja talvella päivän-parin ajon jälkeen tältä: http://aero.1g.fi/kuvat/12312541/DSC00686.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Lentokonetehtaan perinteisiin kuuluisi hanskata aerodynamiikka, mutta tuossa on käynyt kyllä ihan rehellinen moka. Kokemusta kahdesta Audista (B7 ja B8 avantit), eikä kummastakaan mielikuvaa että ihan vastaavaa olisi käynyt.
Lentokonetehtaan perinteisiin kuuluisi hanskata aerodynamiikka, mutta tuossa on käynyt kyllä ihan rehellinen moka. Kokemusta kahdesta Audista (B7 ja B8 avantit), eikä kummastakaan mielikuvaa että ihan vastaavaa olisi käynyt.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: 159 Q4 JTDm - pari kyssäriä (voimans., valot, audio, läm
^Muistelen, että takapään likaantuminen oli ongelma tuossakin:
- Liitteet
-
- Saab95.jpg
- (52.66 KiB) Tiedosto ladattu 2312 kertaa
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: 159 Q4 JTDm - pari kyssäriä (voimans., valot, audio, läm
Dodiin, ekassa viestissä linkkaamani kulkine koestettu. Yllättäen tuo 2.4 I5 oli traktorimaisempi moottori kuin nykyinen 1.9 I4 ja alusta oli hitusen hassu - tunnokkaan olonen, mutta kun pito lähtee, onkin tuntuma yllättävän vähissä. Eka hitusen helpottaa kun auton saa liikkeelle asti ja tokaan voipi vaikuttaa rengasvalinta (alla nastakumit, en kattonut kokoa enkä mallia). Muuten varsin maukas kulkine, tykkään kyllä. Ainakaan tuosta yksilöstä en sitä kohuttua välystä voimansiirrosta onnistunut löytämään, vaikka kovasti yritinkin.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: 159 Q4 JTDm - pari kyssäriä (voimans., valot, audio, läm
Itse olen ajanut useita 2,4:sia(159 2- ja 4-veto, myös Brera) ja mielestäni nimenomaan tuo uudempi viritys vitoskoneesta - jonka maksimivääntö tulee aiempaa alempaa ja joka antaa tehojakin hiukan edellisversiota enemmmän - on kertakaikkiaan hieno paketti. Vääntää alhaalta, kiertää kauniistii viiteen tonniin ja hyvät soundit siihen päälle. Omassa autossa on tuo samainen 1,9 JTDm kuin 9-3:ssa (vai onko saabi tuplaturbolla?) ja vitoskoneen veroista alavääntöä tuossa ei ole, myös äänet on dieselimäisemmät. Pikkukone on ehkä viitosta kierrosherkempi, ja karalan softallahan tuostakin tuli mainio voimanlähde, varsinkin kun pikkulohkolla 159:n paino on saatu kuriin, millä on iso vaikutus ajettavuuteen.Polforea kirjoitti:Dodiin, ekassa viestissä linkkaamani kulkine koestettu. Yllättäen tuo 2.4 I5 oli traktorimaisempi moottori kuin nykyinen 1.9 I4
TTi
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: 159 Q4 JTDm - pari kyssäriä (voimans., valot, audio, läm
Saappi on tylsänmiehenversio yhdellä hyrrällä, mutta ainakin mun korvaan vaimennetumman oloinen kuin tuo riviviitonen (ero tulee varmaan äänieristyksestä etenkin kabiiniin, ainakin se olisi luontainen selitys). Se on toki totta että riviviitosen käytös on pikkulohkoon verrattuna aivan omaa luokkaansa, etenkin kun siitä puuttuu neloskoneen ärsyttävä vibra käyttökierrosalueen alapäässä, ja sehän (käytös ajossa) on tietenkin tärkeintä ja yksi autokuumeen kantavista voimista (ts. haluun eroon tuosta neloskoneen ominaisvärinästä). Helposti vaan rupesi hakkaamaan rajoittimelle kiihdyttäessä, 159 on selkeästi luonteeltaan auto, jossa kuitenkin varsin mielellään päästäisi bensakoneen ylärekisterin oikeuksiinsa, neljän renkaan kaivaessa sohjoon väylää ja työntäessä autoa hieman vinosti eteenpäin...
Kyllä 159 on hieno auto ja ehdottomasti mukana mun autokuumeen kärkikahinoissa. Täytyy kuitenkin koeajella myös muut haastajat (tää oli eka auto jota koeajoin - tän parempaa autokuumetta ei olekaan, kun tuntuu vaan hyvältä rauhassa kypsytellä ja vertailla, eikä ole hoppua) ja laskeskella, millaisia kustannuseroja käytännössä tulisi 2.4 vs 3.2 V6.
Millaisia kokemuksia porukalla on 3.2:n kulutuksesta ja/tai onko siinä jotain (muuta) synkkää ylläpidon kannalta (tyyliin helevetin hintasa jakopää tms)?
Kyllä 159 on hieno auto ja ehdottomasti mukana mun autokuumeen kärkikahinoissa. Täytyy kuitenkin koeajella myös muut haastajat (tää oli eka auto jota koeajoin - tän parempaa autokuumetta ei olekaan, kun tuntuu vaan hyvältä rauhassa kypsytellä ja vertailla, eikä ole hoppua) ja laskeskella, millaisia kustannuseroja käytännössä tulisi 2.4 vs 3.2 V6.
Millaisia kokemuksia porukalla on 3.2:n kulutuksesta ja/tai onko siinä jotain (muuta) synkkää ylläpidon kannalta (tyyliin helevetin hintasa jakopää tms)?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: 159 Q4 JTDm - pari kyssäriä (voimans., valot, audio, läm
^ Mulla oli 159 3.2:ssa korkein (laskemani) keskikulutus n. 22 l/100 km - lyhyttä siirtymistä kovilla pakkasilla taajama-alueella. Alle kympin sillä on käytännössä erittäin vaikeaa päästä missään olosuhteissa, kuluttaa reilusti enemmän kuin 3.2 Busso, vaikka valmistaja (muistaakseni) ilmoittaa päinvastoin.
Äkkiseltään muuta synkkää ei tule mieleen; se jakopääkin on tosiaan ketjulla.
Äkkiseltään muuta synkkää ei tule mieleen; se jakopääkin on tosiaan ketjulla.
Re: 159 Q4 JTDm - pari kyssäriä (voimans., valot, audio, läm
tuo koeajamasi auto on minun vanha - ja on siinä välystä... vähäsen .ollut myynnissä viime toukokuusta asti heillä, ja hinta tippunut siinä samalla 25800-->19900e . oliko etujarrut vielä kierot ? mulla oli levytkin hankittuna, mutta kerkesin auton vaihtaa farkkuun ennen operaatiota. otin autoon vuoden kestovahat, molemmat rengas- vanne paketit on oz- vanteilla. 17" talvikumit oli muistaakseni 215 leveät. hyvä ja ripsakka, vähän ajettu auto noin muuten.. ei ole myyjät näköjään tykänneet, jos taulussa samat 88000km, kuin viime toukokuussa. tarjoat 18 rahaa tuosta- ja ostat siihen nahkat ulkomailta purkuautosta. lohkis tuossa on, mutta webaston saa ja ohjeet löytyy foorumilta, kun kysyy.
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4
Re: 159 Q4 JTDm - pari kyssäriä (voimans., valot, audio, läm
niin ja valot tossa oli mielestäni aika huonot, mutta siihen löytyy kyllä parempia polttimoita, niitä ei tullut vaihdettua. Saabinhan saa tuplaturbolla, kaikki ttid mallit ovat.nelivetoa ei sitten saakkaan. Uusi insignia on saatavilla nelikkona, tomaatilla ja 2.0 cdti tuplaturbolla.
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4
Re: 159 Q4 JTDm - pari kyssäriä (voimans., valot, audio, läm
jälkiviisaana voisin todeta, että kyllä minäkin voisin ajaa farkkumallin 159q4 dieselillä mielelläni.. silloin ei vain ollut yhtään tarjolla..
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4
Re: 159 Q4 JTDm - pari kyssäriä (voimans., valot, audio, läm
vastataan vielä pariin kyssäriin : yhdellä ahtimella, gtb2056v garrett. ohjelmoituna 240-250hv. väännöt rajataan n. 460-480nm . toisella ahtimella, dpf deletellä ja ohjelmalla +300hv. onhan noita yli 500nm väännöillä tehty, käyttäjästä se on kiinni hajoaako vai ei. alavääntöä kun osaava softamies rajaa, ei ole mitään ongelmaa.
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4
-
- Viestit: 246
- Liittynyt: 18 Touko 2011, 13:53
- Car(s): Ex:
159 1.9JTDm SW
159 3.2 Q4 SW - Paikkakunta: Espoo
Re: 159 Q4 JTDm - pari kyssäriä (voimans., valot, audio, läm
Varmaan muuten aika samoissa hinnoissa ylläpito, mutta 3.2 maantie-minimikulutukseksi kannattaa laskea 10/100 ja sekalaiseen minimissään 12/100, mutta realismin vuoksi oisko 14???Polforea kirjoitti: Millaisia kokemuksia porukalla on 3.2:n kulutuksesta ja/tai onko siinä jotain (muuta) synkkää ylläpidon kannalta (tyyliin helevetin hintasa jakopää tms)?
Mielestäni vakuutus on aika tyyris. Onko noita sitten kiedottu puiden ympärille vai mistä johtuu.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: 159 Q4 JTDm - pari kyssäriä (voimans., valot, audio, läm
On aina mukava löytää kiinnostavan auton entinen omistaja! Oukei, eli klappi ei vaan ole niin tuntuva, että sen olisi ensimmäisellä alfailukerralla onnistunut tunnistamaan. Jarruissa en huomannut kieroutta, tuntui ottavan melko tasaisesti siihen asti että ABSit löyty, joskin ne möhjökeleillä löytyy melko pian. Taulussa oli ~90tkm, eli vähemmän siihen on ehtinyt kertyä kuin mulla tulee kuukaudessa .
Enkä muuten oo yhtään varma sisustanvaihdon tarpeellisuudesta tuon auton kohdalla. Vaikka yleisesti nahkasisustan kannalla olenkin, niin hitto nuo penkit on livenä paitsi istuttavan oloiset myös HIENOT. Oikeasti yksi tyylikkäimpiä kangassisustoja, mitä olen tavannut. Oikeastaan ainoa varteenotettava haastaja on Saab 9000 Griffinin lampaanvillapenkit ja niidenkin näkemisestä on hetki, joten muistikuva ei ole tarkka.
Ja joo, viittaus Saabin tylsänmiehenversioon meinaa siis sitä, että tuo nykyinen käyttöauto (josta justaan kirjoittelin myynti-ilmoituksen Saab-Klubin foorumille) on yhden hyrrän malli. Saabin mallistosta jotain hajua on, kun takana on jo 10 vuotta merkkikerhon jäsenyyttä. Uutta 9-5:sta on XWD-dieselinä, mutta aika harvinainen kapistus, turhan kallis ja erikoisuudessaan jännittävä etenkin korinosien suhteen.
Voimansiirto on myös positiivinen tieto. Jos se kestää 500Nm, ei vakion väännöillä tartte ikinä pohtia. Väärinkäytöllähän saa tietty kaiken rikki, mutta on kiva tietää ettei ihan pian rajoilla olla.
Ja joo, kyllä se kymppi maantiellä on liikaa. Työmatkan (joku 70-75km maantietä ja 5-10km rauhallisempaa, kuitenkin yleensä melko tasaista ajoa) jos saa puristettua kasiin niin auto on kulutuksen kannalta realistinen vaihtoehto.
Enkä muuten oo yhtään varma sisustanvaihdon tarpeellisuudesta tuon auton kohdalla. Vaikka yleisesti nahkasisustan kannalla olenkin, niin hitto nuo penkit on livenä paitsi istuttavan oloiset myös HIENOT. Oikeasti yksi tyylikkäimpiä kangassisustoja, mitä olen tavannut. Oikeastaan ainoa varteenotettava haastaja on Saab 9000 Griffinin lampaanvillapenkit ja niidenkin näkemisestä on hetki, joten muistikuva ei ole tarkka.
Ja joo, viittaus Saabin tylsänmiehenversioon meinaa siis sitä, että tuo nykyinen käyttöauto (josta justaan kirjoittelin myynti-ilmoituksen Saab-Klubin foorumille) on yhden hyrrän malli. Saabin mallistosta jotain hajua on, kun takana on jo 10 vuotta merkkikerhon jäsenyyttä. Uutta 9-5:sta on XWD-dieselinä, mutta aika harvinainen kapistus, turhan kallis ja erikoisuudessaan jännittävä etenkin korinosien suhteen.
Voimansiirto on myös positiivinen tieto. Jos se kestää 500Nm, ei vakion väännöillä tartte ikinä pohtia. Väärinkäytöllähän saa tietty kaiken rikki, mutta on kiva tietää ettei ihan pian rajoilla olla.
Ja joo, kyllä se kymppi maantiellä on liikaa. Työmatkan (joku 70-75km maantietä ja 5-10km rauhallisempaa, kuitenkin yleensä melko tasaista ajoa) jos saa puristettua kasiin niin auto on kulutuksen kannalta realistinen vaihtoehto.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: 159 Q4 JTDm - pari kyssäriä (voimans., valot, audio, läm
^Ja voisin sanoa että se kymppi on omasta kokemuskesta liian vähän. 80km/h cruisella tasasella menee 8l 100km, heti kun tulee nyppylää kirmaa kulutus yli 10l. Omassani oli seka ajossa 10kk aikana keskikulutus 18l 100km. Täytyy muistaa että auto on 2006 vuosimalli, tolla 18 litran kulutuksella saa aika paljon isomman moottorin nyky autoista
Olisin linkittänyt tähän tankkaus.com palveluun merkkaamani tiedot mutta se on uudistunut ja näköjään hävittänyt tankkaus tiedotkin samalla
Olisin linkittänyt tähän tankkaus.com palveluun merkkaamani tiedot mutta se on uudistunut ja näköjään hävittänyt tankkaus tiedotkin samalla
Life is too short to drive boring cars.
- PePe
- Viestit: 170
- Liittynyt: 17 Loka 2006, 17:15
- Car(s): Baader-Meinhof Wagen
Ex Alfa 159 3,2 Q4
Ex Alfa 156 2,5 V6
Ex Alfa 155 2,5 V6
Ex Alfa 164 3,0 V6
Ex Alfa 75 Turbo
Ex Alfa GTV - Paikkakunta: Kauniainen
Re: 159 Q4 JTDm - pari kyssäriä (voimans., valot, audio, läm
Olen nyt ajellut 3,2 Q4:llä 75 000km. Aika monenlaisia kulutuslukemia näkyy pyörivän tälläkin foorumilla. 18 l/100km kuulostaa aivan uskomattomalta, itselläni suurin yhden tankillisen kulutus on ollut 16 l/ 100km. Ajoni on osin maantiellä, osin pääkaupunkiseudun kaupunkiajoa. Mistään erityisestä hissutteluajosta ei ole kyse. Maantiellä pääsee kymppiin, varovaisella ajolla allekin. Kaupungissa menee 13-14.
Re: 159 Q4 JTDm - pari kyssäriä (voimans., valot, audio, läm
Samoilla mennään täälläkin. Seka-ajossa useimmiten noin 12,5. Itse laskettuja lukemia kaikki, ajotietokoneen lukemiin ei kannata suuremmin luottaa.PePe kirjoitti:Maantiellä pääsee kymppiin, varovaisella ajolla allekin. Kaupungissa menee 13-14.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.