

http://www.youtube.com/watch?v=t5uqp1sm198&list" onclick="window.open(this.href);return false;
Teinkö väärin? Miten 159 toimii jääradalla?
Valvoja: Moderators
Afaik viskokytkimellä. Mun ajama yksilö (saattoi olla rikki, oli muutenkin aika ruoska) piti kyllä hemmetillisen viiveen etusilla sutien ennenkö taakse sai elämää.EBITDA kirjoitti:Miten X-type Jaggessa on neliveto toteutettu?
X-type on jatkuva neliveto. 40% väntö eturenkailla ja 60% takarenkailla. Siellä ei ole viskokytkin niinkuin VW. Haluan kyllä kokeilla 159 Q4 jääradalla joskus!Polforea kirjoitti:Afaik viskokytkimellä. Mun ajama yksilö (saattoi olla rikki, oli muutenkin aika ruoska) piti kyllä hemmetillisen viiveen etusilla sutien ennenkö taakse sai elämää.EBITDA kirjoitti:Miten X-type Jaggessa on neliveto toteutettu?
Kyllä mää noista kahdesta oon 159 Q4:n kannalla...
KauGoH kirjoitti:^Nelivedolla?Tuo visko juttu on kyllä oikein kirosana nelivedosta. Ainakin omalla kokemuksella isän entisestä CR-V:stä. Oli itselläni silloin 159 Q4 ja piti käydä isän autolla ajamassa kun ei oltu vähään aikaan ajettu ja ajattelin että käydääs jossain kokeilemassa toisenlaista nelivetoa. Voihan persehen suti ku meinas pölistä honta hankeen muutamaan otteeseen.
Tähän voi todeta vain että neliveto tuli just liian myöhään kuvioihin![]()
Olipa helmeä hypätä omaan autoon tuon kokemuksen jälkeen. Ja samaa voi sanoa kyllä tosta nykysestä 155 Q4 vaikka ei olekkaan kuin takana torsen, mutta kun sen tietää. Ja toi on sen verran paljon takapainotteinen että ekana lähtee persus lipsumaan, kuin että alkais puskemaan.
Maku asioita sano koira kun persettään nuoli. Mut jos ei paremmasta tiedä niin hondakin on varmaan ihan hyvä "neliveto".
Höpö höpö. CR-V:ssä on hydraulinen kytkin ja sähköinen ajonvakautus jotka toimivat hienosti yhdessä. Järjestelmä kytkeytyy huomaamatta missä nopeuksissa tahansa. Viime talvet ovat hyvin osoittaneet järjestelmän toiminnan.Maunu kirjoitti: Honda CR-V:n neliveto taitaa olla sähköisesti kytkeytyvä liikkeelle lähtöavustin, joka ei edes toimi liikenne nopeuksissa.
En ole missään nähnyt mainintoja moisesta ja käytännön kokemukset puhuvat vastaan. Tosin käytännön tarpeet ovat yleensä juuri näillä alhaisilla nopeuksilla.Tazio kirjoitti:^^
Oikeasti? Olen nimittäin luullut, että tuo ei siirrä voimaa taakse yli kuudenkympin nopeuksissa.
Mutta tuohan ei ollutkaan kuvailemani alusta. Uskon, että CRV toimii normaali liikennetilanteissa hyvin ja liukkaissa olosuhteissa on varmasti aina kaksivetoista etevämpi. On kuitenkin tilanteita, joissa kyseinen järjestelmä ei toimi, kuten tuo aiempi videokin osoittaa.Esko kirjoitti:Ja tuohon Jevgenin toteamukseen ettei osaisi jakaa taakse voimaa niin olen eri mieltä. Muutama kuukausi sitten oli juuri tilanne liukkaalla asfaltilla kun jouduin valoihin pysähtymään niin takana tullut taksimersu siirtyi viereiselle kaistalle tyypilliseen tyyliin kiihdyttääkseen ohitse. Kun valot vaihtuivat niin painoin kevyesti kaasua niin Honda lähti kuin jänis makuulta ja mese jäi nastoineen sutimaan kauas taakse. Minulla on kitkat tietenkin alla. Vanhemmissa CR-V:issä oli viivettä vedon taakse siirtymisessä mutta sitä parannettiin uudempiin malleihin.
Mielestäni tuo hondan tapa on just passeli piheille kuten minä.Neliveto vasta käyttöön kun tarvis,ja harvoin normaali matti meikäläinen jatkuvaa nelivetoa tarvitsee,hirvimiehet erikseen,ja nekin vaan syksylläJevgen kirjoitti:Voisin kuvitella, että kaikki raskaat nelikot on aika epätarkkoja ajaa radalla. Eri asia varmaan jollain Evo Lancerilla tai Iprezalla. Toki nelivedon toteutus vaikuttaa myös.
Aika hauska muuten tuo TM:n kuva. Tuolla nelivedollako hondamies pelastaa aura-autoja?
Polforea kirjoitti:Alfan (ja Audin) käyttämä Torsenhan on tavallaan "käänteinen tasauspyörästö", joka jakaa voimaa jatkuvasti ja enemmän nimenomaan pitävälle puolelle (paitsi jos toisella puolen on ihan nollakitka, silloin torspokin failaa ja päästää nollakitkapyörän sutimaan). Mekaanisen toteutuksensa puolesta Torsen ymmärtääkseni reagoi yhtä nopeasti kuin normaali tasauspyörästö, eli käytännössä viiveettä. 159:iä ajaessani en myöskään huomannut moista viivettä vaan se pirulainen lähti möhjössä eteenpäin varsin maukkaasti olemassaolevaa pitoa hyödyntäen.