Muiden merkkien murheita.
Valvoja: Moderators
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
^
Tokihan se aiheuttaa ongelmia pätkäajossa, kun ei kerkee kunnolla lämpenemään ja varsinkaan vartiontiliike/poliisiajossa ei tykkää gutaa... Säällä kuin säällä konetta kengitetään armotta, ei varmana -30pakkasesta tykkää turbon tiivisteet jos heti vedetään tappipaineita ulos. Tietty kai sit jotkut mallit (VAG?) kestää tuota paremmin, kun kerta polliizilla noita on yhtä lailla kuin Itellallakin. Itellakin tosin alkanut monin paikoin käyttää etuveto-Transittia halvemman hankintahinnan ja ilmeisesti juoksevilta kuluiltaan halvemman hintansa vuoksi...
Tokihan se aiheuttaa ongelmia pätkäajossa, kun ei kerkee kunnolla lämpenemään ja varsinkaan vartiontiliike/poliisiajossa ei tykkää gutaa... Säällä kuin säällä konetta kengitetään armotta, ei varmana -30pakkasesta tykkää turbon tiivisteet jos heti vedetään tappipaineita ulos. Tietty kai sit jotkut mallit (VAG?) kestää tuota paremmin, kun kerta polliizilla noita on yhtä lailla kuin Itellallakin. Itellakin tosin alkanut monin paikoin käyttää etuveto-Transittia halvemman hankintahinnan ja ilmeisesti juoksevilta kuluiltaan halvemman hintansa vuoksi...
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Muiden merkkien murheita.
^
Joo, ymmärtääkseni Transun elinkaarikustannus on selvästi Volsua pienempi. Premiumilla kun on tietysti premium-hinta, eihän sitä laatua muuten välttämättä huomaa.. :=)
-Tazio
Joo, ymmärtääkseni Transun elinkaarikustannus on selvästi Volsua pienempi. Premiumilla kun on tietysti premium-hinta, eihän sitä laatua muuten välttämättä huomaa.. :=)
-Tazio
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Muiden merkkien murheita.
Tällä hetkellä Itellan valtamerkkinä on VW, mutta MB ja Hyundai tekee myös tuloaan. Hankintahinta ei merkitse kaikkea; tuohon lasketaan 6 vuoden käyttö/huoltokulut.Aquatica kirjoitti: Itellakin tosin alkanut monin paikoin käyttää etuveto-Transittia halvemman hankintahinnan ja ilmeisesti juoksevilta kuluiltaan halvemman hintansa vuoksi...
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
Meidän perheen premium jaksoi sunnuntaina melkein kotiin saakka.h_lauri kirjoitti:Kuis ku tuolta Hyvinkäältä tullessa oli kolmostiellä pnv, audi ja volvo pientareella ja yksi audi hinauksessa. Eikös noiden pitäis just olla niitä premiummerkkejä, jotka ei edes huoltoa tarvii, sen kun painaa menemään?
Hyytyi vasta pari kilsaa ennen kotipihaa. Siitä sitten kävellen loppumatka ja hinausautoa tilamaan. Johan tästä tästä menikin jo hetki kun viimeksi tartti pajalla kytkin vaihtaa.
Ilmeisesti toi Audi vihaa meikeläistä, koska kovin usein tuntuu matkanteko tökkivän. Sen kanssa on ollut murheita siinä määrin, että alkaa tulemaan hylkimisreaktio Audeja kohtaan. Ei kai ne kaikki yksilöt ole samanlaisia "huoltokohteita". Eihän?
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Muiden merkkien murheita.
Viikko sitten tultiin kaverin volvolla (V50 vm. 2010 1.6d) Rukalta. Tulomatkan ensimmäiset 300km menikin hienosti pakkasen pyöriessä 30-33. Sitten katosi kaikki tehot volvosta. Tasaisella jaksoi just ja just mennä 90km/h. Ylämäet mentiin kaasu pohjassa 40-60km/h ja meinasi muutamaan kertaan usko loppua että päästäänkö tällä kotiin. Kotiin kuitenkin päästiin lopulta. Huollossa olivat sanoneet sen olleen vain jäässä sen enempää erittelemättä. Kuulema ihan normaalia näissä pohjoiseen tehdyissä laatuautoissa. 

ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
Tänään kuultu Alfaa haettaessa jarrurempasta: Kuulemma Suomen hinatuin auto on Volvo o_O Tämä on siis hinausautokuskeilta kuultua, sanottiin.
Toisaalta en edes ihmettele; mikä tahansa auto menee näillä pakkasilla tukkoiseksi varsinkin jos on paljon pyörittelyä tai vaihtoehtosesti huohotin jäätyy kesken ajon, diisselissä on vettä PA-järjestelmässä tms.
Ja sitten jos joku ostaa ns. talviauton, sillä saatetaan ajaa lyhyetkin matkat mentaliteetilla "kyllä tää talven kestää". Sitten käykin hassusti
Toisaalta en edes ihmettele; mikä tahansa auto menee näillä pakkasilla tukkoiseksi varsinkin jos on paljon pyörittelyä tai vaihtoehtosesti huohotin jäätyy kesken ajon, diisselissä on vettä PA-järjestelmässä tms.
Ja sitten jos joku ostaa ns. talviauton, sillä saatetaan ajaa lyhyetkin matkat mentaliteetilla "kyllä tää talven kestää". Sitten käykin hassusti

- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Muiden merkkien murheita.
Hyydyttää pakkanen täälläkin. Eilen ajelin pois Saksan eteläisestä päädystä ja pakkasta oli enimmillään 24 celsiusta. Motarin laidalla oli silmiinpistävän paljon Audeja hätävilkut päällä pysähtyneenä -olkoonkin, että niitä on myös liikennevirrassa eniten.
Maisema oli kyllä muutoin oikein kaunis.
Maisema oli kyllä muutoin oikein kaunis.

- EBITDA
- Viestit: 1858
- Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
- Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
- Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma
Re: Muiden merkkien murheita.
^ Vai on siellä raikkaat kelit jatkuneet. Olin Baijerin suunnalla viime viikolla ja siloin elohopea tippui pahimmillaan -16 asteeseen, mikä tuntui sekin kylmältä. Varsinkin paikallisista.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Muiden merkkien murheita.
'Tilanne on aina hallinnassa, äärirajoillakin!'Aquatica kirjoitti:Tänään kuultu Alfaa haettaessa jarrurempasta: Kuulemma Suomen hinatuin auto on Volvo o_O Tämä on siis hinausautokuskeilta kuultua, sanottiin.
Se hinurin odottelu on näes sitä meissä kaikissa asuvaa tutkimusmatkailijakokemusta joka auttaa vollemiestä eteenpäin kunnianhimoisilla matkoillaan!
Totuuden nimessä todettakoon, että vaikka noita suhteellisen paljon tienvarsilla ja hinurien lavoilla näkeekin, (mielstäni selvästi enemmän kuin vaikka Audeja tai usein parjattuja Citroeneja) ovat ainakin minun silmiini riittävällä tarkkuudella osunneista käytännössä kaikki dieseleitä.
Tämä aamuna viimeksi Hyvinkään keskustassa rullailtiin Sjöbergin kyytiin iso D lätkällä varustettua S80:sta.
Tosin aamupakkanen nujersi myös Punton tänä aamuna. Hämeenlinnan väylällä cd-soitin nielaisi Toby Keith levyn ja kieltäytyi sekä soittamasta että luovuttamasta sitä ennen firman parkkipaikkaa, täysiä paskoja talviautoina nämä Fiatit.
-Tazio
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
Samassa keskustelussa kuulemma joku '03 tai '04 Megane dieselinä oli aivan erityisen hyvä talviauto. Ei hyytynyt etelä-lappi-reissullakaan ja lämpöä piisas: kuulemma loppumatkasta vaan piti maantiet ajaa kolmosella, kierrokset ylhäällä, että lämpöä piisasi kabiiniin
(tällöin ollut -40). Ja oli kuulemma lähtenyt vielä omin voimin seuraavana päivänä liikkeelle, ilman ongelmia.
Mutta itse väitän seuraavaa:
Paras talviauto, mikä kellään voi koskaan olla, on vm. 91 peugeot 405 1.6 koneella. Miksi? Porukoilla oli moinen. Ajettu liikaa. -45 mittarissa joskus 90-luvulla kun oltiin mökillä. "Talviauto"-palkinnon saanut Polo jäi pihaan. Se oli siis todistettavasti lähtenyt ulkoseisonnasta -35pakkasessa käyntiin ilman ongelmia.... Tosiaan pösössä oli lie 76Ah akku, eikä pienempi 45(?)... Lukot ei ollut jäässä, mutta muuten aivan joka ikinen asia autossa umpijäässä. Sisälle kun meni, penkit jäässä. Siis kivikovassa jäässä. Ei muutakun virta-avaimesta virrat päälle ja hyvin, hyvin hitaasti katsomaan kuinka mittaristoon herää eloa... Se, mitä siihen heräsi =D Käyntiin lähti, mutta todella nihkeästi. Kun kävi, kävi huonosti pitkään - mutta pysyi käynnissä.

Mutta itse väitän seuraavaa:
Paras talviauto, mikä kellään voi koskaan olla, on vm. 91 peugeot 405 1.6 koneella. Miksi? Porukoilla oli moinen. Ajettu liikaa. -45 mittarissa joskus 90-luvulla kun oltiin mökillä. "Talviauto"-palkinnon saanut Polo jäi pihaan. Se oli siis todistettavasti lähtenyt ulkoseisonnasta -35pakkasessa käyntiin ilman ongelmia.... Tosiaan pösössä oli lie 76Ah akku, eikä pienempi 45(?)... Lukot ei ollut jäässä, mutta muuten aivan joka ikinen asia autossa umpijäässä. Sisälle kun meni, penkit jäässä. Siis kivikovassa jäässä. Ei muutakun virta-avaimesta virrat päälle ja hyvin, hyvin hitaasti katsomaan kuinka mittaristoon herää eloa... Se, mitä siihen heräsi =D Käyntiin lähti, mutta todella nihkeästi. Kun kävi, kävi huonosti pitkään - mutta pysyi käynnissä.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Muiden merkkien murheita.
Auton omistajalla pitää olla melkoinen fööni, jos aikoo sulatella autoaan ennen juhannusta (Genevessä):
- Liitteet
-
- geneve_sveitsi_talv_468187b.jpg
- (30.22 KiB) Tiedosto ladattu 5462 kertaa
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Muiden merkkien murheita.
^
Rohkenen sanoa, että tuossa voisi jo varovasti käyttää lumiharjaakin!
-Tazio
Rohkenen sanoa, että tuossa voisi jo varovasti käyttää lumiharjaakin!
-Tazio
Re: Muiden merkkien murheita.
Täytynee kehua myös tuota omaa Pesosta. 405 1994 2.0
Kovimpana pakkasaamuna oli -30 ja olin ajastanut lämppärin päin mäntyä kun ennen viittä starttasin kohti työmaata.
Siitä se lähti tulille samalla lailla kuin nollakelilläkin.
Paikat oli toki kankeat alkumatkasta ja ohjaustehostaja tässäkin huusi jonkun aikaa, mutta pitää sentään mehut sisällään.
Lämpöä piisaa ja öljyt pysyvät koneessa kun rakentelin viimasuojan nokalle.
Hyvä auto, tosin nyt eilen katsastettuna laitoin myyntiin, että saadaan Ässään kilometrejä
Kovimpana pakkasaamuna oli -30 ja olin ajastanut lämppärin päin mäntyä kun ennen viittä starttasin kohti työmaata.
Siitä se lähti tulille samalla lailla kuin nollakelilläkin.
Paikat oli toki kankeat alkumatkasta ja ohjaustehostaja tässäkin huusi jonkun aikaa, mutta pitää sentään mehut sisällään.
Lämpöä piisaa ja öljyt pysyvät koneessa kun rakentelin viimasuojan nokalle.
Hyvä auto, tosin nyt eilen katsastettuna laitoin myyntiin, että saadaan Ässään kilometrejä
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Muiden merkkien murheita.
Mulla on ollut myös 405 pösö 1.6 koneella vm 94. Siis onhan se hyvä talvi-auto, jos vaan huohotinputkeen on asennettu lämpövastus ja maskissa on viimasuojus. Ei paljoa naurattanut yksi jouluaatto 30 asteen pakkasessa keskellä korpea pimeässä kun huohotinputki jäätyi ja öljyt tuli pihalle. Vakiohuohotinputkivirityksillä noi vanhat pösöt on aika riskejä pakkasilla, en taida ihan ainoa jolle on noin päässyt käymään.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
Huohotinputkelle ei mitään oltu tehty tuossa porukoiden vermeessä, toki keula oli pahvilla tukittu marraskuusta aina maaliskuuhun
Mut paljon pitkää ajoa ja faija tykkäs painaa kaasua sillä, kuitenkin kulki hyvin...
Niille, ketkä epäilee sen kulkutahtoa: 198kmh tutkaan se vetäs tuusulan motarilla tuossa 2000-luvun alkupuolella... Aika hyvä saldo vm 91 pökötille, minkä kukaan ei uskonut liikkuvankaan ylipäänsä 2000-luvulla
EDIT:
Hups, tuli väärän auton nopeus ensin. Mittarinopeus tuossa vaiheessa kuulemma vähän yli 220. Faijan sanoin "ois se kovempaankin mennyt, mutta ei ollu kerenny öljyjä vielä vaihtaa niin viittiny revitellä enempää...."

Niille, ketkä epäilee sen kulkutahtoa: 198kmh tutkaan se vetäs tuusulan motarilla tuossa 2000-luvun alkupuolella... Aika hyvä saldo vm 91 pökötille, minkä kukaan ei uskonut liikkuvankaan ylipäänsä 2000-luvulla

EDIT:
Hups, tuli väärän auton nopeus ensin. Mittarinopeus tuossa vaiheessa kuulemma vähän yli 220. Faijan sanoin "ois se kovempaankin mennyt, mutta ei ollu kerenny öljyjä vielä vaihtaa niin viittiny revitellä enempää...."
Re: Muiden merkkien murheita.
Laitetaan nyt vielä yhdet kehut Leijonakeulaiselle.
Kaikkihan muistavat 1987 alkuvuoden, jolloin eteläsuomessa paukkui vuosisadan kovin pakkanen. Ajelin silloin vm.-86 205 GTI:llä ja joka aamu se tärähti tulille.
Ei ollut lohkolämppäriä, ei Eberiä, ei Webastoa. Ja joka aamu -37 mittarissa stadissa. Ainut kikka oli, mikä piti muistaa, jättää yöksi vaihde vapaalle.
Kaikkihan muistavat 1987 alkuvuoden, jolloin eteläsuomessa paukkui vuosisadan kovin pakkanen. Ajelin silloin vm.-86 205 GTI:llä ja joka aamu se tärähti tulille.
Ei ollut lohkolämppäriä, ei Eberiä, ei Webastoa. Ja joka aamu -37 mittarissa stadissa. Ainut kikka oli, mikä piti muistaa, jättää yöksi vaihde vapaalle.
Ride on!
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Muiden merkkien murheita.
^Minä ajelin silloin kaalivankkureilla ensimmäisenä pakkaspäivänä. Eivät liikkuneet mihinkään eivätkä liikkuvat osatkaan liikkuneet ilman kuskin kantapäätä. Aamuinen kuski sanoi aloittaneensa auton käynnistelyn kolmen aikaan yöllä, se tuli pysäkille joskus 7.30, kun olisi aikataulun mukaan pitänyt tulla klo 6.00.
Olin sitten pakkasrokulissa, kunnesi ilmat lämpenivät.
Olin sitten pakkasrokulissa, kunnesi ilmat lämpenivät.
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Muiden merkkien murheita.
^^Ai niin, tuo talvi. Kotkassa oli pitkään -38 astetta ja kaikenlaisia konsteja käytettiin. Polkupyörän takarummun vaseliineja jatkettiin petrolilla, sillä munamankeli oli varsin raskas poljettava rumpu jäässä, vaikka mäki ei olisi ollut suurempikaan. Arktista dieseliä saatiin paikallisille asemille vasta sinä päivänä, kun pakkaset hellittivät jäädyttäen kaikenmaailman paikkoja polttoainesuodattimista alkaen. Oli komeita pakokaasupilviä ja kipunoivia pakareita niinä päivinä.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.
- SaLexi
- Viestit: 549
- Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Muiden merkkien murheita.
Eräs tuttavani taisi joskus kuittailla heidän Saabinsa ylivertaisista talviominaisuuksistaan. Ja äsken facebookissa: " Eilen ei päästy autoon sisään kun lukot oli kaikki jäässä, takapaksi kyllä aukes, mutta sieltä ei pääse sisään"
Joutui kääntämään veistä haavassa ja toteamaan, että alfassa toimii kyllä pakkasilla takapaksin lisäksi kaikki ovetkin
Joutui kääntämään veistä haavassa ja toteamaan, että alfassa toimii kyllä pakkasilla takapaksin lisäksi kaikki ovetkin

- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Tuosta tuli mieleen sedän naapuri, joka usein muisti kehua miten hyvä Ladansa on talvella lähtemään käyntiin. Kävi kuitenkin useamman kerran talvessa kyselemässä siihen apuvirtaa 

- Epäkelpokeräilijä -
Re: Muiden merkkien murheita.
Vaimon Suitsassa rupesi eilen taas moottorivalo palamaan. Olihan se jo sammuksissa n. 400 km.Hän ajoi sen pajalle(Huolto Plus, Kaivoksela), jossa pojat sanoivat: "Tuo huomenna, niin katsotaan se nyt kunnolla."
Auto ollut samalla pajalla 3,5 kk. aikana 5 kertaa, katti ja anturi vaihdettu. Katsoisivatkohan ne sen nyt kunnolla?

Auto ollut samalla pajalla 3,5 kk. aikana 5 kertaa, katti ja anturi vaihdettu. Katsoisivatkohan ne sen nyt kunnolla?
Ride on!
- EBITDA
- Viestit: 1858
- Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
- Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
- Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma
Re: Muiden merkkien murheita.
^ Aika harkita pikkuhiljaa pajan vaihtoa?
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Oman kokemuksen pohjalta taitaa nimenomaan jäädä siihen katsomiseen.doublesix kirjoitti:Katsoisivatkohan ne sen nyt kunnolla?
- Epäkelpokeräilijä -
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Muiden merkkien murheita.
Ai vähän niinkuin Koreassa?


"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Muiden merkkien murheita.
Korea tai Kaivoksela, näköjään samat metodit.
Suitsa oli päivän pajalla. Vikakoodit herjaavat katalysaattoria, joka aikaisemmin oli vaihdettu. Työnjohtaja lupasi aloittaa kirjeenvaihdon Nousevan Auringon Maahan. Lupasi palata ensiviikolla asiaan. Vikavalo kuitattu.
Pajan vaihdossa on omat haasteensa vaimon duunien suhteen, joten katsotaan nyt tätä peliä vielä jonkun aikaa.

Suitsa oli päivän pajalla. Vikakoodit herjaavat katalysaattoria, joka aikaisemmin oli vaihdettu. Työnjohtaja lupasi aloittaa kirjeenvaihdon Nousevan Auringon Maahan. Lupasi palata ensiviikolla asiaan. Vikavalo kuitattu.
Pajan vaihdossa on omat haasteensa vaimon duunien suhteen, joten katsotaan nyt tätä peliä vielä jonkun aikaa.
Ride on!
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Re: Muiden merkkien murheita.
Näin pääsi käymään ihan tuossa viime viikolla. Vaihdoin tuohon vaimon kulkupeliin öljyt, tulpat ym. ennen kun tuo mun olkapää leikattiin. Pesin sitten sen huohotinpurkinkin, mutta sitä alaspäin menevää letkua en jaksanut irroittaa "kun se on niin huonossa paikassa". Olisi se vissiin kannattanut putsata... Viime perjantaina olin menossa kaverin korjaamolle pyörimään jaloissa, niin vähän ennen pajan pihaan pääsyä alkoi öljy haisemaan. Tikkuhan siellä oli pois reiästä ja konehuone oli hyvin rasvattu. Hoidin remontin kahdella nippusiteellä. Vedin niillä sen huohotinpurkin moottorin nostokorvasta vähän pystympään asentoon, niin se alaspäin menevä letku ei ole niin lytässä. Hyvin on pelannut sen jälkeen ja nythän ei enään ole pakkastakaan.Giallo Pozzuoli kirjoitti: en taida ihan ainoa jolle on noin päässyt käymään.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
Re: Muiden merkkien murheita.
Kävin hakemassa muksua hoidosta ja oli vähän tilanne päällä siellä hoitopaikassa. Hoitopaikan pihatielle oli toisen muksun äiti pysäköinyt 116d BMW:nsä ja auto oli lukinnut ovensa ja avaimet sisällä... Että sattuu sitä paremmissakin piireissä. Auto oli vaan jätetty sellaiseen paikkaan, että pihalle ei päässyt ja vastaavasti kukaan ei päässyt pihalta pois...
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
^ Viime viikolla naapurin Focus lukitsi myös itse itsensä lukiten samalla myös omistajansa käsilaukun sisään. Kotiavaimet tietysti siellä käsilaukussa, joten ei päässyt kotoakaan hakemaan vara-avainta. Pakkastakin oli melkein parikymppää joten usutin naapurin meille lämmittelemään siksi aikaa kunnes isäntä pääsee kotiin avaamaan ovia ja läksin itse töihin. Illalla tuotiin kiitokseksi pari pottua itse tehtyä omppu- ja marjamehua
Työkaverin Fokkeri teki yhtenä aamuna saman tempun ja tälläkin sattui kätevästi olemaan käsilaukku ja puhelinkin autossa sisällä. Yksilöt ovat eri korimallia mutta liekö tämä kätevä automaattilukitusominaisuus periytynyt seuraavaankin sukupolveen?

Työkaverin Fokkeri teki yhtenä aamuna saman tempun ja tälläkin sattui kätevästi olemaan käsilaukku ja puhelinkin autossa sisällä. Yksilöt ovat eri korimallia mutta liekö tämä kätevä automaattilukitusominaisuus periytynyt seuraavaankin sukupolveen?
- Epäkelpokeräilijä -
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Muiden merkkien murheita.
^Eikös tuo ollut joku ihan ominaisuus? Jos ei avaa tietyn ajan kuluessa kuskin ovea, niin auto lukitsee itsensä. Työkaveri oli tehnyt samat klonksvagenillaan ja oli tietysti jossain hevon perse.. Apukuskin puolelta laittanut avaimet virtalukkoon valmiiksi ja raaputellut autoa?
Senza cuore saremmo solo macchine
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Emmätiä. Sellainen ominaisuushan on monessakin kamppeessa että lukitsee automaattisesti ovet jos niitä ei avata kauko-ohjaimen auki-napin painamisen jälkeen, mutta aika erikoista on jos nimenomaan kuskin ovi pitää avata.
Naapurin auto käydä hyrskytti tuossa kadun varressa ojan vieressä, luultavasti oli kyllä mennyt kuskin ovesta sisään kun apparin puoli jää sinne ojan puolelle.
Naapurin auto käydä hyrskytti tuossa kadun varressa ojan vieressä, luultavasti oli kyllä mennyt kuskin ovesta sisään kun apparin puoli jää sinne ojan puolelle.
- Epäkelpokeräilijä -
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Muiden merkkien murheita.
Joo, en kyllä varmaksi muista tuota itsekään, että mitkä ovet vaikutti ja mitkä ei..
Senza cuore saremmo solo macchine
Re: Muiden merkkien murheita.
eikun passatissa kannattaa ainakin avata semmoinen ovi missä toimii lukon mikrokytkin
tai sitten lukittee tuplaklikkauksella auton tai normaalisti ovilukosta, niin ohittaa tuon lukkojen takaisinkytkennän.
Mullon tälläkin hetkellä yksi mikrokytkin paskana.

tai sitten lukittee tuplaklikkauksella auton tai normaalisti ovilukosta, niin ohittaa tuon lukkojen takaisinkytkennän.
Mullon tälläkin hetkellä yksi mikrokytkin paskana.
200 baria vaparissa..
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Muiden merkkien murheita.
Facebookissa kaverit jaksaa himpun verran naljailla Alfa-hörhöilylleni. Lauantai-iltana tuli seuraavanlainen kommentti (ilmeisesti Putous -ohjelman innoittamana): "Jakke, älä aja Alfalla kolaria, voi mennä vinkkarit ruttuun" 

facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
-
- Viestit: 673
- Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
- Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Muiden merkkien murheita.
Montako norsua mahtuu kuplaan? - päivitetty versio: http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/suba ... 74291.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Muiden merkkien murheita.
No sinnehän ne voi painua...Jakke kirjoitti:Facebookissa kaverit jaksaa himpun verran naljailla Alfa-hörhöilylleni. Lauantai-iltana tuli seuraavanlainen kommentti (ilmeisesti Putous -ohjelman innoittamana): "Jakke, älä aja Alfalla kolaria, voi mennä vinkkarit ruttuun"
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
Ei turvavöitä!!!???Carlo Coppa kirjoitti:Montako norsua mahtuu kuplaan? - päivitetty versio: http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/suba ... 74291.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Muiden merkkien murheita.
Mennään huomenna katsomaan kaverille tätä. Onko kellään kokemusta, mihin kannattaisi katseita kiinnittää?
E: Mennäänkin tänään jo seittämältä...
E: Mennäänkin tänään jo seittämältä...
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
Etukallistuksen vakaimen välitangot (Alustan kolinat muutenkin), takaiskarit ja penkinlämmittimet. Minun kokemuksilla nuo on ne kohdat missä voi olla sanottavaa, tietenkin huollot ja hihnanvaihdot - mutta oletetaan että ovat kategoriassa "itsestäänselvyydet"
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Muiden merkkien murheita.
Tänään nujersi talvi hetkellisesti Fiatin.
Nopea pakkasen lasku - La Casa di Nuvolarin pihalla lämpötila niiasi kahdesta gradista kahdeksaan puolessa tunnissa - jumitti hetkeksi Croman käsijarrun ja tämän seurauksena abs-valo syttyi. Testijarrutus todisti abs:n olevan pois pelistä. Lorottelin Nurmijärvellä tankin täyteen naftaa ja uuden käynnistyksen jälkeen olivat abs:itkin taas pelissä.
-Tazio
Nopea pakkasen lasku - La Casa di Nuvolarin pihalla lämpötila niiasi kahdesta gradista kahdeksaan puolessa tunnissa - jumitti hetkeksi Croman käsijarrun ja tämän seurauksena abs-valo syttyi. Testijarrutus todisti abs:n olevan pois pelistä. Lorottelin Nurmijärvellä tankin täyteen naftaa ja uuden käynnistyksen jälkeen olivat abs:itkin taas pelissä.
-Tazio
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Muiden merkkien murheita.
^^Mun C4:een vaihdettiin ekassa huollossa tehtaan puolesta taka-akselin puslat, jotta kolinat takan vähenisi. Ehkä hieman väheni, mutta pientä lotinaa kuului tietyntyyppisissä ulosjoustoissa kuitenkin. En kyllä enää muista mitkä puslat sinne vaihdettiin, mutta taka-akseli piti irroittaa kokonaan vaihtotyötä varten, mikä tuli meikäläiselle "lievänä" yllätyksenä, kun tulin normaaliin määräaikaishuoltoon. Mutta akselistojen äänet noissa Citikoissa kannattaa kuunnella tarkkaan, mikä onkin nyt juuri helppoa routapattisilla teillä. Sekin kannattaa funtsia, että kaikkia ääniä ei välttämättä saa ikinä pois, joten niihin pitää vaan tottua.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Eihän sitä käsijarrua talvella käytetä, miten se voi jäätyä?Tazio kirjoitti:Tänään nujersi talvi hetkellisesti Fiatin.
Nopea pakkasen lasku - La Casa di Nuvolarin pihalla lämpötila niiasi kahdesta gradista kahdeksaan puolessa tunnissa - jumitti hetkeksi Croman käsijarrun ja tämän seurauksena abs-valo syttyi. Testijarrutus todisti abs:n olevan pois pelistä. Lorottelin Nurmijärvellä tankin täyteen naftaa ja uuden käynnistyksen jälkeen olivat abs:itkin taas pelissä.
-Tazio
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
^
Täällä käytetään. Eikä muuten ole jäätynyt! Ehjät vaijerit auttoi Alfassa kummasti... =P
Täällä käytetään. Eikä muuten ole jäätynyt! Ehjät vaijerit auttoi Alfassa kummasti... =P
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Muiden merkkien murheita.
Jos laite on pihassa ajoluiskan suuntaisesti vedän kyllä käsijarrun päälle, tuo luiska kun on sen verran jyrkkä.VMTD kirjoitti: Eihän sitä käsijarrua talvella käytetä, miten se voi jäätyä?
Poikittain tai tasaiselle jätettäessä en käytä, kesälläkään.
-Tazio
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Re: Muiden merkkien murheita.
Itse olen käyttänyt myös kaikissa talvikulkineissani käsijarrua. On se ehkä kerran tai kaksi jäätynyt, mutta mielestäni käyttämisestä on kyllä enemmän hyötyä kuin haittaa kun paikat ei ryydy. Relluun vaihtelin takajalevyt ja palat jokin aika sitten ja oli satulat niin herkät että...
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
Kuten DaViega ja Farina jo totesivat, alusta kopisee ja kolkottaa "varmuudella", joten kannattaa keskittyä kaikkeen muuhun. Nestevuotoja noissa on ilmeisesti ollut, mutta missäpä koneessa ei iän myötä olisi.Cuore Sportivo kirjoitti:Mennään huomenna katsomaan kaverille tätä. Onko kellään kokemusta, mihin kannattaisi katseita kiinnittää?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: Muiden merkkien murheita.
Tuttavan -06 Passatissa meni remmi poikki. Pari tonnia alle vaihtovälin oli ajettu ja vaihtoväli kuulemma 120tkm. Remontti kustansi 6000 euroa. Menee näitä siis muillakin.
Alfa Romeo 155 V6 1992
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Muiden merkkien murheita.
Joka ikisessä autossa olen käyttänyt ympäri vuoden aina pysäköidessäni käsijarrua ja ainoa jossa pari kertaa jäätyi oli Uno Turbo ie.VMTD kirjoitti:
Eihän sitä käsijarrua talvella käytetä, miten se voi jäätyä?
Ja jottei off-topiciksi menisi, niin työkaverin Peugeot Boxerissa käsijarru jäässä kahdesti talven aikana. Onhan tuolla jo melkein 10tkm ajettukin tietysti...
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
Re: Muiden merkkien murheita.
Vaikka koeajo varmaan menikin, niin noiden kerrottujen alustakolinoiden lisäksi on jarrujen laahaaminen. C4 citikoissa vaihdetaan jarruosia melko tiheään tuon yleisen ongelman takia..Cuore Sportivo kirjoitti:Mennään huomenna katsomaan kaverille tätä. Onko kellään kokemusta, mihin kannattaisi katseita kiinnittää?
E: Mennäänkin tänään jo seittämältä...
Muuten auto on erittäin pätevä laite. Siskolla oli tuollainen C4 VTR vuoden verran ja ainakin itse nauttisin sen kanssa ajamisesta.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Muiden merkkien murheita.
Kiitos kaikille vinkeistä.
Koeajolla käytiin jo, mutta Citikka ei vielä tarttunut mukaan. Viikon päästä katsellaan päivänvalossa vielä uudelleen, kun myyjä palaa reissusta. Vaikutti siistiltä ja ehjältä autolta. Alustasta ei mitään ihmeellisiä kolinoita kuulunut, hanttarin penkinlämmitin oli pois pelistä, tai ainakin hyvin heikosti lämpenevä. Muuten kaikki vaikutti ehjältä, huollot ja jakopääkin ok.
Koeajolla käytiin jo, mutta Citikka ei vielä tarttunut mukaan. Viikon päästä katsellaan päivänvalossa vielä uudelleen, kun myyjä palaa reissusta. Vaikutti siistiltä ja ehjältä autolta. Alustasta ei mitään ihmeellisiä kolinoita kuulunut, hanttarin penkinlämmitin oli pois pelistä, tai ainakin hyvin heikosti lämpenevä. Muuten kaikki vaikutti ehjältä, huollot ja jakopääkin ok.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
Olin jo tulossa lisäämään termaria... mutta taisi sekin olla kondiksessa. Ainakaan peugeoteissa ei ole jarrujen laahaamista ollut vaikka pitkälle sama alusta ja jarrut (eikä parissa C4 mitä tarkastellut) - Ainakin Peogeotilla takajarrujen herkistys kuuluu C-huoltoon, mutta tuotahan harvemmin noudatetaan merkkiliikeen ulkopuolella. Pitäisi kuitenkin näkyä ruosteena jarrulevyssä jos pidempään hankaillut 

I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean