75 TS öljynpaineet ja nokan ajotus

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
kake
Viestit: 48
Liittynyt: 16 Heinä 2004, 15:59
Paikkakunta: Järvenpää

75 TS öljynpaineet ja nokan ajotus

Viesti Kirjoittaja kake »

Jotenki tuntuu että kuumana kone on aika hengeton alta 3000rpm:n. Kuumana öljyn paineet tyhjäkäynnillä on jotain 0.5bar, mittarin mukaan!
Eli kellään tietoo miten toi automaattinen imunokan ajotussysteemi toimii.
Paljon pitää olla painetta että ko. härveli jaksaa toimia? Ja millä kierroksilla se muuttaa sitä?

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

eipä ole omissa paineet laskenut kuumanakaan alle 1 barin.. nykyisessä 75:ssa paineet pysyy n 85 C lämpöisenäkin 2 Barissa, tosin kone on rempattu 7tkm sitten... :wink:
öljyina tällä hetkellä Mobil super S 10W-40..mitkä öljyt omassasi muuten on? piisaako litkuissa siis kuumaviskositeetti..
entäpäs huohottaako kone ja nouseeko paineet kierroksilla kuinka ylös?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Niitä painemittareita ei kannata ihan suoralta kädeltä uskoa, alkavat iän myötä näyttämään reilusti alakanttiin. Jos lukema näyttää kovin alhaiselta voi olla aihetta vaihtaa mittarin anturi uuteen.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

ehkäpä kannattaa vaihtaa tuo anturi ensimmäisenä niinkuin scuderia tuossa ylempänä sanoo...kyllähän nuo hyvinkin saattavat vanhuuttaan mennä horoksi..

kake
Viestit: 48
Liittynyt: 16 Heinä 2004, 15:59
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja kake »

Kylmänä max. paineet on jotain 6-7bar, ja kuumana 4-5bar. Öljynä Valvoline Racing 20w-50. Ei tyhjäkäynnillä ainakaan huohota. Joo kyllä tossa yks alfa-äijä kanssa sano että ei siihen mittariin kannata luottaa. Se valon anturi on ainakin rikki. Lähinnä kiinnosti se että mimmosen paineen se nokanajotus systeemi tarvii.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

suosittelisin mittaamaan paineet mekaanisella mittarilla, tällöin ainakin selviää paljonko paineet ovat todellisuudessa..mutta tuo mittarin anturi kannattaa vaihtaa joka tapauksessa...

Vastaa Viestiin