166 virranjako konehuoneessa?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
gosse
Viestit: 11
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 04:50
Car(s): AlfaRomeo 166 3,2V6

166 virranjako konehuoneessa?

Viesti Kirjoittaja gosse »

Kävin tänään ostamassa uuden akun, ja samalla heräteostoksena Defan akkulaturin ja SmartStart kauko-ohjaimen. Ennenkuin alan asentelemaan, ajattelin kysäistä, että onko 166:sa tuotu akun plusnapaa konehuoneeseen johonkin järkevän ja helppoon paikkaan? Eli mistä löydän järkevimmän kohdan, johon kytken sen Defan akkulaturin johtosarjan?

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

Re: 166 virranjako konehuoneessa?

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Akun +kaapeli tulee startille.

pjotrthegreat
Viestit: 815
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Re: 166 virranjako konehuoneessa?

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

"rintapellissä" on käsittääkseni plus ja miinus kaapelit/navat muovirasiassa (ainakin sinne tulee erääseen rasiaan sormen paksuinen musta ja punainen kaapeli).

pjotrthegreat
Viestit: 815
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Re: 166 virranjako konehuoneessa?

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Kannattaa muuten katsoa ihan ohjekirjasta - siellä neuvotaan starttaaminen apukaapelien avulla, tais olla niin että siinä kerrotaan ne kaapelien kiinnityspaikat.

gosse
Viestit: 11
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 04:50
Car(s): AlfaRomeo 166 3,2V6

Re: 166 virranjako konehuoneessa?

Viesti Kirjoittaja gosse »

pjotrthegreat kirjoitti:"rintapellissä" on käsittääkseni plus ja miinus kaapelit/navat muovirasiassa (ainakin sinne tulee erääseen rasiaan sormen paksuinen musta ja punainen kaapeli).
Juup, sieltähän se löytyi. Tosin ne molemmat värit taitaa olla pluskaapeleita. Toinen, eli punainen on akulta tuleva pluskaapeli. Ja se musta taitaa olla konehuoneen sulakerasialle lähtevä plus-jako. Omituista, että se lähtevä pluskaapeli on väriltään musta? Näiden kaapeleiden välissä (siellä muovirasiassa) on yksi ylimääräinen 8mm kierteellä oleva jakopiste, johon kiinteän Defan 3A akkulaturin sai kätevästi ruuvattua. Samalla vaihtui uusi 100Ah Vartan akku ja asentui SmartStart-kauko-ohjain:
http://www.kaha.fi/kahaweb/category.php?cid=105&pid=220

On virran saanti turvattu joksikin aikaa.

Vastaa Viestiin