Alfa 156 sedan ja sportwagon alustasarja Osaako joku Auttaa?
Valvoja: Moderators
Alfa 156 sedan ja sportwagon alustasarja Osaako joku Auttaa?
Omistan alfa romeo 156 2,5 v6 -03 sportwagon (ei facelift)
Nyt pitäisi ostaa alustasarja ja saisin orkkis setin sopivaan hintaan ja on saman vuosimallin ja 2,5 litraisen mutta sedanin.
Osaako joku neuvoa saako sedanin iskarit ja jouset sopimaan farkkuun?
Nyt pitäisi ostaa alustasarja ja saisin orkkis setin sopivaan hintaan ja on saman vuosimallin ja 2,5 litraisen mutta sedanin.
Osaako joku neuvoa saako sedanin iskarit ja jouset sopimaan farkkuun?
156v6 sw:ssä (-02) taitaa olla nivomat :it tiensä päässä, sen verran alhaalla perä roikkuu(63cm lokarin reunaan ilman kuormaa) ja pohjaa joka montussa. Orggis jousien kanssa ei varmaan käy mitkään muut kuin nivomatit, mutta jos vaihdan sekä iskarit että jouset, niin mitä tuohon vois laittaa? Mitään madallusta en hae!
Olis GTA:sta jääneet ihan toimivat takaiskarit ja koko sarja jousia, ajattelin kokeilla sopiiko? mitäs veikkaatte?
Olis GTA:sta jääneet ihan toimivat takaiskarit ja koko sarja jousia, ajattelin kokeilla sopiiko? mitäs veikkaatte?
- Liitteet
-
- 01102010329-2.jpg
- (102.91 KiB) Tiedosto ladattu 2133 kertaa
Good point, aika lähellä ovat:mattijus kirjoitti:Tarkista akselimassat rekisteriotteesta?
Ehdoton ehkä, että minulla saattaisi olla jossain SW:n takajouset joutilaana. Pitänee tarkistaa kun muistaa
--- --omamassa 1.aks 2.aks
156v6 sw 1480 1060 950
156 gta 1485 1040 950
Jos sulta löytyy sw:n "ei-nivomat" -jouset niin voin ostaa kyllä?
No JTD:n ainakin olis varmaan kantavuudeltaan samaa luokkaa v6:n kanssa.Rasvis kirjoitti:Jos JTDm-farkun vieterit sopii niin mulla on ylimääräiset. Viisi vuotta vanhasta ja 210tkm ajetusta autosta, ainakaan silmämääräisesti perä ei vaikuttanut olevan mitenkään lintallaan.
Eikä maksa mitään.
Tulen joku päivä hakemaan, lupaan etten ala ainakaan tinkimään, alaspäin ainakaan
Just, sekavammaks meneeKeltsi kirjoitti:Kyllä GTA:n iskarit ja jouset sopii noihin tavallisiinkin;) Omassa JTD:ssä GTA:n iskarit ja alkuperäiset SportPack-jouset. Näin siksi, että GTA:n jousilla auto nousi n. 20mm
Tarkennatko vielä, eli nousi 20mm verrattuna mihin? väsyneihin Nivomatteihin, vai alkuperäisiin sportpack jousiin?
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Alfa 156 sedan ja sportwagon alustasarja Osaako joku Aut
^Kävikö tuo GTA:n iskarit ja JTD:n jouset setti Nivomattien tilalle?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Alfa 156 sedan ja sportwagon alustasarja Osaako joku Aut
Jahas, enpäs olekaan huomannut vastata esitettyihin kysymyksiin, pahoittelen myös epäselvää kommenttiani
Tuo mun JTD farkku on siis alunperin SportPackin alustalla, n. 15-20mm tavallista matalampi ja ilman Nivomattia. Nopeissa loivissa heitoissa (esim. moottoritiellä) alustaa vaivasi hieman keulan pariin kertaan nyökkääminen heiton jälkeen, joten ajattelin koittaa tehdä asialle jotain.
Ensimmäisenä vaihdoin GTA:n iskarit+jouset, jolloin auto nousi tuon 20mm (keula nousi vielä enemmän ja se osoitti nyt kohti taivasta). Seuraavaksi katkasin GTA:n etujouset, jotta sain keulan sopivalle korkeudelle perän kanssa (10V JTD on siis Bussoa kevyempi). Tämä alusta ei kuitenkaan tuntunut ajossa kovinkaan hyvältä. Jäykkyys oli ihan ok, mutta korkeammalle siirtynyt painopiste teki auton käytöksestä "huojuvamman" Olisi ilmeisesti vaatinut lisäksi vielä GTA:n vakaajat...
Sitten vaihdoin GTA:n jouset takaisin SportPackin jousiin ja nyt alustasta, sekä auton asennosta, tuli mieleiset. GTA:n iskarit ovat hieman jämäkämmät ja SportPackin jouset sopivan matalat sekä hieman GTA:n jousia pehmeämmät.
Eikös Nivomatit voi korvata tavallisilla takatolpilla, kunhan vaihtaa samalla myös jouset "ei Nivomateihin"?
Tuo mun JTD farkku on siis alunperin SportPackin alustalla, n. 15-20mm tavallista matalampi ja ilman Nivomattia. Nopeissa loivissa heitoissa (esim. moottoritiellä) alustaa vaivasi hieman keulan pariin kertaan nyökkääminen heiton jälkeen, joten ajattelin koittaa tehdä asialle jotain.
Ensimmäisenä vaihdoin GTA:n iskarit+jouset, jolloin auto nousi tuon 20mm (keula nousi vielä enemmän ja se osoitti nyt kohti taivasta). Seuraavaksi katkasin GTA:n etujouset, jotta sain keulan sopivalle korkeudelle perän kanssa (10V JTD on siis Bussoa kevyempi). Tämä alusta ei kuitenkaan tuntunut ajossa kovinkaan hyvältä. Jäykkyys oli ihan ok, mutta korkeammalle siirtynyt painopiste teki auton käytöksestä "huojuvamman" Olisi ilmeisesti vaatinut lisäksi vielä GTA:n vakaajat...
Sitten vaihdoin GTA:n jouset takaisin SportPackin jousiin ja nyt alustasta, sekä auton asennosta, tuli mieleiset. GTA:n iskarit ovat hieman jämäkämmät ja SportPackin jouset sopivan matalat sekä hieman GTA:n jousia pehmeämmät.
Eikös Nivomatit voi korvata tavallisilla takatolpilla, kunhan vaihtaa samalla myös jouset "ei Nivomateihin"?
"No smoke => no power => no hope"
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Alfa 156 sedan ja sportwagon alustasarja Osaako joku Aut
Eli riittää kun laitan Koni FSD:t (tuote 2100-4027), uudet alkuperäiset jouset (en halua madaltaa), sekä tavalliset yläpäät taakse? Foorumeita lukiessani sain käsityksen, että Nivomatin yläpäitäkin pystyisi käyttämään, mutta taitaa olla parempi ostaa uudet tavalliset.
Onko yläpää samanlainen takana sedanissa ja ei-nivomat-farkussa?
Onko yläpää samanlainen takana sedanissa ja ei-nivomat-farkussa?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!