159 2.4 Qtronic kulutus jos vaihtaa manusti kaupungissa?
Valvoja: Moderators
159 2.4 Qtronic kulutus jos vaihtaa manusti kaupungissa?
Tervehdys
sataviisysin kulutuksesta on paljonkin tietoa muissa postauksissa, mutta osaako kukaan sanoa mitä 2.4JTDm Qtronicilla kuluttaa jos automaattilaatikkoa hämmentää käsin vaihteenvalitsemesta? Taustana kysymykselle on se että olen harkitsmassa 159n ostoa käytettynä, ja kun puolet ajoista on kaupungissa niin pääseekö 2.4 & automaattilaatikolla mitenkään alta 10L kulutukseen, vai pitäisikö rajata kriteereitä 2.4 + manuloota tai 1.9 + manuaali.
Kiitos etukäteen!
sataviisysin kulutuksesta on paljonkin tietoa muissa postauksissa, mutta osaako kukaan sanoa mitä 2.4JTDm Qtronicilla kuluttaa jos automaattilaatikkoa hämmentää käsin vaihteenvalitsemesta? Taustana kysymykselle on se että olen harkitsmassa 159n ostoa käytettynä, ja kun puolet ajoista on kaupungissa niin pääseekö 2.4 & automaattilaatikolla mitenkään alta 10L kulutukseen, vai pitäisikö rajata kriteereitä 2.4 + manuloota tai 1.9 + manuaali.
Kiitos etukäteen!
-
- Viestit: 96
- Liittynyt: 02 Helmi 2012, 18:17
- Car(s): 159 JTDm 2.4 Q-Tronic -08 Berlina
- Paikkakunta: Hellsinki
Re: 159 2.4 Qtronic kulutus jos vaihtaa manusti kaupungissa?
kyllä pitäis päästä alle kympin kulutuksen kaupungissakin jos ennakoi ja valitsee reittinsä. käsin hämmentämisestä en oo huomannu olevan suurtakaan iloa, ainoastaan silloin tällöin 3-4 tulee vaihdettua käsin.
mä oon tietty vasta pari tankillista pöristelly näiden kolmen viikon aikana, keskikulutus on siinä 7.8l/100. puolet ajosta on kaupunkiajoa ja puolet motarinopeuksia, välillä on pikkasen lapsettanutkin ja tullu hetkittäin poljettua reippaastikin. töistä takasin joutuu ajelemaan 20km kehän sisäpuolen aamuruuhkassa.
Jos 2.4 hankit niin ilolla tätä automaagia suosittelen.
e: pari ärsyttävää pilkutusta.
mä oon tietty vasta pari tankillista pöristelly näiden kolmen viikon aikana, keskikulutus on siinä 7.8l/100. puolet ajosta on kaupunkiajoa ja puolet motarinopeuksia, välillä on pikkasen lapsettanutkin ja tullu hetkittäin poljettua reippaastikin. töistä takasin joutuu ajelemaan 20km kehän sisäpuolen aamuruuhkassa.
Jos 2.4 hankit niin ilolla tätä automaagia suosittelen.
e: pari ärsyttävää pilkutusta.
Re: 159 2.4 Qtronic kulutus jos vaihtaa manusti kaupungissa?
Mun 127 eli 159 2.4 q. Säätää noin 1l 100km. Kun tosiaan heiluttaa keppiä.Oisko se Nllä vai antaisko Dnn jurnuttaa joka valoissa. Mitäs sanotte? D vai N??
giuliaano
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: 159 2.4 Qtronic kulutus jos vaihtaa manusti kaupungissa?
Jos ei alle kympin (kaupungissa) pääse, niin sikamainen kulutus on nykyaikaiseksi dieseliksi, sitten kannattais kulutuserolla harkita jo V6:sta bensaa, joka antaa kuljettajalleen kuitenkin paljon enemmän...
Uskaltaisin siis vastata vailla kokemusta, että pääsee alle kympin. Niin paljon noita kiisseleitä on myyty.
Uskaltaisin siis vastata vailla kokemusta, että pääsee alle kympin. Niin paljon noita kiisseleitä on myyty.
Re: 159 2.4 Qtronic kulutus jos vaihtaa manusti kaupungissa?
Ensinnäkin tyhmä kysymys: miksi hankkia automaattia hämmenttäkseen sitä käsin? Kaupunkiajossahan tomaatti on nimenomaan parhaimmillaan. Itse käyttänyt (1,9 JTDm qtronic) manuaalina joskus lähinnä mutkateilla ja ohituksissa, muttei juuri koskaan kaupunkiajossa.
Toiseksi on kaupunkiajoa ja on kaupunkiajoa. Kaupungeissa on eroa, ajotyylillä on myös iso merkitys. Kyllä nykyaikaisen, painavan dieseltomaatinkin saa helpostikin viemään 10 l/100km löpöä nykivässä kiivasrytmisessä kaupunkiajossa varsinkin jos hieman polkee eikä ennakoi liikennettä. Esimerkiksi, kun itse - harvoin - painallan kolmen kilometrin työmatkan autolla, väliin mahtuu yhteensä kahdeksat liikennevalot, jotka aika harvoin menee samassa rytmissä liikenteen kanssa. Keskinopeus tällaisessa kaupunkiajossa on luokkaa 25-27 km/h, joskus reilusti tuon allekin. Kyllä siinä löpöä palaa varovaisellakin ajotyylillä - vaikka alle kympin pääseekin.
Mitä se kulutusero on sitten bensavehkeisiin nähden. Työkaveri ajaa päivittäin 2-litraisella C5-automaatilla samaan työpaikkaan tuolta kehä-1:n takaa ja kertoo kulutukseksi 12-13 litraa. Oma edellinen autoni, k SW 2,4 autom. vei aika tarkkaan neljä litraa enemmän bensaa kuin nyky-alfani löpöä (11,5 l vs. 7,4 l). No, se oli painavampi auto, mutta alfaa ehkä tulee poljettua enemmän.
Kannattaa myös miettiä, onko iso diesel-kone ylipäätään järkevä vaihtoehto, jos ajaa paljon kaupunkiajoa ja lyhyttä matkaa. EGR ja hiukkasloukku joutuu koville. Pitää käydä säännöllisesti motarilla polkemassa reipasta vauhtia pikkuvaihteilla. Ja asennuttaa ohjelma, joka muuttaa EGR:n parametreja.
Toiseksi on kaupunkiajoa ja on kaupunkiajoa. Kaupungeissa on eroa, ajotyylillä on myös iso merkitys. Kyllä nykyaikaisen, painavan dieseltomaatinkin saa helpostikin viemään 10 l/100km löpöä nykivässä kiivasrytmisessä kaupunkiajossa varsinkin jos hieman polkee eikä ennakoi liikennettä. Esimerkiksi, kun itse - harvoin - painallan kolmen kilometrin työmatkan autolla, väliin mahtuu yhteensä kahdeksat liikennevalot, jotka aika harvoin menee samassa rytmissä liikenteen kanssa. Keskinopeus tällaisessa kaupunkiajossa on luokkaa 25-27 km/h, joskus reilusti tuon allekin. Kyllä siinä löpöä palaa varovaisellakin ajotyylillä - vaikka alle kympin pääseekin.
Mitä se kulutusero on sitten bensavehkeisiin nähden. Työkaveri ajaa päivittäin 2-litraisella C5-automaatilla samaan työpaikkaan tuolta kehä-1:n takaa ja kertoo kulutukseksi 12-13 litraa. Oma edellinen autoni, k SW 2,4 autom. vei aika tarkkaan neljä litraa enemmän bensaa kuin nyky-alfani löpöä (11,5 l vs. 7,4 l). No, se oli painavampi auto, mutta alfaa ehkä tulee poljettua enemmän.
Kannattaa myös miettiä, onko iso diesel-kone ylipäätään järkevä vaihtoehto, jos ajaa paljon kaupunkiajoa ja lyhyttä matkaa. EGR ja hiukkasloukku joutuu koville. Pitää käydä säännöllisesti motarilla polkemassa reipasta vauhtia pikkuvaihteilla. Ja asennuttaa ohjelma, joka muuttaa EGR:n parametreja.
TTi
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: 159 2.4 Qtronic kulutus jos vaihtaa manusti kaupungissa?
Tomaatilla käsin vaihtamiseen kyllästyy hyvinkin äkkiä, ellei sitten ole todella päättäväinen asian suhteen, minä ainakin vanhempien lagunalla lopetin touhun parin risteyksen jälkeen (No, se on tietysti 4 nopeuksinen momentin muunnin. aina on oikea vaihde päällä )
TTi on alusta alkaen oikeilla linjoilla, Ei nykydieseli oikein sovi kaupunkiin pitkässä juoksussa, pitää olla säännöllistä moottoritietä tarjolla
TTi on alusta alkaen oikeilla linjoilla, Ei nykydieseli oikein sovi kaupunkiin pitkässä juoksussa, pitää olla säännöllistä moottoritietä tarjolla
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
-
- Viestit: 384
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
- Car(s): Isolohko Ducato + V70
- Paikkakunta: Savitaipale
Re: 159 2.4 Qtronic kulutus jos vaihtaa manusti kaupungissa?
^ juurikin näin. Etenkin nokiloukku tukkeutuu helposti pelkässä kaupunkiajossa. Nokipolton alkaminen vaatii pitemmän moottoritie / maantietaipaleen ennen alkamista.
Re: 159 2.4 Qtronic kulutus jos vaihtaa manusti kaupungissa?
Kiitos vastauksista ja ajatuksista tähän mennessä. Ehkä sen verran kommentoin omaa kysymystäni, että päivittäisestä työmatka-ajosta tulee noin 40km päivässä, josta ehkä noin 15km kaupungissa, ja se pahimpaan ruuhka-aikaan tietysti. Ja siitä tuleva kulutus pelottaa. Muuten motaria.
Lisäksi tulee myös kohtuullisen paljon ja usein muuta ajoa, ja pääsääntöisesti isoilla teillä, joten sen takia dieselkone on perusteltavissa, ja saa nokiloukun kyllä puhtaaksi. Automaatti taasen ehkä "pakotettuna" kun ei tällä hetkellä näytä olevan hirveästi sopivilla kilometreilla, hinnalla ja manuaskilla varustettuja 1.9 tai 2.4JTD SW:tä tarjolla.
Lisäksi tulee myös kohtuullisen paljon ja usein muuta ajoa, ja pääsääntöisesti isoilla teillä, joten sen takia dieselkone on perusteltavissa, ja saa nokiloukun kyllä puhtaaksi. Automaatti taasen ehkä "pakotettuna" kun ei tällä hetkellä näytä olevan hirveästi sopivilla kilometreilla, hinnalla ja manuaskilla varustettuja 1.9 tai 2.4JTD SW:tä tarjolla.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: 159 2.4 Qtronic kulutus jos vaihtaa manusti kaupungissa?
Ei kai sitä manuaalia kannata noilla moottorivaihtoehdoilla edes harkitakkaan.J@mo kirjoitti:Automaatti taasen ehkä "pakotettuna" kun ei tällä hetkellä näytä olevan hirveästi sopivilla kilometreilla, hinnalla ja manuaskilla varustettuja 1.9 tai 2.4JTD SW:tä tarjolla.
Re: 159 2.4 Qtronic kulutus jos vaihtaa manusti kaupungissa?
Millaisella kulutuksella pääsee kesäisessä normaalissa matka-ajossa tuollaisella 2,4 dieselillä? Lisääkö automaatti 159:n tapauksessa pahasti kulutusta verrattuna manuaaliin?
Onko 7l/100km ympärivuotinen keskikulutus toiveunta? Jos ajo on 80% maantieajoa?
Onko 7l/100km ympärivuotinen keskikulutus toiveunta? Jos ajo on 80% maantieajoa?