Olin aikoinani ajellut vanhalla Fordillani jo pari vuotta ja kironnut kun ei ole kaatuvia takapenkkejä. Sitten yksi päivä löysin yllättäen vivun josta penkit kaatuu... Oli aika fiksu olo. Tosin manuaali taisi olla hukassa, joten syytetään sitä.
Alfojeni manuaalit olen lukenut tarkkaan läpi, joten mitään uutta niistä ei ole yllättäen löytynyt.
155:sen kanssa kesti jonkun aikaa kunnes huomasin pimeässä erittäin harvinaisen ominaisuuden, nimittäin valaistut viikset ! En oo ainoassakaan autossa nähnyt tänä päivänäkään kyseisiä !
Parkkiasennon löysin minäkin 156, tosin sen käyttöä en ole kokeillut enkä hallitse .
Uusia ominaisuuksia ei tosin ole löytynyt kun aikanaan manuaalin kävi läpi ja samantyyppisiä varusteita ollut aikaisemmassa autossa.
Meinasin postata tähän, että pystyy säätämään aukeaako avaimen napista takaluukku vai takaikkuna jne. mutta nuo ratin säätöjen löytymiset menköön edelle
Tuon uuden pösön himmeleissä voi hetki mennä että kaik löytyy. Vanhasta löysin vahingossa ikkunoiden noston ja laskun pitämällä lukitus- tai avausnappi pohjassa pidempään. Eikun, taisi toimia vaan toiseen suuntaan, mutten edes muista kumminpäin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
159stä huomasin kivan yksityiskohdan 100tkm ajelun jälkeen. Eli viiksien napeissa on viistetty kolo, jotta voi painaa kynnellä trippi nappia ottamatta käsiä pois ratista. Saattovalot on myös juttu minkä huomasin noin vuoden ajelun jälkeen, tosin niitä ei tule käytettyä.
Ratin kaikki säädöt löysin autosta (156) heti koeajolla, mutta tää parkkiasento on uusi tuttavuus, olen kyllä katsellut että siinä virtalukossa on sellainen teksti mutten ole kokeillut miten sinne pääsee.. ja sen bensatankin luukun avausnarun löysin takakontista, vaikkei tarvetta ole ollutkaan kun "öljytty koneistohan" tunnetusti toimii.
Pikkumustaan sonnustautuneen italialaistytön kaikki estot häviävät kun pitää pohjassa ASR/VDC nappia
Huomasin eilen, kun kokeilin meneekö hangessa paremmin ilman avustimia
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Cuore Sportivo kirjoitti:Tämä on niin masentava omituisuus. Oli ensimmäinen lumisade tänä talvena, 159 oli viettänyt yönsä taivasalla. Aamulla kaikki ikkunat auki...
Audien kanssa tuolleen kävi useampia kertoja, mitä ilmeisimmin kapulan nappi painui herkästi pohjaan taskussa. Jokunen kilo lunta tuli kaivettua kuskin penkeiltä parin vuoden aikana pois. Onneks olivat firman autoja .
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
DaViega kirjoitti:Pikkumustaan sonnustautuneen italialaistytön kaikki estot häviävät kun pitää pohjassa ASR/VDC nappia
Huomasin eilen, kun kokeilin meneekö hangessa paremmin ilman avustimia
Eikö siis huuda enään käsijarrukäännöksissäkään? :O
Vitun vittu, saatanan saatana! Mikä vittu siinä voi olla saatana?!
^ Siinä on siis uudenmallinen avain? Ainakin '03 156:ssa oli tämä "hieno" ominaisuus.
E: Kävin äsken vielä GT:stä asian tarkistamassa. 2-3 sekuntia avausnamiskaa, ja ikkunat laski. Nousivat vastaavasti nappulasta, josta laitetaan ovet säppiin.
Sulkeutuu ja avautuu samasta namiskasta. En ole varttikutosten avaimia niin montaa taskussa kuljettanut että tietäs onko uus tai vanha. Tämän näköinen http://media.photobucket.com/image/alfa ... 010061.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
Cuore Sportivo kirjoitti:^ Siinä on siis uudenmallinen avain? Ainakin '03 156:ssa oli tämä "hieno" ominaisuus.
E: Kävin äsken vielä GT:stä asian tarkistamassa. 2-3 sekuntia avausnamiskaa, ja ikkunat laski. Nousivat vastaavasti nappulasta, josta laitetaan ovet säppiin.
02sessa ,4 sekuntia kun painaa sulkiessa hälytin menee äänettömälle...
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02
DaViega kirjoitti:Pikkumustaan sonnustautuneen italialaistytön kaikki estot häviävät kun pitää pohjassa ASR/VDC nappia
Huomasin eilen, kun kokeilin meneekö hangessa paremmin ilman avustimia
Eikö siis huuda enään käsijarrukäännöksissäkään? :O
En mä nyt niin lapsi ole, että olisin kokellut.
Pitää sitten kokeilla seuraavalla keralla kun ajelen - ihan vaan... uteliaisuudesta
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
tumbe kirjoitti:159stä huomasin kivan yksityiskohdan 100tkm ajelun jälkeen. Eli viiksien napeissa on viistetty kolo, jotta voi painaa kynnellä trippi nappia ottamatta käsiä pois ratista. Saattovalot on myös juttu minkä huomasin noin vuoden ajelun jälkeen, tosin niitä ei tule käytettyä.
Kiitos. Tämä viiksien napit oli muuten oikeasti hyvä vinkki, enpäs ollut tajunnut että niissä on se viiste jotta niitä voi kynnellä tökkiä.
Kuka vielä näittää ettei italialaset ajattelisi ergonomiaa.
Ei alfaan liittyvä mutta sopinee muuten. Joskus 90-luvun alulla lomalla Espanjassa oli vuokralla Citroen ZX. Pari päivää siinä oli jo autossa hikoiltu kun huomio kiinnittyi kojelaudassa olevaan nappulaan jossa oli lumihiutaleen kuva. Mitä? Autossa on siis ilmastointi ja olemme kärsineet kuumuudesta ihan turhaa. Minulla oli nolla kokemusta ilmastointilaitteista autossa tuohon aikaan enkä osannut edes kuvitella että varsin perusmallisessa citikassa oli näin "hieno" varuste. Vaikutti kyllä moottorin tehoon niin paljon että jatkossakin panin pois päältä tiukemmissa ohituksissa
V6 kirjoitti:jotenkin nämä on niin itsestään selvyyksiä ratinsäädöt ja parkkiasennot kun on ikänsä makarooneilla ajellut...
Samaa ajattelin itsekin
Muutama päivä kuitenkin meni, ennen ku huomasin ulkolämpötilan näytön.
Tipossa (jossa muuten oli kans hienot valaistut vilkun ja pyyhkijöiden viikset, aivan kuin 155:ssä) huomasin ihan sattumalta, että jollain näppäinyhdistelmällä DGT-mittariston sai näyttämään myös maileja. Vaikka tuskinpa noita on kauheen paljon Jenkkilään viety...
Jakke kirjoitti:
Tipossa (jossa muuten oli kans hienot valaistut vilkun ja pyyhkijöiden viikset, aivan kuin 155:ssä) huomasin ihan sattumalta, että jollain näppäinyhdistelmällä DGT-mittariston sai näyttämään myös maileja. Vaikka tuskinpa noita on kauheen paljon Jenkkilään viety...
Oisko viety brittimarkkinoille tai johonkin muuhun siirtomaahan? Tai sitten se on vain vakiona tehty laitteeseen jostain syystä, ihan vain varmuuden vuoksi tai jonkun säännöksen takia tai eri mallia varten.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
Näissä uusissa bmw-vaunuissa ei ole lämpömittaria jäädytinnesteelle. Kai siellä joku hälytys alkaa soida jos liikaa lämpee. Salavalikosta trippimittarin pylpyrää painelemalla saan tiedot näkyviin. Tarvii vain painaa 1x 10sek. + 19x + 28x + 7x eli 64 kertaa! Sitten näkyy lämmöt!
Raimo Miettinen kirjoitti:Näissä uusissa bmw-vaunuissa ei ole lämpömittaria jäädytinnesteelle. Kai siellä joku hälytys alkaa soida jos liikaa lämpee. Salavalikosta trippimittarin pylpyrää painelemalla saan tiedot näkyviin. Tarvii vain painaa 1x 10sek. + 19x + 28x + 7x eli 64 kertaa! Sitten näkyy lämmöt!
Onpa kätevä systeemi! Mutta kyllähän niitä aina kehutaankin käyttäystävällisyydestä ergonomian ym. ansiosta
Viimeksi muokannut Jakke, 07 Maalis 2012, 06:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfissimo kirjoitti:löysin vahingossa ikkunoiden noston ja laskun pitämällä lukitus- tai avausnappi pohjassa pidempään. Eikun, taisi toimia vaan toiseen suuntaan, mutten edes muista kumminpäin.
Piti oikein tästä uudestakin kokeilla. Auki olevat saa kiinni, mutta kiinniolevia ei saa auki. Kai tuonkin pystyisi tietokoneelle kertomaan mahdolliseksi, mutta voi olla turha huoltomiehille ehdottaa, kun eivät reppanat osaa edes päiväajovaloja kytkeä toimimaan hämäräanturin kanssa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Jakke kirjoitti:
Tipossa (jossa muuten oli kans hienot valaistut vilkun ja pyyhkijöiden viikset, aivan kuin 155:ssä) huomasin ihan sattumalta, että jollain näppäinyhdistelmällä DGT-mittariston sai näyttämään myös maileja. Vaikka tuskinpa noita on kauheen paljon Jenkkilään viety...
Oisko viety brittimarkkinoille tai johonkin muuhun siirtomaahan? Tai sitten se on vain vakiona tehty laitteeseen jostain syystä, ihan vain varmuuden vuoksi tai jonkun säännöksen takia tai eri mallia varten.
Tehty A. Kuusikolle jälleenmyyntiä ajatellen.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
Se mitä olin koko ajan olettanut (rikkinäiseksi) penkinlämmittimen katkaisijaksi paljastuikin sähköiseksi ristiselän tuen säädöksi. Ja löytyi sitten se varsinainen penkinlämmittimen katkaisijakin, kyllähän paikkaan piilotettu.
Nyt kun astetta tarkemmin tavasi manuaalia niin se mainitsee että sporttipenkeissä on lämmittimen katkaisija siinä missä se ristiselän tuen säätökytkin on (ristiselän tuesta se ei puhu mitään) ja namiskan symbolikin on melkein samanlainen "jotain aaltoja nousee penkistä" kuva, tuossa kohtaa on päätynyt hakoteille kun ei muuta sopivan näköistä nappulaa ole näkökenttään osunut, penkin alta ei tullut mieleenkään lähteä mokomaa haeskelemaan.
Meillä on vessan seinällä Muumi-kortti tekstillä "Se mitä näemme riippuu siitä mitä etsimme", tässä kohtaa voisi todeta että osui ja upposi.
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.