Kansipahvi paskana. Ehdotuksia?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Kansipahvi paskana. Ehdotuksia?

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Aloitan nyt uuden topicin, niin on hieman selvempää.

Kävin autotohtorilla testauttamassa kannentiivisteen ja testin lopputulos on, että kannentiiviste vuotaa.
Ei PRKL hyvin mene.

Testi menee näin: auto käyntiin, testilaite laitetaan paisuntasäiliön suulle ja annetaan hieman kierroksia, jos laitteen sisällä neste muuttuu vihreäksi niin silloin jäähdytysnesteeseen pääsee pakokaasuja.
Minulla neste muuttui vihreäksi ja asia vahvistettiin vielä laittamalla pakokaasujen testipuikko paisuntasäiliön suulle. Arvot näytti melkein samaa kuin olis otettu putken päästä, näin sen itse.

Nyt on siis edessä kansipahvien vaihto ja samalla voisi kyllä vaihtaa muitakin tiivisteitä, stefoja, ym. siitä matkalta.
Onko edessä soitto Muukkoselle ja mitähän arvon asiantuntijat veikkaisivat remontille hintaa?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

otan osaa mutta hyvä juttuhan tuo oli että homma selvisi.. :)
rempab hintahan riippuu pitkälti siitä että teetkö itse vai vietkö pajalle...omatoimisuudella säästää kyllä selvää rahaa koska kustannuksia tulee vain osista...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ikävä juttu. Noh, onpahan remontin jälkeen entistä ehompi. Kyllähän auto kuin auto tarvitsee jossain vaiheessa kansirempan.

Omalle remontille tuli hintaa noin 800 euroa sisältäen uudet ohjurit ja venttiilivarren kumit, kansien plaanauksen, venttiilien hionnan ja tarpeelliset tiivisteet. Purkamisen ja kasaamisen tein itse, noille tulee kyllä kohtuullinen kasa työtunteja jos pajalla teetät. Taaempi kansi ei nimittäin mahdu pois paikaltaan ennen koneen irrotusta ja kallistusta.
- Epäkelpokeräilijä -

Esa
Viestit: 95
Liittynyt: 09 Heinä 2004, 20:14
Paikkakunta: Helsinki

Kansipahvi

Viesti Kirjoittaja Esa »

Tervehdys!

Olen jokseenkin uusi tulokas näillä sivuilla, joskin Alfa 156 V6 on ollut jo 3 vuotta ja kaikenlaisia remontteja bemariin ja muihinkin vempaimiin on tullut matkan varrella tehtyä. Yleensä teen omien autojeni remontit itse jos se suinkin on mahdollista. Ainakin Alfan kohdalla siitä saa hyvän tuntipalkan ainakin jos ei satu olemaan paremmin palkattua työtä tehtävänä ja olisi muutenkin tarpeeksi ylimääräistä aikaa projektille.

Nyt on todennäköisesti kansien irroitus ja kiinnitysprojekti itselläkin edessä. Hyvät neuvot ja erikoisesti täsmälliset tekniset ym. tiedot olisivat tarpeen. Tuosta alla lainaamastani viestistä heräsi muutama kysymys:
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Omalle remontille tuli hintaa noin 800 euroa sisältäen uudet ohjurit ja venttiilivarren kumit, kansien plaanauksen, venttiilien hionnan ja tarpeelliset tiivisteet. Purkamisen ja kasaamisen tein itse, noille tulee kyllä kohtuullinen kasa työtunteja jos pajalla teetät. Taaempi kansi ei nimittäin mahdu pois paikaltaan ennen koneen irrotusta ja kallistusta.
Koneistamo vaikuttaa edulliselta, missä teetit ? Oliko osat alkuperäisiä ?
Entäs tiivisteet ?

Tietääkö kukaan olisiko myös kannenpultit vaihdettava? Tehdashan suosittelee (ainakin 156 V6:n kohdalla Motonetin hinnastossa sanotaan niin). Mitä siis mahdollisesti seuraa jos ei vaihda ? Tiiviste alkaa vuotaa ? Vanhat pultit venyvät tai eivät kiristy? Ei viitsisi turhaan vaihtaa V6:seen kun maksavat 35 €/kpl.

Täytyykö V6:sta kallistaa myös 156:ssa ?

Esa

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tervetuloa sekaan!

Käyttämäni kansipaja oli Hyvinkään Kansityö, asiallisen tuntuinen paikka. Tarkkoja hintoja koneistuksille sun muille en enää muista, auto on nimittäin myyty ja kuittikasa lähti auton mukaan.

Ohjurit ja tiivisteet olivat alkuperäisiä, Muukkoselta kotoisin. Alfan kuutosiin ei taida tarviketiivisteitä juuri saadakaan, ainakaan Motonet ei sellaisia tunne. Ne mainitsemasi venyvät kannenpultitkin taitavat kuulua neloskoneisiin?

Tuo avaamani 164:n kone oli 12-venttiilinen, sukua 156:ssa käytetylle 24-venttiiliselle mutta kansien(kin) suhteen siis eri tavaraa. Näihin kommentteihini kannattaa siis suhtautua varauksella. 12-venttiilisessä oli ihan tavalliset, venymättömät kannenpultit, ja Alfa GTV:n 24-venttiilisen koneen tehdasmanuaalin mukaan näyttäisi siltä, ettei siinäkään pannussa pultteja tarvitse vaihtaa. Kannattanee kuitenkin vielä kysyä Italkonin teknisestä neuvonnasta. Koska 24-venttiilisessäkin kannenpultit ovat pinnapultteja, uskoisin, ettei taaempaa kantta saa pois kallistamatta konetta. Tilaa kun on vielä selvästi vähemmän kuin 164:ssä.

Koneistus- ja osahinnatkin koskivat siis 12-venttiilistä, jossa on pitsikantiseen verrattuna puolet vähemmän ohjureita ja hiottavia venttiileitä. Tiivisteetkin ovat erilaiset, eli hinnat kannattaa kysyä Muukkoselta.

Pakko kysyä; miksi noin uudesta autosta pitäisi kannet käyttää irti? Ei kai vaan hihnavaurion vuoksi?
- Epäkelpokeräilijä -

Conrad
Viestit: 13
Liittynyt: 12 Kesä 2004, 16:21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Conrad »

Kommenttina kansipajaan: Olen itse käyttänyt Hyvinkään Kansityötä pari kertaa aiemmin. Asiallisen tuntuinen paikka myös minun mielestäni. Yhden miehen paja, tekee pelkästään kansitöitä (+ irroitus ja asennus tarvittaessa). Tehtyjen töiden jälki on ollut hyvä ja hommat pelanneet remontin jälkeen. Neuvot, ohjeet ja vinkit on saanut mukaansa veloituksetta (esim. Autodatan kiristysarvot, jos tarvetta).

Kakkosauton peräkontissa oleva 164 TS 8-venttiilinen kansi lähtee alkuviikosta Hyvnkään Kansityölle Kousan käsittelyyn. Venttiilityöt ja ainakin nelosen pakoventtiilin ja ohjaimen vaihto, kannen oikaisu, vuotokoe. :lol:
Viimeksi muokannut Conrad, 20 Heinä 2004, 06:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

pee
Viestit: 447
Liittynyt: 01 Huhti 2003, 00:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pee »

Conrad kirjoitti: ...

Kakkosauton peräkontissa oleva 164 TS 12-venttiilinen kansi...
Mitä? Oletko saanut jostain tehtaan protokannen vai onko tuossa virhe? Alfa Romeo owner's bible-kirjassa on kuvia TS:n 12-venttiilisestä kannesta, jota myöskin oli kehitysvaiheessa kokeiltu, joten olisihan se mahdollista...

Esa
Viestit: 95
Liittynyt: 09 Heinä 2004, 20:14
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Esa »

Tervehdys ja kiitos tervetulotoivotuksesta.

Hyvinkään paja oli hyvä vinkki.

Kyselisin vielä vähän tarkemmin allaolevien johdosta:
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Ohjurit ja tiivisteet olivat alkuperäisiä, Muukkoselta kotoisin. Alfan kuutosiin ei taida tarviketiivisteitä juuri saadakaan, ainakaan Motonet ei sellaisia tunne. Ne mainitsemasi venyvät kannenpultitkin taitavat kuulua neloskoneisiin?

Tuo avaamani 164:n kone oli 12-venttiilinen, sukua 156:ssa käytetylle 24-venttiiliselle mutta kansien(kin) suhteen siis eri tavaraa. Näihin kommentteihini kannattaa siis suhtautua varauksella. 12-venttiilisessä oli ihan tavalliset, venymättömät kannenpultit, ja Alfa GTV:n 24-venttiilisen koneen tehdasmanuaalin mukaan näyttäisi siltä, ettei siinäkään pannussa pultteja tarvitse vaihtaa. Kannattanee kuitenkin vielä kysyä Italkonin teknisestä neuvonnasta. Koska 24-venttiilisessäkin kannenpultit ovat pinnapultteja, uskoisin, ettei taaempaa kantta saa pois kallistamatta konetta. Tilaa kun on vielä selvästi vähemmän kuin 164:ssä.

Koneistus- ja osahinnatkin koskivat siis 12-venttiilistä, jossa on pitsikantiseen verrattuna puolet vähemmän ohjureita ja hiottavia venttiileitä. Tiivisteetkin ovat erilaiset, eli hinnat kannattaa kysyä Muukkoselta.

Pakko kysyä; miksi noin uudesta autosta pitäisi kannet käyttää irti? Ei kai vaan hihnavaurion vuoksi?
Saako Muukkoselta alkuperäisosia halvemmalla kuin esim. Delta-autosta, vai miksi sitä käytetään. Eikös se ole jossain pohjanmaalla asti ja kuljetuksetkin maksanevat jotakin ?

Motonetin kommentti kansipulttien vaihdosta taitaa todella koskea vain 2 litraista konetta. Hyvä juttu! :lol: 156 V6:seen ei taida löytyä Motonetilta kuin jakopään hihna ja polttimoita. Kaiketikin kiristäjäkin pitää hankkia jostain.

Konetta käännettäessä joutuu siis irroittamaan kaikki kiinnikkeet ja kytkinkopan pultit. Mahdollisesti vielä muitakin vempaimia, kuten antureita, putkia ja letkuja melkoisen määrän ? Onko jotain erikoista joka täytyisi huomioida ?

Projektin syistä ja sen kulusta kerron myöhemin tarkemmin valokuvineen kunhan pääsen vauhtiin.

Esa

luigilitti
Viestit: 136
Liittynyt: 13 Loka 2003, 18:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja luigilitti »

:) Löysin kuitin kuusnepan "kansiremontista", sisältäen seuraavaa:
- vent.koneistus
- tasohionta
- vent.säätöpalat
- kannen koe ponnistus
- vent.ohjurit
- yläpään tiiv.srj.
- sytytys tulpat
- moottori-öljyt + suodatin
- nesteet
- työt 10hx35€
yht.820€ Duunattu helmikuussa-02 , ajettu sen jälkeen n. 50tkm,
toistaisesti näiltä osin toiminut :-D
Alfissimo tietänee rempan tekijän?
Niin ja Autohan on 164ts-89
164ts-89 400tkm

Sami_S
Viestit: 40
Liittynyt: 19 Loka 2003, 02:49
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami_S »

Esa kirjoitti:
Konetta käännettäessä joutuu siis irroittamaan kaikki kiinnikkeet ja kytkinkopan pultit. Mahdollisesti vielä muitakin vempaimia, kuten antureita, putkia ja letkuja melkoisen määrän ? Onko jotain erikoista joka täytyisi huomioida ?

Esa
Ei meidän tarvinnut irrottaa muita ylä- ja alakiinnikkeet koneesta, jotta saimme sitä liikautettua eteenpäin ja laskettua tunkin varassa alaspäin. Jouduimme tekemään venttiiliremontin edelliseen 24-venttiiliseen 164:seen.
Jäähdytin ja oikea etupyörä kannattaa irroittaa jo alussa suosiolla ja karsia kaikki ylimääräiset johdot ja letkut ympäriltä. Takimmaisen pakosarjan irroittamisen kanssa on puuhaa. Suosittelen tehtaan kirjoihin tutustumista. Koneistamona käytettiin Keravalaista R-Koneistusta.
Vielä olisi uusia venttiileitä 24-venttiiliseen koneeseen jäljellä, kun tilaus Muukkosen kanssa meni vähän väärin. Osia kannattaa tilata, joko Muukkoselta, vaikka toimitusajat ovat pitkät, tai Ruotsista.
Alfa 159 JTD SW Q4 ex. (Alfa 164 Q4 -94-95-96, 90 2.5 V6 QO -86, 75 2.5 V6 -89)

Conrad
Viestit: 13
Liittynyt: 12 Kesä 2004, 16:21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Conrad »

Näppivirhe editoitu kuntoon. Tavallinen 8-venttiilinenhän tuo on.

Esa
Viestit: 95
Liittynyt: 09 Heinä 2004, 20:14
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Esa »

Sami_S kirjoitti: Vielä olisi uusia venttiileitä 24-venttiiliseen koneeseen jäljellä, kun tilaus Muukkosen kanssa meni vähän väärin. Osia kannattaa tilata, joko Muukkoselta, vaikka toimitusajat ovat pitkät, tai Ruotsista.
Kyse oli siis 164:sen venttiileistä. Sopisivatko ne 156 V6:seen?

Sen verran vielä tuosta koneen kallistamisesta, että kurkistin pellin alle ja minusta näyttää, että 156:sessa takimmainen kansi mahtuisi tulemaan rintapellin ohi konetta kallistamattakin. Takimmaiset sylinterit ovat jokseenkin pystysuorassa. Joku musta poksi on siinä rintapellissä ja se täytynee ensin irroittaa. Katsotaan nyt miten käy kun päästään sinne asti.

Esa

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Esa kirjoitti:Saako Muukkoselta alkuperäisosia halvemmalla kuin esim. Delta-autosta, vai miksi sitä käytetään. Eikös se ole jossain pohjanmaalla asti ja kuljetuksetkin maksanevat jotakin ?
Joo, Muukkonen myy samoja tehtaan alkuperäisosia mutta Deltaa inhimillisemmillä hinnoilla. Ainakin omalla kohdallani on kaupan päälle aina tullut asiantunteva palvelu ja nopeat toimitukset. Tuosta jälkimmäisestä saattaa joku olla kyllä toistakin mieltä... Ja jos ei nyt ihan yhtä mutteria tilaa niin rahtikustannukset jäävät yleensä häviävän pieniksi verrattuna siihen, kuinka paljon samoista nikaleista saisi Deltassa pulittaa.
Esa kirjoitti:Konetta käännettäessä joutuu siis irroittamaan kaikki kiinnikkeet ja kytkinkopan pultit. Mahdollisesti vielä muitakin vempaimia, kuten antureita, putkia ja letkuja melkoisen määrän ? Onko jotain erikoista joka täytyisi huomioida ?
Jos sitä konetta joutuu kallistamaan niin luulisi riittävän että avaa moottorin ja vaihteiston tuentojen pultit ja tunkkaa pannua ylös, mahdollisesti vetaritkin saa irrottaa/katkaista jostain kohtaa. Kytkinkopan pultteihin tuskin kannattaa koskea, helpommalla selviää kun antaa vaihteiston kallistua koneen mukana.
Esa kirjoitti:
Sami_S kirjoitti:Vielä olisi uusia venttiileitä 24-venttiiliseen koneeseen jäljellä, kun tilaus Muukkosen kanssa meni vähän väärin.
Kyse oli siis 164:sen venttiileistä. Sopisivatko ne 156 V6:seen?
Varaosanumeroiden perusteella näyttää, että 2,5:ssä on erilaiset (eli pienemmät) venttiilit kuin 3,0:ssa. Mutta tuossahan olisi hyvä sauma tehdä vähän tuuniksia; jos kannet kerran muutenkin lähtevät pajalle/vaihtoon niin samalla kertaa isommat seetit kansiin isompia venttiileitä varten :wink: Tilaa luulisi olevan kun on kuitenkin saman moottorin eri versioista kyse.
- Epäkelpokeräilijä -

Esa
Viestit: 95
Liittynyt: 09 Heinä 2004, 20:14
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Esa »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Varaosanumeroiden perusteella näyttää, että 2,5:ssä on erilaiset (eli pienemmät) venttiilit kuin 3,0:ssa. Mutta tuossahan olisi hyvä sauma tehdä vähän tuuniksia; jos kannet kerran muutenkin lähtevät pajalle/vaihtoon niin samalla kertaa isommat seetit kansiin isompia venttiileitä varten :wink: Tilaa luulisi olevan kun on kuitenkin saman moottorin eri versioista kyse.
Kiitos hyvistä neuvoista. Venttiilien vaihto tarkoittaisi sitten 24 venttiilin hankkimista ja mahdollisesti vielä kaikkien ohjainten vaihtoa. Lisäksi tietysti seetit ja niiden vaihto.
Kone saisi sitten enemmän bensaa ja hengityskin paranisi kun paotkin olisivat isompia. Vanhan teorian mukaan bensan lisääminen kasvattaa tehoja. Tällöin huomioitiin myös sytytyksen ajoitus ym ym. Nokka-akselitkin menivät useasti vaihtoon. Samoin sytytystulpat.

Onko olemassa mitään käppyröitä siitä mille alueelle tehot menisivät ja paljonko bensankulutus lisääntyisi ? Hoitaisiko autossa oleva Motronic ME2.1 järjestelmä tarvittavat säädöt, vai jouduttaisiinko ohjelmoimaan systeemit käsipelillä ?

Esa

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Esa kirjoitti:Kone saisi sitten enemmän bensaa ja hengityskin paranisi kun paotkin olisivat isompia. Vanhan teorian mukaan bensan lisääminen kasvattaa tehoja.
Onko olemassa mitään käppyröitä siitä mille alueelle tehot menisivät ja paljonko bensankulutus lisääntyisi ?
Pakoventtiileitä ei välttämättä kannata heti ensimmäiseksi kasvattaa. Riippuu tietysti kannesta, mutta yleensä riittää kun kasvatetaan vain hieman imuventtiileitä.

Tosta tehoalueesta mulla on sellanen kuva, että jos kanavia KASVATETAAN, niin tehoalue siirtyy ylemmäksi.

Kannattaa jutella ammattilaisen kanssa noista kansimuutoksista enneinkuin hankit kaikki venttiilit.

Esa
Viestit: 95
Liittynyt: 09 Heinä 2004, 20:14
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Esa »

Abarth kirjoitti: Kannattaa jutella ammattilaisen kanssa noista kansimuutoksista enneinkuin hankit kaikki venttiilit.
Yep, ja näyttää vähän siltä, ettei sinne enää isompia mahtuisikaan.

Esa

Esa
Viestit: 95
Liittynyt: 09 Heinä 2004, 20:14
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Esa »

Irroitin eilen takimmaisen kannen ja kyllä se hyvin mahtui tulemaan konetta kallistamatta. Johtoboksi sieltä rungosta koneen takaa täytyy nostaa mahdollisimman ylös. Se hannailee muuten tiellä. Muuten on hyvin tilaa.

Pakosarjojen pultit olivat hieman hankalassa paikassa ja aikaa paloi jonkun verran, ennen kuin sopivat avaimet löytyivät. Pakosarjan muttereiden osalta lähinnä silmukan kohdalta ohueksi smirklattu 13 mm lenkki ja 10 mm lenkki tai hylsy niitä alumiinisuojan pultteja varten. Lyhyt pakoputken pätkä imusarjan jälkeen täytyy irroittaa imusarjasta ja siitä ennen lampdaa olevasta liitoksesta.

Mielestäni huomattavasti enemmän olisi mennyt aikaa jos olisin yrittänyt kääntää konetta eteenpäin. Ympäriltä joutuu irroittamaan koko varustuksen ohjaustehostajaa ja laturia myöten. Samon ilmastoinnin letkuliitännät ja kaikki neljä kiinnikettä. Ei tietenkään kytkinkopan pultteja. Vapaalla kone pyörii vetoakseliensa ympärillä, joten niihinkään ei pitäisi joutua koskemaan. Ainakaan tästä ei olut korjaamokäsikirjassa mainintaa.

Tarkistin käsikirjasta ykkössylinterin paikan. Kyllä se on se takimmaisen lohkon ensimmäinen niinkuin Scuuderi sanoi ja itsekin vähän uumoilin. Korjaamokäsikirjassa asia on kuitenkin hieman epäselvästi sanottu kun käytetään takimmaisesta kannesta yhdessä tilanteessa nimitystä "right sylinder head" ja toisessa tilanteessa seisoessa jakopään puolella "left hand sylinder head", mikä on tietenkin käytännöllistä jos tietää tavan etukäteen. Selvempää minusta olisi, että käytettäisiin samaa nimitystä riippumatta siitä missä kulloinkin seisoo.

Esa
Viimeksi muokannut Esa, 28 Heinä 2004, 19:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Esa kirjoitti:Korjaamokäsikirjassa asia on kuitenkin hieman epäselvästi sanottu kun käytetään takimmaisesta kannesta yhdessä tilanteessa nimitystä "right sylinder head" ja toisessa tilanteessa seisoessa jakopään puolella "left hand sylinder head", mikä on tietenkin käytännöllistä jos tietää tavan etukäteen. Selvempää minusta olisi, että käytettäisiin samaa nimitystä riippumatta siitä missä kulloinkin seisoo.
Aika erikoinen juttu, eikös se ole ihan vakiintunut käytäntö ilmoittaa vasen ja oikea puoli jakopäästä katsottuna?
- Epäkelpokeräilijä -

Esa
Viestit: 95
Liittynyt: 09 Heinä 2004, 20:14
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Esa »

Joo, omituista se on minustakin. Italialaisilla vaan näyttää olevan kaikki niin vivahteikkaista. Pistän jossain vaiheessa, kun taas selailen sitä pirun kummallista logiikkaa muutenkin noudattavaa CD:tä, ne kuvien numerot näkyviin, niin voit itsekin ihmetellä.

Esa

Vastaa Viestiin