Uusi iso Fiat (194)
Valvoja: Moderators
Uusi iso Fiat (194)
Nämä kuvat on otettu tällä viikolla Cassinon tehtaan lähistöltä:
194 käyttää vectra/signumin pohjalevyä ja sen akseliväli on 280cm, kok. pit noin 475cm. Myyntiin se tulee heti ensi vuoden alussa, ja ainakin aluksi vain farmarina, myöhemmin ehkä myös viisiovisena.
194 käyttää vectra/signumin pohjalevyä ja sen akseliväli on 280cm, kok. pit noin 475cm. Myyntiin se tulee heti ensi vuoden alussa, ja ainakin aluksi vain farmarina, myöhemmin ehkä myös viisiovisena.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
En kyllä tossa 110:ä näe, muistuttaa enemmänkin Stiloa ja Puntoa (niinkuin pitääkin) Tuohan on kuin Punto/Stilo-yhdistelmä, jota on paisutettu ja venytetty.. Vähän möhkö-fiilis...Cuore Sportivo kirjoitti:Tuotahan voisi luulla Lada 110:n seuraajaksi, upea!
Ei sinäänsä, varmaan parempi kuin ei mitään, mutta kyllä vieläkin Marean/Bravo/a:n ulkonäkö iskee paljon paremmin kuin tuo nykyinen volkkarimuotoilu.
Ammattina autokauppa
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Ei saatana. Toivottavasti tuo oli vitsi. Jos ei, niin selkääsi sietäisit saada.niki kirjoitti:Toisaalta kyllä mun mielestä varsinkin HB-malli on LADAKSI ihan tyylikkään näköinen..
Asiaa! Nappisilmä on yksi autohistorian onnistuneimpia tuotteita.Rasvis kirjoitti:Vanhassa saippuarasiamallisessa nappisilmä-Laatokassa on sentään ajatonta tyyliä.
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Äidin ystävättärellä on alkuperäinen 124 ja on täydellisessä kunnossa vielä tänäkin päivänä. Ostettu uutena ja ajettu päivittäin. Vieläkin ihan käyttöautona joten ihan kelpo pelejä ovat...Mirafiori kirjoitti:no takavetoladat olivat Fiat 124:sia ladan keulamerkillä, no, oma moottori ja jotain muuta pientä eroa nillä on.
Jos noita uusia Fiateja vertaa vanhempiin, niin kyllä niistä mielestäni puuttuu jotain... Ehkä se on sitä tunnetta... Olen nähtävästi väärässä, koska Stilon myynnin kasvu tänä vuonna on ollut lähes 300%... Tämä on siis Suomessa, eikä tietenkään kuvasta maailmanlaajuista menestystä.
Ammattina autokauppa
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Samaa mieltä. Sitähän voisi melkein luulla FiiatiksiScuderia Rasvanäppi kirjoitti:Hyi prkl mikä täysjyväsämpylä Vanhassa saippuarasiamallisessa nappisilmä-Laatokassa on sentään ajatonta tyyliä.niki kirjoitti:Toisaalta kyllä mun mielestä varsinkin HB-malli on LADAKSI ihan tyylikkään näköinen
"Timing cingulum off et valuulas node"
odottakaa, niin näette että Giugiaro kyllä osaa....pininfarinan vastaavahan ehti lähes tuotantoon vuonna 2003, mutta auto päätettiin laittaa uusiksi... 194 edustaa fiatin uutta designia, jota mm. 199 (punto III) jatkaa ensi vuonna, jos olette nähneet 199:n spyshotseja ymmärrätte kyllä mitä tarkoitan....fiat haluaa takaisin menettämänsä markkinajohtajuuden b-segmentissä euroopassa.niki kirjoitti:Niin tuli ensin mullakin, mutta tossahan se viimeinen lasi on peitetty, mikä tekee vähän sitä vaikutelmaa. Kun teippaukset otetaan pois, ulkonäkö vähän muuttuu...Mergy kirjoitti:Itselle tulee ekana mieleen jatkettu punto
http://www.italiaspeed.com/2004/cars/fi ... index.html
tuotakohan mirafiori tarkoitti?
tuotakohan mirafiori tarkoitti?
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Sisätilat näyttävät oikein muikeilta ja ulkokuorikin varsin linjakkaalta. Keula on todellakin hieman Corollamainen ja takavaloista mieleen tulee joku Mazda, mutta eihän näitä yhtäläisyyksiä kai oikein välttääkään voi - ellei sitten tee uutta Multiplaa...
Saapa nähdä, kuinka kauppa täällä volvolandiassa alkaa käymään. Pahoin pelkään, että ainakaan jälleenmyyntiarvon vuoksi ei isoa Fiiua kannata ostaa.
Saapa nähdä, kuinka kauppa täällä volvolandiassa alkaa käymään. Pahoin pelkään, että ainakaan jälleenmyyntiarvon vuoksi ei isoa Fiiua kannata ostaa.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
aika rumasti sanottu....moni bemari-mies taas sanoisi että alfa on puettu fiat (ja osittain onkin oikeassa ei siinä mitään, se osoittaa tosin vain ettei paljon autoista tiedä)Rolle kirjoitti:Mikäs bussin ratti tuolla on? Ainakin samassa kulmassa..
Fiat on italialainen corolla, näytti se siltä tai ei.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Yritätkö nyt viitata siihen etten tiedä fiiatista mitään ja se on oikeasti corolla puettu fiiatin vaatteisiin? Bemarimies on siinä suhteessa väärässä ettei alfa ole samanlainen kuin fiat, oli siinä sitten osittain samoja osia tai ei.Mirafiori kirjoitti:moni bemari-mies taas sanoisi että alfa on puettu fiat (ja osittain onkin oikeassa ei siinä mitään, se osoittaa tosin vain ettei paljon autoista tiedä)
Fiat lienee massa/arkiauto siinä missä toyotakin, siihen tässä itse viittasin. Sitä ei tosin välttämättä näe italialaisten silmälasien läpi. Voin toki olla väärässäkin, joten kerro ihmeessä millä tavalla fiat on erilainen kuin toyota? Stilossa saattaa olla surkeampi ohjaus ja yleisesti huonompi laatu mutta muitakin eroja löytynee..?
en tarkoittanut että corolla olisi fiatmainen enkä varsinkaan toisin päin....tuo yhdennäköisyys kyllä katoaa paremmissa kuvissa, kuten sanoin etupuskuri on tietokoneella tehty....
no nuo mainitsemasi asiat ovat varsin objektiivisia...stilo on hyvä auto.
on aika sokeata haukkua fiatia ja pitää samalla alfasta....tosiasia on se että fiat on pelastanut alfan ja se että 156 on tipon pohjalevyllä ei anna aihetta sanoa alfaa puetuksi fiatiksi...mutta alfa on kuitenkin osa Fiat Auto kokonaisuutta, alfa ei ole enää riippumaton,
no nuo mainitsemasi asiat ovat varsin objektiivisia...stilo on hyvä auto.
on aika sokeata haukkua fiatia ja pitää samalla alfasta....tosiasia on se että fiat on pelastanut alfan ja se että 156 on tipon pohjalevyllä ei anna aihetta sanoa alfaa puetuksi fiatiksi...mutta alfa on kuitenkin osa Fiat Auto kokonaisuutta, alfa ei ole enää riippumaton,
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Eihän tuon Largen ratista saa bussin rattia tekemälläkään! Mistä ihmeestä tuollainen tuli mieleen? Kyllä on bussissa hieno ratti, jos tuota sellaisena pidätRolle kirjoitti:Mikäs bussin ratti tuolla on? Ainakin samassa kulmassa..
Fiat on italialainen corolla, näytti se siltä tai ei.
Italialainen Corolla? En osaa kyllä tuotakaan sulattaa. Mallit ovat täysin eri planeetalta... Kannattaa käydä ajelemassa kummallakin jollei muuten usko
Onneksi jälkikäteen selvensit, että tarkoitit asiakassegmenttiä, jolle autot ovat suunniteltu, niin kyllä tuolloin periaatteessa voi nimitystä käyttää... Tosin vertaaminen corollaan on ilkeästi sanottu, Stilo kun ei ole mikään "kansanauto", joka ostetaan että ollaan tasoissa naapurin kanssa. Pikemminkin italialainen järkiauto.
Hintakin sen jo kertoo. Katsopa Corollan ja Stilon hintaeroa ja mieti uudelleen. Stilossa saa enemmän varusteita pienemmällä sijoituksella ja multiwagonin kohdalla reippaasti tilaakin. Toyotasta saa maksaa samoilla varusteilla huomattavasti enemmän. On kyllä totta, että osa Fiatin identiteetistä katosi Stilon myötä. Bravo/Brava ja Marea tuntuivat "italialaisemmilta". Jos pelkästään ominaisuuslistaa ja hintaa tarkkailee, on Stilo huomattavasti Corollaa järkevämpi ostos. Stilo on myös vaihtoehtona paljon Corollaa persoonallisempi. Toki esimerkiksi ohjausta haukutaan (kuten Corollassakin), mutta mitä olen Stilon omistajilta kuullut, niin ohjauksesta oppii pidemmän päälle pitämään.En tosin tarkoita, että itse pitäisin tunnottoman kevyestä ohjauksesta.Cuore Sportivo kirjoitti:No ei nämä uudet fiiut kyllä tojotaa kummosempia ole.
Harvinaisen samaa mieltä. Onnistuisiko mallien suunnittelu ja toiminnan jatkaminen, jos Fiat pistäisi nyt kaiken yhteistyön yms. poikki? Enpä usko.Mirafiori kirjoitti: on aika sokeata haukkua fiatia ja pitää samalla alfasta....tosiasia on se että fiat on pelastanut alfan ja se että 156 on tipon pohjalevyllä ei anna aihetta sanoa alfaa puetuksi fiatiksi...mutta alfa on kuitenkin osa Fiat Auto kokonaisuutta, alfa ei ole enää riippumaton,
Ammattina autokauppa
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
En oikein ymmärrä miten Alfa ja Fiat on samanlainen vain sen takia että on sama omistaja? Samaa kuin sanoisi että vaikkapa Mini ja BMW ovat yksi ja sama asia.. Ja kuten Scuore jo tuossa ihmetteli niin mitenkä tässä on Fiattia haukuttu? Eikös se olisi hyvä asia jos joku pitäisi sitä samana kuin corolla, kyllä myynti sujuisiMirafiori kirjoitti:on aika sokeata haukkua fiatia ja pitää samalla alfasta....tosiasia on se että fiat on pelastanut alfan ja se että 156 on tipon pohjalevyllä ei anna aihetta sanoa alfaa puetuksi fiatiksi...mutta alfa on kuitenkin osa Fiat Auto kokonaisuutta, alfa ei ole enää riippumaton,
Kerrotaan vielä selvällä suomenkielellä että Fiat ei säväytä millään tavalla, siinä ei ole mitään mikä minun silmissä erottaisi sen muista corollanissaneista ainakaan positiivisessä mielessä. Kuten niki jo sen mainitsi "Pikemminkin italialainen järkiauto.", ja kun Toyota on japanilainen järkiauto joka sentään on tunnettu laadusta niin en näe että olisivat kovinkaan kaukana toisistaan. Se että auto on "järkiauto" ei tee siitä yhtään sen pornompi. Jos joku lehmä tulee vastaan ja sanoo että sillä on talo ja rahat kunnossa niin ei se tee siitä sen pantavampi, vaikkakin moni ilmeisesti kävisi laittamassa sitä koska se on järkevä.
Jos olisit sisälukutaitoinen huomaisit että puhun ratin kulmasta enkä ulkonäöstä.Eihän tuon Largen ratista saa bussin rattia tekemälläkään! Mistä ihmeestä tuollainen tuli mieleen?
Miten tämä nyt tähän keskusteluun liittyy? Eihän se muuta itse autoja mitenkään kuka niitä rahoittaa. Vai menikö jokin minulta ohi? Eli jos oletetaan että fiat pistäisi rahavirrat kiinni niin fiat onkin yhtäkkiä hyvä auto? Ei nyt ei mene kaaliin..Onnistuisiko mallien suunnittelu ja toiminnan jatkaminen, jos Fiat pistäisi nyt kaiken yhteistyön yms. poikki? Enpä usko.
Aah nyt päästiin vauhtiin pitkästä aikaa, kunnon väittelyä ei saa aikaiseksi kuin omista mielipiteistä/mieltymyksistä.
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Sisälukutaidossani ei tietääkseni ole mitään vikaa, toki tuon käsitin. Ihmettelin vaan, että miten ihmeessä sulle tuollainen juolahti mieleen? Oletko ammatiltasi bussikuski, vai?Rolle kirjoitti: Jos olisit sisälukutaitoinen huomaisit että puhun ratin kulmasta enkä ulkonäöstä.
Kyllä muuttaa, itseasiassa erittäin paljon. Ilman Fiatia Alfa olisi varmasti hyvin erilainen tänään, jos olisi ollenkaan olemassa. Emoyhtiö kuitenkin sanelee pitkälti miten homma toimii. Fiat on vielä ollut varsin avoin, mutta luulen, että uusi toimitusjohtaja tulee vaatimaan merkkien yhtenäistämistä huomattavasti nykyistä tiukemmin. Toisinsanoen, niinkuin Demel haastattelussa sanoi, "edes italialainen autofirma ei tarvitse 44 erilaista äänitorvea". Samalla tavalla kuin Jaguar ja Ford, tulee Fiat tulevaisuudessa varmasti lisäämään yhtenäisiä osia automalleissa parantaakseen kannattavuutta ja yhtäkkiä jotkin Alfat ja Fiatit saattavat olla yllättävän pitkälti samoja autoja, toivottavasti ei kuitenkaan mennä yhtä pitkälle kuin Honda ja Infiniti tai Toyota ja Lexus. Kommentti liittyi pääasiassa siihen, onko Alfa samanlainen kuin Fiat ja onko Fiat italian Corolla.Rolle kirjoitti: Miten tämä nyt tähän keskusteluun liittyy? Eihän se muuta itse autoja mitenkään kuka niitä rahoittaa. Vai menikö jokin minulta ohi? Eli jos oletetaan että fiat pistäisi rahavirrat kiinni niin fiat onkin yhtäkkiä hyvä auto? Ei nyt ei mene kaaliin..
Aah nyt päästiin vauhtiin pitkästä aikaa, kunnon väittelyä ei saa aikaiseksi kuin omista mielipiteistä/mieltymyksistä.
Ammattina autokauppa