Mitä hajalla, kun toinen jakoremmi meni poikki?
Menikö automaaattisesti kaikki venttiilit jne. mitä muuta?
Auttakka nyt, herrajumala. Tää on maailmanlopun paikka!
Korjausvinkit/kaikki asiaan liittyvät vihjeet enemmän, kuin toivottavia.
Kyseessä on rakkauteni. ( -94, pun. 33 p4)
Nimim. pohjattomasti epätoivoinen...
Hihnan katkeamisen tuhot???
Valvoja: Moderators
16v venttiilit
Moikka
Varmasti menetit venttiileitä, tuho riippuu siitä paljonko koneessa oli kiekkaa kun hihna katkesi. Päältäpäin ei voi sanoa mitä meni, kaikki on mahdollista parin venttiilin taipumisesta täystuhoon. Sitten vain kone pois nokalta ja pöydälle, kansi pois etc. Muista tarkistaa mäntien yläkuolokohta, vaikka mitään ei näyttäisi olevan vialla.
Muistakaa aina vaihtaa ne hihnankiristäjät, kun vaihdatte hihnoja. Muutoin on hyvät mahdollisuudet tehdä selvää koneesta.
Myydään palstalla oli jotain osiakin tuohon koneeseen..
TimoJ
Varmasti menetit venttiileitä, tuho riippuu siitä paljonko koneessa oli kiekkaa kun hihna katkesi. Päältäpäin ei voi sanoa mitä meni, kaikki on mahdollista parin venttiilin taipumisesta täystuhoon. Sitten vain kone pois nokalta ja pöydälle, kansi pois etc. Muista tarkistaa mäntien yläkuolokohta, vaikka mitään ei näyttäisi olevan vialla.
Muistakaa aina vaihtaa ne hihnankiristäjät, kun vaihdatte hihnoja. Muutoin on hyvät mahdollisuudet tehdä selvää koneesta.
Myydään palstalla oli jotain osiakin tuohon koneeseen..
TimoJ
Brooommm_____köhköh_pazum__broooom___köhköh___????
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
En nyt tahtoisi pelotella, mutta oman hihnavaurioisen 33 16v:n koneesta ei jäänyt muuta ehjää kuin toinen kansi ja nokka-akselit. Venttiilit solmussa, kansi setsuuria, männät ruvella ja vielä lohkokin halki. Tuon lohkon kanssa oli kyllä jo huonoa tuuria, etköhän selviä kannen ja mahdollisesti parin männän vaihdolla.
- Epäkelpokeräilijä -
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Multa meni hihna poikki ohituksessa kierroksia oli jotain 6000 ja silleen.
Kävi todella hyvä tuuri kun ei mennyt kuin 8 kpl venttiileitä solmuun. Hintaa muuten noin 50 euroo kappale. Tietty samalla menee vaihtoon tiivisteet 200 euroo ja muutama stefa.
Muutama vuosi myöhemmin autosta hirtti nokka-akseli kiinni en oo vielä korjannut sitä, mutta venttiileitä on poikki ja kannessa sekä männässä jälki. Oon kuitenkin ajatellut että kone vaan kasaan ehjillä venttiileillä ja katotaan kuinka kauan kestää että laukee taas Sitten onkin varmaan aika kuljettaa kaunokainen 20 km länteen Stena Metalssille ja katsoa kuinka monet tuhannet markkani menevät pieneksi silpuksi
Kävi todella hyvä tuuri kun ei mennyt kuin 8 kpl venttiileitä solmuun. Hintaa muuten noin 50 euroo kappale. Tietty samalla menee vaihtoon tiivisteet 200 euroo ja muutama stefa.
Muutama vuosi myöhemmin autosta hirtti nokka-akseli kiinni en oo vielä korjannut sitä, mutta venttiileitä on poikki ja kannessa sekä männässä jälki. Oon kuitenkin ajatellut että kone vaan kasaan ehjillä venttiileillä ja katotaan kuinka kauan kestää että laukee taas Sitten onkin varmaan aika kuljettaa kaunokainen 20 km länteen Stena Metalssille ja katsoa kuinka monet tuhannet markkani menevät pieneksi silpuksi
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.