Eli eli.. Joudun pakon edessä uusimaan vanteet, koska muija käytti alfaa ojanpohjalla (1vanne solmuun+2rengasta puhki ja kylki täyteen naarmuja) Mahtaakohan kellään olla kokemusta että meneekö 195/50/16" miten kivuttomasti alle, vai vieläkö joutuu profiiliä pienentämään... jos sittenkään riittää
205/45x16" enemmän valikoimaa ja menee aika kivuttomasti ET35. Vähän raapaisi kovalla vauhdilla auto täynnä jengiä ja iso töyssy mutta perin harvinaista eikä damagea. Vanne sitten 7" leveenä.
Isot pojat puhui että jos laittaa eibachia tai vastaavaa niin ongelma häviää kun ei mene yhtä syvälle. Ulkomailla ovat käyttäneet 215/40 renkaita aika paljon. Tuon kokoluokan nakithan ovat ihan eri hintaiset esim. reifendirektistä tilattuna.
Enivei pelitti mulla ihan kiitettävästi, tosin ulkonnäkö tulee ajo-ominaisuuksien kustannuksella. 195/50x15" ja laadukkaat nakit voi huoletta polkea menemään ja ostaa usemmin uusia nakkeja samalla rahalla kuin ihailee niitä 16" palleroita parvekkeelta.
Suosittelen ennemmin noita 195 leveitä tassuja. Mulla ainakin alkoi 33:nen vetelemään tosi ikävästi 205 gummeilla. Itse asiassa niin paljon, että lähes uudenkarheena vaihdoin ne takaisin 195-50-15 kokoon. Vanne muuten oli 7,5 tuumainen ja väliä tukivarteen jäi n. 1-2 mm Nyt muuten samat fillarit on meillä Puntossa ja sovitus lähes yhtä tiukka
Alfa Romeo Alfetta 2000 4D -82, AR 156 2.0 TS -98, AR 156 SW 2.5 V6, Piaggio Vespa LX -08
Noniin, nyt on sitten 16"/7.5" TSW Hockenheim-R vanteet 195/50 renkailla alla... Jokanurkkaan joutu laittaa levikepalat Pitää laittaa kuvaa albumiin kunhan kerkee..
Nyt kun tuli puheeksi, onko 4 pulttisessa 75:sen vanteissa saman kokoinen keski reikä kuin 33:sen vanteissa. Eli tarkoitus ois laittaa 75:n vanteet 33:seen seisonta-ajaksi.
sataviisviis kirjoitti:Nyt kun tuli puheeksi, onko 4 pulttisessa 75:sen vanteissa saman kokoinen keski reikä kuin 33:sen vanteissa. Eli tarkoitus ois laittaa 75:n vanteet 33:seen seisonta-ajaksi.
takapotkuissa keskireikä muistaakseni 58.5 ja etuvetoisissa 58,1 joten kyllä tuo 75:n vanne sen puolesta sopii myös 33:een...
eikös noissa vanteen muutoksissa ois tärkeetä pitää renkaan halkaisija suht samana? ni eikös silloin 195/45 ois lähempänä vakio 185/60 renkaita? kertokaa viisaammat
EDIT: hups mä ajattelinkin tuossa 15" vanteilla, 16" vanteilla se oliski sit 195/30 (onko tommosia edes?)