Puleerausketju.
Valvoja: Moderators
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Puleerausketju.
Motonet, Hong kong, Launeen varaosaexpert (tuolta useimmiten). expertiltä saa alennuksen niin minähän jossain määrin pihinä menen alitajuisetsi sieltä katsomaan ekana
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Re: Puleerausketju.
Pääasiassa Autonhoito.comista tilaamalla. Meguiarssin savella puhdistus kerran vuodessa, jos siltä tuntuu ja päälle menee Collinite 476 ässää kolmesti vuodessa.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Puleerausketju.
Mikäs on parasta, mitä Alfatexille voi tehdä? Pestä säännöllisesti jollain (millä), (lisäksi) suojata jollain (millä) vai pitääkö vaan ostaa bilsusta penkinpäälliset jos optimoida pinnan kestävyyttä ja elämäennustetta?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Puleerausketju.
Ne on tarkotettu istuttaviksi - ja sen ne kestää, ei sinne nyt mitään rumia päälisiä laiteta, vanhat paapat saa harrastaa noita niissa tiidoissaan.Polforea kirjoitti:pitääkö vaan ostaa bilsusta penkinpäälliset jos optimoida pinnan kestävyyttä ja elämäennustetta?
Oli iloinen yllätys kun kerran yhden paapan vaihtoon tulleen auton penkinpäälisten alta löytyi nahkajakkarat, oli uutena tilannut nahoilla ja lämännyt päälle tammersuojaa... on meitä moneen muottiin. olikohan ostannut auton seuraavaa omistajaa ajatelleen alunperinkin
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Capirex
- Viestit: 394
- Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
- Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
- Paikkakunta: Helsinki/Tampere
Re: Puleerausketju.
On tässä tullu kummasteltua, kuinka nuo Alfan vaaleat nahkajakkarit on pahasti farkkujen värjäämät. Tänään löysin motivaation ottaa Marseillen saippuen esille. Ei voi kun ihmetellä miten hyvin saippua, vesi ja nahka sopivat yhteen. Nyt vaan Autoglymin Leather Care Balmia vielä pintaan, jahka kuivuvat niin hyvä tulee!
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Puleerausketju.
Kiva kuulla, että homma toimii. Itse laitoin talvella nahkissia pintaan ja kait pyyhin ylimääräiset huonosti pois, kun nyt on sellaisia tummia likaviiruja penkeissä. Tainnut kevään hiekkapölyt tarttua hoitoainejäämiin. Marseillepesu edessä siis itselläkin.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Puleerausketju.
Ne päälliset nyt oli lähinnä herja . Mutta ihan varmasti niihin jotain likaa tarttuu ja (säännöllinen) puhdistaminen harvemmin huono idea on, niin onko väellä kokemusta että millä tököteillä nuo puhdistuu ja kestää Parhaiten?DaViega kirjoitti: Ne on tarkotettu istuttaviksi - ja sen ne kestää, ei sinne nyt mitään rumia päälisiä laiteta, vanhat paapat saa harrastaa noita niissa tiidoissaan.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Puleerausketju.
Kokeilin Turtle Waxin Leather Cleaner and conditioner -ainetta ja ihan käypäiseltä tuntuu.
Helpompi käyttää kuin esim. Glymin, jossa pesu ja hoitoaine eri purkeissa.
Millä konstilla varsinkin kuskin penkkiin pinttyneet likapisteet (kokoluokka n.2mm) saa pois,
ei lähtynyt Glymin Leather Cleanerilla? Pitääkö hangata vaikka kynsiharjalla?
Helpompi käyttää kuin esim. Glymin, jossa pesu ja hoitoaine eri purkeissa.
Millä konstilla varsinkin kuskin penkkiin pinttyneet likapisteet (kokoluokka n.2mm) saa pois,
ei lähtynyt Glymin Leather Cleanerilla? Pitääkö hangata vaikka kynsiharjalla?
- SaLexi
- Viestit: 549
- Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Puleerausketju.
Onko kellään tietoa aineesta, jolla saisi häivytettyä tuulilasista pikkunaarmun? Tuossa talvella pyyhkäisin hupparin hihalla tuulilasin sisäpuolelta huuruja pois, mutta hihassa oli ilmeisesti hiekanpala tms. ja suoraan näkökenttään jäi ohuehko naarmu. Ei se itseäni sinänsä haittaa, mutta pelottaa katsastusmiehen reaktio...
Tuosta omasta punaisestani löytyy myös muutamia naarmuja maalista. Onko porukalla kokemuksia tuotteista, jotka soveltuvat alfan punaisen pikkufiksauksiin?
Tuosta omasta punaisestani löytyy myös muutamia naarmuja maalista. Onko porukalla kokemuksia tuotteista, jotka soveltuvat alfan punaisen pikkufiksauksiin?
- jansku
- Viestit: 517
- Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
- Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
- Paikkakunta: Helsinki
Re:
Pakko nostaa vanhaa juttua taas hieman esille, itse käytän juuri tätä kyseistä vahaa jonka jälkeen vedän kierroksen kultaista. Korostaa tuo "musta" erittäin kivasti auton tummaa väriä jonka jälkeen saa kultaisella hyvän kiillon päälle.Rolle kirjoitti:Olin kuulevinani uudesta AG:n mustasta Ultra Deep Shine, erityisesti tummille autoille tehty. Sellaista ei ainakaan ole maahantuojan sivuilla mutta täytyy tutkailla josko ilmestyisi kauppoihin.
Ajattelin tässä hiljalleen siirtyä toiseen merkkiin, ei sillä että olisin tyytymätön glymin tuotteisiin, missään nimessä (löytyy kaapista kuiteski reilun 100eur edestä AG:n tuotteita) vaan eräs ystäväni suositteli minulle Chemical Guy´sin tuotteita -> http://www.cleanyourcar.co.uk/sealants/ ... t-seal-109" onclick="window.open(this.href);return false; Onko kellään kokemusta kyseisestä tuotteesta/tuotteista? Onko vaikea käsitellä, minkälaista jälkeä on saatu aikaiseksi jne jne...
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Puleerausketju.
Jansku-rakas, tuossahan on toisen vahan verran turhaa työtä.
- jansku
- Viestit: 517
- Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
- Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Puleerausketju.
Tahtoisin vain kokeilla mitä muilla tuotteilla saa aikaisekseen (kun et säkään autooni koske...)Cuore Sportivo kirjoitti:Jansku-rakas, tuossahan on toisen vahan verran turhaa työtä.
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Puleerausketju.
^Ei kannata kokeilla uutta... Saattaa glymit lentää roskiin (niinkuin minulle kävi aikoinaan )
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- jansku
- Viestit: 517
- Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
- Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Puleerausketju.
SItä mä tässä hieman pelkäänkin, musta vain tuntuu siltä että noi glymin tuotteet ovat antaneet ns. kaikkensa, tiedän sen et on paljoltikin aineita (ammattilaisille) mutta tällaiselle amatöörille olis hyvä löytää jtn mil sais paremmat tulokset kun noi glymin tulokset eivät enää riitä...Ja juuri nuo CG:n aineet kiinnostavat. Kaveri kävi tänään näyttämässä omaa mustaa RC:tä joka oli vedetty CG:n aineella, oli aikamoista kiiltoa ja väri mustaa...Tosin siitä puuttui omasta mielestä se mitä glymin "musta" tuo tummiin pintoihin, eli sellaista tietynlaista syventävää vaikutusta...Pasi kirjoitti:^Ei kannata kokeilla uutta... Saattaa glymit lentää roskiin (niinkuin minulle kävi aikoinaan )
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Puleerausketju.
Njoo... Kun sen pinnan kiillottaa kunnolla, eikä vaan peitä jälkiä niin siinä ei vahat enää paljoo syvyyttä annajansku kirjoitti:SItä mä tässä hieman pelkäänkin, musta vain tuntuu siltä että noi glymin tuotteet ovat antaneet ns. kaikkensa, tiedän sen et on paljoltikin aineita (ammattilaisille) mutta tällaiselle amatöörille olis hyvä löytää jtn mil sais paremmat tulokset kun noi glymin tulokset eivät enää riitä...Ja juuri nuo CG:n aineet kiinnostavat. Kaveri kävi tänään näyttämässä omaa mustaa RC:tä joka oli vedetty CG:n aineella, oli aikamoista kiiltoa ja väri mustaa...Tosin siitä puuttui omasta mielestä se mitä glymin "musta" tuo tummiin pintoihin, eli sellaista tietynlaista syventävää vaikutusta...Pasi kirjoitti:^Ei kannata kokeilla uutta... Saattaa glymit lentää roskiin (niinkuin minulle kävi aikoinaan )
Oma vinkkini tähän kuumeeseen on ettei hurahda mihinkään tietyn valmistajan tuotteisiin, kun totuus on että yhdenkään valmistajan kaikki tuotteet eivät ole niitä parhaimpia. Omat suosikit löytyy ajan kanssa kokeilemalla
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- jansku
- Viestit: 517
- Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
- Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Puleerausketju.
Tämä ihan totta, on vain erittäin ikäviä kokemuksia tuotteista jotka eivät ns. sopineet yhteen...Itku kurkus sitten tuli pestyä auto liukkarilla toivoten et se lopputulos minkä sain vedettyäni kahdel eri tuotteel häviäisi...Se mitä kaipaan on se syventävä efekti sekä korkea kiilto...Glymin tuotteilla ollaan päästy aika lähelle tavoitetta mutta..."kun mikään ei riitä"...Pasi kirjoitti:
Njoo... Kun sen pinnan kiillottaa kunnolla, eikä vaan peitä jälkiä niin siinä ei vahat enää paljoo syvyyttä anna
Oma vinkkini tähän kuumeeseen on ettei hurahda mihinkään tietyn valmistajan tuotteisiin, kun totuus on että yhdenkään valmistajan kaikki tuotteet eivät ole niitä parhaimpia. Omat suosikit löytyy ajan kanssa kokeilemalla
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Puleerausketju.
jansku: Tarkoitin sitä, että on turhanpäiväistä vahata kahdella kestovahalla samanaikaisesti.
Se, että Glymin tuotteet olisivat selvästi jääneet jälkeen kilpailijoilleen, ei pidä paikkaansa. Esim "glose" ja HD ovat erittäin hyviä vaihtoehtoja, jos maalipinta on terve. Jos ei ole, kannattaa sille tehdä ihan jotain muuta kuin vahata.
Nimim. 100-200 eri vahaa testannut.
Se, että Glymin tuotteet olisivat selvästi jääneet jälkeen kilpailijoilleen, ei pidä paikkaansa. Esim "glose" ja HD ovat erittäin hyviä vaihtoehtoja, jos maalipinta on terve. Jos ei ole, kannattaa sille tehdä ihan jotain muuta kuin vahata.
Nimim. 100-200 eri vahaa testannut.
- jansku
- Viestit: 517
- Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
- Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Puleerausketju.
En pysty ihan täysin allekirjoittaa tuota, jos vedän vain jommallakummalla vahalla, lopputulos ei tyydytä -> kultainen on tarkoitettu autoille joiden maalipinnat ovat ns. virheettömiä, tämä nyt on kuiteski 220tkm ajettu yksilö, maalipinta on hyväs kunnos paitsi muutamia kohtia sekä toki konepelti nyt on mitä on...Sen takia vedän ekaks "mustalla" vaikka tämäkin on tarkoitettu uudelle ja hyväkuntoiselle maalipinnalle, jotta ns. tasoitan maalipinnan naarmut sun muut ja tuon siihen syventävää vaikutusta, sen jälkeen vedän tällä kultaisella jotta saan viel paremman kiillon. Toki sen tiedän et vahaan autoa liikaa, nimim. kerran kk :b Siinä olisi vähentämisen varaa, toki pesen autoni kerran viikossa että ehkä tämä annetaan anteeksi. Jossain vaiheessa jos auto jää minulle (vaihdan puolen vuoden välein) voisin ehkä kuvitella käyttäväni autoani myllytyksessä.Cuore Sportivo kirjoitti:jansku: Tarkoitin sitä, että on turhanpäiväistä vahata kahdella kestovahalla samanaikaisesti.
(Ja kyllä minä tiedän että sinä varmasti tiedät paremmin kuin minä auton vahaamisesta, pesusta jne mutta jokaisella on omat mielipiteensä, jotkut tykkää tyttäristä, toiset äideistä)
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Puleerausketju.
Sä oot jättännyt punasen sieltä alusta pois? Ekaks punanen sitten joko musta tai kultanen, tai sitten kaikki 3, tuskin se nyt pahaakaan varsinaisesti tekee jos siihen kerran ryhtyy
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- jansku
- Viestit: 517
- Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
- Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Puleerausketju.
Just laitan listaa AG:n tuotteista mitä tarvitsen ja tämä on listalla no. 1, sen jälkeen tulee uus purkki sisäpesuainetta ja sit täytyis hankkii kunnon liukkaria, nyt on glymin clean wheels (on ihan ykkönen vanteisiin) käytössä mutta en ole uskaltanut käyttää sitä koko auton pesuun eli täytyis saada pestyä kaikki vahat pois jotta voin vetäistä eka punaisella, sit mustalla ja lopuks kultaisella sit katsotaan sitä kiiltoa uudestaan...DaViega kirjoitti:Sä oot jättännyt punasen sieltä alusta pois? Ekaks punanen sitten joko musta tai kultanen, tai sitten kaikki 3, tuskin se nyt pahaakaan varsinaisesti tekee jos siihen kerran ryhtyy
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Puleerausketju.
Tämä ei liity vahaamiseen mutta auton maalipintaan kylläkin. Eli pian on aika ottaa härkää sarvista ja alkaa repiä getvosesta noita isoja käärmes teippauksia pois. Olisin kysellyt vinkkejä niiden poistamiseen. Voihan olla että lähtee hitaasti ja rauhallisesti vetämällä, mutta jos ei niin onko varovainen lämmittäminen vai mikä paras keino auttaa? Ja jos liima jäänteitä jää niin mikä on maalipinnalle hellin keino saada niitä pois.
Nimimerkillä "vähän jännittää"
Nimimerkillä "vähän jännittää"
Ayrton Senna da Silva forever
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Puleerausketju.
Turtlella tai Autoglymillä on mielikuvani mukaan tarranpoistoainetta, tarkoitettu nimenomaa lasien ja maalipintojen päälle laitettuihin tarroihin. Se on kai ihan jotain liuotinta? Sitten jollain erittäin pehmosella sienellä (?) reunasta taputtamaan ja kun reuna irtoaa, vähän tavaraa sinne alle ja pitäis lähteä "vetämällä vaan". Tuossa taitaa tarvita vahanpoiston samalla?
Sit jos pieni hankaus ei pelota, niin ainakin Nesteellä on kunnon liuotinmyrkkyä: talvitehopesu-pakettiin kuului niitä puhdistusliinoja, niin ainakin vahan alla olevat lukkosulajämät ja bensavalumat lähti käytännössä kertapyyhkäisyllä (!), vaikka pari kerrosta vahaa olikn päällä Oli siis nimellä "tehopuhdistusliina".
Sit jos pieni hankaus ei pelota, niin ainakin Nesteellä on kunnon liuotinmyrkkyä: talvitehopesu-pakettiin kuului niitä puhdistusliinoja, niin ainakin vahan alla olevat lukkosulajämät ja bensavalumat lähti käytännössä kertapyyhkäisyllä (!), vaikka pari kerrosta vahaa olikn päällä Oli siis nimellä "tehopuhdistusliina".
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Puleerausketju.
3M on sellattis aine joka liuottaa nimenomaan noita tarraliimoja... sitruunahappopohjanen, eli ei vahingoita maalipintaa
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Puleerausketju.
Kuumailmapuhaltimella. Liimajäämät lähtevät tinnerillä. Ei ole mitään pelkoa, kun on järki pelissä mukana.
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Re: Puleerausketju.
Sitruunahappo pohjaiset aineet on hyviä. Ei auta teippiin mutta sulattaa liiman. Jos tämä poistettava teippi sattuu olemaan jotain laatu teippiä niin pitäisi lähteä ihan paljain sormin. Omasta nyppäsin 5 vuotta sitten laitetut teipit pois ihan sormin, pieni auringon paiste auttaa kun teippi vähän lämpiää. Varjon puolella tahtoi teippi katkeilla kesken vedon.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
Re: Puleerausketju.
Muutamien kymmenien teippineliöiden irroitus kokemuksella sanoisin, että lämmittämällä suurin osa liimasta jää teippiin, eikä maalipintaan ja teippikin lähtee ~10x helpommin irti. Liiman poistoon tullu käytettyä xyleeniä.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Puleerausketju.
Juurikin näin.Jarsan kirjoitti:Muutamien kymmenien teippineliöiden irroitus kokemuksella sanoisin, että lämmittämällä suurin osa liimasta jää teippiin, eikä maalipintaan ja teippikin lähtee ~10x helpommin irti.
- SaLexi
- Viestit: 549
- Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Puleerausketju.
Edelleen saa heittää vinkkejä näihinSaLexi kirjoitti:Onko kellään tietoa aineesta, jolla saisi häivytettyä tuulilasista pikkunaarmun? Tuossa talvella pyyhkäisin hupparin hihalla tuulilasin sisäpuolelta huuruja pois, mutta hihassa oli ilmeisesti hiekanpala tms. ja suoraan näkökenttään jäi ohuehko naarmu. Ei se itseäni sinänsä haittaa, mutta pelottaa katsastusmiehen reaktio...
Tuosta omasta punaisestani löytyy myös muutamia naarmuja maalista. Onko porukalla kokemuksia tuotteista, jotka soveltuvat alfan punaisen pikkufiksauksiin?
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Puleerausketju.
Lasin kiillottaminen on oma taiteenlajinsa, ja siihen ei löydy montaakaan ammattilaista tästä maasta. Kotikonstein aika mahdotonta saada lasista naarmua pois.
Rajojemme ulkopuolella on kyllä kaupan jotain lasinkiillotussettejä, mutta niiden toiminnasta ja lopputuloksen laadusta ei ole sen tarkempaa tietoa.
Ongelma lasissa naarmun poistamisessa on lähinnä se että kiillotettuun kohtaan saattaa muodostua linssi efektiä yms. joka häiritsee vielä enemmän kuin se naarmu.
Ja puhun tässä nyt siis auton tuulilasista, enkä muista lasitavaroista.
Rajojemme ulkopuolella on kyllä kaupan jotain lasinkiillotussettejä, mutta niiden toiminnasta ja lopputuloksen laadusta ei ole sen tarkempaa tietoa.
Ongelma lasissa naarmun poistamisessa on lähinnä se että kiillotettuun kohtaan saattaa muodostua linssi efektiä yms. joka häiritsee vielä enemmän kuin se naarmu.
Ja puhun tässä nyt siis auton tuulilasista, enkä muista lasitavaroista.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Re: Puleerausketju.
Lankesin mainonnan uhriksi ja ostin tuollaisen maalipinnan korjauskynän, kun halvalla (10€) sai. Näin sellaista ensimmäisen kerran mainostettavan muutama vuosi sitten jossain postimyyntikuvastossa ja silloin uskoin kynän olevan täyttä humpuukia. Ehkä tämä olisi kuulunut ennemmin "Viimeisin hankinta"-ketjuun, mutta onko puleerausketjun asiantuntijoilla mitään tietämystä tai kokemusta tuosta, onko siitä mitään hyötyä pieniin naarmuihin?
- Liitteet
-
- dupont.jpg
- (185.83 KiB) Tiedosto ladattu 2959 kertaa
"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"
Re: Puleerausketju.
Kun haluan pitää autot pestynä niin nykyisellä Kärcherillä kun pesee niin täytyy vielä aina pestä käsin jotta saa puhtaaksi, paine pesurissa on luokkaa 110-120 baria, siis esitteen mukaan (eli vähän yläkanttiin luultavasti).
Saako kovemmalla painepesurilla hoidettua tuon peruspesun suoraan ilman käsinpesua, tai siis saa ainakin ok jäljen?
Aina aika ajoin tietenkin käsipesu, mutta etsin helpotusta ajatellen viikottaista/päivittäistä pesua
Saako kovemmalla painepesurilla hoidettua tuon peruspesun suoraan ilman käsinpesua, tai siis saa ainakin ok jäljen?
Aina aika ajoin tietenkin käsipesu, mutta etsin helpotusta ajatellen viikottaista/päivittäistä pesua
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Puleerausketju.
Tänään melkein ostin (ainakin mielestäni) Dupontin korjauskynän Teboililta. 14,90e pitävät hintaa siellä. Mut sit mietin, et ei ehkä kannata... Ja en sitten ostanut. Paketti on väritystä myöten samanmoinen, joten se voisi olla tuollainen.
Eli jos jollakulla on käsitystä toimivuudesta, niin olis kiva tietää. Eihän tuo pohjamaaliin asti tulleita korjaile, mutta pintanaarmut peittelee...?
Eli jos jollakulla on käsitystä toimivuudesta, niin olis kiva tietää. Eihän tuo pohjamaaliin asti tulleita korjaile, mutta pintanaarmut peittelee...?
Re: Puleerausketju.
Yksi ratkaisu tuohon voisi olla, että hankkisi muutaman litran autonpesuaine annun, jonka suuttimesta tulee laajalla ja tehokkaalla syötöllä liuotinaineen tyylistä autonpesuainetta (ei kuitenkaan liuotinta), joka levitetään kuivan auton päälle. Kokemusta on tehokkaasta painepesurista ja em. mainitusta yhdistelmästä, tuoreen auton pesu 10 minuutissa, jos maalipinta on hyvä ja auto ei ihan kurassa.... Tietty aivan yhtä hyvää kiiltoa ei saa kuin hyvällä autoshampoolla ja sienellä pesemällä.Arcar kirjoitti:Kun haluan pitää autot pestynä niin nykyisellä Kärcherillä kun pesee niin täytyy vielä aina pestä käsin jotta saa puhtaaksi, paine pesurissa on luokkaa 110-120 baria, siis esitteen mukaan (eli vähän yläkanttiin luultavasti).
Saako kovemmalla painepesurilla hoidettua tuon peruspesun suoraan ilman käsinpesua, tai siis saa ainakin ok jäljen?
Aina aika ajoin tietenkin käsipesu, mutta etsin helpotusta ajatellen viikottaista/päivittäistä pesua
Re: Puleerausketju.
Tuollainen Meguiars kasa tuli hommattua. Kaapit pursuaa jo tököttejä, mutta fetissini auton hinkkaamiseen ei vaan anna myöden:
Gold Class Wash -pesuaine
Smooth Surface Clay Bar -puhdistus-savi
Quick Detailer -puhdistusaine
Ultimate Compound -kiillotusaine
Gold Class Carnauba Wax -vaha
Mequiars Ultimate Wax -kiinteä vaha
Kaksi levitystyynyä ja kaksi mikrokuituliinaa.
Pari rullaa kiillotusrättiä ja huopaa.
Jos ei tuollaisen setin jälkeen auto kiillä niin on miehessä vikaa.
Gold Class Wash -pesuaine
Smooth Surface Clay Bar -puhdistus-savi
Quick Detailer -puhdistusaine
Ultimate Compound -kiillotusaine
Gold Class Carnauba Wax -vaha
Mequiars Ultimate Wax -kiinteä vaha
Kaksi levitystyynyä ja kaksi mikrokuituliinaa.
Pari rullaa kiillotusrättiä ja huopaa.
Jos ei tuollaisen setin jälkeen auto kiillä niin on miehessä vikaa.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Puleerausketju.
Ei se painepesuri irrota sitä kivaa "tomu" kalvoa, kuin vasta sellaisissa paineissa että maalitkin saattaa lähetäArcar kirjoitti:Kun haluan pitää autot pestynä niin nykyisellä Kärcherillä kun pesee niin täytyy vielä aina pestä käsin jotta saa puhtaaksi, paine pesurissa on luokkaa 110-120 baria, siis esitteen mukaan (eli vähän yläkanttiin luultavasti).
Saako kovemmalla painepesurilla hoidettua tuon peruspesun suoraan ilman käsinpesua, tai siis saa ainakin ok jäljen?
Aina aika ajoin tietenkin käsipesu, mutta etsin helpotusta ajatellen viikottaista/päivittäistä pesua
Eli täysin kiiltäväksi et kyllä saa pelkällä pesurilla ... Aina tarvitaan käsinpesu.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Puleerausketju.
Joo, esim. Foameilla liotettuna saa parempaa jälkeä kuin pelkällä vedellä läträttynä. Kiiltoa sekään ei kyllä palautaGriffith kirjoitti: Yksi ratkaisu tuohon voisi olla, että hankkisi muutaman litran autonpesuaine annun, jonka suuttimesta tulee laajalla ja tehokkaalla syötöllä liuotinaineen tyylistä autonpesuainetta (ei kuitenkaan liuotinta), joka levitetään kuivan auton päälle. Kokemusta on tehokkaasta painepesurista ja em. mainitusta yhdistelmästä, tuoreen auton pesu 10 minuutissa, jos maalipinta on hyvä ja auto ei ihan kurassa.... Tietty aivan yhtä hyvää kiiltoa ei saa kuin hyvällä autoshampoolla ja sienellä pesemällä.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Re: Puleerausketju.
Pasi kirjoitti:Ei se painepesuri irrota sitä kivaa "tomu" kalvoa, kuin vasta sellaisissa paineissa että maalitkin saattaa lähetäArcar kirjoitti:Kun haluan pitää autot pestynä niin nykyisellä Kärcherillä kun pesee niin täytyy vielä aina pestä käsin jotta saa puhtaaksi, paine pesurissa on luokkaa 110-120 baria, siis esitteen mukaan (eli vähän yläkanttiin luultavasti).
Saako kovemmalla painepesurilla hoidettua tuon peruspesun suoraan ilman käsinpesua, tai siis saa ainakin ok jäljen?
Aina aika ajoin tietenkin käsipesu, mutta etsin helpotusta ajatellen viikottaista/päivittäistä pesua
Eli täysin kiiltäväksi et kyllä saa pelkällä pesurilla ... Aina tarvitaan käsinpesu.
Ja painepesureissa kannattaa keskittyä ennemmin suureen vesimäärään kuin maksimi paineeseen.
- Cadamuro
- Viestit: 1056
- Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
- Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex) - Paikkakunta: Mänttä
Re: Puleerausketju.
Uusimmassa GTI lehdessä oli pieni juttu tosta autglymin punasesta mikä on kuulemma päivitetty. Luvataan kolme kertaa parempi kiilto kuin vanhalla. Kehuivat arvostelussa kyllä hyväksi, ainut miinuspuoli oli että aika litkua, valuu kuulemma helposti valojen päälle tai kun pilareita vahaa niin tuppaa menemään laseille.
Kantapään kautta vuodesta -93..
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Puleerausketju.
Vai että kolme kertaa enemmän kiiltoa .... HAHAHAHHAHA
Tyypillistä glymin ympäripyöreetä mainossoopaa.
Täytyy hankkia vanha ja uusi purkki ja testata mittarilla
Tyypillistä glymin ympäripyöreetä mainossoopaa.
Täytyy hankkia vanha ja uusi purkki ja testata mittarilla
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Puleerausketju.
^^Eihän se paksua ole. Rätille tms se pitäisi laittaa, eikä kaadella auton päälle. En ole lukenut juttua lehdestä, miten testasivat.
Mutta ei ole omalle kohdalle tullut noita ongelmia
^On molempia muttei mittaria. Piti santsata kun uudessa tuli hai tek liina mukana. Jos laitan molempia niin tuleeko 1,5 kertaa kiiltävämpi kuin pelkällä vanhalla
Mutta ei ole omalle kohdalle tullut noita ongelmia
^On molempia muttei mittaria. Piti santsata kun uudessa tuli hai tek liina mukana. Jos laitan molempia niin tuleeko 1,5 kertaa kiiltävämpi kuin pelkällä vanhalla
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Puleerausketju.
Itse kokeilin tuota uutta glymia, mutta ei ole vertailupohjaa vanhasta niin en osaa sanoa. Kestoa tuossa kait pitäisi olla myös enemmän, joka on ollut vanhan version puute.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Puleerausketju.
Ei se vanha mitään kestovahaa ollutkaan, puhdistavaa lähinnä.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Puleerausketju.
^ jep, eipä tuon nimessä mitään vahasta puhutakkaan "super resin POLISH"
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Puleerausketju.
Kultainen Extra Gloss päälle.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Puleerausketju.
Just näin.Finest kirjoitti:Kultainen Extra Gloss päälle.
AG:n tuotteiden paras ominaisuus ei omien kokemuksien mukaan ole mikään ylivertainen kiilto, eikä varsinkaan kestävyys, vaan lähinnä käytön miellyttävyys. Vaikka eihän se nyt maailman näppärintä ole kahden tökötin kanssa puuhastella. Levitys ja kiillotus omasta mielestäni helppoa.
Tällä hetkellä taitaa olla Prestan Best Waxia hyllyssä. Taitaa olla parasta, kun kerran purkissakin niin sanotaan?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Re: Puleerausketju.
Mikähän mahtaa olla noiden syntisten Autoglymien pakkaskestävyys? Löysin auton kontista pari purkkia jotka ovat olleet siellä yli talven. Toinen ehkä kahden.
Purkeissahan ei asiasta mitään mainita joten kysytään täältä. Onko helppous ja muut vahan ominaisuudet tallella?
Purkeissahan ei asiasta mitään mainita joten kysytään täältä. Onko helppous ja muut vahan ominaisuudet tallella?
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Re: Puleerausketju.
^Joskus olen jotain vanhoja pakkasessa olleita käyttänyt, enkä kyllä ainakaan huomannut mitään eroa. Toki hyvin sekoitettuna.
Itse olen käyttänyt noita Glymejä monta vuotta juuri tuon helppouden takia. En tosin ole paljoa muita kokeillutkaan kun nuo tuntuu toimivan. Kiiltomittaria en tosin ole käyttänyt
Itse olen käyttänyt noita Glymejä monta vuotta juuri tuon helppouden takia. En tosin ole paljoa muita kokeillutkaan kun nuo tuntuu toimivan. Kiiltomittaria en tosin ole käyttänyt
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Puleerausketju.
Kahden vahan kanssa läträäminen on pääsääntöisesti turhaa touhua. Vanhojen markkinamiesten puhetta, että kultaisen Glosen (= sininen liquid hardwax) alle pitäisi saada punaista super polishia (= keltainen radiant wax). Riittää hyvin, että pesee auton huolellisesti - kuten kuuluukin - ja hieroo kovavahan suoraan pintaan.
Tuo Prestan Best Wax ei mitään kummoista tököttiä ole; vaihtoautoihin sitä usein käytetään. Helppo työstää ja peittää laikanjälkiä ensimmäiseen pesuun asti.
Cartecilta löytyy Cold Wax, hyvin saman tyyppinen kuin Glymin Glose, mutta antaa mittarilla korkeamman kiillon ja kestokin oman kokemukseni perusteella parempi. Lisäksi se on vielä huomattavasti helpompi kiillottaa pois.
Tuo Prestan Best Wax ei mitään kummoista tököttiä ole; vaihtoautoihin sitä usein käytetään. Helppo työstää ja peittää laikanjälkiä ensimmäiseen pesuun asti.
Cartecilta löytyy Cold Wax, hyvin saman tyyppinen kuin Glymin Glose, mutta antaa mittarilla korkeamman kiillon ja kestokin oman kokemukseni perusteella parempi. Lisäksi se on vielä huomattavasti helpompi kiillottaa pois.
Re: Puleerausketju.
Nyt osu arkaan paikkaan - löytyyköhän Hämeenlinnasta ylimääräisiä banaaneja PoriinCuore Sportivo kirjoitti:Prestan Best Wax ei mitään kummoista tököttiä ole ... vaihtoautoihin sitä usein käytetäänVittorio Jano kirjoitti:Prestan Best Waxia hyllyssä ...Taitaa olla parasta