TSI koneiden ongelmat
Valvoja: Moderators
TSI koneiden ongelmat
Katsos kummaa, muutaman vuoden odottelun jälkeen lehdistökin on herännyt VAGin ongelmiin: http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/volk ... juongelmat
Eipä se taida kuitenkaan vaikuttaa niiden myyntiin tai jälleenmyyntiarvoon.
Eipä se taida kuitenkaan vaikuttaa niiden myyntiin tai jälleenmyyntiarvoon.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: TSI koneiden ongelmat
VAG saa tehdä ihan mitä lystää ja silti se menee läpi, jos Alfa profiloituisi koko kansan kuljettimeksi, niin niissäkin saisi olla vikaa ja monen tonnin remontteja ilman paheksuntaa
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Re: TSI koneiden ongelmat
Eikös VAG-konsernilla ole kokemusta noista venyvistä ketjuista ennestäänkin. Eikös noita diesel-moottoreita ole paukkunut ihan huomattavia määriä kun öljypumppua ja tasapainoakseleita pyörittävä ketju on venynyt? Vai menikö niissä rattaat sileäksi? Kaverin Passatissa oli toi vika jonkin aikaa sitten. Osat pari tonnia ja kaksi ja puoli päivää töitä päälle. Ihanan kallista!
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
Re: TSI koneiden ongelmat
Eikös ja eikös... eivätkös nämä ole aika pitkälti sukua niille essonbaarijutuille, joita kerrotaan Alfoista, Sitikoista, Fiateista, Pösöistä, amerikkalaisista, Opeleista, Saabeista, Jaguareista ja ylipäätään kaikista niistä autoista, joita itsellä ja viiteryhmällä ei satu juuri sillä kertaa olemaan. Varmaan on vikoja joissain Volkkarin aikaansaannoksissa, mutta jostain kumman syystä oman lähipiirini TDI:t ja DSG:t ovat kestäneet ajoa useamman sata tuhatta. Tosin kyllä täytyy kehua lähipiirin Renaultejakin. Kolme Lagunaa, yhteensä noin 700 000 huoletonta kilometriä. Kuinka hyviä ne hyvät autot ovatkaan, kun kaikkein huonoimmat ovat nekin noin hyviä?jknracing kirjoitti:Eikös VAG-konsernilla ole kokemusta noista venyvistä ketjuista ennestäänkin. Eikös noita diesel-moottoreita ole paukkunut ihan huomattavia määriä kun öljypumppua ja tasapainoakseleita pyörittävä ketju on venynyt? Vai menikö niissä rattaat sileäksi? Kaverin Passatissa oli toi vika jonkin aikaa sitten. Osat pari tonnia ja kaksi ja puoli päivää töitä päälle. Ihanan kallista!
Re: TSI koneiden ongelmat
No, VAG:n VR6-moottorihan on ihan legendaarinen. Ketjukone jossa kiristimet kestää about hihnakoneen vaihtovälin..
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: TSI koneiden ongelmat
Ratas rupeaa kadottamaan hampaita, en kyllä muista yhtään oliko siinä jotain muuta vikaa taustalla.jknracing kirjoitti:Eikös VAG-konsernilla ole kokemusta noista venyvistä ketjuista ennestäänkin. Eikös noita diesel-moottoreita ole paukkunut ihan huomattavia määriä kun öljypumppua ja tasapainoakseleita pyörittävä ketju on venynyt? Vai menikö niissä rattaat sileäksi? Kaverin Passatissa oli toi vika jonkin aikaa sitten. Osat pari tonnia ja kaksi ja puoli päivää töitä päälle. Ihanan kallista!
Kyllä kun lukee tuota tuulilasin juttua niin pääsee aika hyvin siihen käsitykseen, että nuo 3-merkkiset lisäykset nimeen ovat myrkkyä, tuolla kun on ollut esillä TDI;n pumppusuuttimet, DSG mekatroniikka ja juurikin nuo TSI:t. Hyvä että jäätyvistä, koneita tuohoavista välijäähdyttimistä oli päästy yli kun jo seuraavaa pukkaa.
Myydäänkös Alfa taas saksalaisille että saadaan luotettavia autoja TÄ?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Re: TSI koneiden ongelmat
Vähän niinku JTS, vai mitä?DaViega kirjoitti:Kyllä kun lukee tuota tuulilasin juttua niin pääsee aika hyvin siihen käsitykseen, että nuo 3-merkkiset lisäykset nimeen ovat myrkkyä...

Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
- SaLexi
- Viestit: 549
- Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: TSI koneiden ongelmat
Oltiin tuossa tänään porukalla syömässä. Kaveri siinä mainitsi, että hänen kolopallonsa ei ollut lähtenyt käyntiin, varmaankin laturi mennyt. Kaikki nyökkäsivät tai sanoivat "ok" ja siirryttiin toiseen aiheeseen.
Hitto mitä kettuilua olisi tullut, jos kyseessä olisikin ollut meikän auto
Hitto mitä kettuilua olisi tullut, jos kyseessä olisikin ollut meikän auto

-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: TSI koneiden ongelmat
Puhumattakaan niistä kaksoisahdettujen kompressorin kytkinongelmista, talvella jäätyvistä lukoista ja rullalle menevistä ovipelleista ynnä tukkeentuvasta öljypumpun imusiivilästä. Joo, toki pelkkää essonbaaria, mutta kuulemma noihin lukkoihin & ovipelteihin on ihan tehdastekoisia virityssarjoja olemassa, joilla vika yritetään korjata kertaalleen. Jos ei onnistu, niin seuraava kerta menee artistin piikkiin.DaViega kirjoitti:Hyvä että jäätyvistä, koneita tuohoavista välijäähdyttimistä oli päästy yli kun jo seuraavaa pukkaa.
On nimittäin välillä tullut seurattua elämää muillakin foorumeilla. Jo ihan siitä syystä, että nykyautoissa on paljon yhteistä tekniikkaa ja on ihan hyvä tietää, mitä miinoja uudet kotkotukset, kuten pienten koneiden ahtaminen, robotti/kaksoiskytkinlaatikot yms. tuovat tullessaan.
Varmaan nuo koskevat vain pientä osaa autoista, mutten silti voi ymmärtää, miten tiukassa laatumaine istuu. Hiukka epäilen, ettei autolehtien tarvisisi kerätä useamman vuoden ajan rohkeutta ennen tällaisista viosta raportointia, jos kyseessä olisikin ollut italian ihme.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Re: TSI koneiden ongelmat
Ei taida olla jos ongelmalle löytyy ihan tehtaan koodi.Jönsson kirjoitti:Eikös ja eikös... eivätkös nämä ole aika pitkälti sukua niille essonbaarijutuille, joita kerrotaan Alfoista, Sitikoista, Fiateista, Pösöistä, amerikkalaisista, Opeleista, Saabeista, Jaguareista ja ylipäätään kaikista niistä autoista, joita itsellä ja viiteryhmällä ei satu juuri sillä kertaa olemaan.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: TSI koneiden ongelmat
Kaalipata kirjoitti:Vähän niinku JTS, vai mitä?
Ja joka käänteessä dissataan jtässää


Re: TSI koneiden ongelmat
^Paskin Alfan moottori ikinä!!!!!




- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Re: TSI koneiden ongelmat
Sekin on sitten varmaan vaan essonbaarijuttua, että toi TDI:n tasapainoakseli-öljypumppu-ketjuveto ongelma korjataan vaihtamalla toi ketjulla tapahtuva pyöritys rattailla tapahtuvaksi, ettei enään tulisi sitä "das öljynpaine uupuu" ilmoitusta ajotietokoneen näytölle. Kaveri onneksi ymmärtää tekniikan päälle sen verran, että kun ei löytänyt syytä ihmeellisille "siritykselle" itse, niin ajoi sitten kysymään tutulta mekaanikolta, että mikähköhän mahtaa sirittää. Kaveri oli käskenyt sammuttamaan auton heti, kun moottori oli vielä ehjä. Hyvinhän toikin Passatti oli tuohon saakka kestänyt, melkein neljä vuotta ja 180tkm. Kaveri on edelleenkin tyytyväinen autoon.Jönsson kirjoitti:Eikös ja eikös... eivätkös nämä ole aika pitkälti sukua niille essonbaarijutuille, joita kerrotaan Alfoista, Sitikoista, Fiateista, Pösöistä, amerikkalaisista, Opeleista, Saabeista, Jaguareista ja ylipäätään kaikista niistä autoista, joita itsellä ja viiteryhmällä ei satu juuri sillä kertaa olemaan.
Näissä nykyautoissa vaan tuntuu olevan näitä ihmeellisiä mekaanisia vikoja vähintäänkin riittävästi. Jos meinaa ajella ihan vaan öljynvaihtoja tekemällä, niin kannattaa ostaa vähintään 20 vuotta vanha diisseli mersu. Ne vissiin kestää.
Niin ja kampiakseli katkes sitten ennen sitä toisen vaihtovälin täyteen tulemista.jaacco kirjoitti:No, VAG:n VR6-moottorihan on ihan legendaarinen. Ketjukone jossa kiristimet kestää about hihnakoneen vaihtovälin..
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
Re: TSI koneiden ongelmat
Kaalipata kirjoitti:Ei taida olla jos ongelmalle löytyy ihan tehtaan koodi.Jönsson kirjoitti:Eikös ja eikös... eivätkös nämä ole aika pitkälti sukua niille essonbaarijutuille, joita kerrotaan Alfoista, Sitikoista, Fiateista, Pösöistä, amerikkalaisista, Opeleista, Saabeista, Jaguareista ja ylipäätään kaikista niistä autoista, joita itsellä ja viiteryhmällä ei satu juuri sillä kertaa olemaan.
Mikäs se tehtaan koodi on diesel-moottoreiden öljypumppua ja tasapainoakseleita pyörittävä ketjun venymiselle? Vai menikö niissä rattaat sileäksi? Vai oliko se sittenkin vaihteisto, jonka rattaat... vai ohjausvaihde, vai oliko se ohjauspyörä, joka mureni pakkasella. Vai oliko se helteellä. Vai oliko se takapyörä. Vai takaluukun kansi? Vai sylinterikansi? Vai sylinteriputki? Vai pakoputki? Vai pakosarja? Va imusarja? Vai imuilman esilämmitys? Ei, kun lämmityslaite. Se se oli. Jo Kupla oli kylmä auto.
Vakavasti ottaen... varmasti osassa VW-konsernin moottoreista on vikaa enemmän kuin Hans ja Helmut ovat suunnitelleet ja sekin on totta, että kansan syvien rivien mielestä tielle jättänyt VW on huonoa tuuria ja saman tehnyt Alfa on vain ajan kysymys (ja lyhyen ajan). Kun miettii, mikä määrä Volkkarilla on ollut tarjota erilaisia moottoreita ja niiden variaatioita vaikkapa viimeisen 10 vuoden aikana, niin ihmehän se olisi, jos joku niistä ei olisi toista huonompi. Ja kun miettii, mikä määrä niitä on valmistettu ja Suomeenkin myyty, niin on päivän selvää, että Volkkareita rikkoutuu enemmän kuin Alfoja valmistetaan.
Se, mitä vastustan, on osallistuminen tällaiseen - olen kuullut, että kaikki ne hajoo sieltä, vai oliko se sittenkin täältä - tyyppiseen keskusteluun pelkkien kuulopuheiden ja nettikirjoittelujen perusteella. Toinen mitä vastustan, on turha yleistäminen. Jos jokin moottori tai tekninen ratkaisu on osoittautunut huonoksi, niin ei se ole merkki siitä, että kaikki ne sitä ovat. Toki ongelmia saa esiin tuoda, mutta minusta tämä vain alkoi vähän lähteä lapasesta. Tässä hiukan tulee sellainen tunne, että nyt otetaan (vahingon) ilo irti siitä, että kerrankin on näyttöä saksalaisen auton vioista, kun aina vain näistä italialaisista nälvitään. Anteeksi, jos olen väärässä.
Koetetaan me kuitenkin erottua eduksemme siitä porukasta, joka antaa vastaukseksi "Osta Tojota", kun joku erehtyy kysymään, että onko muilla Volkkari hajonnut. Ei anneta niille Volkkaristeille aihetta virnuilla palstallaan, että katsokaa, miten nuo nyt repivät riemua, kun Alfa ei olekaan enää ainoa viallinen luomus.
Turbomoottoreiden epäilemättä yksi ongelma on se, että useimmat kuskit eivät ole kuuna kullan valkeana kuulleet juttuakaan sellaisesta asiasta kuin turbon lauhduttaminen. Saab 99:n käyttöohjekirjassa tästä muistutetaan ja vieläpä erikseen irrallisella lapulla, mutta nykyisin näin ei tehdä. Ja turboahtimen lauhdutuksen lisäksi pitäisi kuumana kesäpäivänä malttaa vähän jäähdytellä moottoriakin (on sitten ahdettu tai ei) ennen sammuttamista, kun moottoritieltä poikkeaa ABC:lle kahville. Jokaisen traktorin ja kuorma-auton ohjekirjassa tästä vielä muistutetaan, mutta henkiläautoilijoilta ei voi nykyisin vaatia enää mitään. Olenkin aika vahvasti sitä mieltä, että nykyautojen suurin vika on ratin ja penkin välinen ajotietokone, johon ei ole ohjelmoitu teknistä käyttöikää lisääviä toimintoja. Itse olen onnistunut autoilemaan sekä maailman surkeimmiksi että parhaimmiksi leimattujen laitteiden kanssa vuosi toisensa perään ilman, että näissä vekottimissa olisi suuriakaan eroja ollut. No JTS nyt oli oma lukunsa - se todellakin erottui eikä edukseen, mutta muuten ovat Fiatit, Citikat, Alfat, Opelit ja Renapultit palvelleet siinä, missä Volvot, Mersut ja Bemaritkin - eli aina käyntiin lähtien ja perille vieden.
Viimeksi muokannut Jönsson, 09 Huhti 2012, 21:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Re: TSI koneiden ongelmat
Vaatiiko turbo oikeasti paikoillaan jäähdyttelyä,jos körötellään siinä muutaman tuhannen kierroksen tuntumassa kilometri kaupalla,hyvä kun turbo elossa vielä noilla kilometreillä?Eri asia tietenkin,kun punarajalla mennään kovaa ja korkeaa.
Nim:Turboista tietämätön.
Nim:Turboista tietämätön.
Re: TSI koneiden ongelmat
Jaa se on kuulopuhetta kun toimittaja kysyy vahvistuksen maahantuojalta että 1.4TSI ja 1.2TSI moottoreissa on tyyppivika.Jönsson kirjoitti: Se, mitä vastustan, on osallistuminen tällaiseen - olen kuullut, että kaikki ne hajoo sieltä, vai oliko se sittenkin täältä - tyyppiseen keskusteluun pelkkien kuulopuheiden ja nettikirjoittelujen perusteella.
Re: TSI koneiden ongelmat
Jos ei ahdin juurikaan pyöri, ei sitä tarvitse jäähdyttääkään. Moottoritiellä se kyllä jo pyörii ja autosta riippuen alemmillakin nopeuksilla. Vaimolle kun ostettiin diesel-sitikka, niin myyjä ihme kyllä loihe lausumahan, että pitemmän maantielenkin jälkeen kannattaa antaa käydä minuutin tai pari ennen kuin sammuttaa. Itseäni on joskus arvelluttanut tuo diesel-Bemarini sammutusautomatiikka. Helsinkiin päin mennessä on yleensä sääntö eikä poikkeus, että jossain vaiheessa moottoritielläkin jono jostain ihmeen syystä pysähtyy. Siinä sitä hetki sitten ajettiin 120 km/h (oikeesti kovempaakin) ja hetken päästä auto sammuttaa itsensä, kun jono pysähtyy ja vaihde laitetaan vapaalle. Hurjaa.alfa164 kirjoitti:Vaatiiko turbo oikeasti paikoillaan jäähdyttelyä,jos körötellään siinä muutaman tuhannen kierroksen tuntumassa kilometri kaupalla,hyvä kun turbo elossa vielä noilla kilometreillä?Eri asia tietenkin,kun punarajalla mennään kovaa ja korkeaa.
Nim:Turboista tietämätön.
Re: TSI koneiden ongelmat
Kuka niin on sanonut?jaacco kirjoitti:Jaa se on kuulopuhetta kun toimittaja kysyy vahvistuksen maahantuojalta että 1.4TSI ja 1.2TSI moottoreissa on tyyppivika.Jönsson kirjoitti: Se, mitä vastustan, on osallistuminen tällaiseen - olen kuullut, että kaikki ne hajoo sieltä, vai oliko se sittenkin täältä - tyyppiseen keskusteluun pelkkien kuulopuheiden ja nettikirjoittelujen perusteella.
Miten tämän nyt kauniisti muotoilisi... Palaapa nyt vähän matkaa taaksepäin ja lue tähän aiheeseen liittyvät viestini uudelleen. Jatketaan sitten, jos aihetta on.
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: TSI koneiden ongelmat
Onhan se TLA aika tunnettu tautiDaViega kirjoitti:
Kyllä kun lukee tuota tuulilasin juttua niin pääsee aika hyvin siihen käsitykseen, että nuo 3-merkkiset lisäykset nimeen ovat myrkkyä...

We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
Re: TSI koneiden ongelmat
Oletko töissä VAG:lla tai jollain sen sidosryhmällä?Jönsson kirjoitti:Kuka niin on sanonut?jaacco kirjoitti:Jaa se on kuulopuhetta kun toimittaja kysyy vahvistuksen maahantuojalta että 1.4TSI ja 1.2TSI moottoreissa on tyyppivika.Jönsson kirjoitti: Se, mitä vastustan, on osallistuminen tällaiseen - olen kuullut, että kaikki ne hajoo sieltä, vai oliko se sittenkin täältä - tyyppiseen keskusteluun pelkkien kuulopuheiden ja nettikirjoittelujen perusteella.
Miten tämän nyt kauniisti muotoilisi... Palaapa nyt vähän matkaa taaksepäin ja lue tähän aiheeseen liittyvät viestini uudelleen. Jatketaan sitten, jos aihetta on.

- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Re: TSI koneiden ongelmat
Jönssöni taitaa ajellella bemarilla nykyjään.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Re: TSI koneiden ongelmat
Telkkarin VW Passat mainoksesta just kuultua: "Ideana oli tehdä kaikkien aikojen suorituskykyisimmät moottorit .. ja oli meillä pari muutakin ideaa"


- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Re: TSI koneiden ongelmat
Eikös toi jälkimmäinen edusta sitä esson-baarikeskustelua mitä edellä vastustat.Jönsson kirjoitti:Se, mitä vastustan, on osallistuminen tällaiseen - olen kuullut, että kaikki ne hajoo sieltä, vai oliko se sittenkin täältä - tyyppiseen keskusteluun pelkkien kuulopuheiden ja nettikirjoittelujen perusteella. Toinen mitä vastustan, on turha yleistäminen. Jos jokin moottori tai tekninen ratkaisu on osoittautunut huonoksi, niin ei se ole merkki siitä, että kaikki ne sitä ovat. Toki ongelmia saa esiin tuoda, mutta minusta tämä vain alkoi vähän lähteä lapasesta. Tässä hiukan tulee sellainen tunne, että nyt otetaan (vahingon) ilo irti siitä, että kerrankin on näyttöä saksalaisen auton vioista, kun aina vain näistä italialaisista nälvitään. Anteeksi, jos olen väärässä.
.. No JTS nyt oli oma lukunsa - se todellakin erottui eikä edukseen ...
"Nimimerkillä jatkuvaan JTS-vittuiluun kyllästynyt tyytyväinen JTS-kuski
vuodesta 2007"
-
- Viestit: 96
- Liittynyt: 02 Helmi 2012, 18:17
- Car(s): 159 JTDm 2.4 Q-Tronic -08 Berlina
- Paikkakunta: Hellsinki
Re: TSI koneiden ongelmat
Kaikkihan nää on aika paskoja. Lähestulkoon merkistä riippumatta. Oli sitten vagsu tai ei.
Mutsin miehellä on kolmas 1.4 TSI menossa, kaks niistä on menny pariinkin otteeseen ns. perusvian takia (ei toimi) pajalle pitemmäkskin ajaksi ja silti se on taas uutta skeidaa ostamassa. Sanoo, että pikkuvikoja - jälkimarkkinointi toimii kuitenkin sen verran hyvin, ettei oo oikeesti joutunu olemaan ku jotain tunteja ilman ajokkia maksimissaan kunnes on saanut lainapellin alle.
Ja mies on oikeessa.
Itse pyrin hyväksymään sen, että mulla on märissä ja suolasissa oloissa käytettävävä elektroniikan kontrolloima raskas mekaaninen laite joka kaiken kukkuraks altistuu mulle. Siihen tulee vikaa, mikä korjataan kun rahat riittää.
Ja pidän tavattomasti tästä kauniista, kalliista esineestä. Muuten kulkisin bussilla.
e: -ja.
Mutsin miehellä on kolmas 1.4 TSI menossa, kaks niistä on menny pariinkin otteeseen ns. perusvian takia (ei toimi) pajalle pitemmäkskin ajaksi ja silti se on taas uutta skeidaa ostamassa. Sanoo, että pikkuvikoja - jälkimarkkinointi toimii kuitenkin sen verran hyvin, ettei oo oikeesti joutunu olemaan ku jotain tunteja ilman ajokkia maksimissaan kunnes on saanut lainapellin alle.
Ja mies on oikeessa.
Itse pyrin hyväksymään sen, että mulla on märissä ja suolasissa oloissa käytettävävä elektroniikan kontrolloima raskas mekaaninen laite joka kaiken kukkuraks altistuu mulle. Siihen tulee vikaa, mikä korjataan kun rahat riittää.
Ja pidän tavattomasti tästä kauniista, kalliista esineestä. Muuten kulkisin bussilla.
e: -ja.
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Re: TSI koneiden ongelmat
Eikö tää ole ihan hyvä kun on tälläinenkin keskustelu olemassa. Etenkin kun pysytään noiden ongelmien osilta faktoissa. Jospa sitä joku sitten välttyy lyömästä ne kuuluisat viimeiset rahansa kyynärpäitä myöten paskaan. Etenkin jos ne rahat on pankin rahoja. Oli auto sitten ranskis, naziwagen, japsi tai makarooni.Jönsson kirjoitti:Se, mitä vastustan, on osallistuminen tällaiseen - olen kuullut, että kaikki ne hajoo sieltä, vai oliko se sittenkin täältä - tyyppiseen keskusteluun pelkkien kuulopuheiden ja nettikirjoittelujen perusteella. Toinen mitä vastustan, on turha yleistäminen. Jos jokin moottori tai tekninen ratkaisu on osoittautunut huonoksi, niin ei se ole merkki siitä, että kaikki ne sitä ovat. Toki ongelmia saa esiin tuoda, mutta minusta tämä vain alkoi vähän lähteä lapasesta. Tässä hiukan tulee sellainen tunne, että nyt otetaan (vahingon) ilo irti siitä, että kerrankin on näyttöä saksalaisen auton vioista, kun aina vain näistä italialaisista nälvitään. Anteeksi, jos olen väärässä.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: TSI koneiden ongelmat
Täällä on laatuesimerkki siitä, että missä tahansa löytyy sitä itseään kilokaupalla.
Ollut Fiiatti (Brava) ja nyt tuo varttikutonen. Molemmissa ongelmia "ihan tarpeeksi", hiivatissa oli mm. kampiakseli ollut "vinossa" ja jotain muuta vähintäänkin yhtä outoa. Yli auton arvoinen vika tuokin.
Setä on autoasentaja. Sillä on "joku Audi", olisikohan A6? Suht tuore. Valitteli, että auto on muuten jees mut syöpi kivasti sitä polttoainetta ja lisäks pelkästään ajovalon vaihtaminen mahdotonta. Pakko vaihtaa koko umpio. á 600euroa. Audi on suunnitellut valojen kestävän "koko auton normaalin käyttöiän", toki Saksassa. Suomessa kun niitä valoja joutuu käyttämään ympäri vuorokauden, niiden kestoikä jää murto-osaan alkuperäisestä ajatuksesta.
Onhan noita. Ihan hyvä pointti, ettei nyt mennä VAGia haukkumaan ja ehdottelemaan Corollaa ostamaan, vaikken minäkän kansanlaitteista niin hirveästi välitä, on hyviä kokemuksia Octaviasta vuosimallia 2006. Kyllähän siinäkin vikaa oli, peräti 50tkm ajettuna ECU vaihtoon "ja jotain muuta pientä". Jännä juttu, koska tuo varttikutonen on yksi vikaläjä. Silti tykkään siitä, vaikka vikaa ollut jo auton arvon verta viimesen kahden vuoden aikana - toki aika paljon kuluvaa osaa ja seuraavaksi mennee jakopää tuohon listan jatkoille, jolloinka auton remppaan/huoltoon mennyt jo enempi rahaa ko autoon ihteensä. =P
Ollut Fiiatti (Brava) ja nyt tuo varttikutonen. Molemmissa ongelmia "ihan tarpeeksi", hiivatissa oli mm. kampiakseli ollut "vinossa" ja jotain muuta vähintäänkin yhtä outoa. Yli auton arvoinen vika tuokin.
Setä on autoasentaja. Sillä on "joku Audi", olisikohan A6? Suht tuore. Valitteli, että auto on muuten jees mut syöpi kivasti sitä polttoainetta ja lisäks pelkästään ajovalon vaihtaminen mahdotonta. Pakko vaihtaa koko umpio. á 600euroa. Audi on suunnitellut valojen kestävän "koko auton normaalin käyttöiän", toki Saksassa. Suomessa kun niitä valoja joutuu käyttämään ympäri vuorokauden, niiden kestoikä jää murto-osaan alkuperäisestä ajatuksesta.
Onhan noita. Ihan hyvä pointti, ettei nyt mennä VAGia haukkumaan ja ehdottelemaan Corollaa ostamaan, vaikken minäkän kansanlaitteista niin hirveästi välitä, on hyviä kokemuksia Octaviasta vuosimallia 2006. Kyllähän siinäkin vikaa oli, peräti 50tkm ajettuna ECU vaihtoon "ja jotain muuta pientä". Jännä juttu, koska tuo varttikutonen on yksi vikaläjä. Silti tykkään siitä, vaikka vikaa ollut jo auton arvon verta viimesen kahden vuoden aikana - toki aika paljon kuluvaa osaa ja seuraavaksi mennee jakopää tuohon listan jatkoille, jolloinka auton remppaan/huoltoon mennyt jo enempi rahaa ko autoon ihteensä. =P
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Re: TSI koneiden ongelmat
Haha, joo tähän minäkin "tartuin" tuossa mainoksessa mainoksessaGiallo Pozzuoli kirjoitti:Telkkarin VW Passat mainoksesta just kuultua: "Ideana oli tehdä kaikkien aikojen suorituskykyisimmät moottorit .. ja oli meillä pari muutakin ideaa"


- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Re: TSI koneiden ongelmat
Kyllä se selviää ihan kysymällä maahantuojalta jos se oikeesti kiinnostaa.Jönsson kirjoitti:Kaalipata kirjoitti:Ei taida olla jos ongelmalle löytyy ihan tehtaan koodi.Jönsson kirjoitti:Eikös ja eikös... eivätkös nämä ole aika pitkälti sukua niille essonbaarijutuille, joita kerrotaan Alfoista, Sitikoista, Fiateista, Pösöistä, amerikkalaisista, Opeleista, Saabeista, Jaguareista ja ylipäätään kaikista niistä autoista, joita itsellä ja viiteryhmällä ei satu juuri sillä kertaa olemaan.
Mikäs se tehtaan koodi on diesel-moottoreiden öljypumppua ja tasapainoakseleita pyörittävä ketjun venymiselle?
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Re: TSI koneiden ongelmat
Nää vikakeskustelut yleensäkin kumpuaa siitä seikasta, että (ainakin) suomalaiset eivät kauhean helpolla tuu kirjoittelemaan juuri mihinkään mediaan jos kaikki on ok. Miksi vaivautua? Kaikkihan on hienosti eikä siitä tarvitse erikseen mainita. Mutta mutta...samantien kun jokin laukeaa, aletaan ainakin kyselemän neuvoa ongelmaan jos ei vielä suoranaisesti haukkumaan laitosta. Joka tapauksessa, "kaikilla" on tämän jälkeen tietoa et kyseisessä mallissa on (ainakin yhdessä yksilössä) ongelma. Ja jos yhtä ongelmatapausta kohti ole edesä yhtä ylistävää kommenttia, lumipalloefekti kasvaa. Ehkä jotenkin näin... Ps. Bemarin diesel-koneet ei kuulemma kestä ajoa ja ovat ihan paskoja 

Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: TSI koneiden ongelmat
Onhan se tietysti myös pelko ja paine että jos aina sanoo että valtakunnassa on kaikki hyvin niin jonain päivänä sitten joutuu myöntämään ettei olekaan. Jos on taas ollut hiljaa niin voi näytellä että tiedettiinhän tämä jo alusta lähtien, mutta aika pitkälle päästiin ennen kuin laukesi.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Re: TSI koneiden ongelmat
Muistaakseni tuulilasin kestotestissä korkkasi tuoreuttaan alfan jakohihna,eipä sitäkään pahemmin noteerattu,vaikka kohtalo yksilöitä olisi varmaan ollut enemmänkin...Ehkäpä tuloksena olisi ollut takaisin kutsu pajalle,mene ja tiedä.DaViega kirjoitti:VAG saa tehdä ihan mitä lystää ja silti se menee läpi, jos Alfa profiloituisi koko kansan kuljettimeksi, niin niissäkin saisi olla vikaa ja monen tonnin remontteja ilman paheksuntaa
Eniten ihmetyttää,että miten on mahdollista,että ammatti toimittaja ei seuraa muiden maiden mediaa,kun muutenkin jakavat tietoja
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: TSI koneiden ongelmat
Samassa mainoksessa ilmoitetaan 1.6 tehoksi 105hv.Smacket kirjoitti:Haha, joo tähän minäkin "tartuin" tuossa mainoksessa mainoksessaGiallo Pozzuoli kirjoitti:Telkkarin VW Passat mainoksesta just kuultua: "Ideana oli tehdä kaikkien aikojen suorituskykyisimmät moottorit .. ja oli meillä pari muutakin ideaa"
Myös nämä kone- ja vaihteisto probleemat pyöri mielikuvissa
JTS oli aikaansa edellä, pikkuhijaa muut alkavat pikku hiljaa heräillä suorasuihkutukseen, Alfassa tuo kun oli jo vuosikymmen sitten. se oli editystä tekniikan saralla "maailman ensimmäinen" ei ollut kenelläkään muulla myydä mitään vastaavaa - JTS ja JTD oli kumpikin sellaisia asioita, mitkä vei Alfaa eteenpäin, JTD oli ensimmäinen Common rail diesseli markkinoilla, jos Alfa ei olisi mynnyt tuota Boschille, niin mikä olisi dieselin imago? edelleen haiseva ja äänekäs? ehkäpä, paitsi ne Alfan

Pakko sivistää vielä noista tehtaan koodeista. Kun joku saapuu korjaamolle piiputtavalla autolla, setä tai täti siinä tiskillä lyö oireet tai vikakoodit koneelle ja katsoo mitä valmistaja kertoo, jos/kun koodi löytyy, se tarkoittaa tyyppivikaa jonka valmistaja on huomannut, koodi sisältää sitten korjausohjeet ja mahdolliset muutokset järjetelmään tai osaan. Noita koodeja ei missään nimessä pitäisi kertoa yksityishenkilöille, muuten korjataan mielikuvitusvikoja tai yritetään korjata sellaista vikaa millä ei ole mitään tekemistä koodin sisältämän vian kanssa. kun sitten se vika ei korjaannukaan koodin mukaisilla toimen piteillä, asiakas ottaa herneen nenään, tuossa kohtaa lyödään vettä lisää kiukaaseen, kun laitetaan laskua asiakkaalle, maahantuoja tai valmistaja tuksin maksaa turhaa korjausta
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: TSI koneiden ongelmat
^ Eikä pidä unohtaa alfan ehkä edistyksellisintä moottoria ikinä BOXER!!!


33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
TSI koneiden ongelmat
Olenko aivan väärässä, kun muistelen, että Mitsubishi ehti ensin?DaViega kirjoitti: JTS oli aikaansa edellä, pikkuhijaa muut alkavat pikku hiljaa heräillä suorasuihkutukseen, Alfassa tuo kun oli jo vuosikymmen sitten. se oli editystä tekniikan saralla "maailman ensimmäinen" ei ollut kenelläkään muulla myydä mitään vastaavaa - JTS
-Tazio
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: TSI koneiden ongelmat
GDI! no niinpäs olikin, lävähti heti mieleen sellanen viininpunanen maanatai yksilö... 

I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Re: TSI koneiden ongelmat
Onko pyrkimys objektiivisuuteen heidän yksinoikeutensa?jaacco kirjoitti:Oletko töissä VAG:lla tai jollain sen sidosryhmällä?Jönsson kirjoitti:Miten tämän nyt kauniisti muotoilisi... Palaapa nyt vähän matkaa taaksepäin ja lue tähän aiheeseen liittyvät viestini uudelleen. Jatketaan sitten, jos aihetta on.Jönsson kirjoitti: Se, mitä vastustan, on osallistuminen tällaiseen - olen kuullut, että kaikki ne hajoo sieltä, vai oliko se sittenkin täältä - tyyppiseen keskusteluun pelkkien kuulopuheiden ja nettikirjoittelujen perusteella.
- Xehpuk
- Viestit: 697
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: TSI koneiden ongelmat
GDI-lähestymistapa suorapruuttaan oli aika erilainen! Mitsubishi koitti luoda entistäkin ankeamman auton ja Alfalla haettiin lisätehoaTazio kirjoitti:Olenko aivan väärässä, kun muistelen, että Mitsubishi ehti ensin?DaViega kirjoitti: JTS oli aikaansa edellä, pikkuhijaa muut alkavat pikku hiljaa heräillä suorasuihkutukseen, Alfassa tuo kun oli jo vuosikymmen sitten. se oli editystä tekniikan saralla "maailman ensimmäinen" ei ollut kenelläkään muulla myydä mitään vastaavaa - JTS
-Tazio

Re: TSI koneiden ongelmat
kyllähän twin spark oli tullessaan ihan eturivinkoneita, siis se vanhempi ketjukone, tehokkaimpia 2l vaparikoneita tullessaan vuonna 1987, Maksa6 GTissä oli yhtä paljon tosin huonommalla vääntöalueella.DaViega kirjoitti: nuo enteilivät tulevaisuutta siinä missä twinspark oli 80-luvun hairahdus ja V6 jo ikääntyvä dinosaurus, mukavia moottoreita kumpikin, mutta ei ne Alfaa mihinkään viennyt
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: TSI koneiden ongelmat
eikös vagina ole laittanut uusimpaan porvariin tupla suutimet, aika hyvä idea kyllä kun imupuolella on jatkuva pesu.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: TSI koneiden ongelmat
Hyvä patahan se oli, mutta oli noita muitakin. Jo mainitun Maksan lisäksi Kenraali Moottorin sen aikainen 2-litrainen 16-lappuinen oli ihan samaa tasoa, ja muitakin varmaan löytyy jos viitsii hakea.V6 kirjoitti:kyllähän twin spark oli tullessaan ihan eturivinkoneita, siis se vanhempi ketjukone, tehokkaimpia 2l vaparikoneita tullessaan vuonna 1987, Maksa6 GTissä oli yhtä paljon tosin huonommalla vääntöalueella.DaViega kirjoitti: nuo enteilivät tulevaisuutta siinä missä twinspark oli 80-luvun hairahdus ja V6 jo ikääntyvä dinosaurus, mukavia moottoreita kumpikin, mutta ei ne Alfaa mihinkään viennyt
Toisaalta taas Volsun 16-v ja moni muu taisi jäädä jo perus Nordin jalkoihin.
Ei tuo Twin Spark minustakaan mikään hairahdus ollut, nerokas ja perinteita kunniottava ratkaisuhan tuo oli.
Tosin se moottoriteknologian etumatka josta vielä '70-luvulla oli nautittu oli kyllä sulanut jo lähes olemattomiin, valitettavasti.
-Tazio
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: TSI koneiden ongelmat
Taisi muissa ~saman tehoisissa kilpailijoissa olla 16 venttiiliä jo tuohon aikaan vs. tessun 8v. Siihen kun lisätään hyvin maltillinen kulutus ja jälkeenpäin esille tullut loistava kesto bensamoottoriksi. Oli 8v TS mielestäni kerrassaan loistava suoritus alfalta!
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Re: TSI koneiden ongelmat
Talouselämä varoittaa VAG:n tehodieseleistä.