ilmin korjailua
Valvoja: Moderators
ilmin korjailua
Avasin ilmin ja putsailin sitä tinnerillä. Ensi vaikutelmana tuntuis että se auttoi.
Otin kuvia anturista että niistä ois nähny tyypin, mutta kuvaajan taitoni ei ole kehuttavat...
No täytyy vielä avata se ja soittaa töistä suoraan
boschille ja kysyä pelkän anturin tukkuhintaa.
Otin kuvia anturista että niistä ois nähny tyypin, mutta kuvaajan taitoni ei ole kehuttavat...
No täytyy vielä avata se ja soittaa töistä suoraan
boschille ja kysyä pelkän anturin tukkuhintaa.
- Alfetta&156
- Viestit: 205
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:15
- Car(s): 156/166/ALFETTA 2.0
Putsasin ILMIN --> autossa ei enään tyhjäkäyntiä...
Koeponnistettuani -04 JTS:n totesin, että -98 TS:lle pitää tehdä jotain. No ILMI irti ja putsaamaan. Seurauksena, että auto sammuu tyhjäkäynnillä mutta on herkempi kyllä sitten ottamaan kierroksia. Mittaristoon jää palamaan ruiskutuksen punainen merkkivalo
Taitaa olla mullakin huomenna edessä vierailu Boschin jälleenmyyjälle. Hittovie kun pitikin mennä koskemaan Mitäs noi muuten maksoi, muistan joskus lukeneeni, että n. 270 euroo olis joku maksanut?
Jääköhän toi merkkivalo muuten palamaan, kunnes käy huollossa kuittaamassa sen? Saattoikohan autosta hajota jotain muuta?
Taitaa olla mullakin huomenna edessä vierailu Boschin jälleenmyyjälle. Hittovie kun pitikin mennä koskemaan Mitäs noi muuten maksoi, muistan joskus lukeneeni, että n. 270 euroo olis joku maksanut?
Jääköhän toi merkkivalo muuten palamaan, kunnes käy huollossa kuittaamassa sen? Saattoikohan autosta hajota jotain muuta?
Re: Putsasin ILMIN --> autossa ei enään tyhjäkäyntiä
Enpä usko että se ilmi mitään muuta olisi rikkonu.Alfetta&156 kirjoitti:Koeponnistettuani -04 JTS:n totesin, että -98 TS:lle pitää tehdä jotain. No ILMI irti ja putsaamaan. Seurauksena, että auto sammuu tyhjäkäynnillä mutta on herkempi kyllä sitten ottamaan kierroksia. Mittaristoon jää palamaan ruiskutuksen punainen merkkivalo
Millä aineella muuten putsasit sen
- Alfetta&156
- Viestit: 205
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:15
- Car(s): 156/166/ALFETTA 2.0
Puhdistusaine
Alkuun putsasin ihan vaan paineilmalla ja pumpulilla. Sitten kun homma ei toiminut enään em. jälkeen niin testasin CRC Bräkleen -jarru- ja kytkinlevyjen puhdistusaineella. Waan eipäs enään auttanut
Noh, sain tarjouksen täällä palstalla hieman halvempaa hintaa mainostaneelta herralta 220 euroo. Täytyy varmaan hankkia.
Noh, sain tarjouksen täällä palstalla hieman halvempaa hintaa mainostaneelta herralta 220 euroo. Täytyy varmaan hankkia.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Tuli tutkittua rikkinäistä ilmiä vähän.
Eli tuo pieni punainen komponentti anturinkuoren ulkopuolella on lämpötilaan reakoiva vastus. Tuskin hajoaa, mutta kunto helposti tarkistettavissa tavallisella ohmi mittarilla. Noin 20 asteessa resistanssi on noin 2 kilo ohmia hengittämällä vastusta päin resistanssi laskee ja vastaavasti pakastimessa nousee.
Anturikuori on sisältä valettu silikoniin, joka erityisesti suojaa hiuksen ohuita platinalankoja, jotka tulevat virtausanturista piirilevylle. Langat eivät ole kuin ehkä hiukan liimattuna piirilevyyn, joten pienikin sorkkiminen silikooniin irroittaa langat paikoiltaan ja rikkoo anturin.
Anturin puhdistamista ei oikein voi suositella tolla crc:n brake cleanerilla, koska se vaurioitaa silikonikiinnitystä. Toisaalta jos anturi pätkii jo valmiiksi niin eihän siinä paljon häviä. Paineilma vaikuttaisi parhaalta vaihtoehdolta.
Albumissani on kuva anturista, josta on revitty silikonia pois. Kuvaan on merkitty nuolella platinalankojen kiinnityskohta ja ympyröity roska missä näkyy langanpalasia joten siitä saa hyvän kuvan kuinka pieniä ja lähekkäin langat ovat.
Toisin sanoen luulisin, että ilmit hajoavat yleensä platinalankojen irtoamiseen tai oikosulkuun. Eipä tota vehjettä kotikonstein voi korjata
Eli tuo pieni punainen komponentti anturinkuoren ulkopuolella on lämpötilaan reakoiva vastus. Tuskin hajoaa, mutta kunto helposti tarkistettavissa tavallisella ohmi mittarilla. Noin 20 asteessa resistanssi on noin 2 kilo ohmia hengittämällä vastusta päin resistanssi laskee ja vastaavasti pakastimessa nousee.
Anturikuori on sisältä valettu silikoniin, joka erityisesti suojaa hiuksen ohuita platinalankoja, jotka tulevat virtausanturista piirilevylle. Langat eivät ole kuin ehkä hiukan liimattuna piirilevyyn, joten pienikin sorkkiminen silikooniin irroittaa langat paikoiltaan ja rikkoo anturin.
Anturin puhdistamista ei oikein voi suositella tolla crc:n brake cleanerilla, koska se vaurioitaa silikonikiinnitystä. Toisaalta jos anturi pätkii jo valmiiksi niin eihän siinä paljon häviä. Paineilma vaikuttaisi parhaalta vaihtoehdolta.
Albumissani on kuva anturista, josta on revitty silikonia pois. Kuvaan on merkitty nuolella platinalankojen kiinnityskohta ja ympyröity roska missä näkyy langanpalasia joten siitä saa hyvän kuvan kuinka pieniä ja lähekkäin langat ovat.
Toisin sanoen luulisin, että ilmit hajoavat yleensä platinalankojen irtoamiseen tai oikosulkuun. Eipä tota vehjettä kotikonstein voi korjata
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Heh... muukkonen on alkanut myymään noita pelkkiä anturielementtejä, eli koko mönttiä ei enää tarvitse ostaa. hintakin alkaa olemaan kohdallaan...
http://www.tmuukkonen.fi/Shop/html/490.html
http://www.tmuukkonen.fi/Shop/html/490.html
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
puhdistusta
Zau,
en tiedä voiko sanoa korjailuksi jos vain putsaa ilmiä mutta
ainakin löysin hyvän aineen ja työkalut tuohon tarkoitukseen.
Aine oli Rasvaton "kuiva" puhdistusaine ja tarkoitettu elektroniikka puhdistusaineeksi. Varsinaisen suihkeen nimi on Kontakt PRF 6-68.
Työkalun jolla ilmi aukeaa saa Hongkongista hintaan 6.7€
Aineen sain kopiokone korjaaja kaveriltani.
Taas kulkee ja vääntöä riittää yli 3500 kierroksenkin
t. Teemu
en tiedä voiko sanoa korjailuksi jos vain putsaa ilmiä mutta
ainakin löysin hyvän aineen ja työkalut tuohon tarkoitukseen.
Aine oli Rasvaton "kuiva" puhdistusaine ja tarkoitettu elektroniikka puhdistusaineeksi. Varsinaisen suihkeen nimi on Kontakt PRF 6-68.
Työkalun jolla ilmi aukeaa saa Hongkongista hintaan 6.7€
Aineen sain kopiokone korjaaja kaveriltani.
Taas kulkee ja vääntöä riittää yli 3500 kierroksenkin
t. Teemu
"The pride lasts longer than the pain..."
MInunkin piti perjantaina kurkistaa ilmiä,vaikka ei mitään oireita olekkaan
Puhdistin sen sitten vaan ihan varmuuden vuoksi,käytin säämiskätikkuja ja aineena olivat Kontakt Chemie Cleaner 601 sekä PRF TCC Contact Cleaner,nuo molemmat haihtuvat nopeasti,eivätkä jätä mitään jäänteitä.
Ainakin ILMI näytti kestävän toimenpiteen ihan hyvin,vaikka turhaanhan noihin on koskea,ellei mitään oireita ole
Tuo Pam Pamin käyttämä aine sopinee myös aika hyvin 6-68:han on rasvaton kontaktispray liukumattomia koskettimia ja kytkimiä varten,joka ei johda sähköä,tuo TCC taas on nopeasti haihtuva erikoispuhdistusaine tarkkuuskomponettejä ja kontakteja varten.
Lienevät oikeasti lähes samaa tavaraa molemmat.
Puhdistin sen sitten vaan ihan varmuuden vuoksi,käytin säämiskätikkuja ja aineena olivat Kontakt Chemie Cleaner 601 sekä PRF TCC Contact Cleaner,nuo molemmat haihtuvat nopeasti,eivätkä jätä mitään jäänteitä.
Ainakin ILMI näytti kestävän toimenpiteen ihan hyvin,vaikka turhaanhan noihin on koskea,ellei mitään oireita ole
Tuo Pam Pamin käyttämä aine sopinee myös aika hyvin 6-68:han on rasvaton kontaktispray liukumattomia koskettimia ja kytkimiä varten,joka ei johda sähköä,tuo TCC taas on nopeasti haihtuva erikoispuhdistusaine tarkkuuskomponettejä ja kontakteja varten.
Lienevät oikeasti lähes samaa tavaraa molemmat.
ilmi
En mä sitä mitenkään erikoisemmin availlut. Otin vain ilmin käteeni ja suihkutin sinne ilmin päätyyn, jossa ne metalli johteet näkyvät.puuha kirjoitti:Hyvä että sait taas kulkemaan. Avasitko kuinka paljon ILMIä? Vai suihkitko "sokkona"?
-T-
"The pride lasts longer than the pain..."
Anteeksi "vasenkätisyyteni", mutta kun putsailette ilmiä niin mitä helvettiä te silloin teette?
Putsaatte sitä mölkkiä missä anturi on kiinni, vai sitä lotjoo/suodatinta mikä on sen alapuolella missä anturi on kiinni...
Neuvoja otetaan vastaan sillä alavääntö ja osa tehoista on jossain missä niiden ei pitäisi olla.
Mä olen ihan pihalla... ja se sallittakoon
Zepe
Putsaatte sitä mölkkiä missä anturi on kiinni, vai sitä lotjoo/suodatinta mikä on sen alapuolella missä anturi on kiinni...
Neuvoja otetaan vastaan sillä alavääntö ja osa tehoista on jossain missä niiden ei pitäisi olla.
Mä olen ihan pihalla... ja se sallittakoon
Zepe
katoppa www.alfa156.net ja sieltä kohta tips ja selaat alaspäin kohtaan MAF problem.
oli ainakin jotkut saanu noilla konstein ilmin henkiin.
oli ainakin jotkut saanu noilla konstein ilmin henkiin.
Anteeksi, toinen "vasenkätinen" tiedustelee, että saako noita "ruuvin" avaimia muualta kun Hong Kongista ja mikä on kyseisen avaimen nimi. Ei ainakaan taida olla tavallinen 6-sakarainen Torx, koska ruuveissa on 5 sakaraa ja en siihen tavallista torksia saanut tökättyä. Kokeilin T25 ja T27 kokoja, eikä kumpikaan sopinut.
Minä vasenkätinen ostin kaks kertaa työkalut tuohon, ensin jotain torx avaimia jotka ei sopinu ja toisella kertaa katoin pellin alle ja ostin samantapaisen näköisen sarjan, erona vaan että avaimessa on reikä kärjessä. Tuo sopiva sarja löytyi ainakin maximakasiini halpiskaupasta, eiköhän se ole aika yleinen silloin. Niin ja kaiken lisäksi puhdistus ei hirveästi vaikittanut mihinkään mutta tulipa näprättyä.
Syy Torx-ongelmaan selvisi kun ajettiin kaverin kanssa Alfat vierekkäin (...tai oikeestaan kattelin kaverin autoa kun sen luona grillaisin maggaraa). Konepelti auki ja poks, siellähän on ihan erinäkönen ruuvi . Tarkemmin sanoen just tollanen tavallinen torx kokoa T20, jossa reikä keskellä. Kuusi sakarainen reikä ja kaikin puolin standardipalikan näköinen. Avainkin sopi siihen.
Pienet aivoni päätyivät seuraavaan: Uudemmissa Alfoissa vuodesta 1999 eteenpäin on vakio t20 kokoa oleva torx, jossa reikä keskellä. Vanhimmissa veteraaneissa ILMiä pitää paikallaan sen sijaan sellanen 5-sakaraisen avaimen vaatima friikkikolo, joka ei ole Torx ollenkaan, eikä sopivaa avainta löydy Biltemasta, Motonetistä tai K-raudasta . Voihan tietenkin olla, että Teltta-auto lätkäs mulle samalla tommoset jekkuruuvit sillon samalla kun vaihtoivat ILMin takuun piikkiin. Kotona illalla sitten naureskelivat
Ratkaisin asian siten, että ajoin K-raudan pihaan ruuvasin tavallisella ruuvarilla nuo ihmeruuvit irti. Ruuvari oli sopivasti pieni siten, että sain sen kahteen vierekkäiseen koloon ja keskitappiin tuetuksi. Sitten kävelin sisälle ja ostin irtiruuvatun ruuvin perusteella uuden ruuvin, eli just tollasen torx T20:n(ilman reikää keskellä).
En uskaltanut vielä K-raudan pihassa putsata sitä ilmiä, joten huomenna kuulette lisää valituksia jos ko. pirulaisen keksintö pamahtaa atomeiksi .
Pienet aivoni päätyivät seuraavaan: Uudemmissa Alfoissa vuodesta 1999 eteenpäin on vakio t20 kokoa oleva torx, jossa reikä keskellä. Vanhimmissa veteraaneissa ILMiä pitää paikallaan sen sijaan sellanen 5-sakaraisen avaimen vaatima friikkikolo, joka ei ole Torx ollenkaan, eikä sopivaa avainta löydy Biltemasta, Motonetistä tai K-raudasta . Voihan tietenkin olla, että Teltta-auto lätkäs mulle samalla tommoset jekkuruuvit sillon samalla kun vaihtoivat ILMin takuun piikkiin. Kotona illalla sitten naureskelivat
Ratkaisin asian siten, että ajoin K-raudan pihaan ruuvasin tavallisella ruuvarilla nuo ihmeruuvit irti. Ruuvari oli sopivasti pieni siten, että sain sen kahteen vierekkäiseen koloon ja keskitappiin tuetuksi. Sitten kävelin sisälle ja ostin irtiruuvatun ruuvin perusteella uuden ruuvin, eli just tollasen torx T20:n(ilman reikää keskellä).
En uskaltanut vielä K-raudan pihassa putsata sitä ilmiä, joten huomenna kuulette lisää valituksia jos ko. pirulaisen keksintö pamahtaa atomeiksi .
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Ruuvi
Myös vuosimallissa 2001 on sellainen "erikoisperkeleruuvi". Taitaa olla tuurista kiinni, millä ruuvityypillä ilmamassamittarin anturi on kiinni.alfa 156 v6 kirjoitti:Mulla kanssa tollanen erikoisperkeleruuvi -98:ssa....
nimim. "uusi ILMI toissa viikonloppuna"
mikä niissä oikeen loppujen lopuksi hajoo? itse vaihdoin vain lian takiaalfa 156 v6 kirjoitti:Mulla kanssa tollanen erikoisperkeleruuvi -98:ssa.... uuteen ilmiin tuli sentään jo kunnon ruuvi, tosin rikkihän sekin ilmi jo... vajaan vuoden kesti ja nyt boschin kanssa kauhee vääntö saako uutta vaiko not. takuu muuten 2 vuotta kaikilla Bosch tuotteilla sanoo myyjäliike
ja vanha jäi varalle
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Napsin känni(y)kameralla äsken ruokiksella kuvat ja laitoin galleriaani kaikkien nähtäville. Tällaisia pirulaisia siis "erikoisperkeleenruuvit" ovat:
Pyöreä reikä, jossa keskellä hemmetin iso tappi ja sivuseinissä viisi uloketta . Kai tosta sen verran selvää saa?
Kuvanlaatu onkin sitä tyypillistä Nokia-laatua No, ehkei tota 7250:aa ole tarkotettu makrokameraksi.
Pyöreä reikä, jossa keskellä hemmetin iso tappi ja sivuseinissä viisi uloketta . Kai tosta sen verran selvää saa?
Kuvanlaatu onkin sitä tyypillistä Nokia-laatua No, ehkei tota 7250:aa ole tarkotettu makrokameraksi.
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Offtopic: No tällä hetkellä optiikan laatu ei ole se kilpailukykyisin ja se taidetaan kyllä tuotannonkin puolella myöntää. Intohimoisia projekteja kyllä on meneillään vai miltä kuulostais optinen zoom kännykässä? Ongelma taitaa vaan olla se, että miten saadaan pieni optiikka ja moottorit kestämään ettei pala jatkuvasti... Kyllä vielä sekin päivä nähdään, kun kännykästä irtoaa 3 megapikselin kuvanlaatu optisella zoomilla (ennemmin kuin arvaattekaan). Labran pojilla on siis vielä tekemistä... Itse en ole tuotannon puolella, mutta tämä on villi veikkauslruutu kirjoitti:Napsin känni(y)kameralla äsken ruokiksella kuvat ja
Kuvanlaatu onkin sitä tyypillistä Nokia-laatua No, ehkei tota 7250:aa ole tarkotettu makrokameraksi.
EDIT: Onkohan Alfalla vähän niin, että käytetään niitä ruuveja mitä käsiin sattuu, jos toisella on tuollaiset erikoisruuvit ja toisella tavalliset... Tässä onkin hyvä business-idea. Täytyy alkaa kehittelemään tuohon sopivia avaimia...
Ammattina autokauppa
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Tuollainen ruuvi oli myös Hondan perämoottorissa kun piti viritellä. Pyörittelin päätä että mitäs nyt, niin faija otti pihdeillä kiinni ja lähti kevyesi auki. Saako noita ihan ostaa vai onko noi jotain vittuiluavaimia "älä-koske-tähän avaimia".
Hyvä seivi toi edit, muuten olisi OT lentänyt bittiavaruuteen..niki kirjoitti:EDIT: Onkohan Alfalla vähän niin, että käytetään niitä ruuveja mitä käsiin sattuu, jos toisella on tuollaiset erikoisruuvit ja toisella tavalliset... Tässä onkin hyvä business-idea. Täytyy alkaa kehittelemään tuohon sopivia avaimia...
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Tuli muuten mieleen, että jos kerran autossa on tuollaiset ruuvit niin kyllä ainakin Deltassa on niihin työkalut ja mistä he ne ovat saaneet? Mites sitten noi tavalliset korjaamot. Joutuvatko ne nostamaan kädet pystyyn, koska ei löydy sopivaa avainta vai ostavatko ne työkalun deltasta?
Rolle: hmm. ajattelinkin jotain tämän suuntaista
Rolle: hmm. ajattelinkin jotain tämän suuntaista
Ammattina autokauppa
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Ai niin, unohdin sen typerän jutun, että nykyään mitään ei enää yritetä korjata vaan vaihtaa uusiin osiin.V6 kirjoitti:deltassa tuskin ilmia putsaillaan. Muutenkin nuo ruuvit on varmasti valittu sen takia noin hankaliksi ettei niitä kaikki availe
Pitäisi varmaan itsekin avata tuo ilmi ja koettaa puhdistaa. On meno vaan joskus vähän nuhaisen oloista mutta tässä kesällä se on mielestäni vähän pahentunut. En sitten tiedä, voisiko kosteudella olla jotain osaa tähän?
Ammattina autokauppa
Alfa siis kunnossa fiksauksen jäljiltä, enkä onnistunut hajottamaan ILMiä. Konehuonepeikot lienee siirtyneet kaverin alfaan .Käytin muuten puhdistuksessa CRC - electric cleaneriä ja nyt 156 puskee taas etiäppäi kun Eetvartti rasvassessa...
Lätkäsin alkuperäiset "erikoisperkeleenruuvit" takaisin koneeseen, kun K-raudasta hankkimani vaihtoruuvit olivat hopeisen väriset. Ei ne sinne peikkojen asuinsijoille sovi. Peikoille pitää olla mustaa .
"Erikoisperkeleenruuvi" aukeaa tosi nätisti kun löystää ensimmäisen neljänneskierroksen tavallisilla pihdeillä. Loput hoituu pikkuruuvarilla, joka tökätään kahden vierekkäisen kolon ja keskitapin väliin. Aukeaa tosi nätisti ja menee kiinni vielä helpommin. Loppukiristyksessä avitin pihdeillä. Aikaa meni ehkä 30 sekuntia per ruuvi. En siis lähtisi poraamaan keskitappeja kun se lienee ihan turhaa. Ei se torxi sinne "erikoisperkeleenruuviin" sillonkaa mene, vaan pitää edelleen vääntää tavallisella ruuvarilla auki. Tosin poraamalla pääsee käyttämään kaliberia isompaa ruuvaria.
Lätkäsin alkuperäiset "erikoisperkeleenruuvit" takaisin koneeseen, kun K-raudasta hankkimani vaihtoruuvit olivat hopeisen väriset. Ei ne sinne peikkojen asuinsijoille sovi. Peikoille pitää olla mustaa .
"Erikoisperkeleenruuvi" aukeaa tosi nätisti kun löystää ensimmäisen neljänneskierroksen tavallisilla pihdeillä. Loput hoituu pikkuruuvarilla, joka tökätään kahden vierekkäisen kolon ja keskitapin väliin. Aukeaa tosi nätisti ja menee kiinni vielä helpommin. Loppukiristyksessä avitin pihdeillä. Aikaa meni ehkä 30 sekuntia per ruuvi. En siis lähtisi poraamaan keskitappeja kun se lienee ihan turhaa. Ei se torxi sinne "erikoisperkeleenruuviin" sillonkaa mene, vaan pitää edelleen vääntää tavallisella ruuvarilla auki. Tosin poraamalla pääsee käyttämään kaliberia isompaa ruuvaria.
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
ruuvit
Itse päädyin seuraavaan ratkaisuun: kun sain lukkopihdeillä viimein "erikoisperkeleruuvit" auki, hion niiden leveät kannat siten (siivu pois vastakkaisilta puolilta), että seuraavalla kerralla ne saa kätevästi auki 10mm kiintoavaimella. Toivottavasti se seuraava kerta ei ole kovin pian.lruutu kirjoitti:En siis lähtisi poraamaan keskitappeja kun se lienee ihan turhaa. Ei se torxi sinne "erikoisperkeleenruuviin" sillonkaa mene, vaan pitää edelleen vääntää tavallisella ruuvarilla auki. Tosin poraamalla pääsee käyttämään kaliberia isompaa ruuvaria.
Re: Putsasin ILMIN --> autossa ei enään tyhjäkäyntiä
Alfetta&156 kirjoitti:Koeponnistettuani -04 JTS:n totesin, että -98 TS:lle pitää tehdä jotain. No ILMI irti ja putsaamaan. Seurauksena, että auto sammuu tyhjäkäynnillä mutta on herkempi kyllä sitten ottamaan kierroksia. Mittaristoon jää palamaan ruiskutuksen punainen merkkivalo
Taitaa olla mullakin huomenna edessä vierailu Boschin jälleenmyyjälle. Hittovie kun pitikin mennä koskemaan Mitäs noi muuten maksoi, muistan joskus lukeneeni, että n. 270 euroo olis joku maksanut?
Jääköhän toi merkkivalo muuten palamaan, kunnes käy huollossa kuittaamassa sen? Saattoikohan autosta hajota jotain muuta?
Mites tuon merkkivalon kanssa ?? tarina ei kertonut lopputulosta.
eli itsekin menin "korjailemaan" ja jippii sainkuin sainkin myös tuon suihkutuksen merkkivalon palamaan.
eli menikö uuden "ilmin" ostoon vaiko oliko ohimenevä ominaisuus vai ???
Minnekään muualle en operaation aikana koskenut, joten tuon täytyy liittyä tuohon ilmin putsaukseen. Huoltokirja kertoo yksitoikkoisesti -> vie auto huoltoon , jos tuo merkkivalo syttyy.
Re: Putsasin ILMIN --> autossa ei enään tyhjäkäyntiä
Niin ja lisäksi sunnuntai retkellä havaittua
Pienen lenkin jälkeen ei enää lähde lämpimänä käymään. PERK¤%#.
(jos pakko päästä eteenpäin )... sitten kun ottaa ILMIN johdot irti auto lähtee käymään ja kulkee jopa eteenpäin.
ja lisäksi tuo samainen kuten oli Jollakin toisellakin, Kun on johdot ym kiinni normaalisti auto sammuu jonkin tyhjäkäytiminuutin päästä.
eli oisko sitten kun lämpötila kohoaa.
Itse laitoin ilmastoinnin päälle ja jätin parkkipaikalle käymään, kun noutamaan kumppania menin. Ja oli kaara sammunut sillä välin. taas PERK¤#%.
mutta ilmeisimmin oon kait pakotettu ostamaan uuden ILMIN. ja sitten siis jää vain miten eroon tuosta ruiskutus valosta mittaristossa ??
Tietty jos lampun ottaa pois ei häiritse punainen hälykään. joo...
Pienen lenkin jälkeen ei enää lähde lämpimänä käymään. PERK¤%#.
(jos pakko päästä eteenpäin )... sitten kun ottaa ILMIN johdot irti auto lähtee käymään ja kulkee jopa eteenpäin.
ja lisäksi tuo samainen kuten oli Jollakin toisellakin, Kun on johdot ym kiinni normaalisti auto sammuu jonkin tyhjäkäytiminuutin päästä.
eli oisko sitten kun lämpötila kohoaa.
Itse laitoin ilmastoinnin päälle ja jätin parkkipaikalle käymään, kun noutamaan kumppania menin. Ja oli kaara sammunut sillä välin. taas PERK¤#%.
mutta ilmeisimmin oon kait pakotettu ostamaan uuden ILMIN. ja sitten siis jää vain miten eroon tuosta ruiskutus valosta mittaristossa ??
Tietty jos lampun ottaa pois ei häiritse punainen hälykään. joo...
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Putsasin ILMIN --> autossa ei enään tyhjäkäyntiä
Eiköhän se sammu uudella ilmilläAlf11 kirjoitti: ja sitten siis jää vain miten eroon tuosta ruiskutus valosta mittaristossa ??
Tietty jos lampun ottaa pois ei häiritse punainen hälykään. joo...
- Alfetta&156
- Viestit: 205
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:15
- Car(s): 156/166/ALFETTA 2.0
Uusi ILMI paikalleen ja valo sammui muutaman hetken päästä käynnistyksestä. Olivat muuten "tuskanhikisiä" sekunteja... sammu ny ¤&%kele!! Kun on vielä tottunut oottamaan, että se valo sammuu ennenkuin starttaa auton, niin ainakin tuntui että se olisi palanut normaalia ikuisuuden pidempään
Uudella ILMILLÄ meno on jälleen maistunut, tosin nyt odotellaan uuden kytkimen jälkeen uutta vaihdelaatikkoo! Ruokavalio alkaa taas vaikuttamaan opiskeluaikaiselta makaroonii ja ketsuppii linjalta
Uudella ILMILLÄ meno on jälleen maistunut, tosin nyt odotellaan uuden kytkimen jälkeen uutta vaihdelaatikkoo! Ruokavalio alkaa taas vaikuttamaan opiskeluaikaiselta makaroonii ja ketsuppii linjalta
Alfa Romeo Alfetta 2000 4D -82, AR 156 2.0 TS -98, AR 156 SW 2.5 V6, Piaggio Vespa LX -08