Puleerausketju.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Motonet, Hong kong, Launeen varaosaexpert (tuolta useimmiten). expertiltä saa alennuksen niin minähän jossain määrin pihinä menen alitajuisetsi sieltä katsomaan ekana :lol:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Pääasiassa Autonhoito.comista tilaamalla. Meguiarssin savella puhdistus kerran vuodessa, jos siltä tuntuu ja päälle menee Collinite 476 ässää kolmesti vuodessa.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Mikäs on parasta, mitä Alfatexille voi tehdä? Pestä säännöllisesti jollain (millä), (lisäksi) suojata jollain (millä) vai pitääkö vaan ostaa bilsusta penkinpäälliset jos optimoida pinnan kestävyyttä ja elämäennustetta?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Polforea kirjoitti:pitääkö vaan ostaa bilsusta penkinpäälliset jos optimoida pinnan kestävyyttä ja elämäennustetta?
Ne on tarkotettu istuttaviksi - ja sen ne kestää, ei sinne nyt mitään rumia päälisiä laiteta, vanhat paapat saa harrastaa noita niissa tiidoissaan.

Oli iloinen yllätys kun kerran yhden paapan vaihtoon tulleen auton penkinpäälisten alta löytyi nahkajakkarat, oli uutena tilannut nahoilla ja lämännyt päälle tammersuojaa... on meitä moneen muottiin. olikohan ostannut auton seuraavaa omistajaa ajatelleen alunperinkin :lol:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Capirex
Viestit: 394
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
Paikkakunta: Helsinki/Tampere

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Capirex »

On tässä tullu kummasteltua, kuinka nuo Alfan vaaleat nahkajakkarit on pahasti farkkujen värjäämät. Tänään löysin motivaation ottaa Marseillen saippuen esille. Ei voi kun ihmetellä miten hyvin saippua, vesi ja nahka sopivat yhteen. Nyt vaan Autoglymin Leather Care Balmia vielä pintaan, jahka kuivuvat niin hyvä tulee!

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2339
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Kiva kuulla, että homma toimii. Itse laitoin talvella nahkissia pintaan ja kait pyyhin ylimääräiset huonosti pois, kun nyt on sellaisia tummia likaviiruja penkeissä. Tainnut kevään hiekkapölyt tarttua hoitoainejäämiin. Marseillepesu edessä siis itselläkin.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

DaViega kirjoitti: Ne on tarkotettu istuttaviksi - ja sen ne kestää, ei sinne nyt mitään rumia päälisiä laiteta, vanhat paapat saa harrastaa noita niissa tiidoissaan.
Ne päälliset nyt oli lähinnä herja :D. Mutta ihan varmasti niihin jotain likaa tarttuu ja (säännöllinen) puhdistaminen harvemmin huono idea on, niin onko väellä kokemusta että millä tököteillä nuo puhdistuu ja kestää Parhaiten?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Finest »

Kokeilin Turtle Waxin Leather Cleaner and conditioner -ainetta ja ihan käypäiseltä tuntuu.
Helpompi käyttää kuin esim. Glymin, jossa pesu ja hoitoaine eri purkeissa.
Millä konstilla varsinkin kuskin penkkiin pinttyneet likapisteet (kokoluokka n.2mm) saa pois,
ei lähtynyt Glymin Leather Cleanerilla? Pitääkö hangata vaikka kynsiharjalla?

Avatar
SaLexi
Viestit: 549
Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja SaLexi »

Onko kellään tietoa aineesta, jolla saisi häivytettyä tuulilasista pikkunaarmun? Tuossa talvella pyyhkäisin hupparin hihalla tuulilasin sisäpuolelta huuruja pois, mutta hihassa oli ilmeisesti hiekanpala tms. ja suoraan näkökenttään jäi ohuehko naarmu. Ei se itseäni sinänsä haittaa, mutta pelottaa katsastusmiehen reaktio...

Tuosta omasta punaisestani löytyy myös muutamia naarmuja maalista. Onko porukalla kokemuksia tuotteista, jotka soveltuvat alfan punaisen pikkufiksauksiin?

Avatar
jansku
Viestit: 517
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
Paikkakunta: Helsinki

Re:

Viesti Kirjoittaja jansku »

Rolle kirjoitti:Olin kuulevinani uudesta AG:n mustasta Ultra Deep Shine, erityisesti tummille autoille tehty. Sellaista ei ainakaan ole maahantuojan sivuilla mutta täytyy tutkailla josko ilmestyisi kauppoihin.
Pakko nostaa vanhaa juttua taas hieman esille, itse käytän juuri tätä kyseistä vahaa jonka jälkeen vedän kierroksen kultaista. Korostaa tuo "musta" erittäin kivasti auton tummaa väriä jonka jälkeen saa kultaisella hyvän kiillon päälle.

Ajattelin tässä hiljalleen siirtyä toiseen merkkiin, ei sillä että olisin tyytymätön glymin tuotteisiin, missään nimessä (löytyy kaapista kuiteski reilun 100eur edestä AG:n tuotteita) vaan eräs ystäväni suositteli minulle Chemical Guy´sin tuotteita -> http://www.cleanyourcar.co.uk/sealants/ ... t-seal-109" onclick="window.open(this.href);return false; Onko kellään kokemusta kyseisestä tuotteesta/tuotteista? Onko vaikea käsitellä, minkälaista jälkeä on saatu aikaiseksi jne jne...
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Jansku-rakas, tuossahan on toisen vahan verran turhaa työtä.

Avatar
jansku
Viestit: 517
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
Paikkakunta: Helsinki

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jansku »

Cuore Sportivo kirjoitti:Jansku-rakas, tuossahan on toisen vahan verran turhaa työtä.
Tahtoisin vain kokeilla mitä muilla tuotteilla saa aikaisekseen :roll: (kun et säkään autooni koske...)
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

^Ei kannata kokeilla uutta... Saattaa glymit lentää roskiin (niinkuin minulle kävi aikoinaan ;) )
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
jansku
Viestit: 517
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
Paikkakunta: Helsinki

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jansku »

Pasi kirjoitti:^Ei kannata kokeilla uutta... Saattaa glymit lentää roskiin (niinkuin minulle kävi aikoinaan ;) )
SItä mä tässä hieman pelkäänkin, musta vain tuntuu siltä että noi glymin tuotteet ovat antaneet ns. kaikkensa, tiedän sen et on paljoltikin aineita (ammattilaisille) mutta tällaiselle amatöörille olis hyvä löytää jtn mil sais paremmat tulokset kun noi glymin tulokset eivät enää riitä...Ja juuri nuo CG:n aineet kiinnostavat. Kaveri kävi tänään näyttämässä omaa mustaa RC:tä joka oli vedetty CG:n aineella, oli aikamoista kiiltoa ja väri mustaa...Tosin siitä puuttui omasta mielestä se mitä glymin "musta" tuo tummiin pintoihin, eli sellaista tietynlaista syventävää vaikutusta...
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

jansku kirjoitti:
Pasi kirjoitti:^Ei kannata kokeilla uutta... Saattaa glymit lentää roskiin (niinkuin minulle kävi aikoinaan ;) )
SItä mä tässä hieman pelkäänkin, musta vain tuntuu siltä että noi glymin tuotteet ovat antaneet ns. kaikkensa, tiedän sen et on paljoltikin aineita (ammattilaisille) mutta tällaiselle amatöörille olis hyvä löytää jtn mil sais paremmat tulokset kun noi glymin tulokset eivät enää riitä...Ja juuri nuo CG:n aineet kiinnostavat. Kaveri kävi tänään näyttämässä omaa mustaa RC:tä joka oli vedetty CG:n aineella, oli aikamoista kiiltoa ja väri mustaa...Tosin siitä puuttui omasta mielestä se mitä glymin "musta" tuo tummiin pintoihin, eli sellaista tietynlaista syventävää vaikutusta...
Njoo... Kun sen pinnan kiillottaa kunnolla, eikä vaan peitä jälkiä niin siinä ei vahat enää paljoo syvyyttä anna ;)

Oma vinkkini tähän kuumeeseen on ettei hurahda mihinkään tietyn valmistajan tuotteisiin, kun totuus on että yhdenkään valmistajan kaikki tuotteet eivät ole niitä parhaimpia. Omat suosikit löytyy ajan kanssa kokeilemalla :)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
jansku
Viestit: 517
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
Paikkakunta: Helsinki

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jansku »

Pasi kirjoitti:
Njoo... Kun sen pinnan kiillottaa kunnolla, eikä vaan peitä jälkiä niin siinä ei vahat enää paljoo syvyyttä anna ;)

Oma vinkkini tähän kuumeeseen on ettei hurahda mihinkään tietyn valmistajan tuotteisiin, kun totuus on että yhdenkään valmistajan kaikki tuotteet eivät ole niitä parhaimpia. Omat suosikit löytyy ajan kanssa kokeilemalla :)
Tämä ihan totta, on vain erittäin ikäviä kokemuksia tuotteista jotka eivät ns. sopineet yhteen...Itku kurkus sitten tuli pestyä auto liukkarilla toivoten et se lopputulos minkä sain vedettyäni kahdel eri tuotteel häviäisi...Se mitä kaipaan on se syventävä efekti sekä korkea kiilto...Glymin tuotteilla ollaan päästy aika lähelle tavoitetta mutta..."kun mikään ei riitä"...
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

jansku: Tarkoitin sitä, että on turhanpäiväistä vahata kahdella kestovahalla samanaikaisesti.

Se, että Glymin tuotteet olisivat selvästi jääneet jälkeen kilpailijoilleen, ei pidä paikkaansa. Esim "glose" ja HD ovat erittäin hyviä vaihtoehtoja, jos maalipinta on terve. Jos ei ole, kannattaa sille tehdä ihan jotain muuta kuin vahata.

Nimim. 100-200 eri vahaa testannut.

Avatar
jansku
Viestit: 517
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
Paikkakunta: Helsinki

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jansku »

Cuore Sportivo kirjoitti:jansku: Tarkoitin sitä, että on turhanpäiväistä vahata kahdella kestovahalla samanaikaisesti.
En pysty ihan täysin allekirjoittaa tuota, jos vedän vain jommallakummalla vahalla, lopputulos ei tyydytä -> kultainen on tarkoitettu autoille joiden maalipinnat ovat ns. virheettömiä, tämä nyt on kuiteski 220tkm ajettu yksilö, maalipinta on hyväs kunnos paitsi muutamia kohtia sekä toki konepelti nyt on mitä on...Sen takia vedän ekaks "mustalla" vaikka tämäkin on tarkoitettu uudelle ja hyväkuntoiselle maalipinnalle, jotta ns. tasoitan maalipinnan naarmut sun muut ja tuon siihen syventävää vaikutusta, sen jälkeen vedän tällä kultaisella jotta saan viel paremman kiillon. Toki sen tiedän et vahaan autoa liikaa, nimim. kerran kk :b Siinä olisi vähentämisen varaa, toki pesen autoni kerran viikossa että ehkä tämä annetaan anteeksi. Jossain vaiheessa jos auto jää minulle (vaihdan puolen vuoden välein) voisin ehkä kuvitella käyttäväni autoani myllytyksessä.

(Ja kyllä minä tiedän että sinä varmasti tiedät paremmin kuin minä auton vahaamisesta, pesusta jne mutta jokaisella on omat mielipiteensä, jotkut tykkää tyttäristä, toiset äideistä) 8)
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Sä oot jättännyt punasen sieltä alusta pois? Ekaks punanen sitten joko musta tai kultanen, tai sitten kaikki 3, tuskin se nyt pahaakaan varsinaisesti tekee jos siihen kerran ryhtyy
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
jansku
Viestit: 517
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
Paikkakunta: Helsinki

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jansku »

DaViega kirjoitti:Sä oot jättännyt punasen sieltä alusta pois? Ekaks punanen sitten joko musta tai kultanen, tai sitten kaikki 3, tuskin se nyt pahaakaan varsinaisesti tekee jos siihen kerran ryhtyy
Just laitan listaa AG:n tuotteista mitä tarvitsen ja tämä on listalla no. 1, sen jälkeen tulee uus purkki sisäpesuainetta ja sit täytyis hankkii kunnon liukkaria, nyt on glymin clean wheels (on ihan ykkönen vanteisiin) käytössä mutta en ole uskaltanut käyttää sitä koko auton pesuun eli täytyis saada pestyä kaikki vahat pois jotta voin vetäistä eka punaisella, sit mustalla ja lopuks kultaisella 8) sit katsotaan sitä kiiltoa uudestaan...
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Tämä ei liity vahaamiseen mutta auton maalipintaan kylläkin. Eli pian on aika ottaa härkää sarvista ja alkaa repiä getvosesta noita isoja käärmes teippauksia pois. Olisin kysellyt vinkkejä niiden poistamiseen. Voihan olla että lähtee hitaasti ja rauhallisesti vetämällä, mutta jos ei niin onko varovainen lämmittäminen vai mikä paras keino auttaa? Ja jos liima jäänteitä jää niin mikä on maalipinnalle hellin keino saada niitä pois.

Nimimerkillä "vähän jännittää"
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Turtlella tai Autoglymillä on mielikuvani mukaan tarranpoistoainetta, tarkoitettu nimenomaa lasien ja maalipintojen päälle laitettuihin tarroihin. Se on kai ihan jotain liuotinta? Sitten jollain erittäin pehmosella sienellä (?) reunasta taputtamaan ja kun reuna irtoaa, vähän tavaraa sinne alle ja pitäis lähteä "vetämällä vaan". Tuossa taitaa tarvita vahanpoiston samalla?

Sit jos pieni hankaus ei pelota, niin ainakin Nesteellä on kunnon liuotinmyrkkyä: talvitehopesu-pakettiin kuului niitä puhdistusliinoja, niin ainakin vahan alla olevat lukkosulajämät ja bensavalumat lähti käytännössä kertapyyhkäisyllä (!), vaikka pari kerrosta vahaa olikn päällä :silly: Oli siis nimellä "tehopuhdistusliina".

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

3M on sellattis aine joka liuottaa nimenomaan noita tarraliimoja... sitruunahappopohjanen, eli ei vahingoita maalipintaa :)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Kuumailmapuhaltimella. Liimajäämät lähtevät tinnerillä. Ei ole mitään pelkoa, kun on järki pelissä mukana.

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1773
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Parkano

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Sitruunahappo pohjaiset aineet on hyviä. Ei auta teippiin mutta sulattaa liiman. Jos tämä poistettava teippi sattuu olemaan jotain laatu teippiä niin pitäisi lähteä ihan paljain sormin. Omasta nyppäsin 5 vuotta sitten laitetut teipit pois ihan sormin, pieni auringon paiste auttaa kun teippi vähän lämpiää. Varjon puolella tahtoi teippi katkeilla kesken vedon.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Muutamien kymmenien teippineliöiden irroitus kokemuksella sanoisin, että lämmittämällä suurin osa liimasta jää teippiin, eikä maalipintaan ja teippikin lähtee ~10x helpommin irti. Liiman poistoon tullu käytettyä xyleeniä.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Jarsan kirjoitti:Muutamien kymmenien teippineliöiden irroitus kokemuksella sanoisin, että lämmittämällä suurin osa liimasta jää teippiin, eikä maalipintaan ja teippikin lähtee ~10x helpommin irti.
Juurikin näin.

Avatar
SaLexi
Viestit: 549
Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja SaLexi »

SaLexi kirjoitti:Onko kellään tietoa aineesta, jolla saisi häivytettyä tuulilasista pikkunaarmun? Tuossa talvella pyyhkäisin hupparin hihalla tuulilasin sisäpuolelta huuruja pois, mutta hihassa oli ilmeisesti hiekanpala tms. ja suoraan näkökenttään jäi ohuehko naarmu. Ei se itseäni sinänsä haittaa, mutta pelottaa katsastusmiehen reaktio...

Tuosta omasta punaisestani löytyy myös muutamia naarmuja maalista. Onko porukalla kokemuksia tuotteista, jotka soveltuvat alfan punaisen pikkufiksauksiin?
Edelleen saa heittää vinkkejä näihin 8)

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Lasin kiillottaminen on oma taiteenlajinsa, ja siihen ei löydy montaakaan ammattilaista tästä maasta. Kotikonstein aika mahdotonta saada lasista naarmua pois.

Rajojemme ulkopuolella on kyllä kaupan jotain lasinkiillotussettejä, mutta niiden toiminnasta ja lopputuloksen laadusta ei ole sen tarkempaa tietoa.

Ongelma lasissa naarmun poistamisessa on lähinnä se että kiillotettuun kohtaan saattaa muodostua linssi efektiä yms. joka häiritsee vielä enemmän kuin se naarmu.

Ja puhun tässä nyt siis auton tuulilasista, enkä muista lasitavaroista.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Satta
Viestit: 181
Liittynyt: 14 Touko 2011, 11:54
Paikkakunta: Castello di Tavastia

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Satta »

Lankesin mainonnan uhriksi ja ostin tuollaisen maalipinnan korjauskynän, kun halvalla (10€) sai. Näin sellaista ensimmäisen kerran mainostettavan muutama vuosi sitten jossain postimyyntikuvastossa ja silloin uskoin kynän olevan täyttä humpuukia. Ehkä tämä olisi kuulunut ennemmin "Viimeisin hankinta"-ketjuun, mutta onko puleerausketjun asiantuntijoilla mitään tietämystä tai kokemusta tuosta, onko siitä mitään hyötyä pieniin naarmuihin?
Liitteet
dupont.jpg
(185.83 KiB) Tiedosto ladattu 2959 kertaa
"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"

Avatar
Arcar
Viestit: 240
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 21:24
Car(s): MB CLA 250BE A & SLK
Paikkakunta: Vantaa

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Arcar »

Kun haluan pitää autot pestynä niin nykyisellä Kärcherillä kun pesee niin täytyy vielä aina pestä käsin jotta saa puhtaaksi, paine pesurissa on luokkaa 110-120 baria, siis esitteen mukaan (eli vähän yläkanttiin luultavasti).
Saako kovemmalla painepesurilla hoidettua tuon peruspesun suoraan ilman käsinpesua, tai siis saa ainakin ok jäljen?
Aina aika ajoin tietenkin käsipesu, mutta etsin helpotusta ajatellen viikottaista/päivittäistä pesua 8)

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Tänään melkein ostin (ainakin mielestäni) Dupontin korjauskynän Teboililta. 14,90e pitävät hintaa siellä. Mut sit mietin, et ei ehkä kannata... Ja en sitten ostanut. Paketti on väritystä myöten samanmoinen, joten se voisi olla tuollainen.
Eli jos jollakulla on käsitystä toimivuudesta, niin olis kiva tietää. Eihän tuo pohjamaaliin asti tulleita korjaile, mutta pintanaarmut peittelee...?

Avatar
Griffith
Viestit: 456
Liittynyt: 02 Elo 2011, 10:27
Car(s): Yes.
Paikkakunta: Espoo/TKU

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Griffith »

Arcar kirjoitti:Kun haluan pitää autot pestynä niin nykyisellä Kärcherillä kun pesee niin täytyy vielä aina pestä käsin jotta saa puhtaaksi, paine pesurissa on luokkaa 110-120 baria, siis esitteen mukaan (eli vähän yläkanttiin luultavasti).
Saako kovemmalla painepesurilla hoidettua tuon peruspesun suoraan ilman käsinpesua, tai siis saa ainakin ok jäljen?
Aina aika ajoin tietenkin käsipesu, mutta etsin helpotusta ajatellen viikottaista/päivittäistä pesua 8)
Yksi ratkaisu tuohon voisi olla, että hankkisi muutaman litran autonpesuaine annun, jonka suuttimesta tulee laajalla ja tehokkaalla syötöllä liuotinaineen tyylistä autonpesuainetta (ei kuitenkaan liuotinta), joka levitetään kuivan auton päälle. Kokemusta on tehokkaasta painepesurista ja em. mainitusta yhdistelmästä, tuoreen auton pesu 10 minuutissa, jos maalipinta on hyvä ja auto ei ihan kurassa.... Tietty aivan yhtä hyvää kiiltoa ei saa kuin hyvällä autoshampoolla ja sienellä pesemällä.

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Shakal »

Tuollainen Meguiars kasa tuli hommattua. Kaapit pursuaa jo tököttejä, mutta fetissini auton hinkkaamiseen ei vaan anna myöden:

Kuva

Gold Class Wash -pesuaine
Smooth Surface Clay Bar -puhdistus-savi
Quick Detailer -puhdistusaine
Ultimate Compound -kiillotusaine
Gold Class Carnauba Wax -vaha
Mequiars Ultimate Wax -kiinteä vaha

Kaksi levitystyynyä ja kaksi mikrokuituliinaa.
Pari rullaa kiillotusrättiä ja huopaa.

Jos ei tuollaisen setin jälkeen auto kiillä niin on miehessä vikaa.
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Arcar kirjoitti:Kun haluan pitää autot pestynä niin nykyisellä Kärcherillä kun pesee niin täytyy vielä aina pestä käsin jotta saa puhtaaksi, paine pesurissa on luokkaa 110-120 baria, siis esitteen mukaan (eli vähän yläkanttiin luultavasti).
Saako kovemmalla painepesurilla hoidettua tuon peruspesun suoraan ilman käsinpesua, tai siis saa ainakin ok jäljen?
Aina aika ajoin tietenkin käsipesu, mutta etsin helpotusta ajatellen viikottaista/päivittäistä pesua 8)
Ei se painepesuri irrota sitä kivaa "tomu" kalvoa, kuin vasta sellaisissa paineissa että maalitkin saattaa lähetä :P
Eli täysin kiiltäväksi et kyllä saa pelkällä pesurilla ... Aina tarvitaan käsinpesu.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Griffith kirjoitti: Yksi ratkaisu tuohon voisi olla, että hankkisi muutaman litran autonpesuaine annun, jonka suuttimesta tulee laajalla ja tehokkaalla syötöllä liuotinaineen tyylistä autonpesuainetta (ei kuitenkaan liuotinta), joka levitetään kuivan auton päälle. Kokemusta on tehokkaasta painepesurista ja em. mainitusta yhdistelmästä, tuoreen auton pesu 10 minuutissa, jos maalipinta on hyvä ja auto ei ihan kurassa.... Tietty aivan yhtä hyvää kiiltoa ei saa kuin hyvällä autoshampoolla ja sienellä pesemällä.
Joo, esim. Foameilla liotettuna saa parempaa jälkeä kuin pelkällä vedellä läträttynä. Kiiltoa sekään ei kyllä palauta :(
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Pasi kirjoitti:
Arcar kirjoitti:Kun haluan pitää autot pestynä niin nykyisellä Kärcherillä kun pesee niin täytyy vielä aina pestä käsin jotta saa puhtaaksi, paine pesurissa on luokkaa 110-120 baria, siis esitteen mukaan (eli vähän yläkanttiin luultavasti).
Saako kovemmalla painepesurilla hoidettua tuon peruspesun suoraan ilman käsinpesua, tai siis saa ainakin ok jäljen?
Aina aika ajoin tietenkin käsipesu, mutta etsin helpotusta ajatellen viikottaista/päivittäistä pesua 8)
Ei se painepesuri irrota sitä kivaa "tomu" kalvoa, kuin vasta sellaisissa paineissa että maalitkin saattaa lähetä :P
Eli täysin kiiltäväksi et kyllä saa pelkällä pesurilla ... Aina tarvitaan käsinpesu.

Ja painepesureissa kannattaa keskittyä ennemmin suureen vesimäärään kuin maksimi paineeseen.

Avatar
Cadamuro
Viestit: 1056
Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex)
Paikkakunta: Mänttä

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Cadamuro »

Uusimmassa GTI lehdessä oli pieni juttu tosta autglymin punasesta mikä on kuulemma päivitetty. Luvataan kolme kertaa parempi kiilto kuin vanhalla. Kehuivat arvostelussa kyllä hyväksi, ainut miinuspuoli oli että aika litkua, valuu kuulemma helposti valojen päälle tai kun pilareita vahaa niin tuppaa menemään laseille.
Kantapään kautta vuodesta -93..

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Vai että kolme kertaa enemmän kiiltoa .... HAHAHAHHAHA

Tyypillistä glymin ympäripyöreetä mainossoopaa.

Täytyy hankkia vanha ja uusi purkki ja testata mittarilla :P
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Finest »

^^Eihän se paksua ole. Rätille tms se pitäisi laittaa, eikä kaadella auton päälle. En ole lukenut juttua lehdestä, miten testasivat.
Mutta ei ole omalle kohdalle tullut noita ongelmia
^On molempia muttei mittaria. Piti santsata kun uudessa tuli hai tek liina mukana. Jos laitan molempia niin tuleeko 1,5 kertaa kiiltävämpi kuin pelkällä vanhalla :?

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2339
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Itse kokeilin tuota uutta glymia, mutta ei ole vertailupohjaa vanhasta niin en osaa sanoa. Kestoa tuossa kait pitäisi olla myös enemmän, joka on ollut vanhan version puute.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Ei se vanha mitään kestovahaa ollutkaan, puhdistavaa lähinnä.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

^ jep, eipä tuon nimessä mitään vahasta puhutakkaan "super resin POLISH" :)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2339
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Kaipaako tuo sitten jotain päälleen vielä?

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Finest »

Kultainen Extra Gloss päälle.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Finest kirjoitti:Kultainen Extra Gloss päälle.
Just näin.

AG:n tuotteiden paras ominaisuus ei omien kokemuksien mukaan ole mikään ylivertainen kiilto, eikä varsinkaan kestävyys, vaan lähinnä käytön miellyttävyys. Vaikka eihän se nyt maailman näppärintä ole kahden tökötin kanssa puuhastella. Levitys ja kiillotus omasta mielestäni helppoa.

Tällä hetkellä taitaa olla Prestan Best Waxia hyllyssä. Taitaa olla parasta, kun kerran purkissakin niin sanotaan?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Mikähän mahtaa olla noiden syntisten Autoglymien pakkaskestävyys? Löysin auton kontista pari purkkia jotka ovat olleet siellä yli talven. Toinen ehkä kahden.

Purkeissahan ei asiasta mitään mainita joten kysytään täältä. Onko helppous ja muut vahan ominaisuudet tallella?

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^Joskus olen jotain vanhoja pakkasessa olleita käyttänyt, enkä kyllä ainakaan huomannut mitään eroa. Toki hyvin sekoitettuna.

Itse olen käyttänyt noita Glymejä monta vuotta juuri tuon helppouden takia. En tosin ole paljoa muita kokeillutkaan kun nuo tuntuu toimivan. Kiiltomittaria en tosin ole käyttänyt ;)
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Kahden vahan kanssa läträäminen on pääsääntöisesti turhaa touhua. Vanhojen markkinamiesten puhetta, että kultaisen Glosen (= sininen liquid hardwax) alle pitäisi saada punaista super polishia (= keltainen radiant wax). Riittää hyvin, että pesee auton huolellisesti - kuten kuuluukin - ja hieroo kovavahan suoraan pintaan.

Tuo Prestan Best Wax ei mitään kummoista tököttiä ole; vaihtoautoihin sitä usein käytetään. Helppo työstää ja peittää laikanjälkiä ensimmäiseen pesuun asti.

Cartecilta löytyy Cold Wax, hyvin saman tyyppinen kuin Glymin Glose, mutta antaa mittarilla korkeamman kiillon ja kestokin oman kokemukseni perusteella parempi. Lisäksi se on vielä huomattavasti helpompi kiillottaa pois.

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja hamppi »

:mrgreen:
Cuore Sportivo kirjoitti:
Vittorio Jano kirjoitti:Prestan Best Waxia hyllyssä ...Taitaa olla parasta
Prestan Best Wax ei mitään kummoista tököttiä ole ... vaihtoautoihin sitä usein käytetään
Nyt osu arkaan paikkaan - löytyyköhän Hämeenlinnasta ylimääräisiä banaaneja Poriin :drinking: :drinking:

Vastaa Viestiin