Sekalainen koeajoketju
Valvoja: Moderators
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: Sekalainen koeajoketju
Samaa mieltä 500:sta kuin Jurin. On tullut ajeltua sellaisella aika paljon ja onhan se hemmetin hauska auto city-ajoon.
Minä tykkään myös ulkomuodosta todella paljon. Ehdoton hankinta jos olisi paalua ja moiselle tarvetta.
Minä tykkään myös ulkomuodosta todella paljon. Ehdoton hankinta jos olisi paalua ja moiselle tarvetta.
Alfa Romeo 155 V6 1992
- Jurin
- Viestit: 357
- Liittynyt: 14 Syys 2008, 10:06
- Car(s): 156 2.4 JTDm TI
Ex. 159 1750 TBi TI
Ex.Ex. 156 JTS 2.0 Boselift - Paikkakunta: Tampere
Re: Sekalainen koeajoketju
Tuohan jäi plussat-listalta pois. Samaa mieltä.. erittäin onnistunut ulkomuoto joka kunnioittaa alkuperäistä todella hienosti.Janne kirjoitti:Minä tykkään myös ulkomuodosta todella paljon.
- Xehpuk
- Viestit: 697
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Sekalainen koeajoketju
Ensikosketus pyhrideihin, Honda Insight.
Ankean 1.3-litraisen bensakoneen kaverina on 10kW sähkömoottori. Alku on positiivinen, kun sähkömoottori toimii starttina. Ajaminen ja auto muutenkin on hajutonta ja mautonta. Nopeusmittaria ei näe, kun se jää ratin kehän taakse. Ehkä tällä on haettu jännitystä?
Japanilaisilla on sittenkin huumorintajua, tehtaan hauskin vitsi on takalasinpyyhin:
Alfoissa joku pieni multiair turbo voisi ihan mielellään kaveerata esim. taka-akselilla olevan sähkövoimapaketin kanssa..
Ankean 1.3-litraisen bensakoneen kaverina on 10kW sähkömoottori. Alku on positiivinen, kun sähkömoottori toimii starttina. Ajaminen ja auto muutenkin on hajutonta ja mautonta. Nopeusmittaria ei näe, kun se jää ratin kehän taakse. Ehkä tällä on haettu jännitystä?
Japanilaisilla on sittenkin huumorintajua, tehtaan hauskin vitsi on takalasinpyyhin:
Alfoissa joku pieni multiair turbo voisi ihan mielellään kaveerata esim. taka-akselilla olevan sähkövoimapaketin kanssa..
- SaLexi
- Viestit: 549
- Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Sekalainen koeajoketju
Firma passitti kaikki autoa enemmän ajelevat kursselle. Ensin taloudellisen ajon kurssin ja myöhemmin vielä liukkaan radan ajot. Taloudellisen ajon kurssi oli yllättävän hyödyllinen, sain muutaman ihan hyvän neuvon kaupunkiajon muuttamiseen.
Autona oli Uudenkarhea diesel-koneinen Skoda Octavia. En kysynyt millä koneella, mutta ilmeisesti se pieni 1.6 litrainen kulutuslukemista päätellen.
Ensituntuma oli vähän outo, kun olin juuri noussut Alfasta pois. Octavia tuntui paljon isommalta autolta, sekä tilojen että ulkomittojen osalta. Ja varmasti sitä olikin. Penkki ei oikein istunut omaan tuhtiin muotoiluuni, mutta eipä Alfankaan. Seuraavaksi kiinnittyi huomio lähes täysin tunnottomaan ohjaukseen. Helposti se kyllä kääntyi, mutta ohjaus oli mielestäni aivan ylitehostettu. Lisäksi ohjauspyörää sai pyöritellä paljon enemmän kuin Alfassa, jolloin pehmeä fiilis vielä tuntui vaan korostuvan. Myös alusta tuntui varsin pehmeältä. Tai ainakin mukavalta.
Tuosta tuli vähän sellainen fiilis, että auto oli kyllä mukava ja helppo ajaa, mutta ajoon ei saanut juuri mitään kunnollista tuntumaa.
Autona oli Uudenkarhea diesel-koneinen Skoda Octavia. En kysynyt millä koneella, mutta ilmeisesti se pieni 1.6 litrainen kulutuslukemista päätellen.
Ensituntuma oli vähän outo, kun olin juuri noussut Alfasta pois. Octavia tuntui paljon isommalta autolta, sekä tilojen että ulkomittojen osalta. Ja varmasti sitä olikin. Penkki ei oikein istunut omaan tuhtiin muotoiluuni, mutta eipä Alfankaan. Seuraavaksi kiinnittyi huomio lähes täysin tunnottomaan ohjaukseen. Helposti se kyllä kääntyi, mutta ohjaus oli mielestäni aivan ylitehostettu. Lisäksi ohjauspyörää sai pyöritellä paljon enemmän kuin Alfassa, jolloin pehmeä fiilis vielä tuntui vaan korostuvan. Myös alusta tuntui varsin pehmeältä. Tai ainakin mukavalta.
Tuosta tuli vähän sellainen fiilis, että auto oli kyllä mukava ja helppo ajaa, mutta ajoon ei saanut juuri mitään kunnollista tuntumaa.
- Alfa Milano
- Viestit: 306
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 12:38
- Car(s): 159
- Paikkakunta: Tampere
Re: Sekalainen koeajoketju
Mä kävin tänään huvikseni (?) kokeilemassa Skodillac Superbia. Samanlaiselta tuo sun Octavia-kokemus kuulostaa kuin Superbikin, jotenkin tunnoton ja ...tunnoton. Ja meluisa, kun vertaa tuohon 159:iin.SaLexi kirjoitti:Firma passitti kaikki autoa enemmän ajelevat kursselle. Ensin taloudellisen ajon kurssin ja myöhemmin vielä liukkaan radan ajot. Taloudellisen ajon kurssi oli yllättävän hyödyllinen, sain muutaman ihan hyvän neuvon kaupunkiajon muuttamiseen.
Autona oli Uudenkarhea diesel-koneinen Skoda Octavia. En kysynyt millä koneella, mutta ilmeisesti se pieni 1.6 litrainen kulutuslukemista päätellen.
Ensituntuma oli vähän outo, kun olin juuri noussut Alfasta pois. Octavia tuntui paljon isommalta autolta, sekä tilojen että ulkomittojen osalta. Ja varmasti sitä olikin. Penkki ei oikein istunut omaan tuhtiin muotoiluuni, mutta eipä Alfankaan. Seuraavaksi kiinnittyi huomio lähes täysin tunnottomaan ohjaukseen. Helposti se kyllä kääntyi, mutta ohjaus oli mielestäni aivan ylitehostettu. Lisäksi ohjauspyörää sai pyöritellä paljon enemmän kuin Alfassa, jolloin pehmeä fiilis vielä tuntui vaan korostuvan. Myös alusta tuntui varsin pehmeältä. Tai ainakin mukavalta.
Tuosta tuli vähän sellainen fiilis, että auto oli kyllä mukava ja helppo ajaa, mutta ajoon ei saanut juuri mitään kunnollista tuntumaa.
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Sekalainen koeajoketju
Itse testasin joskus CVT hybridi Jazzia kun myyjä käski. Mukava siinä oli sinänsä istua ja siirtyä. Uskomaton käyttökelpoisen sisätilan määrä ja kätevät ulkomitat. Suht halpakin vielä. Mutta se oli tosiaan auto jossa ei tarvinnut ajamiseen juuri osallistua. Kunhan vähän kertoi mihin suuntaan mennään ja millon kiihdytetään ja hidastetaan. Muuten voi istua ja katsella kun yrtit itää mittaristossa.Xehpuk kirjoitti:Ensikosketus pyhrideihin, Honda Insight.
Ankean 1.3-litraisen bensakoneen kaverina on 10kW sähkömoottori. Alku on positiivinen, kun sähkömoottori toimii starttina. Ajaminen ja auto muutenkin on hajutonta ja mautonta. Nopeusmittaria ei näe, kun se jää ratin kehän taakse. Ehkä tällä on haettu jännitystä?
Eikö rattia/istuinta saanut säädettyä niin ettei se peitä mittareita? Yleensä siihen joku tasapaino löytyy, mutta se on tosiaan rasittava jos ei.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Sekalainen koeajoketju
^Niimpä jää kyllä 156kin nopeusmittari piiloon. Kun ajoasento on just eikä melkein, niin ratin yläkehä peittää nopeuden jostain 100km/h eteenpäin kunnes alkaa olla mittarissa se mitä vehje kulkee. Jos Mittari putki olisi pari astetta jyrkemmässä kulmassa alas päin niin näin ei kävisi.
Arvio appiukon parivuotiaasta chevrolet aveosta.
+positiivisen pirteä, olikohan se 1,6bensa
+kuljettaa a-b:hen
en nyt keksi muuta
*Laitetaan nyt "netraaliin" osastoon ohjaus, aluksi ketterän tuntuinen ohjaus hakee suoralla tiellä, pitää ohjata aktiivisesti (uudet renkaat, ja kulmat & paineet pitäis olla kohdallaan). Antaa jonkinmosen vasteenkin.
*Alusta on sellainen jonka rauhallisella ajolla voi sanoa ihan positiiviseksi, mutta kyllähän sen tuntee että ei tätä kannata piiskata mutkiin.
-ajoasentoa ei saa mitenkään hyväksi, ratissa vain korkeuden säätö jolloin polvet meinaa kolkata konsoliin kun ratti on sopivasti käsillä
-meluisa
-todella halvan oloinen sisusta
-muutenkin kaikessa tingitty fiilis, saranat syö tavaratilaa, kaiuttimet vain hattuhyllyllä (takapenkkiläiset on kuuroja siinä vaiheessa kun etupenkkiläiset on tyytyväisiä) jne...
-jarrut jotka ensin tuntuvat ottavan mukavan napakasti eivät sitten pysäytäkään autoa kun oikeasti pitäisi. Pari kertaa tuli sellainen "jotain on vialla" fiilis Alfan jälkeen
Arvio appiukon parivuotiaasta chevrolet aveosta.
+positiivisen pirteä, olikohan se 1,6bensa
+kuljettaa a-b:hen
en nyt keksi muuta
*Laitetaan nyt "netraaliin" osastoon ohjaus, aluksi ketterän tuntuinen ohjaus hakee suoralla tiellä, pitää ohjata aktiivisesti (uudet renkaat, ja kulmat & paineet pitäis olla kohdallaan). Antaa jonkinmosen vasteenkin.
*Alusta on sellainen jonka rauhallisella ajolla voi sanoa ihan positiiviseksi, mutta kyllähän sen tuntee että ei tätä kannata piiskata mutkiin.
-ajoasentoa ei saa mitenkään hyväksi, ratissa vain korkeuden säätö jolloin polvet meinaa kolkata konsoliin kun ratti on sopivasti käsillä
-meluisa
-todella halvan oloinen sisusta
-muutenkin kaikessa tingitty fiilis, saranat syö tavaratilaa, kaiuttimet vain hattuhyllyllä (takapenkkiläiset on kuuroja siinä vaiheessa kun etupenkkiläiset on tyytyväisiä) jne...
-jarrut jotka ensin tuntuvat ottavan mukavan napakasti eivät sitten pysäytäkään autoa kun oikeasti pitäisi. Pari kertaa tuli sellainen "jotain on vialla" fiilis Alfan jälkeen
Ayrton Senna da Silva forever
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Re: Sekalainen koeajoketju
Passat Variant Comfortline 2.0 TDI DSG
Kaveri pisti mut rattiin vajaan 300km siivuksi lauantaina kun se väsähti ja tyyppasin tuota DSG lootallista ekaa kertaa talvioloissa mutkasella mäkipätkällä. Nopeusrajotus koko siivulla oli 80km/h ja suksiboksi katolla + kyydissä 4 aikuista.
Ekaksi hyvät. Noi xenon-valot autossa ovat varsin mainiot. Ainoa vaan, etten tykkäät tuosta VW konsernin valotikkusysteemistä. Lisää bonaria fantastisesta vakkarista. Paskatissa on kyllä ehdottomasti konsernin paras vakkarisysteemi (eli ylös alas nopeutta +-10km/h ja itteäpäin vedettäessä +1 ja asetettu nopeus näkyy mittarissa). Vielä kun kontrollit olisivat ratissa, niin avot. Tuo 170hv motti on myös ihan jees ja sovitus DSG:hen ihan OK. Mutta ite diggaan silti enemmän manuaalista eitoten tuollasillä jäisen urasilla teillä.
Paskatin korista ei sen kummempaa sanottavaa. Auto on perusnäkönen, mutta kontti vetää kivasti kampetta. 120tkm ajettu auto on myös pitänyt kiitettävästi jämäkkyytensä vaikka kaveri on ajanutkin sillä kovissa paikoissa. Myös penkit ovat ihan jees, paitti nyt en onnistunut löytään sähkösäätösestä kuskinjakkarasta ristiselän tukea. Tästä olis ollu apua kun päivän urkkailuiden jälkeen selkä oli ihan todella tukossa ja meinas kramppailla. Piti soveltaa pipoa.
Sitten huonot. Ohjaus on samaa paskaa mistä oon jo vaahdonnut useasti nykyautojen kans. Tuollasella tiellä tuntumaa arvostas kovasti. Asiaa ei helpottanut että vaihteisto vaihtoi todella nykäisten ylämäissä pienemmälle ja se aiheutti pari kertaa ikävän hielahduksen. Lisäksi mutkissa oli pikkusen arpapeliä mitä nyt tapahtuu kun renkaat pomppivat urissa ja niistä pois heilautellen autoa ikävästi. Ajalla ei tunnu olevan muutenkaan autoon oikeen kontrollin tunnetta.
Myöskin kulutus oli mielestäni aika kova (reilu 6l) vaikkakin katolla oli boxi.
Ei noustanut tämä auto kyllä osakkeitaan mun listalla. Enkä yhtään ihmettele miksi kaveri on tahtonut jäädä jälkeen Mariasta vastaavilla reissuilla kun ollaan letkassa ajettu. Enkä tosiaankaan edes ole pyrkinyt pommittamaan. Suurin menetys on silti ajamisen hauskuus mikä on tällasilla teillä korvautunut pikkusen huonolla jännityksellä ratissa. Ja tällasia hehkutetaan "ohjaustuntonsa" ja "ajettavuutensa" vuoksi vuodesta toiseen TM:ssä.
Kaveri pisti mut rattiin vajaan 300km siivuksi lauantaina kun se väsähti ja tyyppasin tuota DSG lootallista ekaa kertaa talvioloissa mutkasella mäkipätkällä. Nopeusrajotus koko siivulla oli 80km/h ja suksiboksi katolla + kyydissä 4 aikuista.
Ekaksi hyvät. Noi xenon-valot autossa ovat varsin mainiot. Ainoa vaan, etten tykkäät tuosta VW konsernin valotikkusysteemistä. Lisää bonaria fantastisesta vakkarista. Paskatissa on kyllä ehdottomasti konsernin paras vakkarisysteemi (eli ylös alas nopeutta +-10km/h ja itteäpäin vedettäessä +1 ja asetettu nopeus näkyy mittarissa). Vielä kun kontrollit olisivat ratissa, niin avot. Tuo 170hv motti on myös ihan jees ja sovitus DSG:hen ihan OK. Mutta ite diggaan silti enemmän manuaalista eitoten tuollasillä jäisen urasilla teillä.
Paskatin korista ei sen kummempaa sanottavaa. Auto on perusnäkönen, mutta kontti vetää kivasti kampetta. 120tkm ajettu auto on myös pitänyt kiitettävästi jämäkkyytensä vaikka kaveri on ajanutkin sillä kovissa paikoissa. Myös penkit ovat ihan jees, paitti nyt en onnistunut löytään sähkösäätösestä kuskinjakkarasta ristiselän tukea. Tästä olis ollu apua kun päivän urkkailuiden jälkeen selkä oli ihan todella tukossa ja meinas kramppailla. Piti soveltaa pipoa.
Sitten huonot. Ohjaus on samaa paskaa mistä oon jo vaahdonnut useasti nykyautojen kans. Tuollasella tiellä tuntumaa arvostas kovasti. Asiaa ei helpottanut että vaihteisto vaihtoi todella nykäisten ylämäissä pienemmälle ja se aiheutti pari kertaa ikävän hielahduksen. Lisäksi mutkissa oli pikkusen arpapeliä mitä nyt tapahtuu kun renkaat pomppivat urissa ja niistä pois heilautellen autoa ikävästi. Ajalla ei tunnu olevan muutenkaan autoon oikeen kontrollin tunnetta.
Myöskin kulutus oli mielestäni aika kova (reilu 6l) vaikkakin katolla oli boxi.
Ei noustanut tämä auto kyllä osakkeitaan mun listalla. Enkä yhtään ihmettele miksi kaveri on tahtonut jäädä jälkeen Mariasta vastaavilla reissuilla kun ollaan letkassa ajettu. Enkä tosiaankaan edes ole pyrkinyt pommittamaan. Suurin menetys on silti ajamisen hauskuus mikä on tällasilla teillä korvautunut pikkusen huonolla jännityksellä ratissa. Ja tällasia hehkutetaan "ohjaustuntonsa" ja "ajettavuutensa" vuoksi vuodesta toiseen TM:ssä.
-Matti-
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Sekalainen koeajoketju
Samaa olen ihmetellyt aika kauan, totuus on tuolla ulkona!Matti_S kirjoitti:. Ja tällasia hehkutetaan "ohjaustuntonsa" ja "ajettavuutensa" vuoksi vuodesta toiseen TM:ssä.
Kaveri tosin kertoi, että Volsun ohjaus ja ajettavuus on hämmästyttävän urheiluautomaista ja tarkkaa (siirtyi V70:sta farkku Passattiin).
-Tazio
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Sekalainen koeajoketju
'nuff said?Tazio kirjoitti:siirtyi V70:sta
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
-
- Viestit: 384
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
- Car(s): Isolohko Ducato + V70
- Paikkakunta: Savitaipale
Re: Sekalainen koeajoketju
Juu, se on ihan, mihin vertaa. Mitä tässä nyt on tullut vajaa parikymmentä tuhatta diisseli v70:llä sahattua, niin tottahan tuo. Volvo on hyvä silloin, kun ajetaan suoraan, mutta mutkatiet eivät suoranaisesti kutsu. Taloudessa on myös Skoda Octavia, mikä on nurkkapyörityksessä näppärämmän oloinen. Sillointällöin tulee ajeltua Biscin 159:llä, jolla taas laskettelee mutkaista maantietä mielikseen. Tästä voidaan jatkaa: GTV:n kautta rataleluihin lopettaen kartingautoon. Taas, jos Volvoa verrataan Jeep Wrangleriin, Scaniaan, isoihin Volvoihin saati New Holland leikkuupuimuriin, niin ehkä siitä v70:n ruoristakin jonkinlainen tuntuma löytyy.Samaa olen ihmetellyt aika kauan, totuus on tuolla ulkona!
Kaveri tosin kertoi, että Volsun ohjaus ja ajettavuus on hämmästyttävän urheiluautomaista ja tarkkaa (siirtyi V70:sta farkku Passattiin).
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Sekalainen koeajoketju
Kukas käy koeajamassa Dacia Dusterin? Juurihan Teknarissa kehuttiin se.... "Ohjaustuntuma yllättävän hyvä... ...nykyautoista..." onko tuo nyt sitten: "Ohjaustuntuma on hyvä jos vertaa mihin tahansa surkeaan nykyautoon"? TM ja kumppanit myöskin kehuvat tuon ajettavuutta, vaikka kaikki kunnioitettava media on aika lailla asenteella "Joo, se on auto. Sillä kulkee. Ei hyvin eikä mukavasti, mutta halvalla". Ken uskaltaa koettaa?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Sekalainen koeajoketju
Auto-Ilveksen radiomainos kertoi eilen "Daciassa on kaikki mitä tarvitset", joten ihan vittuiluna voisi käydä toteamassa mainoksen vääräksi . Fiat Punton ja Kia Ceraton olen joskus käynyt tyypittämässä samanhenkisten mutta henkilökohtaisten (=osoitteella lähetetyn) mainoksen perusteella ja ihaillut myyjän ilmettä (kauppavalmiista äärimmäisen vittuuntuneeksi n. 5 sekunnissa), kun olen todennut kuinka järkyttävä kokemus Punto oli ajaa (ihan oikeasti, se vehje ei halunnut vähässä loskassa mennä hetkeäkään suoraan) ja kuinka onnettoman laiska ja tylsä oli ykskutonen Cerato. Punton myyjä pihisi ja puhisi ja ojensi aika hiljaisena koeajopalkkioksi luvatun kahvipaketin ja Kian myyjä hämmästeli lakonisesti, että oon varmaan tottunut turboon (niin oon - semmoseenhan tarjosivat vaihtoa, prkl). Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että pitäisi vittuilla enemmän, niin ehkä mainoksissakin päästäisiin lähemmäs realismia .
Niin, nuo koeajot.
Punto (joku 2005 tjsp, tuolloin bränikkä): laiska, varusteeton möykky, joka ei mennyt hetkeäkään suoraan. En uskaltanut ajaa moottoritiellä yli 80km/h, koska auto seilasi aivan miten sattuu. Sähköinen ohjaustehostin oli muutenkin aivan kaamea, paitsi cityasetus kaupungissa oli ihan ok (ihan kun tuon kokonen auto ees tarttis teharia, mutta kun kerran on niin...).
Cerato (olikohan 2006, tuolloin bränikkä sekin): laiska mutta sinällään ihan ok:n oloinen perusauto. Jos ei autot sinällään kiinnostaisi yhtään vaan kulkine pitäisi vain olla, jotta pääsee paikkaan B, olisi tuo varmaan ihan hyvin taistelemassa paikasta jonkun muun corollan kanssa. Mutta harmaa tuulipukuauto, ei mulle.
Niin, nuo koeajot.
Punto (joku 2005 tjsp, tuolloin bränikkä): laiska, varusteeton möykky, joka ei mennyt hetkeäkään suoraan. En uskaltanut ajaa moottoritiellä yli 80km/h, koska auto seilasi aivan miten sattuu. Sähköinen ohjaustehostin oli muutenkin aivan kaamea, paitsi cityasetus kaupungissa oli ihan ok (ihan kun tuon kokonen auto ees tarttis teharia, mutta kun kerran on niin...).
Cerato (olikohan 2006, tuolloin bränikkä sekin): laiska mutta sinällään ihan ok:n oloinen perusauto. Jos ei autot sinällään kiinnostaisi yhtään vaan kulkine pitäisi vain olla, jotta pääsee paikkaan B, olisi tuo varmaan ihan hyvin taistelemassa paikasta jonkun muun corollan kanssa. Mutta harmaa tuulipukuauto, ei mulle.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Sekalainen koeajoketju
...jos on ajanu tehostamatonta Puntoa, niin kyllä tarttee...semmoinen 60+ vanhus ainakin...Polforea kirjoitti:Sähköinen ohjaustehostin oli muutenkin aivan kaamea, paitsi cityasetus kaupungissa oli ihan ok (ihan kun tuon kokonen auto ees tarttis teharia, mutta kun kerran on niin...).
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Sekalainen koeajoketju
Itse oon ajanut 2001 Puntoa, se oli... Noh, kätevä. Mökkiteillä tosin ainoastaan ajanut, siellä toimi aika jees - maavara siinä oli kyllä aika heiveröinen. Ja tosiaan se "laatu"vaikutelma oli jotain ihan kamalaa
Penkit oli huonot. Sähkökaasu oli totaalisen tunnoton. Kytkin oli kuin höyhen...
Jos jotain hyvää:
Vaihteisto toimi mukavan jämäkästi ja k.o mallissa oli vielä "lyhyt" keppi, eli se oli ihan jees. Laiskahan se oli, mutta eipä se tainnut porukoilla ollakaan kuin 1,4 (tms.) bensakoneella... Faija valitteli, että epämukava ajaa - kuulemma '87 Fiesta oli parempi matka-ajossa, jopa senkin lisän kanssa, että piti kesken matkan pysähtyä lisäämään vettä vuotavaan syyläriin
Lyhyt mielipide tuosta '01 Puntosta, mikä porukoille uutena tuli:
Laadutonta *skaa. Jossain 126tkm pintaan hajosi ECU, vain peräti neljän (?) vuoden käytön jälkeen. Samoin siitä hajosi takalasin pyyhkijä - ei uusittu koskaan. Kun korjattiin, joku varasti sen. Airbagiongelmia. Konehuoneessa paljon sanottavaa, alusta tunnoton ja kova... Eikä tosiaan ollu sportti(:lol:)alustaa tai mitään, vaan ihan karvalakkien karvalakki.
Huoltojen hinnatkin oli teltta-aikaa ja viidessä vuodessa auto maksoi jo huolloissa enemmän kuin ostohinta Joku hullu siitä sitten vielä jotain maksoi ja kaiken lisäks sai myytyä voitolla nettiauton kautta O_O
Penkit oli huonot. Sähkökaasu oli totaalisen tunnoton. Kytkin oli kuin höyhen...
Jos jotain hyvää:
Vaihteisto toimi mukavan jämäkästi ja k.o mallissa oli vielä "lyhyt" keppi, eli se oli ihan jees. Laiskahan se oli, mutta eipä se tainnut porukoilla ollakaan kuin 1,4 (tms.) bensakoneella... Faija valitteli, että epämukava ajaa - kuulemma '87 Fiesta oli parempi matka-ajossa, jopa senkin lisän kanssa, että piti kesken matkan pysähtyä lisäämään vettä vuotavaan syyläriin
Lyhyt mielipide tuosta '01 Puntosta, mikä porukoille uutena tuli:
Laadutonta *skaa. Jossain 126tkm pintaan hajosi ECU, vain peräti neljän (?) vuoden käytön jälkeen. Samoin siitä hajosi takalasin pyyhkijä - ei uusittu koskaan. Kun korjattiin, joku varasti sen. Airbagiongelmia. Konehuoneessa paljon sanottavaa, alusta tunnoton ja kova... Eikä tosiaan ollu sportti(:lol:)alustaa tai mitään, vaan ihan karvalakkien karvalakki.
Huoltojen hinnatkin oli teltta-aikaa ja viidessä vuodessa auto maksoi jo huolloissa enemmän kuin ostohinta Joku hullu siitä sitten vielä jotain maksoi ja kaiken lisäks sai myytyä voitolla nettiauton kautta O_O
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Sekalainen koeajoketju
Eikös tuo tunnettu takavuosina "espoolaisen urheiluautona?"Vittorio Jano kirjoitti:'nuff said?Tazio kirjoitti:siirtyi V70:sta
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Re: Sekalainen koeajoketju
Papalla oli joku 90-93 vuosimallin Uno ja siinä ei ollut tehostinta (tai se ei toiminut). Tosin auto oli niin kevyt (~700kg) ettei se haitannut (ja maatalo, niin kukaan ei ole mikään kynäniska). Pappa päivitti tuon joskus vuosituhannen vaihteessa -96:seen Puntoon ja sekin oli aika tunnokas kampes.h_lauri kirjoitti: ...jos on ajanu tehostamatonta Puntoa, niin kyllä tarttee...semmoinen 60+ vanhus ainakin...
Porukoiden tilalta on 5km mutkaista hiekkatietä ennenkuin pääsee asfaltille. Ja ai että tuo on ollut kivaa rällättävää eritoten nuilla pikku fiateilla. Vauhti tuntui ihan älyttömästi kun tuntui että nenä oli tienpinnassa kii. Yhistettynä 1.0 ja 1.2 koneiden iloseen surinaan, niin nuilla oli varsin kiva päästellä. Oli aina pettymys kun joutu käymään kaupassa tai muilla asioilla isän E-sarjalaisella tai myöhemmin 940:sellä. Tuo volvo oli tosin muuten hauska vimpain kiikkerien ajo-ominaisuuksiensa takia sekä suoralla varsin terhakka kampes (2.3T). Tosin bensankulutus oli aika jäätävää jopa alfa-asteikolla.
Maantiellä (kuten jo mainittu) noi oli aika karseita kamppeita. Mutta eipä noilla taittu käydä kuin 1-2 kertaa 100km/h alueella.
-Matti-
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Sekalainen koeajoketju
^Mullahan oli Uno 70 s.i.e. vm.'90. Ajoin sillä Sallaan yhtä soittoa eikä tuntunut missään. Samoin köpiksen keikka (se niistä, jolloin rahat riitti, mutta kamat vietiin) sujui ihan mallikkaasti. Toisaalta vertailukohtina mulla oli tuolloin Finn-Datsun, Datsun 120 A FII, Golf D FL sekä sekalaista sakkia tähtiperärottiinasta satiaisen kautta taunukseen ja ysikutoseen. Niin ja se Buickki, missä nukuttiin sillä köpiksen reissulla, jolla syötiin iltapalaks pernoota ja rusinoita, kun rahat loppu.
Ei se sähköinen tehostus mutsin Puntossa mun mielest ihan kauhee ollu ja eik se sitiasentokin lakannu pelaamasta, kun vauhtia tuli lisää?
Ei se sähköinen tehostus mutsin Puntossa mun mielest ihan kauhee ollu ja eik se sitiasentokin lakannu pelaamasta, kun vauhtia tuli lisää?
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Re: Sekalainen koeajoketju
Ajotuntumaa varmaan löytyy jossain määrin perseen kautta, vaikka melko laivamaista sekin on mitä V70:sellä on joitain tuhansia tullut pommitettua. Poislukien luotettavuusongelmat, niin ei V70 nyt oikeasti huono auto ole. Se on niitä harvoja perusrehellisiä farkkuja mitä enää tehdään.Jevgen kirjoitti: Juu, se on ihan, mihin vertaa. Mitä tässä nyt on tullut vajaa parikymmentä tuhatta diisseli v70:llä sahattua, niin tottahan tuo. Volvo on hyvä silloin, kun ajetaan suoraan, mutta mutkatiet eivät suoranaisesti kutsu. Taloudessa on myös Skoda Octavia, mikä on nurkkapyörityksessä näppärämmän oloinen. Sillointällöin tulee ajeltua Biscin 159:llä, jolla taas laskettelee mutkaista maantietä mielikseen. Tästä voidaan jatkaa: GTV:n kautta rataleluihin lopettaen kartingautoon. Taas, jos Volvoa verrataan Jeep Wrangleriin, Scaniaan, isoihin Volvoihin saati New Holland leikkuupuimuriin, niin ehkä siitä v70:n ruoristakin jonkinlainen tuntuma löytyy.
Mutta haluan nyt puuttua tuohon paljon puhuttuun ohjaustuntumaan. Sitä ei vaan ole. Ei VW konsernissa (noita oikeita konsernin sporttirasseja eli uusia RS- ja S-aulikkeja en ole päässy testaamaan) eikä nykyään oikein Alfoissakaan. Giulietta ja Mito on hyviä esimerkkejä tästä. Toki ne simuloivat sitä, mutta se totuus paljastuu hyvin helposti kun renkaat alkavatkin menettää otettaan tiestä eikä info välity mitenkään kuskille ratin kautta. Ratin keskittämisellä ei edelleenkään ole mitään tekemistä ohjaustunnon kanssa.
Kesäkelillä ja reippaasti eturenkaiden pidon puitteissa mentäessä tällaisissa oloissa tuntuma voi olla hetkittäin jo lähellä aitoa. Mutta ite koeajan autoni aina jäisissä oloissa (ainakin kerran) ja sen jälkeen tuo kuivan kelin meininki on yhtä aitoa kuin asiakaspalvelijan hymy. Ja tuo kun ei ole mikään nice-to-have-fiilistely-juttu pelkästään, vaan ihan relevantti turvallisuuspointti.
-Matti-
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Re: Sekalainen koeajoketju
Unon tehostin oli joko paskana tai sitä ei ollut enää. Se tien pätkä on parhaimmillaan niin pahassa kunnossa että siihen tahtoo jäädä traktorilla kiinni -> parhaimmillaankin siitä oli vaikea päästä lävitte 159:sillä -> voitte kuvitella mitä se tekee vanhalle fiatille kun vuosia pommitetaan.h_lauri kirjoitti:^Mullahan oli Uno 70 s.i.e. vm.'90. Ajoin sillä Sallaan yhtä soittoa eikä tuntunut missään. Samoin köpiksen keikka (se niistä, jolloin rahat riitti, mutta kamat vietiin) sujui ihan mallikkaasti. Toisaalta vertailukohtina mulla oli tuolloin Finn-Datsun, Datsun 120 A FII, Golf D FL sekä sekalaista sakkia tähtiperärottiinasta satiaisen kautta taunukseen ja ysikutoseen. Niin ja se Buickki, missä nukuttiin sillä köpiksen reissulla, jolla syötiin iltapalaks pernoota ja rusinoita, kun rahat loppu.
Ei se sähköinen tehostus mutsin Puntossa mun mielest ihan kauhee ollu ja eik se sitiasentokin lakannu pelaamasta, kun vauhtia tuli lisää?
Mutta ite Punton tehostimesta ei ole kamalasti muistikuvia. Muistan vaan että sillä oli hemmetin hauskaa rällätä.
Ah, saabit. Isällä oli 99 josta oli turbo paskana. Hieno kampes. Söi Oulu-Helsinki-välillä 2l öljyä ja ~15l/100km bensaa. Muutenkin auto oli aika moinen maanantaikappale. Pikku ongelmaa oli jos jonninmoista ja ukko oli kyllä niin kypsänä siihen. E200 d taas oli kuin herrarodun mallikansalainen. Ukko osti sen 2v vanhana ja ~60tkm mittarissa siihen pommitettiin 500tkm 8 vuoden aikana eikä autossa ollut minkään valtakunnan ongelmia. Tosin ei sillä yli 100km/h päässyt kuin alamäissä .
-Matti-
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Sekalainen koeajoketju
^^
Itsehän en ole 156:sta uudempaa Alfaa... itseasiassa, en ole ajanut kuin tasan yhtä Alfaa ikinä ja se on tuo vanha 156. Mutta tuossa ainakin ohjaustuntuma välittyy omasta mielestäni varsin mallikkaasti, pieni kevyt nelipyöräluisu "tunnu missään" kun tietää, koska irtoaa. Tarkoitan nyt siis, että tiesi tasan mihin pyörät osotti, mihin auto kulki ja mihin se olis halunnut mennä, ei oltu matkustajan. Tuli valitettavasti koettua tuo liikenteessä - ei tosin irronnut, mutta sen tunsi kuinka lähellä rajoja mentiin. Ja vauhtiahan ei ollut kuin 30kmh
Omat vertailukohdat on myös mitä on, mutta esim. 405 pökötillä päästellyt noilla mökkiteillä ~10tkm pikkupojasta alkaen. Vähän maantielläkin - myös talviliukkailla. Siinä tunsi hyvin pitkälti samaan tapaan, kuin tuossa tän talouden varttikutosessa, että koska se pito alkaa lähtemään. Tunsi myös, kun tien pinta muuttui sellaseksi, notta "hei, nyt pitää taas". Nykyautoista en moista kyllä löydä, en ainakaan Octaviasta, Stilosta (farkku) ja Lineasta, saatika Corollasta tai Variksesta... Noissa on kaikissa enempi tai vähempi matkustaja, omasta mielestäni Octaviassa kaikkein paras tuntuma, eikä sekään mikään mestaruustason.
Itsehän en ole 156:sta uudempaa Alfaa... itseasiassa, en ole ajanut kuin tasan yhtä Alfaa ikinä ja se on tuo vanha 156. Mutta tuossa ainakin ohjaustuntuma välittyy omasta mielestäni varsin mallikkaasti, pieni kevyt nelipyöräluisu "tunnu missään" kun tietää, koska irtoaa. Tarkoitan nyt siis, että tiesi tasan mihin pyörät osotti, mihin auto kulki ja mihin se olis halunnut mennä, ei oltu matkustajan. Tuli valitettavasti koettua tuo liikenteessä - ei tosin irronnut, mutta sen tunsi kuinka lähellä rajoja mentiin. Ja vauhtiahan ei ollut kuin 30kmh
Omat vertailukohdat on myös mitä on, mutta esim. 405 pökötillä päästellyt noilla mökkiteillä ~10tkm pikkupojasta alkaen. Vähän maantielläkin - myös talviliukkailla. Siinä tunsi hyvin pitkälti samaan tapaan, kuin tuossa tän talouden varttikutosessa, että koska se pito alkaa lähtemään. Tunsi myös, kun tien pinta muuttui sellaseksi, notta "hei, nyt pitää taas". Nykyautoista en moista kyllä löydä, en ainakaan Octaviasta, Stilosta (farkku) ja Lineasta, saatika Corollasta tai Variksesta... Noissa on kaikissa enempi tai vähempi matkustaja, omasta mielestäni Octaviassa kaikkein paras tuntuma, eikä sekään mikään mestaruustason.
-
- Viestit: 384
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
- Car(s): Isolohko Ducato + V70
- Paikkakunta: Savitaipale
Re: Sekalainen koeajoketju
Huono auto on käsitteenä subjektiivinen. Riippuu niin käyttötarpeista. Luotettavuus on Volvon osalta vasta testissä. Toistaiseksi ei raportoitavaa. Tilojen osalta V70 on lunastanut odotukset.Poislukien luotettavuusongelmat, niin ei V70 nyt oikeasti huono auto ole. Se on niitä harvoja perusrehellisiä farkkuja mitä enää tehdään.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Sekalainen koeajoketju
Yksilöitä ja näkemyseroja lienevät nämäkin. Mulla on tuo '03 Punto jota varmempaa en ole omistanut. Uutena ostettu ja ainoa ongelma toistaiseksi on ollut heti uutena irronnut takalasin liimaus jonka Teltta korjasi (ja joka sitten lopullisesti liimattiin itse kunnolla) + uutena vaivannut venttiilikopan tiivisteen tihkuminen (takuuseen, nyt 124 000 ajettuna näyttää taas vähän tihkuvan, saas nähdä jaksaako vaihtaa). Polttimoita on mennyt kirjanpidon mukaan 9 vuodessa 3 (vasen ajovalo, oikea jarruvalo + oikea takavalo, tosin vuonna '08 kun tuo ajovalo pimeni laitettiin koko etupään polttimot kerralla). Teltassa tuota ei ole huollettu noita kahta takuukäyntiä lukuunottamatta, mutta muuten kyllä täysin huoltoohjelman mukaisesti.Aquatica kirjoitti:Itse oon ajanut 2001 Puntoa, se oli... Noh, kätevä. Mökkiteillä tosin ainoastaan ajanut, siellä toimi aika jees - maavara siinä oli kyllä aika heiveröinen. Ja tosiaan se "laatu"vaikutelma oli jotain ihan kamalaa
Penkit oli huonot. Sähkökaasu oli totaalisen tunnoton. Kytkin oli kuin höyhen...
Jos jotain hyvää:
Vaihteisto toimi mukavan jämäkästi ja k.o mallissa oli vielä "lyhyt" keppi, eli se oli ihan jees. Laiskahan se oli, mutta eipä se tainnut porukoilla ollakaan kuin 1,4 (tms.) bensakoneella... Faija valitteli, että epämukava ajaa - kuulemma '87 Fiesta oli parempi matka-ajossa, jopa senkin lisän kanssa, että piti kesken matkan pysähtyä lisäämään vettä vuotavaan syyläriin
Lyhyt mielipide tuosta '01 Puntosta, mikä porukoille uutena tuli:
Laadutonta *skaa. Jossain 126tkm pintaan hajosi ECU, vain peräti neljän (?) vuoden käytön jälkeen. Samoin siitä hajosi takalasin pyyhkijä - ei uusittu koskaan. Kun korjattiin, joku varasti sen. Airbagiongelmia. Konehuoneessa paljon sanottavaa, alusta tunnoton ja kova... Eikä tosiaan ollu sportti(:lol:)alustaa tai mitään, vaan ihan karvalakkien karvalakki.
Huoltojen hinnatkin oli teltta-aikaa ja viidessä vuodessa auto maksoi jo huolloissa enemmän kuin ostohinta Joku hullu siitä sitten vielä jotain maksoi ja kaiken lisäks sai myytyä voitolla nettiauton kautta O_O
Eihän tuo mikään raketti ole, mutta kyllä sillä mukavasti köröttelee, varsinkin kaupungissa ja lyhyillä matkoilla minusta oikein näppärä. Penkkiin mahtuu paremmin kuin esim. 156:een ja citynappi on meille voiman puutteesta kärsiville ihan näppärä lisä. Tämä talvi on taas raapinut pintaruosteelle etupään pyöräkaaret (ei läppiä), ne fixailin toissa keväänä joten tämä remontti ei kestänyt kuin vuoden.
-Tazio
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Sekalainen koeajoketju
^
Tosiaan unohdin mainita, että porukoilla tulikin noita kilsoja suht rivakasti. Taisi lopuksi olla yli 250tkm kun se myytiin, oisko peräti 5 vuoden ikänen ollut? 50tkm/vuosi siis, kaupunkipyörittelyä ja kerran-pari vuodessa yht. 1000km mökkireissu. Muistelen et tuosta vehkeestä hajos ~kaikki, iso osa sopivasti takuuajan/kilsojen jälkeen eikä porukat jaksanu vinkua... Oli tuos jotain hämminkiä lambdojen, putken, sytytyksen ja polttoainesyötönkin kanssa. Ja sähkövikoja. Oli kyl ihan uskomaton laite; tiellekin se muutaman kerran (!) jätti.
Mutta joo, siinä oon samaa mieltä: kaupunkipyörittelyssä varmasti hyvä, koska se oli huonokuntosella mökkitielläkin ketterä laite niin ei varmana paha.
Ja porukat aina jaksaa naureskella kuinka joskus 2003 tietämillä talvella Helsingin keskustassa pääsivät kulkemaan asiakkaille, minne edes aura-autot ei päässy jäätyneiden teiden vuoksi, mutta piskunen Punto jaksoi kerätä ittensä 20cm lumihangessa.
Mutta hyväksi autoksi tuota ei voi sanoa kyllä mistään muotoa, mitenkään, jos muutakin kuin kaupunkia ajeli.
Toisaalta porukoilla se myös oli työkaluna (siivousala), mikä osaltaan autto auton tuhoutumiseen...
Tosiaan unohdin mainita, että porukoilla tulikin noita kilsoja suht rivakasti. Taisi lopuksi olla yli 250tkm kun se myytiin, oisko peräti 5 vuoden ikänen ollut? 50tkm/vuosi siis, kaupunkipyörittelyä ja kerran-pari vuodessa yht. 1000km mökkireissu. Muistelen et tuosta vehkeestä hajos ~kaikki, iso osa sopivasti takuuajan/kilsojen jälkeen eikä porukat jaksanu vinkua... Oli tuos jotain hämminkiä lambdojen, putken, sytytyksen ja polttoainesyötönkin kanssa. Ja sähkövikoja. Oli kyl ihan uskomaton laite; tiellekin se muutaman kerran (!) jätti.
Mutta joo, siinä oon samaa mieltä: kaupunkipyörittelyssä varmasti hyvä, koska se oli huonokuntosella mökkitielläkin ketterä laite niin ei varmana paha.
Ja porukat aina jaksaa naureskella kuinka joskus 2003 tietämillä talvella Helsingin keskustassa pääsivät kulkemaan asiakkaille, minne edes aura-autot ei päässy jäätyneiden teiden vuoksi, mutta piskunen Punto jaksoi kerätä ittensä 20cm lumihangessa.
Mutta hyväksi autoksi tuota ei voi sanoa kyllä mistään muotoa, mitenkään, jos muutakin kuin kaupunkia ajeli.
Toisaalta porukoilla se myös oli työkaluna (siivousala), mikä osaltaan autto auton tuhoutumiseen...
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Sekalainen koeajoketju
Joo, 50 kiloa vuoteen ajomäärällä saattaisi Alfa Romeokin kaivata ylimääräistä huoltoa :=)Aquatica kirjoitti:^
Tosiaan unohdin mainita, että porukoilla tulikin noita kilsoja suht rivakasti. Taisi lopuksi olla yli 250tkm kun se myytiin, oisko peräti 5 vuoden ikänen ollut? 50tkm/vuosi siis, kaupunkipyörittelyä ja kerran-pari vuodessa yht. 1000km mökkireissu. Muistelen et tuosta vehkeestä hajos ~kaikki, iso osa sopivasti takuuajan/kilsojen jälkeen eikä porukat jaksanu vinkua... Oli tuos jotain hämminkiä lambdojen, putken, sytytyksen ja polttoainesyötönkin kanssa. Ja sähkövikoja. Oli kyl ihan uskomaton laite; tiellekin se muutaman kerran (!) jätti.
Mutta joo, siinä oon samaa mieltä: kaupunkipyörittelyssä varmasti hyvä, koska se oli huonokuntosella mökkitielläkin ketterä laite niin ei varmana paha.
Ja porukat aina jaksaa naureskella kuinka joskus 2003 tietämillä talvella Helsingin keskustassa pääsivät kulkemaan asiakkaille, minne edes aura-autot ei päässy jäätyneiden teiden vuoksi, mutta piskunen Punto jaksoi kerätä ittensä 20cm lumihangessa.
Mutta hyväksi autoksi tuota ei voi sanoa kyllä mistään muotoa, mitenkään, jos muutakin kuin kaupunkia ajeli.
Toisaalta porukoilla se myös oli työkaluna (siivousala), mikä osaltaan autto auton tuhoutumiseen...
Meillä tuo on mennyt niin, että jos/kun 156 lyö mcsf tms. vikatilan päälle otetaan Punto peliin...
Ei tuo minusta maantielläkään mikään ihan onneton ole, satojen kilometrien siivuihin ei ensimmäinen valinta, mutta esim. Hyvinkää - kustannuspaikka välin 50 kilsaa tuo hoitaa minusta riittävästi.
Tuossa se nytkin firman parkkipaikalla nököttää. Autostradalla tuolla ei kiksejä saa, mutta elämä on isuttanut minut monen isomman ja huonommankin maantieauton hallintalaitteisiin. Eli pysyn kannassani: hyvä, luotettava, taloudellinen ja sympaattinen supermini :=)
Yksi seikka luotettavuudesta eriäviin kokemuksiin/näkemyksiin voi tosiaan olla myös tuo käyttö, omani kun hankittiin alunperin sillä silmällä, että se jää viimeiseksi aidoksi Fiatiksi (lähihistoriansa tuntevat muistavat millainen tilanne FGA:lla oli tuolloin päällä), joten vaikka tuota onkin käytetty koko ajan on peruskohtelu kuitenkin ollut siivoa.
-Tazio
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Sekalainen koeajoketju
Noo bensakäyttöset fiatit jättää helposti tielle. Itsellä kun oli Croma ie ja olin menossa mansikoita hakemaan Aallolta niin alkoi hyytymään Ekokemin kohdalla, kun tankin kansi petti ja bensat suihkusi ulos. Eikun naiset kävelemään ja itse soittamaan hinaajaa ja sitten tietysti diesel 155 alle. Luulin, että kestää kun kaksikomponetti araliitilla liimaa, mutta seuraavaksi suihkusi moottoritiellä, onneksi kaveri mukana ja päästiin sieltä pois kun painoi kädellä liitintä niin hyvin skulasi. Kolmannella kerralla meni bensapumppu pimeäksi.
Näitä ongelmia ei onneksi noissa dieseleissä ole, ainakaan vanhemmissa.
Asiasta kolmanteen, kun tänään kävin katsomassa uutta Hyndaita i30:stä. Korean poika on ajatellut huollettavuutta monessa asiassa, konehuoneesta löytyy tilaa ja laturit, kytkimen työsylkyt on vanhemmiten helppo uusia. Samanlaista ajattelua kun saisi muihinkin nykyautoihin niin olisi niistäkin harrastepeleiksi tulevaisuudessa.
Näitä ongelmia ei onneksi noissa dieseleissä ole, ainakaan vanhemmissa.
Asiasta kolmanteen, kun tänään kävin katsomassa uutta Hyndaita i30:stä. Korean poika on ajatellut huollettavuutta monessa asiassa, konehuoneesta löytyy tilaa ja laturit, kytkimen työsylkyt on vanhemmiten helppo uusia. Samanlaista ajattelua kun saisi muihinkin nykyautoihin niin olisi niistäkin harrastepeleiksi tulevaisuudessa.
Re: Sekalainen koeajoketju
Vai tarttee täytyy kai Alfettaan laittaa tehostin on 6+ kohta päälle.Eikä Ritmossanikaan ole tehostinta kirveessä tehostin olis joskus kiva.h_lauri kirjoitti:...jos on ajanu tehostamatonta Puntoa, niin kyllä tarttee...semmoinen 60+ vanhus ainakin...Polforea kirjoitti:Sähköinen ohjaustehostin oli muutenkin aivan kaamea, paitsi cityasetus kaupungissa oli ihan ok (ihan kun tuon kokonen auto ees tarttis teharia, mutta kun kerran on niin...).
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Sekalainen koeajoketju
^ Mitä ? V6 ja kaikki, eikä tehostinta. No onneksi käyt ahkerasti punttisalilla.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Sekalainen koeajoketju
Tuollaista Puntoa ('98) tuli väännettyä muutaman viikon. Ainakin tällaista ~ 3-kymppistä jannua vitutti ihan tarpeeksi. Luulisin, että vituttaa 7-kymppistä mammaakin - ainakin, jos on ohjaustehostimen makuun joskus päässyt. Kyllä tehostin tuollaiseen kaupunkikinneriin on ihan ykkösjuttu.h_lauri kirjoitti:...jos on ajanu tehostamatonta Puntoa, niin kyllä tarttee...semmoinen 60+ vanhus ainakin...
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Sekalainen koeajoketju
Berliina ei olekaan hento nainen. Vai onko!
Re: Sekalainen koeajoketju
velipoika vaihtoi 335i:hin. loistava auto, manuaali ja oikea vetotapa. voimaakin riittävästi. tuntui jopa vetävän pontevammin ohituksissa kuin e46 m3, tämä siis takapuolituntumalla.
tuntuipa 156 rupuiselta tuolla ajelun jälkeen
tuntuipa 156 rupuiselta tuolla ajelun jälkeen
200 baria vaparissa..
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Sekalainen koeajoketju
Discovery 3 tdv6.
En mää muuta osaa sanoa, kuin että se on maastoauto ja se suhahtelee ilmajousista kivasti
Vaihdoin kuitenkin nimeni siniveriseltä kalskahtavaan DaViega tonttilan jaarli, ajattelin markiisiakin, mutta olin vaatimaton, lantukalla oli ajettu kuitenkin yli 200tkm
En mää muuta osaa sanoa, kuin että se on maastoauto ja se suhahtelee ilmajousista kivasti
Vaihdoin kuitenkin nimeni siniveriseltä kalskahtavaan DaViega tonttilan jaarli, ajattelin markiisiakin, mutta olin vaatimaton, lantukalla oli ajettu kuitenkin yli 200tkm
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Sekalainen koeajoketju
Bmw 116da -12.
Plussaa kone ja vaihteisto. Ilmeisesti tilat myös kasvaneet. Ulkonäkö täytynee laskea myös plussaksi sillä parannus edelliseen etenkin livenä on huomattava. Tämä ei tarkoita että tuo edelleenkään mitenkään kaunis olisi imo.
Miinuksena äänekkyys. Tosin nastat alla ja räntä loska keli, mutta motarilla rengasmelua oli liikka, etenkin kun ottaa huomioon seuraavan miinuksen eli hinnan. Taitaa noilla sporttipenkeillä, metallivärillä, tomaatilla yms olla hinta lähempänä neljää kuin kolmeakymppiä . Toinen iso miinus on vajaavetoisuus. Siellä täällä tunsi, että pienemmässkin dieselissä on puhtia yllin kyllin, mutta pääosin kaasunpainallus aiheutti ainoastaan luistonestonmerkin palamisen ja auto ei edennyt mihinkään. Etupenkit oli loistavat ja hyvi säädettävät, takapenkit halvahkon oloiset.
Eli laadukas pikkuauto, mutta hinta kylää IMO liikaa.
Bmw 328ia
Loistava laatuvaikutelma loistavilla varusteilla. Loistava moottori ja vaihteisto ja loistavat soundit (ei toki kutosen syvää murinaa mutta kunnon rallisoundit). Paljon hiljaisempi kuin yllämainittu. Kulki kyllä loskassakin yvin, tosin vajaavetoisena tehot menee hukkaan puyolet vuodesta. Kesällä tuohon tulee korjaus kun xdrive saapuu. Tilat kasvaneet edellisestä ja niin edessä kuin takana oli loistavasti tilaa etenkin minun kokoiselle kaverille (172cm).
Ainut miinus tulee hinnasta. Näkyy nettiautossa olevan vastaava luxury varusteltu yli 70te...Mutta hieno auto hienoilla ajo-ominaisuuksilla, harmi että meillä hinnat karkaa pilviin. Tosin räntäsateessa lähdin mieluusti kohti kotia vollella. Ja getvonen taas tarjoaa urheilullisemman fiiliksen. Joten ei tuo nyt pahemmin kuumetta nostattanu.
Plussaa kone ja vaihteisto. Ilmeisesti tilat myös kasvaneet. Ulkonäkö täytynee laskea myös plussaksi sillä parannus edelliseen etenkin livenä on huomattava. Tämä ei tarkoita että tuo edelleenkään mitenkään kaunis olisi imo.
Miinuksena äänekkyys. Tosin nastat alla ja räntä loska keli, mutta motarilla rengasmelua oli liikka, etenkin kun ottaa huomioon seuraavan miinuksen eli hinnan. Taitaa noilla sporttipenkeillä, metallivärillä, tomaatilla yms olla hinta lähempänä neljää kuin kolmeakymppiä . Toinen iso miinus on vajaavetoisuus. Siellä täällä tunsi, että pienemmässkin dieselissä on puhtia yllin kyllin, mutta pääosin kaasunpainallus aiheutti ainoastaan luistonestonmerkin palamisen ja auto ei edennyt mihinkään. Etupenkit oli loistavat ja hyvi säädettävät, takapenkit halvahkon oloiset.
Eli laadukas pikkuauto, mutta hinta kylää IMO liikaa.
Bmw 328ia
Loistava laatuvaikutelma loistavilla varusteilla. Loistava moottori ja vaihteisto ja loistavat soundit (ei toki kutosen syvää murinaa mutta kunnon rallisoundit). Paljon hiljaisempi kuin yllämainittu. Kulki kyllä loskassakin yvin, tosin vajaavetoisena tehot menee hukkaan puyolet vuodesta. Kesällä tuohon tulee korjaus kun xdrive saapuu. Tilat kasvaneet edellisestä ja niin edessä kuin takana oli loistavasti tilaa etenkin minun kokoiselle kaverille (172cm).
Ainut miinus tulee hinnasta. Näkyy nettiautossa olevan vastaava luxury varusteltu yli 70te...Mutta hieno auto hienoilla ajo-ominaisuuksilla, harmi että meillä hinnat karkaa pilviin. Tosin räntäsateessa lähdin mieluusti kohti kotia vollella. Ja getvonen taas tarjoaa urheilullisemman fiiliksen. Joten ei tuo nyt pahemmin kuumetta nostattanu.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Sekalainen koeajoketju
En tiedä missä luolassa olen viimeiset menneet ajat viettänyt, mutta perkele, että noista vehkeistä huudetaan rahaa! Ei 328:sta ole ennen (E46, E90) uutena tuollaisia hilloja joutunut pulittamaan. Esittelyautoistakin pitäisi pulittaa yli seittämänkymppiä - mitä vittua.routasydän kirjoitti:Bmw 328ia
Onko tämä uusi 328 korvannut 330:n (ehkä 335:kin)? Jos ei, niin kuinka helevetisti niistä pitäisi maksaa? Itse en jaksaisi mitenkään edes pyytää myyjältä essarin avaimia tuolla hinnoittelulla; varmasti komia kulkine nykyaikaisine ominaisuuksinen kaikinpuolin, mutta sijoitusyksiön hintaa en todellakaan laittaisi noin hajuttomaan ja tylsän näköiseen autoon, vaikka kiveä olisi kuinka ja paljon.
(Netistä kai saisi vastaukset kysymyksiin, mutta tää hinnoittelu vie kaiken motivaation tutkimiseen).
Re: Sekalainen koeajoketju
Harmaa muistikuva, että E46 olisi maksanut alk. 58keur. Jos kaipasi muitakin varusteita kuin sähköstartti ja peruutusvaihde, niin hintaa kertyi helposti lisää.
VMP
Re: Sekalainen koeajoketju
Kyllä 58k osti jo helposti e46 330:n
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Sekalainen koeajoketju
Niin tuossa taitaa lähtien hinta olla nyt uuden verotuksen mukaan jotain 52ke ja kesällä tulevalle neliveto tomaatille 57ke. Varusteista saa "helposti" lisää sen 10-20ke, jos otta sportti nahkoja, m-sport alustaa yms.
Ei siinä, kyllähän tuo arvojensa perusteella ihan näåpsäkkä menijä on, tais olla 5,9 0-100kmh ja ekomoodissa pitäisi olla kohtuu ruokainenkin, mutta hieman tuntuu suolaiselta neloskoneiselta sedanilta, vaikka en kyllä tuossa kutosta kaipaamaan jäisikään. Toki noistakin sitten tosiostaja varmaan tinkaa hintaa alaspäin.
Tuo ilmeisesti ainakin toistaiseksi korvaa sekä 325 ja 330 mallit. 335 löytyy edelleen ja sen hinnat tais lähteä karvan verran alle 70ke...
Meidän keleille mielenkiintoista on se, että jatkossa saa myös ilmeisesti 335d:n nelivedolla, mutta mahtaa tulla sillekin sen verran hintaa, että jäänee melko monen ulottumattomiin...
Ei siinä, kyllähän tuo arvojensa perusteella ihan näåpsäkkä menijä on, tais olla 5,9 0-100kmh ja ekomoodissa pitäisi olla kohtuu ruokainenkin, mutta hieman tuntuu suolaiselta neloskoneiselta sedanilta, vaikka en kyllä tuossa kutosta kaipaamaan jäisikään. Toki noistakin sitten tosiostaja varmaan tinkaa hintaa alaspäin.
Tuo ilmeisesti ainakin toistaiseksi korvaa sekä 325 ja 330 mallit. 335 löytyy edelleen ja sen hinnat tais lähteä karvan verran alle 70ke...
Meidän keleille mielenkiintoista on se, että jatkossa saa myös ilmeisesti 335d:n nelivedolla, mutta mahtaa tulla sillekin sen verran hintaa, että jäänee melko monen ulottumattomiin...
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Re: Sekalainen koeajoketju
Citroen DS 5. Ensiesittelyt mallista herättivät kiinostuksen lähinnä siltä erikoisuuspohjalta ja kävin nyt testaamassa aika pikaisesti tosin. Auton sisällä on aika jännä fiilis mutta en tiedä tuntuiko se sittenkään niin premiumilta vaikka oli nahkat sun muut. Autossa oli peruutuskamera mikä onkin hyvä varuste koska näkyvyys on kehno. Valitettavasti täytyy yhtyä muihin lukemiini koeajoraportteihin jousituksen virityksestä, tässähän on siis rautajouset ja jousitus on jäykähkö hieman epäsivistyneellä tavalla, meno tuntuu ajoittain vähän hyppivältä ja auton tyyliin sopimattomalta. Ihmeellistä kyllä enemmän kovemmassa vauhdissa. Ohjauskaan ei ole täydellinen, automaattikaan ei ollut oikein samalla linjalla kanssani, pitäis kuulemma olla sellainen "oppiva". Vaatis pitempää tutustumista jotta näkis voisko auton ominaisuudet sulaa itselle sopivaksi paketiksi jollain lailla, toistaiseksi tämä tuntuu epävarmalta.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Sekalainen koeajoketju
Ei kai nyt ihan. Se on totta, että varusteisiin sitä rahaa saa menemään - noissa kun ei mitään anneta ilmaiseksi. Tuollaisessa "uudessa" + 70ke essarissa niitä lisähilppeitä varmastikin on, mutta suurinosa niistämattijus kirjoitti:Harmaa muistikuva, että E46 olisi maksanut alk. 58keur.
kuuluisi olla jo vakiovarusteena. Jäätävän hintaisia vehkeitä.
Viimeisimmissä 156 GTA-malleissa oli vakiona lähes kaikki, mitä sen aikaiseen perusautoon oli ylipäätään saatavilla. Jos ~ 10-vuotta uudempi Bemmi, joka jo karvalakkina lähtöhinnaltaan on vitusti kalliimpi, taipuu sataseen 0,4 sek. nopeammin, niin... ei se kovin erikoinen saavutus ole.
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: Sekalainen koeajoketju
Eikö Bemmissä ole suurinpiirtein kaikki ruksittava & speksattava varustelistalta, pl. valmiit varustepaketit?
Bemareiden myynti-ilmoissa on muutenki aina jumalaton lista himmeleitä listattuna mitä auto pitää sisällään tyyliin; mallimerkintä takaluukussa, varoituskolmio, lukittava hanskalokero jne jne.
Bemareiden myynti-ilmoissa on muutenki aina jumalaton lista himmeleitä listattuna mitä auto pitää sisällään tyyliin; mallimerkintä takaluukussa, varoituskolmio, lukittava hanskalokero jne jne.
Alfa Romeo 155 V6 1992
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Sekalainen koeajoketju
Uusimmissa on nykyään muistaakseni varustepaketit (modern, luxus ja sport). Tähän päälle sitten erikseen esim. M-sport -paketti.
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Re: Sekalainen koeajoketju
Eikös saksalaisien autojen, eteenkin Bemarin, vakiovarusteet-listassa lue; "Hytissä oleva ilma".
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Sekalainen koeajoketju
Ei, se pitää tilata lisävarusteena.
Pari vuotta sitten mietin ykkössarjalaista, koska lähtöhinta oli edullisen oloinen. Kun siihen ruksi tarvittavat varusteet ja jälleenmyyjän katteen, ostin 9-3:n.
Pari vuotta sitten mietin ykkössarjalaista, koska lähtöhinta oli edullisen oloinen. Kun siihen ruksi tarvittavat varusteet ja jälleenmyyjän katteen, ostin 9-3:n.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Sekalainen koeajoketju
Vuonna 2004 olin vaihtamassa Imprezaa Legacyyn, mutta kun ko. liikkeessä oli myös BMW:n myynti, niin harkitsin hetken myös halvinta 3-sarjan farkku-Bemua.
2,5-litran farkku-Legacy maksoi silloin 38 ke ja BMW muistaakseni n. 1 ke enemmän. Mutta herranjestas kun siinä bemussa ei ollut mitään varusteita. Kun ruksaili suunnilleen samalle tasolle mitä Subarussa oli vakiona, niin hinta nousi n. 10 ke!
Ja edelleen vain takaveto sekä paljon pienempi auto.
Ostin Legacyn.
2,5-litran farkku-Legacy maksoi silloin 38 ke ja BMW muistaakseni n. 1 ke enemmän. Mutta herranjestas kun siinä bemussa ei ollut mitään varusteita. Kun ruksaili suunnilleen samalle tasolle mitä Subarussa oli vakiona, niin hinta nousi n. 10 ke!
Ja edelleen vain takaveto sekä paljon pienempi auto.
Ostin Legacyn.
- EBITDA
- Viestit: 1858
- Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
- Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
- Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma
Re: Sekalainen koeajoketju
^ Melko samanlaisia pohdintoja kuin Peksulla, Bemusta tosin kokemusta työsuhdeautona ja tuolloin varustus oli kunnossa.
..."vain takaveto"... tuota ei kaikki meistä kuitenkaan pidä pahana, päinvastoin.
..."vain takaveto"... tuota ei kaikki meistä kuitenkaan pidä pahana, päinvastoin.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Sekalainen koeajoketju
Jos mun 320d vm. 2006 nelosdieselillä olisi ostettu suoraan Suomessa (eikä Saksassa) niin kokonaishinta olisi ollut ~70 000 euroa. Joku edellisistä omistajista on tulostanut merkkiliikkeestä pumaskan lisävarusteista ja siinä näkyy myös tuo järkyttävä loppusumma autolle. Saattaisi moni jo sijoittaa nuo rahat ennemmin tehoon kuin 163 heppaiseen työkoneeseen varusteineen.
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Sekalainen koeajoketju
Olosuhteista riippuen ajaisin itsekin mielelläni tehokkaalla takavedollaEBITDA kirjoitti:
..."vain takaveto"... tuota ei kaikki meistä kuitenkaan pidä pahana, päinvastoin.
Talvella taas neliveto on yliveto, mutta kompromissina ajellaan sitten etuvedolla.
Kuten allekirjoituksestani huomaa, taloudesta löytyy myös takaveto .
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Sekalainen koeajoketju
Opel Manta! Poikavuosieni märkä uni.
Suhasin Olarista himaan nastarenkaisella Puntolla. Juu en tiä mikä pata, mutta minkän se ei liiku. Ohjaustuntuma kuin force feedback -ratissa, mutta ilman forcea: erittäin kevyt (rengastuskin haitannee). Rengasmeteli infernaalinen. Reisituki puuttuu. Etupäätä ei näe, se katoaa jonnekin. Ei näytä miltään.
Mahtuu pieneen tilaan. Vaihteensiirto toimii.
Kyllä tuolla ajaa, ainakin 30 kilsaa, kun ilmeisesti ei tarvitse maksaa kilsoista. Mutta miten musta tuntuu, että vm. ´90 Uno oli kivempi kosla?
Suhasin Olarista himaan nastarenkaisella Puntolla. Juu en tiä mikä pata, mutta minkän se ei liiku. Ohjaustuntuma kuin force feedback -ratissa, mutta ilman forcea: erittäin kevyt (rengastuskin haitannee). Rengasmeteli infernaalinen. Reisituki puuttuu. Etupäätä ei näe, se katoaa jonnekin. Ei näytä miltään.
Mahtuu pieneen tilaan. Vaihteensiirto toimii.
Kyllä tuolla ajaa, ainakin 30 kilsaa, kun ilmeisesti ei tarvitse maksaa kilsoista. Mutta miten musta tuntuu, että vm. ´90 Uno oli kivempi kosla?
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Re: Sekalainen koeajoketju
Ford Mondeo 1.6 SW
Disclaimerina että ei mitään hajua mikä motti tuossa on kun vuora-auton hansikaslokerosta ei löytyny mitään dokkareita eikä autossakaan ole merkintöjä. Oletan että se on tuo pienitehoisin kulkupuolesta päätellen.
Ekaksi pakko sanoa että uusin Mondeo on aika linjakkaan sutjakka kulkine. Ja aavistukseen ruskeaan kukertava hopea on värinä varsin mainio. Sisällä myös kaikki näyttää ihan OK:lta, vaikkakin naaras totesi että rumaa ja muovista. Noh, ittiä ei häirinny.
Ajossa ekaksi positiivisia viboja aiheuttaa nöyrä moottori. Se ei ole mikään voimanpesä, mutta siinä on juuri sen verran vääntöä ettei autoa saa millään nuukahtelemaan. Lisäksi välitykset ovat hyvin kohillaan. Moottori kuulostaa myös mainiolle vaimeine bassomurinoineen. Ja sitä saakin kuunnella runsaasti koska 120hv ei oikeen riitä liikuttamaan näin valtavaa lotjaa. Muuten voimalinja ei ihastuta eikä vihastuta. Vaihteisto on OK, samoin poljintuntumat. Alustatuntumaa sen sijaan on pakko kiitellä. Se on oikein hyvä tunnoltaan, imee hienosti iskuja, mutta ei silti kallistele liikoja. Ohjaustuntuma sen sijaan on aika perseestä. Se on kevyt ja tunnoton. Lisäksi ratti on ärsyttävän rimpula.
Auto tuntuu ihan holtittoman suurelta. Maantiellä siitä ei ole haittaa, mutta ahtaissa paikoissa se on aika paska pyöriteltävä. Hyvä näkyvyys auttaa, mutta toisaalta tankkerimainen kankeus vituttaa. Auto on todella paljon kankeampi kuin esmes paskatti. Lisäksi ohjaus ei palauta hitaassa eikä nopeassa ajossa, niin rattia saa veivata.
Tilat on varsin jees. Etupenkit tuntuu ihan hyvältä samoin ergonomia. Pieniä miinuksia tosin vakkarin säätimien älyttömästä namiskamäärästä ja paskasta sadesensorista. Takana on helvetisti tilaa ja penkin istuiosa on riittävän pitkä. Takapaksi on myös suuri ja hyvänmuotoinen. Propsit myös maltillisesta perän pyöristyksestä, jolloin konttia pystyy myös hyödyntään.
Kaikenkaikkiaan uus paskatti on ihan miellyttävä tuttavuus. Ohjaus on itelle show stopperi, mutta muuten isommalla koneella tässä olis ihan mukavaa kulkinetta luokassaan. Kankeus on myös pitkä miinus, muutta maantiellä pesee kyllä passatin ajettavuudeltaan.
Disclaimerina että ei mitään hajua mikä motti tuossa on kun vuora-auton hansikaslokerosta ei löytyny mitään dokkareita eikä autossakaan ole merkintöjä. Oletan että se on tuo pienitehoisin kulkupuolesta päätellen.
Ekaksi pakko sanoa että uusin Mondeo on aika linjakkaan sutjakka kulkine. Ja aavistukseen ruskeaan kukertava hopea on värinä varsin mainio. Sisällä myös kaikki näyttää ihan OK:lta, vaikkakin naaras totesi että rumaa ja muovista. Noh, ittiä ei häirinny.
Ajossa ekaksi positiivisia viboja aiheuttaa nöyrä moottori. Se ei ole mikään voimanpesä, mutta siinä on juuri sen verran vääntöä ettei autoa saa millään nuukahtelemaan. Lisäksi välitykset ovat hyvin kohillaan. Moottori kuulostaa myös mainiolle vaimeine bassomurinoineen. Ja sitä saakin kuunnella runsaasti koska 120hv ei oikeen riitä liikuttamaan näin valtavaa lotjaa. Muuten voimalinja ei ihastuta eikä vihastuta. Vaihteisto on OK, samoin poljintuntumat. Alustatuntumaa sen sijaan on pakko kiitellä. Se on oikein hyvä tunnoltaan, imee hienosti iskuja, mutta ei silti kallistele liikoja. Ohjaustuntuma sen sijaan on aika perseestä. Se on kevyt ja tunnoton. Lisäksi ratti on ärsyttävän rimpula.
Auto tuntuu ihan holtittoman suurelta. Maantiellä siitä ei ole haittaa, mutta ahtaissa paikoissa se on aika paska pyöriteltävä. Hyvä näkyvyys auttaa, mutta toisaalta tankkerimainen kankeus vituttaa. Auto on todella paljon kankeampi kuin esmes paskatti. Lisäksi ohjaus ei palauta hitaassa eikä nopeassa ajossa, niin rattia saa veivata.
Tilat on varsin jees. Etupenkit tuntuu ihan hyvältä samoin ergonomia. Pieniä miinuksia tosin vakkarin säätimien älyttömästä namiskamäärästä ja paskasta sadesensorista. Takana on helvetisti tilaa ja penkin istuiosa on riittävän pitkä. Takapaksi on myös suuri ja hyvänmuotoinen. Propsit myös maltillisesta perän pyöristyksestä, jolloin konttia pystyy myös hyödyntään.
Kaikenkaikkiaan uus paskatti on ihan miellyttävä tuttavuus. Ohjaus on itelle show stopperi, mutta muuten isommalla koneella tässä olis ihan mukavaa kulkinetta luokassaan. Kankeus on myös pitkä miinus, muutta maantiellä pesee kyllä passatin ajettavuudeltaan.
-Matti-
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Sekalainen koeajoketju
Dodge Charger 2012; Viisi päivää vuokra-autona rapakon takana.
Nimipolitiikka on vähän harhaanjohtava, alkuperäinen Charger kun oli kaksiovinen muskeliauto ja nyt on kyseessä neliovinen fullsize sedan. Vihjausta vanhaan kuitenkin löytyy ainakin takavaloista ja jossain määrin kojelaudastakin, jonka paneelit voisi äkkipäätä tuomita pelkästään rumiksi jollei ymmärtäisi yhteyttä menneeseen. Mittariston ideakin on peräisin 60-luvulta mutta modernisoidussa kuosissaankin se on toimiva ja ihan kivan näköinenkin.
Vuokra-autojen tapaan kyseessä oli voileipämalli manuaali-ilmastoinnilla ja mustilla kangaspenkeillä, joista ainakaan jälkimmäiset eivät mahdu omaan mielikuvaan amerikanautosta. Myös patahuone oli hinnat alkaen -osastoa, mutta koska ollaan Ameriikan ihmemaassa, pieninkin kattila on 3,6-litrainen V6 ja puhaltaa ulos karvan alle 300 heppaa. Pikkuvinkkeli pitää kiihdytyksissä jopa suht uskottavaa murinaa, nätisti ajellessa taas kone ei päästele juuri mitään ääniä. Ajoluulokone uskotteli löpöä palavan seka-ajossa kympin pintaan satasella, mikä lienee siedettävää kun bensa ei maksa puoltakaan meikäläisestä.
Päälimmäiseksi mielikuvaksi jäi hiljainen ja mukava kyyti. Tietysti Setä Samulin tietkin ovat eri luokkaa kuin meikäläinen roudan raiskaama raastinrauta, mutta silti rengas- ja muidenkin äänien puuttuminen herätti huomiota. Jousitus imi töyssyt nätisti ja perinteinen mehuautomaatti vaihtoi pehmeästi. Ajettavuudesta ei letkeillä siirtymillä isompia mieleen jäänyt, mutta eipä se mitenkään huonoltakaan tuntunut.
Kaiken kaikkiaan ihan mukavantuntuinen käyttöpeli. Perspektiiviä asiaan antaa kuitenkin vilkaisu hintalappuun; Billy-Bob voi lunastaa kamppeen itselleen hintaa $25.495 joka tekee meikärahassa noin 19.500 €. 300-heppaisen fullsizen hinnalla ei kotoisessa Kekkosslovakiassa irtoa halvinkaan Corolla tai Ocutania.
Nimipolitiikka on vähän harhaanjohtava, alkuperäinen Charger kun oli kaksiovinen muskeliauto ja nyt on kyseessä neliovinen fullsize sedan. Vihjausta vanhaan kuitenkin löytyy ainakin takavaloista ja jossain määrin kojelaudastakin, jonka paneelit voisi äkkipäätä tuomita pelkästään rumiksi jollei ymmärtäisi yhteyttä menneeseen. Mittariston ideakin on peräisin 60-luvulta mutta modernisoidussa kuosissaankin se on toimiva ja ihan kivan näköinenkin.
Vuokra-autojen tapaan kyseessä oli voileipämalli manuaali-ilmastoinnilla ja mustilla kangaspenkeillä, joista ainakaan jälkimmäiset eivät mahdu omaan mielikuvaan amerikanautosta. Myös patahuone oli hinnat alkaen -osastoa, mutta koska ollaan Ameriikan ihmemaassa, pieninkin kattila on 3,6-litrainen V6 ja puhaltaa ulos karvan alle 300 heppaa. Pikkuvinkkeli pitää kiihdytyksissä jopa suht uskottavaa murinaa, nätisti ajellessa taas kone ei päästele juuri mitään ääniä. Ajoluulokone uskotteli löpöä palavan seka-ajossa kympin pintaan satasella, mikä lienee siedettävää kun bensa ei maksa puoltakaan meikäläisestä.
Päälimmäiseksi mielikuvaksi jäi hiljainen ja mukava kyyti. Tietysti Setä Samulin tietkin ovat eri luokkaa kuin meikäläinen roudan raiskaama raastinrauta, mutta silti rengas- ja muidenkin äänien puuttuminen herätti huomiota. Jousitus imi töyssyt nätisti ja perinteinen mehuautomaatti vaihtoi pehmeästi. Ajettavuudesta ei letkeillä siirtymillä isompia mieleen jäänyt, mutta eipä se mitenkään huonoltakaan tuntunut.
Kaiken kaikkiaan ihan mukavantuntuinen käyttöpeli. Perspektiiviä asiaan antaa kuitenkin vilkaisu hintalappuun; Billy-Bob voi lunastaa kamppeen itselleen hintaa $25.495 joka tekee meikärahassa noin 19.500 €. 300-heppaisen fullsizen hinnalla ei kotoisessa Kekkosslovakiassa irtoa halvinkaan Corolla tai Ocutania.
- Epäkelpokeräilijä -