Liikenteestä
Valvoja: Moderators
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Liikenteestä
eilen helsinki -> porvoo motarilla vanha TUNING mese viiletti ohi varmaan 160+ lasissa.... 2km myöhemmin samainen mese oli hätävilkut päällä motarin varressa......... jumalauta että hymyilytti! ahahahah!!!
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Re: Liikenteestä
Anna vain palautetta. Kyllä se jotain vaikuttaa pienessäkin firmassa. Ei kukaan yrittäjä halua, että hänen poikansa / veljensä / serkkunsa / kälynsä / anoppinsa aiheuttaa badwilliä yritykselle. Ja jos menee mainitulle kuskille, niin kyllä sekin tekee säväyksen, että tietää "jääneensä kiinni". Monet luulevat autossa olevansaanonyymejä. Yhteydenotto alkaa helposti tuntua sellaiselta "tiedän, missä asut" -tyyppiseltä vihjaukselta, joten siitä vain. Mitään et menetä, mutta ureahattua ketuttaa.Alfissimo kirjoitti:Firman tiedot kaivettuna ja vahva todennäköisyys, jos viestiä laittaisin, niin menisi kuskille tai vähintään henkilölle, jota asia ei kiinnosta. Henkilöstö alle 5 ja kaikki hallituksen jäsenet varustettu samalla sukunimellä
Re: Liikenteestä
Tänään tossa mentiin kaupunkiin tallustelemaan iltapäivästä, kun Manskulla sitten näki taas kaikenlaista.
Bussikaistaa käytetään kyllä aika surutta, enemmän ja vähemmän laittomuuksiin. Rusan kohdalla vanha kikka on ajaa siitä bussikaistaa jonon ohi ja sitten pysäkkien kohdalla vaihtaa vasemmalle. IHan kiva jos ei odotella ehdi, mutta sakon tosta saa selittelyittä. Edellä ajanut auto jätti tasasti pitkähköä väliä siinä ja minä kattelin peilistä, että "jaaha, taas tulee panaaniton pemari.." ja kuinka ollakaan pari kappaletta suoraan tämän edessä ajaneen eteen. Toisen kerran jälkeen sielä nousi kädet ratista ja pää pyöri.
Hittoako jättää raot auki, jos ei halua siihen noita ökyprseitä eteen....
Ja sitten takas tulessa, uudehko muutaman vuoden vanha M3:nen; mielettömillä "saksatuuninkiylileveinfillarein" miljoonaa bussikaistaa Tilkankohdalla. Silti oltiin Rusan valoissa samaan aikaan. Kannattaako se siis sielä sakkoriskillä porhaltaa, vaikka ois miten hieno ja kallis purtelo alla.
Täytyy tosta M3:sesta sanoa vielä ,että millanen puupää pitää olla oikeasti, että menee ja työntää tollaseen sellaset fiilarit, jotka tulee lokiksista ulos; niin matalat ja ylileveät kun olla voi.
Eikö oikeesti vakio M3:nen (viiminen kutoskoneinen malli kyseessä, viimisimpä tuotantoversioita), ole niin hyvä jo valmiiksi, ettei tarvitse. Todellakaan.
Tollaset laitteet pitäs muutenkin pitää alkuperäsenä. Sillon se on kauneimmillaan.
Kaikkea sitä näkee.
Bussikaistaa käytetään kyllä aika surutta, enemmän ja vähemmän laittomuuksiin. Rusan kohdalla vanha kikka on ajaa siitä bussikaistaa jonon ohi ja sitten pysäkkien kohdalla vaihtaa vasemmalle. IHan kiva jos ei odotella ehdi, mutta sakon tosta saa selittelyittä. Edellä ajanut auto jätti tasasti pitkähköä väliä siinä ja minä kattelin peilistä, että "jaaha, taas tulee panaaniton pemari.." ja kuinka ollakaan pari kappaletta suoraan tämän edessä ajaneen eteen. Toisen kerran jälkeen sielä nousi kädet ratista ja pää pyöri.
Hittoako jättää raot auki, jos ei halua siihen noita ökyprseitä eteen....
Ja sitten takas tulessa, uudehko muutaman vuoden vanha M3:nen; mielettömillä "saksatuuninkiylileveinfillarein" miljoonaa bussikaistaa Tilkankohdalla. Silti oltiin Rusan valoissa samaan aikaan. Kannattaako se siis sielä sakkoriskillä porhaltaa, vaikka ois miten hieno ja kallis purtelo alla.
Täytyy tosta M3:sesta sanoa vielä ,että millanen puupää pitää olla oikeasti, että menee ja työntää tollaseen sellaset fiilarit, jotka tulee lokiksista ulos; niin matalat ja ylileveät kun olla voi.
Eikö oikeesti vakio M3:nen (viiminen kutoskoneinen malli kyseessä, viimisimpä tuotantoversioita), ole niin hyvä jo valmiiksi, ettei tarvitse. Todellakaan.
Tollaset laitteet pitäs muutenkin pitää alkuperäsenä. Sillon se on kauneimmillaan.
Kaikkea sitä näkee.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Liikenteestä
Päästelin tänään tasanopeutta motaria kun rampilta oli liittymässä Clio ja se vaappui siinä suunnilleen vieressä. Seurasin vaan tilannetta ja lähtihän se sitten rampin loppuvaiheilla väkisin änkemään kylkeen. Oli mukava kokemus. Huvitti että on se jännä miten on pakko ajella siinä vieressä eikä vähän lujempaa tai hiljempaa. Kuski oli nuorehko nainen joten ei sinänsä mitenkään epätavallista. Ja lisätään nyt vielä kaupanpäällisiksi että sama juttu vaikka olisi ollut nuori mieskin.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Re: Liikenteestä
Autokouluopit liiankin hyvin muistissa? Joustavaa nopeudenkäyttöä kun ei siellä taideta nykyään korostaa. Eikä oikein mitään muutakaan joustavuutta, mitä nyt näin muutaman vuoden päästä enää muistan kursseista. Sen valitettavasti tien päällä huomaa. Eilen mietittiin yhden kaverin kanssa, mahtaisiko enää päästä inssistä läpikään, kun on opittu liikaa uusille tavoille.
Tänään oli taas jännä paikka kun alla 3 kesäpyörää ja yksi nastoitettu. Muutoin sulan, kahden auton levyisen soratien ainut lumen ja loskan peittämä kohta, mutka ja ylämäki ja vastaan tuleva tukkirekka. Onneksi umpimaalaiselle on kehittynyt ns perstuntumaa vastaaviin tilanteisiin, niin ei tarvi kaivaa teoriakirjaa hanskalokerosta.
Kerran kävi kaveri kaupungista kylässä. Ensimmäinen kommentti kun sai Toyotansa oven auki: "Huh, täällä ainakin oppii ajamaan" ja hää tuli vielä tuota isompaa tietä..
Näin taas näppärästi vastakkainaseteltuna "tsadilaiset" ja "landepaukut".
Tänään oli taas jännä paikka kun alla 3 kesäpyörää ja yksi nastoitettu. Muutoin sulan, kahden auton levyisen soratien ainut lumen ja loskan peittämä kohta, mutka ja ylämäki ja vastaan tuleva tukkirekka. Onneksi umpimaalaiselle on kehittynyt ns perstuntumaa vastaaviin tilanteisiin, niin ei tarvi kaivaa teoriakirjaa hanskalokerosta.
Kerran kävi kaveri kaupungista kylässä. Ensimmäinen kommentti kun sai Toyotansa oven auki: "Huh, täällä ainakin oppii ajamaan" ja hää tuli vielä tuota isompaa tietä..
Näin taas näppärästi vastakkainaseteltuna "tsadilaiset" ja "landepaukut".
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Liikenteestä
Se oli sentään päässyt tavoite nopeuteen, normaalisti niillä on mittarissa 80 kun mietitään miten ujuttautua 100 ajavaan letkaangYdEbUh kirjoitti:Päästelin tänään tasanopeutta motaria kun rampilta oli liittymässä Clio ja se vaappui siinä suunnilleen vieressä. Seurasin vaan tilannetta ja lähtihän se sitten rampin loppuvaiheilla väkisin änkemään kylkeen. Oli mukava kokemus. Huvitti että on se jännä miten on pakko ajella siinä vieressä eikä vähän lujempaa tai hiljempaa. Kuski oli nuorehko nainen joten ei sinänsä mitenkään epätavallista. Ja lisätään nyt vielä kaupanpäällisiksi että sama juttu vaikka olisi ollut nuori mieskin.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Liikenteestä
^^
Meillä autokoulussa kyllä tuli satikutia heti, jos ei ennakoinut, joustanut tai mukautunut tilanteeseen. Ja niinhän se pitääkin. Jokainen vältettävissä oleva jarrupolkimen painallus mainittiin ja sitä rataa. Että näin ainakin herramme vuonna 2010 Keravalla
Meillä autokoulussa kyllä tuli satikutia heti, jos ei ennakoinut, joustanut tai mukautunut tilanteeseen. Ja niinhän se pitääkin. Jokainen vältettävissä oleva jarrupolkimen painallus mainittiin ja sitä rataa. Että näin ainakin herramme vuonna 2010 Keravalla
- HerraR
- Viestit: 248
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
- Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Liikenteestä
Helsingissä, Linnanmäen lähellä, osoitteessa Viipurinkatu 31 on ratikkapysäkki. Tietä on pysäkin kohdalla kavennettu niin, että ratikasta pääsee suoraan jalkakäytävälle. Ajelin tuolla sunnuntaina 8.4. ratikan perässä poispäin Kalliosta, ja ratikan pysähtyessä jäin sen perään odottamaan. Kuten myös kolme takanani tullutta autoa. Neljäs oli kiireisempi, ja lämäsi Audi S4:n tallan pohjaan ohittaen sekä pysähtyneet autot että ratikan. Pysähtyneen ratikan edessä oli suojatie, ja suojatien jälkeen oikealta tulee Karjalankatu, mutta mitäpä noista, kun oli kiire. Ilmeisesti audimies näki ratikan läpi. Seuraavan risteyksen valoissa seistiin peräkkäin. Upea suoritus.
Re: Liikenteestä
gYdEbUh kirjoitti:Päästelin tänään tasanopeutta motaria kun rampilta oli liittymässä Clio ja se vaappui siinä suunnilleen vieressä. Seurasin vaan tilannetta ja lähtihän se sitten rampin loppuvaiheilla väkisin änkemään kylkeen. Oli mukava kokemus. Huvitti että on se jännä miten on pakko ajella siinä vieressä eikä vähän lujempaa tai hiljempaa. Kuski oli nuorehko nainen joten ei sinänsä mitenkään epätavallista. Ja lisätään nyt vielä kaupanpäällisiksi että sama juttu vaikka olisi ollut nuori mieskin.
Jostain syystä vastaavassa tilanteessa on minullakin ollut kumppanina Clio. Ja ainakin kaksi kertaa muistan hyvin. Vaikka kyllä sitä muutkin harratavat. Mistähän se johtuu, että vaikka kiihdytyskaista on useamman sata metriä, osa liittyjistä haluaa tulla juuri siihen 4,6 metriin, missä minä autoineni jo olen?
Re: Liikenteestä
moottoritiellä meni kaksi rekkaa peräkkäin, välissä pieni pakettiauto. liittymästä bmw x5 kuski yritti ohittaa sitä letkan viimeistä rekkaa mutta taisi tulla yllärinä että siellä välissä oli se paku ja liittymäkaistakin alkoi loppumaan.. hiljenteli sitten pientareella ajaen kiltisti rekan perään. Melkoisen mahtavat hiekkapöllyt sai aikaan.
ja tuon letkan jälkeenhän sitä tilaa olisi ollut liittyä monta sataa metriä..
ja tuon letkan jälkeenhän sitä tilaa olisi ollut liittyä monta sataa metriä..
200 baria vaparissa..
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
^Motarille liittyessä raskassarjalaisen takana on lähes aina hyvin tilaa, kun väki siirtyy pääosin hyvissä ajoin jonottamaan vasemmalle kaistalle. Siihen tilaan on hyvä ja helppo liittyä, sit vaan jättää vähän väliä siihen raskassarjalaiseen niin saa tehtyä itelleen tilaa kiihdyttää viereisen jonon tahtiin, jolloin on helppo vaihtaa kaistaa sinne väliin ja pääsee baanalla etiäppäin helposti ja turvallisesti.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Re: Liikenteestä
Mää sain satikutia kun ajoin kiihdytystilanteessa 10kmh ylinopeutta noin 5 sekunnin ajan kunnes huomasin rikkeeni. Riippuu kaiketi myös opettajasta, oli muuten nainen. Ingenjööri oli mukava mies. Samoin kakkosvaiheen opettaja, joka huomautti vain taloudellisuudesta (paransin kulutusta 2 litralla muiden ajamaan keskiarvoon nähden). Muuten kuulemma ammatiksi ajaminen näkyi.Aquatica kirjoitti:^^
Meillä autokoulussa kyllä tuli satikutia heti, jos ei ennakoinut, joustanut tai mukautunut tilanteeseen. Ja niinhän se pitääkin. Jokainen vältettävissä oleva jarrupolkimen painallus mainittiin ja sitä rataa. Että näin ainakin herramme vuonna 2010 Keravalla
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Liikenteestä
Meneekö ihan pieleen, jos kysyn oliko apteekki sattumoisin siinä lähettyvillä...?
Kyttäilin parkkipaikkaa lekurille kun sain tilaisuuden äimistellä suomalaista liikenne kulttuuria. en ole sovinisti tai mitään, mutta olin ainoa mies lähettyvillä...
Sitikka on tien reunassa parkissa, vilkku vasemmalle, ajan siihen perään, pysähdyn ja oletan, että se on kääntymässä parkkiin tien vasemmalle puolelle. aikani katselen ja totean, että eihän kukaan olevasemmalta lähdössä, joten katselen taustapeiliin aikeissani suorittaa ohitus manööveri - perun suunnitelmat kun takaa tulee auto ja sujuvasti ohittaa sekä minut, että sitikan ilman että hipaiseekaan jarruun, vaikka teoriassa sitikka olisi voinnut minä hetkenä hyvänsä ponkasta vasemmalle parkkiin, kun tuosta selvittiin, tulee corolla ja tekee täysin saman liikeen, tilanne muuttui edellisen ohittajan jälkeen jo siinä määrin, että nyt vastaan tuli autoja. siinä sitten ihailen kun edessä on sitikka vilkku uskollisesti vasemmalle, viereisellä kaistalla corolla polkemassa väärään suuntaan ja vastaan tulossa joku katumaasturi aikeissa ajaa kahden edellisen yli
Hitaat, liikaa ajatelevat ja värittömät suomalaiset ovat sittenkin omaksuneet palan värikkäämpää ja rennonpaa italiaa - harmi vain että se on juuri liikennekulttuuri
Kyttäilin parkkipaikkaa lekurille kun sain tilaisuuden äimistellä suomalaista liikenne kulttuuria. en ole sovinisti tai mitään, mutta olin ainoa mies lähettyvillä...
Sitikka on tien reunassa parkissa, vilkku vasemmalle, ajan siihen perään, pysähdyn ja oletan, että se on kääntymässä parkkiin tien vasemmalle puolelle. aikani katselen ja totean, että eihän kukaan olevasemmalta lähdössä, joten katselen taustapeiliin aikeissani suorittaa ohitus manööveri - perun suunnitelmat kun takaa tulee auto ja sujuvasti ohittaa sekä minut, että sitikan ilman että hipaiseekaan jarruun, vaikka teoriassa sitikka olisi voinnut minä hetkenä hyvänsä ponkasta vasemmalle parkkiin, kun tuosta selvittiin, tulee corolla ja tekee täysin saman liikeen, tilanne muuttui edellisen ohittajan jälkeen jo siinä määrin, että nyt vastaan tuli autoja. siinä sitten ihailen kun edessä on sitikka vilkku uskollisesti vasemmalle, viereisellä kaistalla corolla polkemassa väärään suuntaan ja vastaan tulossa joku katumaasturi aikeissa ajaa kahden edellisen yli
Hitaat, liikaa ajatelevat ja värittömät suomalaiset ovat sittenkin omaksuneet palan värikkäämpää ja rennonpaa italiaa - harmi vain että se on juuri liikennekulttuuri
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Re: Liikenteestä
HerraR kirjoitti:Helsingissä, Linnanmäen lähellä, osoitteessa Viipurinkatu 31 on ratikkapysäkki. Tietä on pysäkin kohdalla kavennettu niin, että ratikasta pääsee suoraan jalkakäytävälle. Ajelin tuolla sunnuntaina 8.4. ratikan perässä poispäin Kalliosta, ja ratikan pysähtyessä jäin sen perään odottamaan. Kuten myös kolme takanani tullutta autoa. Neljäs oli kiireisempi, ja lämäsi Audi S4:n tallan pohjaan ohittaen sekä pysähtyneet autot että ratikan. Pysähtyneen ratikan edessä oli suojatie, ja suojatien jälkeen oikealta tulee Karjalankatu, mutta mitäpä noista, kun oli kiire. Ilmeisesti audimies näki ratikan läpi. Seuraavan risteyksen valoissa seistiin peräkkäin. Upea suoritus.
Koitetaan onko tämä maailma niin pieni, että osuisi: sattuiko kyseinen audi S4 olemaan ''sähkönsininen'' farmari?
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Liikenteestä
Herra, arvasitte oikein!DaViega kirjoitti:Meneekö ihan pieleen, jos kysyn oliko apteekki sattumoisin siinä lähettyvillä...?
Olen aina pitänyt tuollaisia pitkittäisiä parkkeja turvallisempina kolhuja ajatellen, mutta tämän jälkeen uskon kaiken olevan mahdollista.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
Leikitään ajatuksella, että ajelen moottoritiellä ja tilanteen niin kohdalle sattuessa ohitan kolmen auton letkassa reipasta kesärajoitusvauhtia kahta rekkaa kunnollisella turvavälillä edelliseen ja jonon neljänneksi autoksi päättää liittyä Mazda 6 n. 30 sentin päähän vetokoukustani.
Kysymys: Jos edellä kuvatun kaltainen kuvitteellinen tilanne kävisi aamu yhdeksän aikoihin Järvenpään ja kehä III:n välisellä tiealueella, mitä tapahtuu?
A) Kiihdyttävätkö kaksi edelläni olevaa autoa vauhtiaan huomatessaan tilanteen,
B) Hidastan hieman vauhtia , koska ei ole turvallista, että joku ajaa niin lähellä,
C) Kaikki neljä autoa jatkavat tasan samaa vauhtia rekkojen ohi,
D) Kuvatun kaltainen tilanne ei ole mahdollinen mainitussa paikassa?
Kysymys: Jos edellä kuvatun kaltainen kuvitteellinen tilanne kävisi aamu yhdeksän aikoihin Järvenpään ja kehä III:n välisellä tiealueella, mitä tapahtuu?
A) Kiihdyttävätkö kaksi edelläni olevaa autoa vauhtiaan huomatessaan tilanteen,
B) Hidastan hieman vauhtia , koska ei ole turvallista, että joku ajaa niin lähellä,
C) Kaikki neljä autoa jatkavat tasan samaa vauhtia rekkojen ohi,
D) Kuvatun kaltainen tilanne ei ole mahdollinen mainitussa paikassa?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Liikenteestä
Vaihtoehto D
- tumbe
- Viestit: 706
- Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
- Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
- Paikkakunta: Tampere
Re: Liikenteestä
Tuli käytyä tänään Sastamalassa ja letkassa ajeltiin 100 alueella. Ekana menee pikku sitikka, seuraavana corolla peräkärryn kanssa sitten mazda ja minä letkan viimeisenä. No, tulee ohituskaista ja mazda siirtyy ohituskaistalle. Mitä tekee toisena ajava corolla? Siirtyy ohituskaistalle Mazdan eteen ja ajaa sitikan rinnalle. Minä siirryn mazdan perään kunnes huomaan, että eihän tässä mennä sitikasta ohi vaan corolla vetää kärryä sitikan rinnalla koko 1.5km matkan ja kun tie on ylämäkeen hyytyy corolla entisestään. Corolla siirtyy takaisin sitikan taakse kun ohituskaistaa jäljellä 30m. Siinä sitten ollaan taas samassa letkassa ja körötellään 95kmh mittarissa eteenpäin. Ymmärrän ettei Corollan ajaminen varmaan juhlaa ole muttei sitä pidä muille kostaa/kiukkuilla.
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Re: Liikenteestä
Sit on näitä piilosorolloita Auris-nimellä. Ajelin semmoisen perässä, joka hädintuskin 75kmh kulki kun lapuissa 100. Ohi ei kaiteen vuoksi päässyt. Käännyttiin peräkkäin sitten Äänekoskelle ja vasenta kaistaa ajelin hiljaksiin ohi. Hädissään salarolla vaihtaa taakseni heti kaistaa. Ja samantien takaisin oikealle. Mäenharjanteen jälkeen ajaa tätä oikealle kääntyvien kaistaa komeasti suoraan, vaikka plakaatissa lukee kissan kokoisilla kirjaimilla HUOMAA MUUTTUNEET KAISTAJÄRJESTELYT. Aiempi kaistanvaihto tuskin plakaatin ansiota kun risteystä saati merkkiäkään ei vielä mäen takaa voinut nähdä. Liikkuukko noitten nipponien hyteissä muuta kuin tyhjät pullot jalkatilassa?
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Liikenteestä
No tästä on ollut ennenkin, mutta koneessa täytyy olla voimaa noilla ohituskaistoilla. Kaikki nipponit ja kinderit polkee niin paljon kun lähtee vedettyään ensin letkaa perässään 10-20km/h alinopeutta.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Liikenteestä
Ihme idiootti sorollassa. Kärryn kanssa maksiminopeus on aina 80 km/h.
- tumbe
- Viestit: 706
- Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
- Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
- Paikkakunta: Tampere
Re: Liikenteestä
Sitäpä kanssa ihmettelin kun kärryn kanssa 80 on suurin sallittu niin miks pitää lähtee edes yrittämään ohitusta autosta joka ajaa noin 95 mittarissa. Olihan toi koko episodi aika huvittava, jos olisin sorollan kanssa osunu samalle huoltoasemalle niin olisin kyllä käynyt kysymässä onko aamulla jäänyt lääkkeet ottamatta.h_lauri kirjoitti:Ihme idiootti sorollassa. Kärryn kanssa maksiminopeus on aina 80 km/h.
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Liikenteestä
Joku 159-kuski oli antanut hienosti tilaa tyttärelleni suojatiellä. Alfoja moikkaavana oli kiinnittänyt huomiota rekkarien aluslevyihin, jotka olivat CARF-mallia. Toivottavasti asiat osaava on vielä palstalainenkin ja kiitos alfaharrasajien profiilin korkeana pitämisestä.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Liikenteestä
Se johtuu itseasiassa siitä että kun se liittyjä tuijottaa koko ajan sitä lähellä olevaa autoa, niin siihen tulee silloin ajettua. Sinne menee minne katsoo. Tämä on kasitelty hyvin perusteellisesti Canadan huonoin kuljettaja ohjelmassa.Jönsson kirjoitti:gYdEbUh kirjoitti:Päästelin tänään tasanopeutta motaria kun rampilta oli liittymässä Clio ja se vaappui siinä suunnilleen vieressä. Seurasin vaan tilannetta ja lähtihän se sitten rampin loppuvaiheilla väkisin änkemään kylkeen. Oli mukava kokemus. Huvitti että on se jännä miten on pakko ajella siinä vieressä eikä vähän lujempaa tai hiljempaa. Kuski oli nuorehko nainen joten ei sinänsä mitenkään epätavallista. Ja lisätään nyt vielä kaupanpäällisiksi että sama juttu vaikka olisi ollut nuori mieskin.
Jostain syystä vastaavassa tilanteessa on minullakin ollut kumppanina Clio. Ja ainakin kaksi kertaa muistan hyvin. Vaikka kyllä sitä muutkin harratavat. Mistähän se johtuu, että vaikka kiihdytyskaista on useamman sata metriä, osa liittyjistä haluaa tulla juuri siihen 4,6 metriin, missä minä autoineni jo olen?
Niin ja tuossa joku aika sitten katselin Kariston sillan kaksikaistaosuudella että takana tulee Alfa, Ja oiii sehän oli Brera. Sitten se ohitti mut vasemmalta motarille kääntyjien kaistalta, ja kääntyi eteeni pois kääntyvien kaistalta kääntykseen toiselle puolelle.. Kerpele
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
Re: Liikenteestä
Hankoon menijöille suosittelen lukittavia venttiilinhattuja. Aamulla ihmeteltiin kaverin kanssa "tontitettua" Transporteria. No, kaikki renkaat tyhjinä. Kierrettiin kortteli= 19 autoa renkaat tyhjinä. Joku ahkera oli laittanut venttilihattuun kiven ja ruuvannut paikoilleen.
Saunan takana olisi tilaa.
Saunan takana olisi tilaa.
Ride on!
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Liikenteestä
^piiperoilla on aikaa...
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
Kuvatun kaltainen tilanne on hyvinkin mahdollinen ja jopa yleinen, mutta hittoako minun pitäisi asiasta stressiä ottaa. Valitsin siis kohdan C, vaikkakin kohta B kävi vahvasti mielessä, mutta ei vaan jaksanut.Alfissimo kirjoitti:Leikitään ajatuksella, että ajelen moottoritiellä ja tilanteen niin kohdalle sattuessa ohitan kolmen auton letkassa reipasta kesärajoitusvauhtia kahta rekkaa kunnollisella turvavälillä edelliseen ja jonon neljänneksi autoksi päättää liittyä Mazda 6 n. 30 sentin päähän vetokoukustani.
Kysymys: Jos edellä kuvatun kaltainen kuvitteellinen tilanne kävisi aamu yhdeksän aikoihin Järvenpään ja kehä III:n välisellä tiealueella, mitä tapahtuu?
A) Kiihdyttävätkö kaksi edelläni olevaa autoa vauhtiaan huomatessaan tilanteen,
B) Hidastan hieman vauhtia , koska ei ole turvallista, että joku ajaa niin lähellä,
C) Kaikki neljä autoa jatkavat tasan samaa vauhtia rekkojen ohi,
D) Kuvatun kaltainen tilanne ei ole mahdollinen mainitussa paikassa?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Liikenteestä
Pienestä asiasta iso reaktio... Taksi passatti koukkasi suoraan autotalon pihalta eteeni, ei hirveän vakava tilanne, mutta niin kuitenkin, että jouduin jarruttamaan ja väistämään. väläytin sitten pitkiä, huomauttaakseni, että nyt tulit liian tiukkaan väliin - eli siis puoli sekunttia pitkiä, ei torvisoittokuntaa, ei käsimerkkejä tai muutakaan provosointia.
Tästä alkoi komedia, seuraavat 5-600 metriä volkkaristi pomppii jarrulla, ajaa kuin kännissä ja on milloin missäkin kohtaa tietä, itse seurailen taustalla huvittuneena tätä hommaa, ukko ajaa vastoin liikenne sääntöjä ja sitten kun antaa pienen merkin, että nyt vähän möhläsit, niin reagtio on jokseenkin lapsellinen, mieleen hiipi jo ajatus, että väläytänpäs niitä valoja toisen kerran, saakohan kuski sydärin vai kaiveleeko sen pampun joka on jossain jalkatilassa piilossa - hillitsin kuitenkin ja pidin etäisyyttä, oli oikeasti aika arvaamaton tyyppi. täysin käsittämätön (jopa) taksikuskiksi... Ei taida kestää edes rakentavaa kritiikkiä siviilissä
No, terveisiä siniselle passatille heinolan tunnuksilla... no hard feelings?
Tästä alkoi komedia, seuraavat 5-600 metriä volkkaristi pomppii jarrulla, ajaa kuin kännissä ja on milloin missäkin kohtaa tietä, itse seurailen taustalla huvittuneena tätä hommaa, ukko ajaa vastoin liikenne sääntöjä ja sitten kun antaa pienen merkin, että nyt vähän möhläsit, niin reagtio on jokseenkin lapsellinen, mieleen hiipi jo ajatus, että väläytänpäs niitä valoja toisen kerran, saakohan kuski sydärin vai kaiveleeko sen pampun joka on jossain jalkatilassa piilossa - hillitsin kuitenkin ja pidin etäisyyttä, oli oikeasti aika arvaamaton tyyppi. täysin käsittämätön (jopa) taksikuskiksi... Ei taida kestää edes rakentavaa kritiikkiä siviilissä
No, terveisiä siniselle passatille heinolan tunnuksilla... no hard feelings?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: Liikenteestä
kuinka sattuikaan taas kun on kiire niin joku tusaa edessä. tällä kertaa v10 tdi touraeg ja kuskina teini lippa vinossa,tiedätte kyllä. 80 alueella ajeltiin n.60-75. aina kun tuli mahkut ohittaa tulee mustaa putkesta ja vauhtia sen verran ettei pääse ohi. lopulta pääsin kuin pääsinkin ohi, mut en kyllä ymmärrä,jos haluaa ajaa alinopeutta niin onko se liian vaikeaa sallia muiden ajaa sallittua nopeutta?
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
- michael
- Viestit: 704
- Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
- Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Liikenteestä
Joku wannabe vatanen yritti kullan värisellä Lexus IS:llä ajaa Bilteman pihalla mun ja jonkun muunkin päälle. On se kumma kun pitää kaupan pihassa suhata kuin mikäkin reikäpää.
Olis tehnyt mieli mennä sanomaan että relaa nyt vähän ennenkuin tappaa jonkun lapsen täysin turhalla kohelluksella.
Olis tehnyt mieli mennä sanomaan että relaa nyt vähän ennenkuin tappaa jonkun lapsen täysin turhalla kohelluksella.
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Liikenteestä
Poimin emännän aina töistä kyytiin Tampellan esplanadilta. Koska tiensivu on täynnä autoja siihen aikaan, joudun pysähtymään hetkeksi osittain suojatien päälle (http://g.co/maps/2z8vk" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;). Eilen pysähdyin normaaliin tapaan, vilkun pidin oikealla odottaessani, että emäntä hyppää kyytiin. Odottelin hyvillä mielin sopivaa rakoa, että pääsisin takaisin liikenteeseen, vilkku oli edelleenkin vielä oikealla. Takaa tulee joku Keijjo, hirveän pillikonserton saattelemana. Käännyin takavasempaan katsomaan tätä teiden ritaria ja ajattelin, että kaveri ehkä haluaisi paikalleni parkkiin, koska oli auton pysäyttänyt ja että josko lähden tästä sitten pois edestä. Hyvä ettei kaveri vetänyt kylkeen, kun jatkoikin matkaa suoraa, ilman aikomustakaan parkkeerata paikalleni. Suojatieliikennettä ei ollut, enkä siinä paljoa kymmentä sekuntia kauempaa joutunut oleen. Vi*** mikä Keijjo!
-
- Viestit: 61
- Liittynyt: 10 Kesä 2011, 23:34
- Car(s): 159 2.4 -06,
Ecoboost Musti -15,
ex. GTV 2.0TS -95, 166 2.5V6 -01 - Paikkakunta: Nokia
Re: Liikenteestä
Hei sinä PNV-kuski jonka ajoneuvolla oli eilen huonompikäyntinen päivä.
Seuraavan kerran kun se auto sammuu liikennevaloihin, eikä enää lähdekkään käyntiin (useamman minuutin sahaamisen tuloksenakaan),
niin voisitko laittaa hätävilkut päälle. Tai jos akkua tarvitsee säästää niin laita ihan vaikka se pientareen puoleinen vilkku sitten vaan.
Auttaisin niin perkeleesti takana olevia hahmottamaan tilanteen,
käyttämään mahdollisesti toista tosin kääntymiseen tarkoitettua kaistaa ohittamiseesi ja ehkä joku saattaisi tulla vaikka auttamaankin. Kiitti!
EDIT: Ja kun tuolla aiemmin tuli mainintaa ammattikuljettajista, niin annetaan papukaijamerkki edelliskesänä liikenteessä olleelle tukkirekan kuskille.
Tässä hiukan pidempi vuodatus..
Taisi olla jossain Kouvola-Lahti suunnilla kun edessäni oli kolmen auton letka (täysperärekka, punto ja tämä kyseinen tukkikuski).
Puntoa ei pitemmälläkään matkalla ohittaminen kiinnostanut, joten päätin ohittaa sopivan sauman tullen ensin tukkiauton
(ja mieluiten myöhemmin myös nämä muut n.80kmh vauhtia 100-rajoituksilla ajavat). Aukesi pätkä jolla kiihdytin ripeästi tukkirekan edelle/punton perän kohdalle.
Laitoin kohteliaasti vilkun oikealle ilmoittaen tukkirekan kuskille aikomuksestani liittyä kyseiseen väliin.
Hämmennys oli kohtalainen kun 5sek kuluttua repsikan ikkunasta näkyikin tämän kyseisen rekan keula (oman auton nokka oli kyllä vielä n. 1m punton perästä).
Tällä mallilla jatkui jokunen sata metriä kunnes sulkuviiva alkaa ja edessä taas muutaman sadan metrin päässä pieni nyppy jonka taakse ei enää näekään.
Kait se tukkiauton kuski näki sitten tämän nousun yli. Tuo oli nimittäin aivan pakko tehdä tahallaan.
Pakko oli tehdä pikainen päätös ja vetää liinat kiinni jonka jälkeen siirtyä rekan taakse. (oman auton torvi soi seuraavan kilometrin, liekkö tullut joku vika?)
Seuraavalla mahdollisella saumalla unohtuikin sitten ohitustilanteessa nopeusrajoitus ja oli oman turvallisuuden vuoksi ohitettava koko letka.
Eikä ollut Alfa tuolloin aiheuttamassa pahaa mieltä.
Seuraavan kerran kun se auto sammuu liikennevaloihin, eikä enää lähdekkään käyntiin (useamman minuutin sahaamisen tuloksenakaan),
niin voisitko laittaa hätävilkut päälle. Tai jos akkua tarvitsee säästää niin laita ihan vaikka se pientareen puoleinen vilkku sitten vaan.
Auttaisin niin perkeleesti takana olevia hahmottamaan tilanteen,
käyttämään mahdollisesti toista tosin kääntymiseen tarkoitettua kaistaa ohittamiseesi ja ehkä joku saattaisi tulla vaikka auttamaankin. Kiitti!
EDIT: Ja kun tuolla aiemmin tuli mainintaa ammattikuljettajista, niin annetaan papukaijamerkki edelliskesänä liikenteessä olleelle tukkirekan kuskille.
Tässä hiukan pidempi vuodatus..
Taisi olla jossain Kouvola-Lahti suunnilla kun edessäni oli kolmen auton letka (täysperärekka, punto ja tämä kyseinen tukkikuski).
Puntoa ei pitemmälläkään matkalla ohittaminen kiinnostanut, joten päätin ohittaa sopivan sauman tullen ensin tukkiauton
(ja mieluiten myöhemmin myös nämä muut n.80kmh vauhtia 100-rajoituksilla ajavat). Aukesi pätkä jolla kiihdytin ripeästi tukkirekan edelle/punton perän kohdalle.
Laitoin kohteliaasti vilkun oikealle ilmoittaen tukkirekan kuskille aikomuksestani liittyä kyseiseen väliin.
Hämmennys oli kohtalainen kun 5sek kuluttua repsikan ikkunasta näkyikin tämän kyseisen rekan keula (oman auton nokka oli kyllä vielä n. 1m punton perästä).
Tällä mallilla jatkui jokunen sata metriä kunnes sulkuviiva alkaa ja edessä taas muutaman sadan metrin päässä pieni nyppy jonka taakse ei enää näekään.
Kait se tukkiauton kuski näki sitten tämän nousun yli. Tuo oli nimittäin aivan pakko tehdä tahallaan.
Pakko oli tehdä pikainen päätös ja vetää liinat kiinni jonka jälkeen siirtyä rekan taakse. (oman auton torvi soi seuraavan kilometrin, liekkö tullut joku vika?)
Seuraavalla mahdollisella saumalla unohtuikin sitten ohitustilanteessa nopeusrajoitus ja oli oman turvallisuuden vuoksi ohitettava koko letka.
Eikä ollut Alfa tuolloin aiheuttamassa pahaa mieltä.
- jansku
- Viestit: 517
- Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
- Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Liikenteestä
^ mulla sammunut auto kans kerran ruoholahden/lauttasaaren risteyksessä, en saanut kertaheitolla autoa käyntiin joten laitoin samantien hätävilkut päälle, noh tietämättömänä sen enempää miksi autoni sammui enkä saanut sitä myöskään käyntiin, edelleen hätäivilkut päällä, takana olevalla naisella alkoi torvi soimaan, tässä vaiheessa nousen autosta, lampsin tämän naisen autolle, aukaisen hänen ovensa ja sanon et "kait sä nyt tajuat jos mulla on hätävilkut päällä ettei tuo auto ole tuosta mihinkään liikkumassa vaikka kuinka huudattaisit sitä torvea" ja pam ovi kiinni, sieltä se nainen sitten väkersi ettei hän ollut nähnyt minulla olevan hätävilkkuja päällä...Noniin ja tarinan opetus lienee vainen että hihhihh, kaksoismassavauhtipyörä alkoi olee siinä kunnossa ettei enään tiennyt mitä tehdä jonka takia auto sammui, noh minä taas en ollut koskaan istunut automaattivaihteisessa autossa joka sammuu joten en tiennyt että vaihde täytyy olla joko "N":llä (vapaalla) tai "P":llä (parkilla) jotta sen saa uudestaan käyntiin, mitä voimme tästä siis todeta; naiset ja autot eivät aina sovi yhteen
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Liikenteestä
Eivät aina sovi yhteen, mutta joskus kyllä sopivat:jansku kirjoitti:^ mitä voimme tästä siis todeta; naiset ja autot eivät aina sovi yhteen
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Liikenteestä
Harja-auto + aamuruuhka = huono yhdistelmä, liikuu meinaan aikas verkkaisesti
Kyllä oli jollakulla käynnyt pieni ajatuskatkosa kun tuon oli määrännyt aamu ruuhkaan, tukki hyvin risteykset sieltä mistä kulki
Kyllä oli jollakulla käynnyt pieni ajatuskatkosa kun tuon oli määrännyt aamu ruuhkaan, tukki hyvin risteykset sieltä mistä kulki
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
-
- Viestit: 64
- Liittynyt: 13 Maalis 2011, 14:59
- Car(s): 159 2.4JTDm '07
- Paikkakunta: Nummela
Re: Liikenteestä
No ehkä sitä "Keijoa" vitutti kun joutui pysäyttämään auton sen takia, että joku on sen edessä/päällä parkissa? Kyllä minäkin vähintään mulkaisisin vittumaisesti rinnalle stopatessa, jos joku on parkissa suojatielä.-Tomi- kirjoitti:Poimin emännän aina töistä kyytiin Tampellan esplanadilta. Koska tiensivu on täynnä autoja siihen aikaan, joudun pysähtymään hetkeksi osittain suojatien päälle
Eikös se mene niin että suojatielle ei saa pysähtyä lain mukaan ikinä. Eli sun pitäis ottaa eukkos kyytiin väh. 5m ennen sitä suojatietä tai sen jälkeen.
Ei sillä ole merkitystä vaikka koko autoletka sen 10 sek odottaa että muijas kampeaa kyytiin, mutta jos tuolla joku vaahtosammuttimen kokoinen vipeltäjä tuleekin sitä suojatietä kun olet siinä parkissa niin se on äkkiä vipeltämässä eri hiippakunnassa...
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Liikenteestä
Suojatielle ei saa PYSÄKÖIDÄ, mutta saa PYSÄYTTÄÄ. Näin ainakin oma käsitys ja muistikuvat... Tosin vastaavassa tilanteessa, jos vaan tila antaa periksi, pysähdyn juuri ennen suojatietä ja hoidan kyytiinoton/kyydistäpudotuksen siinä.
Pysäköinti: kuljettaja sammuttaa auton ja autoon ei jää ketään, poistuu autosta.
Pysäytys: kuljettaja pysäyttää/sammuttaa auton kyyditettävän tai lastin purkua/pakkausta varten.
Pysäköinti: kuljettaja sammuttaa auton ja autoon ei jää ketään, poistuu autosta.
Pysäytys: kuljettaja pysäyttää/sammuttaa auton kyyditettävän tai lastin purkua/pakkausta varten.
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Liikenteestä
Tieliikennelaki 3.4.1981/267
27 §
Pysäyttämistä ja pysäköimistä koskevat kiellot
Ajoneuvoa ei saa pysäyttää eikä pysäköidä sellaiseen paikkaan eikä siten, että siitä aiheutuu vaaraa tai että liikenne tarpeettomasti estyy tai häiriytyy.
Pysäyttäminen ja pysäköinti on kielletty:
1) jalkakäytävällä, suojatiellä, pyörätiellä ja pyörätien jatkeella sekä viiden metrin matkalla ennen suojatietä, risteävää pyörätietä tai pyörätien jatketta; (24.6.2010/624)
Polkupyörän ja mopon saa pysäyttää ja pysäköidä jalkakäytävälle ja pyörätielle. Muunkin ajoneuvon saa erityistä varovaisuutta noudattaen pysäyttää lyhyeksi ajaksi jalkakäytävälle ja pyörätielle ajoneuvoon nousemista, siitä poistumista, sen kuormaamista tai kuorman purkamista varten, milloin läheisyydessä ei ole käytettävissä muuta pysäyttämiseen sopivaa paikkaa ja pysäyttämiseen on pakottavia syitä.
27 §
Pysäyttämistä ja pysäköimistä koskevat kiellot
Ajoneuvoa ei saa pysäyttää eikä pysäköidä sellaiseen paikkaan eikä siten, että siitä aiheutuu vaaraa tai että liikenne tarpeettomasti estyy tai häiriytyy.
Pysäyttäminen ja pysäköinti on kielletty:
1) jalkakäytävällä, suojatiellä, pyörätiellä ja pyörätien jatkeella sekä viiden metrin matkalla ennen suojatietä, risteävää pyörätietä tai pyörätien jatketta; (24.6.2010/624)
Polkupyörän ja mopon saa pysäyttää ja pysäköidä jalkakäytävälle ja pyörätielle. Muunkin ajoneuvon saa erityistä varovaisuutta noudattaen pysäyttää lyhyeksi ajaksi jalkakäytävälle ja pyörätielle ajoneuvoon nousemista, siitä poistumista, sen kuormaamista tai kuorman purkamista varten, milloin läheisyydessä ei ole käytettävissä muuta pysäyttämiseen sopivaa paikkaa ja pysäyttämiseen on pakottavia syitä.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Nyt on kyllä pakko kysyä, että mikä auto? Meinaan tuplamassavauhtipyörä ja automaattiaski kuulostaa melko eksoottiselta kombinaatiolta.jansku kirjoitti:Noniin ja tarinan opetus lienee vainen että hihhihh, kaksoismassavauhtipyörä alkoi olee siinä kunnossa ettei enään tiennyt mitä tehdä jonka takia auto sammui, noh minä taas en ollut koskaan istunut automaattivaihteisessa autossa joka sammuu joten en tiennyt että vaihde täytyy olla joko "N":llä (vapaalla) tai "P":llä (parkilla) jotta sen saa uudestaan käyntiin
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 384
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
- Car(s): Isolohko Ducato + V70
- Paikkakunta: Savitaipale
Re: Liikenteestä
Itte olin tientukkona tuossa reilu viikko sitten, kun tyhjä heinätraileri perässä lähdin ohittamaan liittymästä nelikaistaiselle noussutta rekkaa, joka kelaili vauhtia pikkuhiljaa. Peilailin, jotta takana ei ole hetkeen ketään ja hyvin kerkiän suikkasemaan rekan ohitse ennen takaa lähestyviä, mutta samasta rampista rekan kanssa tulleelle audistille se oli liikaa ja alkoi valot vilkkua ollessani rekan rinnalla. Yritti vielä ohi keskikaiteen ja kärrin välistä, mutta ei mahtunut. Ohi mennessä tuli sitten jotain sormimerkkejä, joiden merkitys jäi tosin epäselväksi. Muksuja ja akka näytti olleen kyydissä. Ilmeisesti keittolevy tai kahvinkeitin oli jäänyt kotosalla päälle, siinä määrin kiire tuntui olevan. Ei voinut kun nauraa.tumbe kirjoitti:Sitäpä kanssa ihmettelin kun kärryn kanssa 80 on suurin sallittu niin miks pitää lähtee edes yrittämään ohitusta autosta joka ajaa noin 95 mittarissa. Olihan toi koko episodi aika huvittava, jos olisin sorollan kanssa osunu samalle huoltoasemalle niin olisin kyllä käynyt kysymässä onko aamulla jäänyt lääkkeet ottamatta.h_lauri kirjoitti:Ihme idiootti sorollassa. Kärryn kanssa maksiminopeus on aina 80 km/h.
http://www.youtube.com/watch?v=Z29suBVOme8
- jansku
- Viestit: 517
- Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
- Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Liikenteestä
Audi A3 DSG kombinaatiolla, eli ihan "vakkari" tomaatista ei ole kyse.Polforea kirjoitti:Nyt on kyllä pakko kysyä, että mikä auto? Meinaan tuplamassavauhtipyörä ja automaattiaski kuulostaa melko eksoottiselta kombinaatiolta.jansku kirjoitti:Noniin ja tarinan opetus lienee vainen että hihhihh, kaksoismassavauhtipyörä alkoi olee siinä kunnossa ettei enään tiennyt mitä tehdä jonka takia auto sammui, noh minä taas en ollut koskaan istunut automaattivaihteisessa autossa joka sammuu joten en tiennyt että vaihde täytyy olla joko "N":llä (vapaalla) tai "P":llä (parkilla) jotta sen saa uudestaan käyntiin
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Re: Liikenteestä
Meinasin ite jäädä keskelle risteystä, kun se jäikin tuhnuttamaan paikalleen heti risteyksen jälkee Onneks oli jalkakäytävä, mihin pysty hivuttautumaan turvaan edellä ajavan viereen.DaViega kirjoitti:Harja-auto + aamuruuhka = huono yhdistelmä, liikuu meinaan aikas verkkaisesti
Kyllä oli jollakulla käynnyt pieni ajatuskatkosa kun tuon oli määrännyt aamu ruuhkaan, tukki hyvin risteykset sieltä mistä kulki
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Ahhh, siinä kyllä tuplamassavp kuulostaa ihan loogiselta. Ei ole tullut mieleenkään että sinne tosiaan moinen komponentti hyvinkin passaa. Eli maailmankuva avartui taas, kiitos tästä .jansku kirjoitti:Audi A3 DSG kombinaatiolla, eli ihan "vakkari" tomaatista ei ole kyse.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
Tuplamassavp on robotin kanssa tuossa mun pesossakin. On tosin diiseli.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Joo, tosiaan kun heräs tajuamaan että robottien kavereiksi on laitettu ihan kytkimiä, istuu tuplamassavp paljon paremmin maailmankuvaan. Jostain syystä mieli lähtee edelleen hamuamaan momentinmuunninaskeja kun automaateista puhutaan, vaikka taitavat olla katoavaa vähemmistöä jo nykypäivänä.
Sen siitä saa kun tykkää kepittää ite .
Sen siitä saa kun tykkää kepittää ite .
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- jansku
- Viestit: 517
- Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
- Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Liikenteestä
Diesel täälläkin huudettu (2.0tdi) Mieli tekis lastuttaa mutten tiedä mitä noi DSG:t sun muut 2massavp:t pitävät siitä tehonlisäyksestä, lähinnä lisääntynyt vääntö taitaa olla ongelma, ellet sit tee sitä ns. turvallisesti ja maksat tonnin sellaisesta lystistä jotta paikat varmasti kestää eikä se tehonlisäys näy kun papereissa.Alfissimo kirjoitti:Tuplamassavp on robotin kanssa tuossa mun pesossakin. On tosin diiseli.
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Liikenteestä
Aiemmista viesteistä inspiroituneena pakko kertoa:
Tuttu kipakka naisihminen ei saanut autoa liikennevaloista liikkeelle (en muista mikä oli vikana). Hätärit päälle ja sahasi sitä siinä ja panikoi mitä tehdä. Takana oleva herrasmies alkoi huudattaa torvea oikein tosissaan. Rouvalta meni hermo, käveli auton luo ja sanoi: "Sovitaanko että minä tulen painelemaan sitä torvea, ja te menette käynnistämään minun autoni"
Tänään Rauman kohdalla kasitiellä kunnossapito oli päättänyt lähteä harja/imuriautolla hiekkoja siivoamaan ruuhka-aikaan Ymmärrän että hiekat siivotaan, sehän on hienoa, mutta mitäs jos se tehtäisiin esim 9-12 ja 18 jälkeen tjmv. Liikenne seisoi ja oli monta läheltä piti tilannetta., J akun rekat ei mahdu ohi siinä aidoitetulla osalla niin joka ikinen rekka lisää jonoa kilometrin ennen kuin pystyy ohittamaa
Tuttu kipakka naisihminen ei saanut autoa liikennevaloista liikkeelle (en muista mikä oli vikana). Hätärit päälle ja sahasi sitä siinä ja panikoi mitä tehdä. Takana oleva herrasmies alkoi huudattaa torvea oikein tosissaan. Rouvalta meni hermo, käveli auton luo ja sanoi: "Sovitaanko että minä tulen painelemaan sitä torvea, ja te menette käynnistämään minun autoni"
Tänään Rauman kohdalla kasitiellä kunnossapito oli päättänyt lähteä harja/imuriautolla hiekkoja siivoamaan ruuhka-aikaan Ymmärrän että hiekat siivotaan, sehän on hienoa, mutta mitäs jos se tehtäisiin esim 9-12 ja 18 jälkeen tjmv. Liikenne seisoi ja oli monta läheltä piti tilannetta., J akun rekat ei mahdu ohi siinä aidoitetulla osalla niin joka ikinen rekka lisää jonoa kilometrin ennen kuin pystyy ohittamaa
Ayrton Senna da Silva forever
Re: Liikenteestä
Mikä siinä on että jos jonkun kosla leviää niin ei sitä voi edes sen vertaa auttaa että tuuppais sinne ojan pohjalle tukkimasta tietä? Kävi noin vuosia sitten aamuruuhkassa tampereella lahdenperänkadun valoissa, kääntymässä viinikkaan. ensimmäinen bemari siihen luovutti ja muut jumitti. hätävilkut alfasta päälle ja tuuppaamaan bemari pois tieltä. Johan helpotti ja ressi väheni kaikilla.
Ja kiitos niille muille avuliaille työmatkalaisille jotka osallistuivat tuijottelemalla..
Ja kiitos niille muille avuliaille työmatkalaisille jotka osallistuivat tuijottelemalla..
200 baria vaparissa..