Pätkiminen 156 v6
Valvoja: Moderators
Pätkiminen 156 v6
Tervehdys
Alfa on jo jonkin aikaa pätkinyt tasakaasulla vähän, pelkääjä ei moista ole edes huomannut. Tänään oireet pahenivat huomattavasti, ajo kuulostaa åitkälti Boxerin koneelta. Tyhjäkäynillä auto pätkii, liikeelle lähdössä pienillä kierroksillä nykii ja isommilla kierroksilla oireet hieman helpoittavat. Kokeilin ottaa ILMI:n irti -> paheni.
Välillä auto tuntuu saavan voimansa takaisin hetkeksi.
Vikakoodeja herjansi P0110 ja P0100. Nollattu en noita saanut AlfaDiagilla jostain syystä.
Tuonen vikakoodi on varmasti ILMIN:n irroituksen vuoksi tullut. Liitteeän tämän päivän käyrät tyhjäkäynillä otettuna.
Alfa on jo jonkin aikaa pätkinyt tasakaasulla vähän, pelkääjä ei moista ole edes huomannut. Tänään oireet pahenivat huomattavasti, ajo kuulostaa åitkälti Boxerin koneelta. Tyhjäkäynillä auto pätkii, liikeelle lähdössä pienillä kierroksillä nykii ja isommilla kierroksilla oireet hieman helpoittavat. Kokeilin ottaa ILMI:n irti -> paheni.
Välillä auto tuntuu saavan voimansa takaisin hetkeksi.
Vikakoodeja herjansi P0110 ja P0100. Nollattu en noita saanut AlfaDiagilla jostain syystä.
Tuonen vikakoodi on varmasti ILMIN:n irroituksen vuoksi tullut. Liitteeän tämän päivän käyrät tyhjäkäynillä otettuna.
- Liitteet
-
- Arvot 13.3.doc
- (21.5 KiB) Tiedosto ladattu 71 kertaa
-
- Arvot 13.3.doc
- (21.5 KiB) Tiedosto ladattu 57 kertaa
waba
Re: Pätkiminen 156 v6
Tulpat vaihdettu muutaman kuukausi sitten. Moottori on pesty noin viikko sitten kesärenkaiden vaihdon yhteydessä.
waba
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Pätkiminen 156 v6
Kannattaa tsekata ettei ole tulpankoloissa vettä...Moottori on pesty noin viikko sitten
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Pätkiminen 156 v6
Oma teki juurikin samaa kun oli pesty konehuone. Tulppien rööreissä ja hatuissa vettä. Kävi ehkä viidellä välillä pätkien ja röpeltäen. Ajamaan kuitenkin pystyi mutta tuskin kannatti.
Tulppien vaihto oli myös erittäin ajankohtainen. Tulpista ei paljoa ollut jäljellä.. Varmaan 160tkm ajetut..
Tulppien vaihto oli myös erittäin ajankohtainen. Tulpista ei paljoa ollut jäljellä.. Varmaan 160tkm ajetut..
Re: Pätkiminen 156 v6
Katsoin tänään läpi etunmaisten sylinterien tulpat (4,5 ja 6) olivat aavistuksen kosteat, mutta vettä ei varsinaisesti ollut. Pitääpä yrittää katsoa vielä ne takinmaisetkin. Tuntuu vaan että vika voisi olla jossain muualla, kuluttaa bensaa uskomattoman paljon ja putkistosta tulee "outo haju".
Milläs olette tulppien kolot putsanneet?
Milläs olette tulppien kolot putsanneet?
waba
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Pätkiminen 156 v6
Tulpat paikallaan ja paineilmaa reikhään. Luultavasti taaemmassa tulppasatsissa kosteutta. Eikö tuo kulutus ole Busson ominaisuus? Omastakin tulee aika väkevät tuoksut putkesta. Epäilen että ei olisi jako täysin kohdallaan.wabatus kirjoitti:Katsoin tänään läpi etunmaisten sylinterien tulpat (4,5 ja 6) olivat aavistuksen kosteat, mutta vettä ei varsinaisesti ollut. Pitääpä yrittää katsoa vielä ne takinmaisetkin. Tuntuu vaan että vika voisi olla jossain muualla, kuluttaa bensaa uskomattoman paljon ja putkistosta tulee "outo haju".
Milläs olette tulppien kolot putsanneet?
Re: Pätkiminen 156 v6
Ensimmäisenä katso tulppakaukaloiden paskan määrä, sitten lämpötila-anturin kunto ja sen jälkeen jako.
Viimeksi muokannut Shakal, 13 Huhti 2012, 19:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Pätkiminen 156 v6
Jos auto käy huonosti, on siellä todennäköisesti sytytyskatkoksia. Palamatonta bensaa pääsee katalysaattoriin ja aiheuttaa pahan haju putkesta.
Puhdista takimmaiset tulpankolot nyt ensiksi.
Puhdista takimmaiset tulpankolot nyt ensiksi.
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Pätkiminen 156 v6
Getvoseen ilmaantui sama vika. 1000r/min eteenpäin toimii aivan normaalisti, mutta tyhjäkäynnillä rytkyttää ja on ihan viittä vaille että sammuu. Tulpat ja lambda vaihdettu juuri. Lambdasta oli vikakoodi, mutta vika ei kummentunut vaihdolla miksikään.
Mistä tuossa Bussossa löytyy lämpötila-anturi, vai olisiko muita hyviä veikkauksia?
Mistä tuossa Bussossa löytyy lämpötila-anturi, vai olisiko muita hyviä veikkauksia?
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Pätkiminen 156 v6
Hanttarin peilissäSape kirjoitti: Mistä tuossa Bussossa löytyy lämpötila-anturi, vai olisiko muita hyviä veikkauksia?

- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Pätkiminen 156 v6
Saatoin tarkoittaa moottorin lämpötila-anturia, vaikka en sitä sattunut mainitsemaan...willez kirjoitti: Hanttarin peilissä

- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Pätkiminen 156 v6
Jos tyhjäkäynnille keskittyy ongelmat niin ensimmäisenä mieleen tulee tyhjäkäyntisäädin siinä imusarjassa. Kai se on tuossa sama/vastaava systeemi kuin turbossa? Omassa vuoti se tiiviste ja aiheutti ongelmia. Tai miksei imuvuoto muualla tai kaasuläppä likainen.
Ja lämpötila-anturi, olettaen että sama paikka kuin turbo, on siinä termarin alla muistaakseni. Olisko imuputken alla suurin piirtein.
Ja lämpötila-anturi, olettaen että sama paikka kuin turbo, on siinä termarin alla muistaakseni. Olisko imuputken alla suurin piirtein.
Ayrton Senna da Silva forever
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Pätkiminen 156 v6
konelan jamppa joskus kehui: kun noita moottoritiloja innokkaasti painepesurilla putsaillaan niin se vesi menee juuri sinne takammaisille tulpille bussossa. Eikös siinä tartte imusarjaa vähän helpata.
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Pätkiminen 156 v6
Jep, täytyy hiukan purkaa tavaraa pois edestä että voi zekkailla takimmaiset tulpankolot...stoichiometric kirjoitti: Eikös siinä tartte imusarjaa vähän helpata.
Re: Pätkiminen 156 v6
Juuri tuon takia en ole vielä kerennyt niitä putsailemaan. Pitää ainakin koko imusarja purkaa pois. Tänään kokeilin autoa taas muutaman päivän seisonnan jälkeen, aluksi toimi normaalisti ja sitten taas alkoi ajoittainen pätkiminen.
Pitää yrittää viikonloppuna purkaa ja katsoa tulpat läpi.
Pitää yrittää viikonloppuna purkaa ja katsoa tulpat läpi.
waba
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Pätkiminen 156 v6
Loppuviimeks toi imusarja on 3 pultilla/mutterilla kiinni. Suurin homma on kun noita johtoja ym. kulkee kiinnikkeittensä kautta..
Re: Pätkiminen 156 v6
Lämpötila-anturi. Lämmetessään käy edelleen rikkaalla -> kastaa tulpat.wabatus kirjoitti:aluksi toimi normaalisti ja sitten taas alkoi ajoittainen pätkiminen. .
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Pätkiminen 156 v6
Letkut sun muut siinä ympärillä(varsinkin imusarjan takana) on kaikista vittumaisin homma. Ja kannattaahan ne puolat irrottaa että pääsee kunnolla käsiksi reikiin. Siinä löytyy muutama kuusiokolo lisää.willez kirjoitti:Loppuviimeks toi imusarja on 3 pultilla/mutterilla kiinni. Suurin homma on kun noita johtoja ym. kulkee kiinnikkeittensä kautta..
Re: Pätkiminen 156 v6
Purin tänään nuo takinmaiset tulpat, olivat kosteat ja möhmäiset. Lähinnä huomiota kiinnitti puolan rikkinäinen kumisuojus, voiko mokoma löydä virran väärään paikkaan ?
Sytytystulpat olivat mallia Denso PK20PR-P8, ovatko toimivat kyseiseen mottiin ? Yksi tulpista oli kohtalaisen mätä...
Sytytystulpat olivat mallia Denso PK20PR-P8, ovatko toimivat kyseiseen mottiin ? Yksi tulpista oli kohtalaisen mätä...
waba
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Pätkiminen 156 v6
NGK Platinoita(?) täällä taidetaan kehua. Omaan laitoin Boschilaiset ja vielä ainakin toiminut. Kannattaa ne jokatapauksesa vaihtaa kun kerran esillä on. Luulis että puolan rikkinäinen kumisuojus ei ole hyvä asia varsinkaan kosteuden kanssa. Kaikki kuntoon kun paikat on auki. Ei sinne joka viikko viittisi millään kaivautua. 

- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Pätkiminen 156 v6
Eiköhän se vika siellä ollut. Uudet NGK:t paikalleen paikat putsaten ja rikkinäiset puolat vaihtoon.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Pätkiminen 156 v6
NGK PFR6B , tommoset ni pelaa sen 100tkm..
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Pätkiminen 156 v6
^^^^
NGK:t vaan sisälle ja homma pelittää, luultavasti ainakin.
^^^
Boschilaiset on kai ihan jees, mutta montako NGK:ta olet kuullut hajonneen koneeseen? Entäpä Boschilaisia? (ei kauhutarinoita ja varmasti niitä NGK:takin hajonnut, mutta mun korvaani/silmääni ei ole osunut ainakaan täällä kertaakaan - tai ehkä kerran? Boschilaisia kuitenkin muutamaankin otteeseen
)
NGK:t vaan sisälle ja homma pelittää, luultavasti ainakin.
^^^
Boschilaiset on kai ihan jees, mutta montako NGK:ta olet kuullut hajonneen koneeseen? Entäpä Boschilaisia? (ei kauhutarinoita ja varmasti niitä NGK:takin hajonnut, mutta mun korvaani/silmääni ei ole osunut ainakaan täällä kertaakaan - tai ehkä kerran? Boschilaisia kuitenkin muutamaankin otteeseen

- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Pätkiminen 156 v6
jo mopoaikoina opin sen että, ngk se olla pittää jos meinaa perille päästä. Aidossa alfan tulpassa lukee muuten -made in italy- 

- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Pätkiminen 156 v6
Tulpan merkkistä riippumatta oleellisinta lienee kuitenkin se että jos ei laita platina tai irdium tulppia niin ei kannata unelmoida ajavansa 100tkm:ä ongelmitta... Hyvät kokemukset minullakin NGK:sta on, alkuperäiset rokkasivat alfan V6:ssa reilut 100tkm:ä eikä olleet edes pahan näköiset kun vaihdoin. Samanlaiset sujautin tilalle.
Tossa mekaanisesti ahdetussa kissassa on myös NGK:n platinat, vaihtoväli vain 48tkm:ä. Olen aina talven aikana nysväilyiden yhteydessä tarkistellut myös tulpan kolot (samanlaisia ongelmia jaggen V8:ssa kun alfan koneissakin, vettä/öljyä tulpankoloissa = käyntihäiriöitä)
Tänä talvena käytin n. 40tkm:ä ajetut tulpat auki ja olivat kuin uudet, ruuvasin samat takaisin..
Tossa mekaanisesti ahdetussa kissassa on myös NGK:n platinat, vaihtoväli vain 48tkm:ä. Olen aina talven aikana nysväilyiden yhteydessä tarkistellut myös tulpan kolot (samanlaisia ongelmia jaggen V8:ssa kun alfan koneissakin, vettä/öljyä tulpankoloissa = käyntihäiriöitä)
Tänä talvena käytin n. 40tkm:ä ajetut tulpat auki ja olivat kuin uudet, ruuvasin samat takaisin..
Viimeksi muokannut fahlsjy, 20 Huhti 2012, 09:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Pätkiminen 156 v6
Tietysti tärkeintä on se, että tulpat on käyttökelpoiset. Jos yksikin on "melko mätä" niin varmasti on vaihtokunnossa 
Mutta mites on platinatulppien kanssa? Mulla muistaakseni on nimittäin NGK:n platinat, missä pitäis olla myös 100tkm vaihtoväli? Kumpi parempi, iridium vai platina...? Vai onko käytännössä eroa?

Mutta mites on platinatulppien kanssa? Mulla muistaakseni on nimittäin NGK:n platinat, missä pitäis olla myös 100tkm vaihtoväli? Kumpi parempi, iridium vai platina...? Vai onko käytännössä eroa?
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Pätkiminen 156 v6
Sorry, piti oikeen tarkistaa ja siis PLATINATHAN noi alkuperäiset on ja semmoset sinne myös laitoin..
pitää korjata edelliseen viestiin..


- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Pätkiminen 156 v6
Iridiumit ovat olleet murheitta käytössä kohta 80 tkm. Taitaa olla makuasia kumpi metalli osallistuu kipinän muodostamiseen.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Pätkiminen 156 v6
Platinum --> 

- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Pätkiminen 156 v6
Millä tämän pystyy varmistamaan?Epezi kirjoitti:rikkinäiset puolat vaihtoon.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Pätkiminen 156 v6
Bosch KTS200Sape kirjoitti:Millä tämän pystyy varmistamaan?Epezi kirjoitti:rikkinäiset puolat vaihtoon.
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Pätkiminen 156 v6
Aika halpa vekotin.. Eikö vastusmittarikin kerro tarpeeksi suuntaaantavaa infoa..?
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Pätkiminen 156 v6
Joo, ensiöpuolen saan kyllä yleismittarilla mitattua, mutta minulle ei ole avautunut miten toisiopuolen saa mitattua?
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Pätkiminen 156 v6
Testerihän sen kertoo. Tosin tässätapauksessa tarkoitin että kun jostain oli eristekumi rikki niin se on syytä uusia.
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Pätkiminen 156 v6
Ei näytä testeri sytytyskatkoja ainakaan GTV:ssä.
Paikallisella Alfa korjaamolla sanoivat että (luultavasti) joku taaempi puola pimeänä. Tietäisi vain mikä niistä...
Paikallisella Alfa korjaamolla sanoivat että (luultavasti) joku taaempi puola pimeänä. Tietäisi vain mikä niistä...
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Pätkiminen 156 v6
Tuttua kauraa ranskiksissa, "sytytyskatkoksia sylinterissä 1,2,3 ja 4" = koko paketti uusiks... Ja puhutaan autoista about. 05-08 ja 100tkm....
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Pätkiminen 156 v6
Puolat vaihdettu, ei mitään vaikutusta
Tulpat ja lambda on myös uusia.
Kylmänä käy suht OK kun kierrokset pysyvät 1000r/min pinnassa, mutta lämmettyään laskee kierrokset niin alas että juuri ja juuri pysyy käynnissä. Viime tankillisen kulutus yli 18l/100km joten ei ole kaikki ihan kohdallaan
Miten oireilee jos jako on hypännyt?

Kylmänä käy suht OK kun kierrokset pysyvät 1000r/min pinnassa, mutta lämmettyään laskee kierrokset niin alas että juuri ja juuri pysyy käynnissä. Viime tankillisen kulutus yli 18l/100km joten ei ole kaikki ihan kohdallaan

Miten oireilee jos jako on hypännyt?
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52
Re: Pätkiminen 156 v6
Jos jako hypännyt käynti on epätasaista, ja voimatonta. Kannattaa tarkistaa jako.
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Pätkiminen 156 v6
Käynti on kyllä epätasaista mutta tehot ovat tallella ainakin racechronolla mitatessa. Eipä tuossa tosin taida paljoa vaihtoehtoja olla.. Kevyen moottorijarrutuksen jälkeen alkoi tuo huono tyhjäkäynti.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Pätkiminen 156 v6
ketjua lueskeltua, tuli mieleen, että minkä takia sinne tulpanreikiin pääsee vettä/öljyä? itsellä oli niin perkeleesti vettä ja öljyä vasemmanpuoleisimmissa( 2l ts) tulppien koloissa.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Pätkiminen 156 v6
Moottoripesun takia vettä , ja jos vk:n tiiviste vuotaa niin öljyä valuu koloihin..jkk kirjoitti:ketjua lueskeltua, tuli mieleen, että minkä takia sinne tulpanreikiin pääsee vettä/öljyä? itsellä oli niin perkeleesti vettä ja öljyä vasemmanpuoleisimmissa( 2l ts) tulppien koloissa.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Pätkiminen 156 v6
Sape: Väärä moottorinajoitus aiheuttaa jo mainittujen vikojen lisäksi vikakoodin sytytyskatkoksista
Jkk: vuotavan venttiilikopan lisäksi erityisestä niihin vasemmanpuoleisiin menee usein öljyä kun kaadetaan ohi täyttöreiän.

Jkk: vuotavan venttiilikopan lisäksi erityisestä niihin vasemmanpuoleisiin menee usein öljyä kun kaadetaan ohi täyttöreiän.
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Pätkiminen 156 v6
^ Sitäpä ihmeteltiin kun ei ollut vikakoodia sytytyskatkoista, vaikka selvästi kuullosti että katkoo välillä.
Ja syykin löytyi... Montako hammasta kestää jaon olla pielessä että venttiilit ottaa mäntiin?

Ja syykin löytyi... Montako hammasta kestää jaon olla pielessä että venttiilit ottaa mäntiin?


- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Pätkiminen 156 v6
Mulla olis muistikuva, että jossain on puhuttu maagisesta neljästä/viidestä hampaasta? Asiayhteys ollut tosin tessusta, etten tiedä paljoako eroa... "1-2 hammasta ei pakosti edes huomaa, 3-4 röpöttää/käy huonosti/sammahtelee ja sit jos enemmän ni onkin kusi sukassa" - about noin. Toisaalta olen myös kuullut jo parin hampaan heiton aiheuttaneen isompaakin työsarkaa...?
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Pätkiminen 156 v6
Mulla oli muistaakseni 1,5 hammasta pakonokka ja kävi huonosto. Ajaa pystyi kohtuullisesti.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Pätkiminen 156 v6
156 V6:sessa on riittänyt puolen hampaan heitto toisessa pakonokassa aiheuttaan huonoa käyntiä ja vikakoodeja.
Sitä en osaa sanoa että missäkohtaa napsahtaa.
Sitä en osaa sanoa että missäkohtaa napsahtaa.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Pätkiminen 156 v6
^saattoi se mullakin olla puoli hammasta, ei jaksa tarkastaa toisesta ketjusta.
Re: Pätkiminen 156 v6
Eilen tuli kasattua alfa läjään, aluksi kävi hyvin heikosti ja meinasi sammua. Pienen testiajon jälkeen kaikki alkoi toimia kuten pitääkin. Tulpan kolot olivat vain täynnä öljyä ja vettä-> varsinaista möhmää. Venakopan tiivisteet ovat vaihdettu, joten ei pitäisi vuotaa enään.
Yhden tulpan vaihdoin, muut olivat hyvässä kunnossa ja vaihdettu noin 3tkm sitten. Puolaa en vaihtanut, kumi oli irti päästänsä ja pyörii ympäri mutta ei tunnu vaikuttavan kulkuun.
Taitaa loppua nuo moottorit pesut omalta osaltani, ei tuo niin hauskaa hommaa ole.
On se hienoja autoja nuo alfat, remontin jälkeen tuntuu aina kun uudella autolla ajaisi
.
Yhden tulpan vaihdoin, muut olivat hyvässä kunnossa ja vaihdettu noin 3tkm sitten. Puolaa en vaihtanut, kumi oli irti päästänsä ja pyörii ympäri mutta ei tunnu vaikuttavan kulkuun.
Taitaa loppua nuo moottorit pesut omalta osaltani, ei tuo niin hauskaa hommaa ole.
On se hienoja autoja nuo alfat, remontin jälkeen tuntuu aina kun uudella autolla ajaisi

waba