Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla tuuttaa vitonen myös varattua kun kiihdyttäessä reippailla kierroksilla vaihtaa vitoselle. Ajattelin kokeilla myös vaihtaa öljyt jos se yhtään auttaisi.
Tyhjennys- ja tarkistusproput tuossa jo käsiteltiinkin, mutta mistäs ne öljyt saa sisään?
Ei kai sitä autoa muuten mihinkään tarvitse liikuttaa jos ei vaihde mene suoraan sisään, vaihde vapaalle ja kytkin sekunniksi ylös niin laatikon sisuskalut pyörähtää eri asentoon...
Tyhjennys- ja tarkistusproput tuossa jo käsiteltiinkin, mutta mistäs ne öljyt saa sisään?
Ei kai sitä autoa muuten mihinkään tarvitse liikuttaa jos ei vaihde mene suoraan sisään, vaihde vapaalle ja kytkin sekunniksi ylös niin laatikon sisuskalut pyörähtää eri asentoon...
Viimeksi muokannut Tuomas K, 24 Huhti 2012, 13:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Saa tosiaan kun tietää mitä ostaa (tai jättää ostamatta). Iskareissa laatumerkit myydään erikseen ja eri hinnalla, mutta jouset ovat luultavasti sitä halvinta mitä sattuu löytymään. No, ongelma ratkeaa kun tilaa alkuperäisosia ja "laadukkaiksi todettuja" tarvikeosia niin ei tarvitse arpoa.Tuomas K kirjoitti:Saa sitä laatukamaa sieltä Motonetistakin, on vaan vähän vaihtelevaa.
Siellä kun ei ole mitään "motonet"-osia, vaan ihan tavallisia tarvikeosia.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ihan perus tarvikekamaa ne jouset pääasiassa on eikä mitään halvimpia mitä saa. Samaa kamaa kuin muissakin tarvikeliikkeissä, tulee samoista tukuista.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
molemmat keinot kait toimivia..Tuomas K kirjoitti:Mulla tuuttaa vitonen myös varattua kun kiihdyttäessä reippailla kierroksilla vaihtaa vitoselle. Ajattelin kokeilla myös vaihtaa öljyt jos se yhtään auttaisi.
Tyhjennys- ja tarkistusproput tuossa jo käsiteltiinkin, mutta mistäs ne öljyt saa sisään?
Ei kai sitä autoa muuten mihinkään tarvitse liikuttaa jos ei vaihde mene suoraan sisään, vaihde vapaalle ja kytkin sekunniksi ylös niin laatikon sisuskalut pyörähtää eri asentoon...
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Suppilo ja siihen perään letkua tai jotain muuta joustavaa että saa käännettyä. Ohut letku, on hidas, mutta saapahan sen kunnolla sinne tulpan sisään että ei mene ympäri maita ja mantujaTuomas K kirjoitti: Tyhjennys- ja tarkistusproput tuossa jo käsiteltiinkin, mutta mistäs ne öljyt saa sisään?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
-
- Viestit: 35
- Liittynyt: 15 Maalis 2012, 09:55
- Car(s): Alfa Romeo 156 -03 2.0 JTS
- Paikkakunta: Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Toinen takajarrumännän tiivisteistä on rikkoutunut ja täytyisi vaihtaa. Täytyykö jarrumäntä ottaa ulos vaihdon yhteydessä ja mistä tälläsen tiivisteen saisi?
En uskaltanut sitä nyppiä pois tarkistaakseni, kun oli satula irti, kun ei ollut varakappaletta tilalle.
Jarrut pitäisi taakse vaihtaa huomenna, joten toi menis siinä samalla.
En uskaltanut sitä nyppiä pois tarkistaakseni, kun oli satula irti, kun ei ollut varakappaletta tilalle.
Jarrut pitäisi taakse vaihtaa huomenna, joten toi menis siinä samalla.
---
Helkku
Helkku
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tiivistesarjoja pitäisi löytyä motonetistä. 156:en jarruja en ole tutkinut, mutta ainakin Tempran kumit sai vaihdettua männän ollessa paikallaan, ja ei kai sitä voi vaihtaakaan muuten. Tuossa ainakin oli ura männän ulkoreunassa johon tiiviste muljautettiin.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
-
- Viestit: 35
- Liittynyt: 15 Maalis 2012, 09:55
- Car(s): Alfa Romeo 156 -03 2.0 JTS
- Paikkakunta: Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitoksia! Motonetti on tossa vieressä, mutta en uskonut, että sieltä löytyisi. Käyn kysymässä ja avaan ja katon. Tuskin nuo kumipalat hirveitä maksaa.Albertolli kirjoitti:Tiivistesarjoja pitäisi löytyä motonetistä. 156:en jarruja en ole tutkinut, mutta ainakin Tempran kumit sai vaihdettua männän ollessa paikallaan, ja ei kai sitä voi vaihtaakaan muuten. Tuossa ainakin oli ura männän ulkoreunassa johon tiiviste muljautettiin.
---
Helkku
Helkku
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos on Luukkaan satula niin reilun kympin kustantaa.
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=23-6395" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=23-6395" onclick="window.open(this.href);return false;
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Motonetin tiivistesarja käy.
Pölysuojaa varmaan tarkoitat?
Itsellä oli kaikki satulat irti pari viikkoa sitten.
Väitän, että joudun ottamaan männän ulos. Sama juttu edessä ja takana.
Tiiviste tulee satulaan kiinni alapäästä ja roilo on sisä, eikä ulkopuolella. Aika nafti rako jää männän ja satulan väliin.
Repimällä voi ehkä saada vanhan pois, mutta uuden laitto...
Eli ensin pujottaa kumin mäntään ja sitten asettaa huulille niin, että helma/alapää asettuu satulaan.
Sitten mäntä kiertäen paikalleen.
jarrukumirasvaa olisi tietysti hyvä laittaa.
Saakohan tästä taas tolkkua
Pölysuojaa varmaan tarkoitat?
Itsellä oli kaikki satulat irti pari viikkoa sitten.
Väitän, että joudun ottamaan männän ulos. Sama juttu edessä ja takana.
Tiiviste tulee satulaan kiinni alapäästä ja roilo on sisä, eikä ulkopuolella. Aika nafti rako jää männän ja satulan väliin.
Repimällä voi ehkä saada vanhan pois, mutta uuden laitto...
Eli ensin pujottaa kumin mäntään ja sitten asettaa huulille niin, että helma/alapää asettuu satulaan.
Sitten mäntä kiertäen paikalleen.
jarrukumirasvaa olisi tietysti hyvä laittaa.
Saakohan tästä taas tolkkua

- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^^Ihan sama juttu vitosen kanssa, eli tyyttää varattua, jos esim. kakkosella kiihdyttää noin satkuun ja koittaa vitosta laittaa sisään. Minulla siis viisivaihteinen aski. Kolmoselta vitoselle vaihtaessa ei yhtä pahaa onkelmaa, mut ei sekään ihan nätisti mene. Toki maltillisilla kierroksilla menee. Meinasin tehdä samoin eli vaihtaa öljyt ensviikolla. Katotaan jos vaikka paranisi 
Alla aika pätevän oloiset ohjeet työn suorittamiseen
http://kgb.clubalfaromeo.com/gotcha/147 ... 0Guide.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Alla aika pätevän oloiset ohjeet työn suorittamiseen

http://kgb.clubalfaromeo.com/gotcha/147 ... 0Guide.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^Niin pölysuojahan se olikin. No samassa sarjassa sekin tulee.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onhan työkalu, jolla painaa takajarrujen männät sisään? ei mene jos väkisin yrittää ja jos saa ne väkisin ängettyä, niin sitten ei enään toimi
Mun mielestä ne männät pitää kuitenkin painaa ihan ulos asti

Mun mielestä ne männät pitää kuitenkin painaa ihan ulos asti
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
-
- Viestit: 35
- Liittynyt: 15 Maalis 2012, 09:55
- Car(s): Alfa Romeo 156 -03 2.0 JTS
- Paikkakunta: Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pölysuojan vaihto onnistui ilman männän irrotusta. Tosin sain korvaamatonta apua asiansa osaavalta korjaamopäälliköltä. En sitä ite olis koskaan sinne saanu ilman mäntöjen ulos ottamista.Finest kirjoitti:Motonetin tiivistesarja käy.
Pölysuojaa varmaan tarkoitat?
Väitän, että joudun ottamaan männän ulos. Sama juttu edessä ja takana.
Männät painu sisään asian kuuluvalla työkalulla, eli iskuporakoneen kiristimellä. Sattu istuun suoraan männän koloihin.DaViega kirjoitti:Onhan työkalu, jolla painaa takajarrujen männät sisään? ei mene jos väkisin yrittää ja jos saa ne väkisin ängettyä, niin sitten ei enään toimi![]()

Samalla vaihtu takajarrut, koiran luut, sekä KESÄRENKAAT. Nyt on taas mukava ajella. Kun nyt vaan pääsis katsastuksesta maanantaina läpi...
---
Helkku
Helkku
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mikäs se kikka kolmonen on?
-
- Viestit: 35
- Liittynyt: 15 Maalis 2012, 09:55
- Car(s): Alfa Romeo 156 -03 2.0 JTS
- Paikkakunta: Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
En ihan tarkkaan tiedä kun samaan aikaan ähersin toisenpuolen jarrulevyn irrotuksen kanssa, mutta ilmeisesti kiersi männän niin alas kun sai ja sen jälkeen paineli paikalleen ohuella työkalulla. Käytössä muistaakseni hammaslääkärin koukku(tiedä mistä se senkin oli saanut).
---
Helkku
Helkku
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
onkos muuten takajarrumännät oik. kätisellä kierteellä molemmin puolin?
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^Niin tietysti, varmaan niin alas, että pölysuojan ura männän yläpäässä on sillä kohtaa johon alapää suojasta painetaan. Itse kuitenkin otin kumit pois, koska putsasin ja maalasin satulat ja kehykset. Ja sain männät putsattua ja tarkastettua.
^Sori, ei muista varmuudella. Väittäisin siltä, että ovat samankätiset. Helpostihan sen huomaa kuitenkin kumpaan suuntaan liikkuu.
^Sori, ei muista varmuudella. Väittäisin siltä, että ovat samankätiset. Helpostihan sen huomaa kuitenkin kumpaan suuntaan liikkuu.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
juu kun tarttis palat vaihtaa ja mäntien kiertovehjes on mikä ei toimi vasurikierteelle. Esim. jossain stilossa on vasurikierre tois. puolella.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
On ne kummatkin oikeakätiset, omassa entisessä meni samalla työkallulla kummatkin sisään
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
-
- Viestit: 60
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 12:55
- Car(s): 159 SW 2.0 JTDM - 11
ex.
GT JTS -05
Giulietta 1.4 MA -11
156 2.5 V6 -03
156 1.9 JTD -01
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tyhmä kysymys radiosta/soittimesta, jossa bosen äänentoistojärjestemä. Kaiuttimista ei kuulu äänet, vaikka radio on päällä ja taajuus haettu, ja sama juttu kun työntää cd:n soittimeen sisään. Räpeltämällä jotenkin onnistuin saamaan radion kuuluviin loppumatkan ajaksi. Kun taas sitten myöhemmin käynnistin auton uudelleen, sama juttu... Räpeltäminen ei sitten enää tehonnut enkä edes muista miten sain ensimmäisellä kerralla kuuluviin. Ja mutesta ei ole kysymys, jos joku tarjoaa ratkaisuksi
Kurkkasin vielä vahvistimen johdot, jotka olivat mielestäni kunnolla kiinni. Ei siinä mitään, onhan moottorissa hyvät äänet, joita ilokseen kuuntelee, mutta radiostakin olisi iloa 


Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Bosen vahvistin rikki, kokemusta on.
Haulla löytyy lisää.
Haulla löytyy lisää.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tyhmä kysymys:
Kuinka suuret reiät jää puskuriin, jos ottaa kilventelineen pois? Eli millaisilla klipsuilla muovilärpäke kilpeä varten on kiinni?
Eli käytännössä; Miltä etupuskuri näyttää, jos otan kilventelineen pois, ja en laittaisikaan kilpeä ollenkaan etupuskuriin...
Kuinka suuret reiät jää puskuriin, jos ottaa kilventelineen pois? Eli millaisilla klipsuilla muovilärpäke kilpeä varten on kiinni?
Eli käytännössä; Miltä etupuskuri näyttää, jos otan kilventelineen pois, ja en laittaisikaan kilpeä ollenkaan etupuskuriin...
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei jää mitään ylimääräisiä. Sehän on vaan ruuvattu paikalleen, kilpi peittää nyo ruuvin reiät.
Mulla oli tosin jotkut merkit tehty siihen puskuriin, siinä oli 2 painaumaa jotka oli siinä jo ennen puskurin maalausta - nekin jäi kilven taakse piiloon...
Mulla oli tosin jotkut merkit tehty siihen puskuriin, siinä oli 2 painaumaa jotka oli siinä jo ennen puskurin maalausta - nekin jäi kilven taakse piiloon...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jäähän siihen toki pienet reiät, eli eipä ole klipsuilla kiinni. Ota kilpi pois ja katso mitä alta löytyy? Omassa oli kahdet 3mm reiät kilven vasemmassa reunassa vertikaalisti ja nuo varsinaiset kilven ruuvien reiät.
Etupuskurihan ei ole symmetrinen, vaan siihen on muotoiltu kilven paikka lyhkäsemmälle kilvelle. Vois näyttää hassulta, jos kilven siirtää toisaalle?
Etupuskurihan ei ole symmetrinen, vaan siihen on muotoiltu kilven paikka lyhkäsemmälle kilvelle. Vois näyttää hassulta, jos kilven siirtää toisaalle?
-
- Viestit: 60
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 12:55
- Car(s): 159 SW 2.0 JTDM - 11
ex.
GT JTS -05
Giulietta 1.4 MA -11
156 2.5 V6 -03
156 1.9 JTD -01
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Entäs jos virtaa vain oli liian vähän järjestelmässä. Auto kun oli seissyt liikkeessä ja muuallakin vuoden päivät. Ajelin nimittäin radio kiinni töihin, töistä katsastukseen ja katsastuksesta liikkeeseen kyselemään huollosta. Liikkeessä ei osattu sanoa paljon mitään...JackFry kirjoitti:Bosen vahvistin rikki, kokemusta on.
Haulla löytyy lisää.


Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Toivotaan ettei mitään ole rikki.
Jos se vahvistin on hajalla, niin ne äänet kyllä häviää uudestaa.

Jos se vahvistin on hajalla, niin ne äänet kyllä häviää uudestaa.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Hope not.
nimim. "Pappa betalar"
eli isän maksa jaksaa.
nimim. "Pappa betalar"

eli isän maksa jaksaa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
http://carbonfiber.1g.fi/kuvat/Autot/BM ... valmis.jpgJarsan kirjoitti:Jäähän siihen toki pienet reiät, eli eipä ole klipsuilla kiinni. Ota kilpi pois ja katso mitä alta löytyy? Omassa oli kahdet 3mm reiät kilven vasemmassa reunassa vertikaalisti ja nuo varsinaiset kilven ruuvien reiät.
Etupuskurihan ei ole symmetrinen, vaan siihen on muotoiltu kilven paikka lyhkäsemmälle kilvelle. Vois näyttää hassulta, jos kilven siirtää toisaalle?
Ajattelin, että laittaisin siihen "tarrakilven", niinkuin kaverilla on kuvalinkissä näkyvässä Z3:ssa. Mun mielestä tosi siisti ratkaisu. Katsastukseen täytyisi ehkä laittaa sitten "oikea" kilpi takaisin...
Toi muovilärpäke kilpeä varten on 156:ssa aika tökerön näköinen....Pienempikin alusta olisi riittänyt

- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kait jossain maailman kolkassa on pidempiä kilpiä.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Liki identtiset oli kumit motonet setti vs. alkuperäinen.Finest kirjoitti:Vaihdoin jarrupääsylinterin ja samalla kytkimen nesteet ja ilmasin kytkimen työsylinterin,
aikaa tervaa sieltä tulikin. Poljintuntuma keveni hieman, joku oli purkanut ja putsannutkin sylinterin (pääsylinterin) prokkisosastolla.
Kysymys on kuitenkin mistä saisi uuden "haitaritiivisteen" työsylinteriin, onko motonetin tiivistesarjassa (5€) mahdolllisesti mukana? Heikalla koko sylinteri 25€..
Mäntä hieman kangerteli, nyt putsattu niin hyvin kuin pystyy (ei kai voi hajoittaa ihan osiin) ja rasvattu.
Poljin on nyt kevyt painella

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onkos jts:ssä sama ilmanoton haitariputki kuin 2.0 ts koneissa?
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ohjekirjaa laveasti tulkiten TS:ssä ilmi olisi siinä kannen päädyn tienoilla, kun JTS:ssä se on kiinni putsaripöntössä. Lievästi arvaillen siis veikkaisin että ei ole sama.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sanokaas mikä tuota JTS:ää vaivaa. Meno on usein tukkoisen tuntuista ja veto ei ole puhtaan tasaista vaan ailahtelevaa. Kuitenkin isommalla kuormituksella tuntuu kuitenkin toimivan suunnilleen oikein. Pitkään olen jo ihmetellyt kun kiihdytys 60 - 80 tuntuu työläältä, mutta 80 - 100 taas menee kevyesti varvasta koukistamalla. Tänään oli ensimmäistä kertaa auto täynnä väkeä, viisi aikuista kyydissä. Ripeä eteneminen sujui täysin ongelmitta ja veto oli hyvää, mutta kun kyytiläiset jäi pois oli kulku taas tukkoista.
Siis kovemmalla kuormituksella toimii paljon paremmin kuin kevyemmällä. Ecu siis ei ilmeisesti saa aivan oikeaa kuormitustietoa. Ilmikö tuota tekee?
Siis kovemmalla kuormituksella toimii paljon paremmin kuin kevyemmällä. Ecu siis ei ilmeisesti saa aivan oikeaa kuormitustietoa. Ilmikö tuota tekee?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nyt on kahdesti kylmänä startatessa auto päättänyt olla käynnistymästä. Asiaan on kuitenkin auttanut kaasun painaminen startatessa. Asiassa on kuitenkin se outo puoli että nämä 2 kertaa eivät sattuneet peräkkäisinä ajokertoina vaan niiden välissä autolla on ajettu useamman kerran.
Tällaista pientä keväthuoltoa (öljyn vaihtoa, ilmanputsarin vaihtoa) tiedossa lähiviikkoina, mutta tuskin sellaisesta tähän löytyisi syypäätä. Ehdotuksia otetaan vastaan.
Tällaista pientä keväthuoltoa (öljyn vaihtoa, ilmanputsarin vaihtoa) tiedossa lähiviikkoina, mutta tuskin sellaisesta tähän löytyisi syypäätä. Ehdotuksia otetaan vastaan.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
mulla oli vähän samaa kylmänä, starttaus 1 hörähtää ja sammahtaa samantien, tokalla kerralla jäi päälle ja näin kävi silloin tällöin. vika poistui ilmin ja lambdan vaihdolla!Möri kirjoitti:Nyt on kahdesti kylmänä startatessa auto päättänyt olla käynnistymästä. Asiaan on kuitenkin auttanut kaasun painaminen startatessa. Asiassa on kuitenkin se outo puoli että nämä 2 kertaa eivät sattuneet peräkkäisinä ajokertoina vaan niiden välissä autolla on ajettu useamman kerran.
Tällaista pientä keväthuoltoa (öljyn vaihtoa, ilmanputsarin vaihtoa) tiedossa lähiviikkoina, mutta tuskin sellaisesta tähän löytyisi syypäätä. Ehdotuksia otetaan vastaan.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Saitko tähän mysteerioon koskaan selvyyttä?Tuomas K kirjoitti:Automilano oli sitä mieltä että tuo johtuu siitä että siellä on paikallaan pingpongtukivarsi jonka mitat ei ole samalla hehtaarillakaan alkuperäisen kanssa.Tuomas K kirjoitti:Vasen etupyörä on sentin taaempana kuin oikea ja casteri siis persiillään. Mikä paikka on vääntynyt? Alta katsoen ei mitään ilmeistä vääntynyttä paikkaa näkynyt. Vääntyykö se napasysteemi helposti?
Tekeekö joku oikeasti noin paskoja varaosia
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
En ole ehtinyt vielä tekemään tuolle mitään. Uuden tukivarren tilasin mutta ei ole ollut tilaisuutta sen vaihtoon, ensi viikolla varmaan ehtisi sen vaihtamaan. Jos sillä korjaantuisijaacco kirjoitti:Saitko tähän mysteerioon koskaan selvyyttä?

Ei tähän ole kellään mitään ajatusta?Tuomas K kirjoitti:kovemmalla kuormituksella toimii paljon paremmin kuin kevyemmällä. Ecu siis ei ilmeisesti saa aivan oikeaa kuormitustietoa. Ilmikö tuota tekee?
- Cadamuro
- Viestit: 1056
- Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
- Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex) - Paikkakunta: Mänttä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vikakoodin luku? Sieltähän voi löytyä tarpeellista tietoa. Ja esimerkiksi fiat ecuscnilla saa katseltua kuormitustietoja ja muita parametrejä mitkä voisivat auttaa.
Kantapään kautta vuodesta -93..
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kerrohan sitten miten kävi. Jos ei sillä korjaannu niin apurungon sijasta epäilisin ehkä itse seuraavana ylätukivarren ja navan yhdistävää palikkaa. Vaikka se ei otakkaan isoimpia voimia tuennassa vastaan niin pienikin muodonmuutos alapäässä (esim jonkun paukuttaessa raivolla raidetangon päätä irti..) vaikuttaa heti casteriin.Tuomas K kirjoitti:En ole ehtinyt vielä tekemään tuolle mitään. Uuden tukivarren tilasin mutta ei ole ollut tilaisuutta sen vaihtoon, ensi viikolla varmaan ehtisi sen vaihtamaan. Jos sillä korjaantuisijaacco kirjoitti:Saitko tähän mysteerioon koskaan selvyyttä?![]()
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mistä edullisesti, luotettavasti ja nopealla toimitusajalla Koni FSD:t 156:een ?
Entä mistä kannattaa kysellä sportpack (-20mm) jousia ?
Vaihtoehtona Bilstein B6:t vai onko muita vielä joita harkita?
Madaltavia iskareita en hae ja jousiksi kelpaa vain vakiot tai max 25mm madaltavat.
Katsastusmies totesi oikean etuiskarin pas2 eikä takaiskaritkaan enää ihan terveitä olleet. Kuukausi olisi aikaa laittaa alusta kuntoon (ja sopivasti onkin taas ylimääräistä massia lompsassa
)
Entä mistä kannattaa kysellä sportpack (-20mm) jousia ?
Vaihtoehtona Bilstein B6:t vai onko muita vielä joita harkita?
Madaltavia iskareita en hae ja jousiksi kelpaa vain vakiot tai max 25mm madaltavat.
Katsastusmies totesi oikean etuiskarin pas2 eikä takaiskaritkaan enää ihan terveitä olleet. Kuukausi olisi aikaa laittaa alusta kuntoon (ja sopivasti onkin taas ylimääräistä massia lompsassa

- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos löydät jostain noita 20-25mm madaltavia jousia niin muista mainostaa täällä. Vakiot tilattu kun jotkut piti saada "äkkiä", mutta pari senttiä saisi kyllä tippua.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Cadamuro
- Viestit: 1056
- Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
- Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex) - Paikkakunta: Mänttä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Itellä on GTA:n alusta ylimääräisenä, ostin säädettävän tilalle. Edessä oli 37cm navan keskeltä kaareen ja takana oli 36cm. Etupään jousista otettu ihan vähän pois ja hiottu pinta tasaiseksi että menee kumeihin niinkuin pitää. Etupään pitäisi olla nyt noin 35cm, en tiedä kun en niitä alle kerennyt laittamaan.Albertolli kirjoitti:Jos löydät jostain noita 20-25mm madaltavia jousia niin muista mainostaa täällä. Vakiot tilattu kun jotkut piti saada "äkkiä", mutta pari senttiä saisi kyllä tippua.
Kantapään kautta vuodesta -93..
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^ sportpack jousia ei tunnu saavan mistään , ebspares.co.uk ei myöskään pidä niitä enää listoillaan
Kolmesta paikallisesta varaosaliikkeestä kävin kyselemässä vaihtoehtoja. Koni FSD:stä sain myös yllättävän kilpailukykyisen tarjouksen ihan kotikulmilta. Jättäiskö jouset vielä väliin ja vaihtais vaan iskarit ja päivittää myöhemmin jouset jos sopivat joskus osuu kohdalle.
Noista vaihtoehdoista unohdin tosiaan Koni srt.t joka on varmasti paras vaihtoehto vakioiskareille ~ samaan hintaan sain tarjouksen niistä mitä sachsin vakioista tai bilsteinin b4 vakioista. Ei tartte noiden väliltä miettiä mihin päätyy.
Kuumottaa kyllä ne FSD:t mutta kun melkein tuplasti pitäis vielä lyödä hynää tiskiin. Jouset on pulmallisemmat kun joka paikassa motonettia myöten kierros vakiojousia kustantaa sen ~200€. Alfisti shopista saisi Eibachin 30mm pro kit jouset 159€:llä. Vakiolullajousia en viitsisi laittaa ja 30mm on vähän liikaa. Mitenhän ne GTA SW:n normijouset mahtais JTS:lle käydä. Eikös ne ole just 20mm madaltavat, mutta ei tietenkään muuten natsaa kun GTA on painavampi.
Bilsteinin B12 setillä tuntuu muuten olevan huomattavaa hintahajontaa. Yhdessä paikassa pyytivät 1190€ , toisessa 868€ ja alfisti shopissa 669€ . Eikös toi B12 koostu just B6 iskareista ja Eibachin pro kit jousista. Alfisti shopilla olis kyllä eibachin pro system hyvässä tarjouksessa.
Menipähän pähkäilyksi kun tilanne tuli yllättäen päälle.
P.S. Mikä on viikonlopun formuloiden voittajavedon voittorivi ?

Kolmesta paikallisesta varaosaliikkeestä kävin kyselemässä vaihtoehtoja. Koni FSD:stä sain myös yllättävän kilpailukykyisen tarjouksen ihan kotikulmilta. Jättäiskö jouset vielä väliin ja vaihtais vaan iskarit ja päivittää myöhemmin jouset jos sopivat joskus osuu kohdalle.
Noista vaihtoehdoista unohdin tosiaan Koni srt.t joka on varmasti paras vaihtoehto vakioiskareille ~ samaan hintaan sain tarjouksen niistä mitä sachsin vakioista tai bilsteinin b4 vakioista. Ei tartte noiden väliltä miettiä mihin päätyy.
Kuumottaa kyllä ne FSD:t mutta kun melkein tuplasti pitäis vielä lyödä hynää tiskiin. Jouset on pulmallisemmat kun joka paikassa motonettia myöten kierros vakiojousia kustantaa sen ~200€. Alfisti shopista saisi Eibachin 30mm pro kit jouset 159€:llä. Vakiolullajousia en viitsisi laittaa ja 30mm on vähän liikaa. Mitenhän ne GTA SW:n normijouset mahtais JTS:lle käydä. Eikös ne ole just 20mm madaltavat, mutta ei tietenkään muuten natsaa kun GTA on painavampi.
Bilsteinin B12 setillä tuntuu muuten olevan huomattavaa hintahajontaa. Yhdessä paikassa pyytivät 1190€ , toisessa 868€ ja alfisti shopissa 669€ . Eikös toi B12 koostu just B6 iskareista ja Eibachin pro kit jousista. Alfisti shopilla olis kyllä eibachin pro system hyvässä tarjouksessa.
Menipähän pähkäilyksi kun tilanne tuli yllättäen päälle.
P.S. Mikä on viikonlopun formuloiden voittajavedon voittorivi ?

- Cadamuro
- Viestit: 1056
- Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
- Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex) - Paikkakunta: Mänttä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Omassa ihan sedanissa 156 tessussa oli kaks senttiä korkeempi eestä kun gta, perästä tietenkin samankorkuinen. Siis GTA:n jousilla ja iskareilla.Giallo Pozzuoli kirjoitti:Vakiolullajousia en viitsisi laittaa ja 30mm on vähän liikaa. Mitenhän ne GTA SW:n normijouset mahtais JTS:lle käydä. Eikös ne ole just 20mm madaltavat, mutta ei tietenkään muuten natsaa kun GTA on painavampi.
Kantapään kautta vuodesta -93..
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ Ilmeisesti se keulan korkeus johtui just siitä kun twin spark on keulasta niin paljon GTA:ta kevyempi. Heh toisaalta toi vois olla omassa koslassa toivottavakin ominaisuus kun nimenomaan keulan mataluus on ongelmana eli rykii maahan jo vakiokorkeuksissa. Hölmöltähän se kyllä näyttäisi.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nyt olisi Koni Streetit kotiutettu ja takapäästä tuli heti tenkkapoo. Foorumilta löytyi hieno ohje sedanin osalta, mutta farkussa takakontin sivuverhoilu ei liiku tarpeeksi. Taitaa olla kiinni takapenkin selkänojan ja oviaukon välisen verhoilun alla. Miten tuon saa irti rikkomatta? Yritin sinne alle kurkistella, mutta en ainakaan vielä löytänyt mitään vinkkejä mihin suuntaan pitäisi "tempaista täysillä".
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
heikka järjestää sportpack vieterit kyllä, noissa taitaa olla jopa pieniä eroja. Mulle heikan kautta tuli juuri oikeat my2004 jts sp3 vieterit. Heikalla on myöskin ollut marellin sportpack iskaria.
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ Hienoa! Pitääkin kysäistä hetimiten sieltä. Mitäs muuten kustansi ja muistatko kenen valmistamat jouset oli eibachin, sachsin vai jonkun muun ?