Kemora 28-29.7
Valvoja: Moderators
Kemora 28-29.7
Tuli ilmoitus Carfilta, että ruotsin puolelta AR-kerho olisi em. päivämäärillä Kemorassa. Onkohan kukaan muu palstalaisista kiinnostunut noista ratapäivistä? Tuleehan tuota matkaa itsellekin öpaut 400 km suuntaansa mutta nehän ovat nautinnollisia kilometrejä.
Ainoa haittapuoli, että ilmoittautuminen pitää tehdä viimeistään huomenna...
Ainoa haittapuoli, että ilmoittautuminen pitää tehdä viimeistään huomenna...
Viimeksi muokannut Roach, 19 Heinä 2004, 15:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Juuri tuli ilmoittauduttua (hieman myöhässä), kun sain töistäkin vapaata. On kuulemma hyvä syy
Joten keskiviikko aamuna käännetään Fiatin keula kohti Kemoraa ja lähdetään katsomaan kuinka tuo rata sopii 128:lle.
Toivottavasti muitakin suomalaisia ilmaantuu paikalle, jottei tarvitse yksin selvitellä ruotsinkielen saloja.
Joten keskiviikko aamuna käännetään Fiatin keula kohti Kemoraa ja lähdetään katsomaan kuinka tuo rata sopii 128:lle.
Toivottavasti muitakin suomalaisia ilmaantuu paikalle, jottei tarvitse yksin selvitellä ruotsinkielen saloja.
"No smoke => no power => no hope"
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Kemora tänään
Ihan kivat pirskeet, vaikka olin vain katselemassa. Paikalla tänään torstaina oli toistakymmentä autoa, mukana yksi Porche 911 ja nopea Fiat 128. Ikävänä asiana mainittakoon, että joku ruotsalaisista oli eilen ajanut 164 Superin katolleen. Kuski oli ilmeisesti OK kunnossa, mutta 164 3.0 V6 Super taasen ei.
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Kuvia tapahtumasta löytyy Ruotsin Alfa-kerhon sivuilta.
www.alfaromeo.org -> Reportage -> lista artiklar -> banmöte Kemora 28/29 juni 2004
Hauskaa oli, vaikka välillä sataa ripsauttikin. Tuon 164:sen kokema kohtalo kyllä harmitti.
www.alfaromeo.org -> Reportage -> lista artiklar -> banmöte Kemora 28/29 juni 2004
Hauskaa oli, vaikka välillä sataa ripsauttikin. Tuon 164:sen kokema kohtalo kyllä harmitti.
"No smoke => no power => no hope"
Oli kyllä hulvaton reissu. Elämäni pelottavin yö yksin radan lähistön metsikössä teltassa täristen
Toisena yönä olinkin sitten varikkoloossien takana aidatulla alueella...
Ekana päivänä tuli aamusta vettä ja tutustuttiin rataan kaikessa rauhassa (1.44). Sitten alkoi kuivumaan ja eräs ruotsalaisista ajoi ensimmäisessä mutkassa ulos. Kaveri löysäsi vetoa liikaa, jolloin perä lähti irti. Korjausliike oli liian suuri (vai oliko kuiva kohta jo radassa?) ja vastaheitto johti lähes suorassa sivuttaisuunnassa hiekkaan. http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=1623 . Tarpeeksi syvälle kaivauduttuaan 164 lensi katolleen. Kaveri nousi omin voimin autosta, mutta hyytyi sitten hietikolle. Allekirjoittanut riensi tästä sitten hälyttämään lanssia paikalle.
Ambulanssia odotellessa pojat saivatkin auton sitten jo pois radan varresta. http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=1621 & http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=1622 .
Kuljettaja pääsi jo illalla pois sairaalasta - ei mitään vakavaa onneksi.
Tapahtuman jälkeen harjasimme radan puhtaaksi ulosajopaikalta ja jatkoimme harjoittelua. Onnettomuuden jälkeen taisi kaikkien kierrosajat hieman kasvaa, mutta hetkisen kuluttua oltiin jo takaisin rytmissä (1.34 )
Ajat tuntuivat olevan heikompia (1:35) kuin edellisenä...
Keltsi oli nopein molempina päivinä ja pääsin vielä hänen kyytiinkin (täng juu). Vastaavasti radan toimitusjohtaja tarjosi minulle mahdollisuuden päästä kyytiin entiseen (??) N-sarjalaiseen (täng juu myös).
Paluumatkallekkin sattui mukava auto kaveriksi, ei tarvinnut körötellä perässä ja ohituksetkin meni aikasta vauhdikkaasti Vastusta oli jopa yli tarpeen...
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=1624
Nyt pitää jatkaa loman viettoa
Toisena yönä olinkin sitten varikkoloossien takana aidatulla alueella...
Ekana päivänä tuli aamusta vettä ja tutustuttiin rataan kaikessa rauhassa (1.44). Sitten alkoi kuivumaan ja eräs ruotsalaisista ajoi ensimmäisessä mutkassa ulos. Kaveri löysäsi vetoa liikaa, jolloin perä lähti irti. Korjausliike oli liian suuri (vai oliko kuiva kohta jo radassa?) ja vastaheitto johti lähes suorassa sivuttaisuunnassa hiekkaan. http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=1623 . Tarpeeksi syvälle kaivauduttuaan 164 lensi katolleen. Kaveri nousi omin voimin autosta, mutta hyytyi sitten hietikolle. Allekirjoittanut riensi tästä sitten hälyttämään lanssia paikalle.
Ambulanssia odotellessa pojat saivatkin auton sitten jo pois radan varresta. http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=1621 & http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=1622 .
Kuljettaja pääsi jo illalla pois sairaalasta - ei mitään vakavaa onneksi.
Tapahtuman jälkeen harjasimme radan puhtaaksi ulosajopaikalta ja jatkoimme harjoittelua. Onnettomuuden jälkeen taisi kaikkien kierrosajat hieman kasvaa, mutta hetkisen kuluttua oltiin jo takaisin rytmissä (1.34 )
Toisena päivänä sitten tosiaan tuo vette otti ja syttyi palamaan konehuoneen puolelta. Muuten oli ihan rauhallinen päiväBSTR kirjoitti:Syttyikö tuo corvette palamaan siellä?
Ajat tuntuivat olevan heikompia (1:35) kuin edellisenä...
Keltsi oli nopein molempina päivinä ja pääsin vielä hänen kyytiinkin (täng juu). Vastaavasti radan toimitusjohtaja tarjosi minulle mahdollisuuden päästä kyytiin entiseen (??) N-sarjalaiseen (täng juu myös).
Paluumatkallekkin sattui mukava auto kaveriksi, ei tarvinnut körötellä perässä ja ohituksetkin meni aikasta vauhdikkaasti Vastusta oli jopa yli tarpeen...
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=1624
Noh, Benny innostui kuvaamaan tuota meikäläisen radioasennusta.Puuha kirjoitti: Näytti kuvissa vilahtaneen Turun kehäkettukin. Ihan monen kuvan voimin.?
Nyt pitää jatkaa loman viettoa
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
aivan..auto ajettiin romuksi radalla..saapas nähdä miten sikäläiset vakuutusyhtiöt tosiaan suhtautuvat asiaan...taitaapi olla että korvaukset jää saamatta jos vain käytäntö on sama kuin suomessa...
Viimeksi muokannut 90, 05 Elo 2004, 18:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuosta sen jälleen näkee että siviilialustalla pitää aina viimeiseen asti välttää sivuttaista liukumista hiekkaesteeseen. Jäykkä ja todella matala alusta ei kippaa autoa niin helpolla. Onhan noita autoja (ehkei alfoja kuitenkaan) kaatunut ratapäivillä Alastarollakin. Hyvät ulosajoalueet antavat väärän turvallisuuden tunteen.
Eikö paluuosalla olleet tiukkenevat mutkat erittäin korkeine kanttikivineen saaneet mitään vaurioita aikaiseksi? Vuosi sitten turbo-unolla kisatessa edellä ollut turbo-saab otti kiveä sen verran että öljypohja ja bensatankki repesivät ja seurauksena oli aikamoinen tulipallo. Kuljettajalle ei kuitenkaan käynyt mitään ja autokaan ei hirveästi kärsinyt.
Eikö paluuosalla olleet tiukkenevat mutkat erittäin korkeine kanttikivineen saaneet mitään vaurioita aikaiseksi? Vuosi sitten turbo-unolla kisatessa edellä ollut turbo-saab otti kiveä sen verran että öljypohja ja bensatankki repesivät ja seurauksena oli aikamoinen tulipallo. Kuljettajalle ei kuitenkaan käynyt mitään ja autokaan ei hirveästi kärsinyt.
Alfaton ainakin hetkellisesti...
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Eikös tuo ollut kuitenkin nimellä ajoharjoittelu tms. Kyllä suomessa ainakin pari yhtiötä ilmoittaa korvaavansa ilman korotettua omavastuuta yms. jos auto menee radalla romuksi... Käytännön kokemusta ei tosin vielä onneksi ole, joten on aika hankala sanoa mitä todellisuudessa tekevät. En yhtään ihmettelisi, jos keksisivät jonkun hyvän syyn olla korvaamatta...90 kirjoitti:taitaapi olla että korvaukset jää saamatta jos vain käytäntö on sama kuin suomessa...
Aika ikävän näköiseksi meni hieno 164 ja tämän lisäksi vielä ne käytännön ropleemat jotka tuosta katolleenajosta syntyi... -varsinkin kun ei olla edes kotimaassa...
Ammattina autokauppa
Eivät saaneet, kun sinä juuri kyseisistä kanttikivistä etukäteen varoittelitBSTR kirjoitti:Eikö paluuosalla olleet tiukkenevat mutkat erittäin korkeine kanttikivineen saaneet mitään vaurioita aikaiseksi?
Ei tietoa. Sanoivat, että lunastukseen menee ja tännehän tuo autokin jäi. Ruotsalaisten lähdettyä työnnettiin sitä vesisateessa trailerin kyytiin ja minne lie sitten meni tallin perukoille...GAMMA500 kirjoitti:Niin mahtoikohan 164-hemmolla olla isoa kaskoa ylipäänsä?
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
jeps..tosihan se on, saksassa olisi tarjontaa..Rolle kirjoitti: No siitä vaan tiedustelemaan, joku sieltä klubista tietänee keneen ottaa yhteyttä. Tosin Supereita saa aika asialliseen hintaan etelämmästä.
tuossa olisi vain se pointtii että voisi käydä itse tsekkaamassa.. meikäläinen kun luottaa vain omiin silmiin..